قرص نورودینون چیست؟ + عوارض و نحوه مصرف

0 1,756
زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

حتما درباره قرص نورودینون شنیده‌اید و یا آن را مصرف کرده‌اید. نورودینون در واقع یکی از انواع نوروبیون به شمار می‌رود. این دارو برای تقویت عملکرد سیستم عصبی عضلانی مفید است.

اگر می‌خواهید بیشتر با این قرص آشنا شوید حتما تا پایان این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

نورودینون چیست و چه تفاوتی با نوروبیون دارد؟

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام نوروبیون را نشنیده و یا تا به حال آمپول نوروبیون تزریق نکرده باشد. این دارو برای رفع ضعف و گرفتگی عضلات و بی حالی تزریق می‌شود. در واقع نوروربیون نوعی مولتی ویتامین است و کمبودهای ویتامین و مداد مغذی در بدن را جبران می‌کند. موادی که ممکن است به اندازه کافی از غذاها و برنامه غذایی ما به بدن نرسند.

نوروبیون حاوی B1, B2, B3, B5, B6, B12 و متیل کوبالامین، نیکوتین آمید و پیریدوکسین است و به صورت قرص و آمپول موجود است. این دارو کمبود ویتامین B، ضعف، گرفتگی عضلات و بی حسی و خستگی و سرگیجه را رفع می‌کند.

اما قرص روکشدار نورودینون خواصی مثل آمپول نوروبیون دارد. به دلیل اینکه بسیاری از افراد از مصرف داروی تزریقی خودداری می‌کنند، شرکت مهبان دارو شکل خوراکی این محصول را با نام تجاری نورودینون برای رفاه مصرف کنندگان، تولید و به بازار عرضه کرده است.

معرفی قرص نورودینون

این قرص مثل نوروبیون در سلامت و تقویت سیستم عصبی عضلانی بدن کارکرد مفیدی دارد. نورودینون کمبود ویتامین‌های گروه B شامل B1 و B6 و B12 را در بدن جبران می‌کند. این ویتامین‌‌ها باعث بهبود متابولیسم بدن، تقویت رشد و عملکرد سلول‌های بدن، تقویت سیستم عصبی عضلانی، بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شوند.

قوص نورودینون ویتاول حاوی ویتامین‌های گروه ب است و در بسته‌های 3 تایی عرضه شده است. مصرف این قرص همچنین می‌تواند در مدیریت و کاهش درد ناشی از بیماری‌های سیستم عصبی مثل بیماران دیابت و درد ناشی صدمات جسمی و کهولت سن کمک کننده باشد.

قرص نورودینون حاوی چه ترکیباتی است؟

پیش‌تر اشاره کردیم که قرص نورودینون Neurodinon حاوی ویتامین B1, B6, B12 است. این ویتامین‌ها در هر قرص به مقدار زیر وجود دارند:

  • ویتامین B1 : 100 میلی گرم
  • ویتامین B6 : 100 میلی گرم
  • ویتامین B12 : 200 میلی گرم.

قرص نورودینون برای چیست؟

در این قسمت توضیح می‌دهیم که موارد مصرف قرص نورودینون چیست؟ قرص نوردینون ویتاول در موارد زیر بیشترین مصرف را دارد:

  • تقویت عملکرد سیستم عصبی عضلانی و حفظ سلامت آن
  • جبران کمبود ویتامین‌های B1, B6, B12
  • بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن
  • کنترل و کاهش ریزش مو.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین کارکرد این قرص جبران کمبود ویتامین‌های B است. افراد بالای 50 سال،  بانوان باردار و شیرده، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، افراد گیاهخوار و افرادی که از برخی داروها استفاده می‌کنند بیش از دیگران در معرض کمبود ویتامین ب قرار دارند. برای افرادی که مشکلات ذکرشده را دارند و با کمبود ویتامین ب در بدن مواجه هستند اغلب قرص نورودینون و مکمل‌های ویتامین بی تجویز می‌شود.

نحوه مصرف قرص نورودینون
نحوه مصرف قرص نورودینون

نحوه مصرف قرص نورودینون

برای مصرف نورودینون و یا هر داروی دیگری باید حتما با پزشک مشورت کنید. پزشک می‌تواند با توجه به نیازهای شما و در نظر گرفتن مشکلات جسمی شما، دوزهای مصرفی و مدت زمان مصرف را تعیین کند.

اما این دارو معمولا روزی یک عدد بعد از غذا تجویز می‌شود.

عوارض قرص نورودینون چیست؟

قرص ویتاول نورودینون نیز ممکن است مثل هر داروی دیگری عوارض جانبی ایجاد کند. برخی از عوارض رایج هستند و برخی دیگر به ندرت ممکن است اتفاق بیفتند.

از عوارض احتمالی قرص نورودینون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی خوابی
  • بی قراری
  • خارش
  • مشکل در بلعیدن
  • نوروپاتی محیطی.

چنانچه با هریک از این عوارض روبرو شدید به پزشک خود مراجعه کنید.

شرایط نگهداری قرص نورودینون

برای نگهداری از این دارو موارد زیر را رعایت کنید:

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید
  • دارو را در معرض نور خورشید قرار ندهید
  • دارو را در محیط خشک و خنک نگه دارید
  • داروی تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

جمع بندی

در این نوشته از مجله سلامت کیوان درباره قرص نورودینون ویتاول صحبت کردیم و در مورد نحوه مصرف، موارد مصرف، عوارض، شرایط نگهداری و غیره توضیحات لازم را ارائه نمودیم. فراموش نکنید که برای مصرف این دارو یا هر دارو یا مکمل دیگر، حتما با پزشک مشورت کنید تا بسته به ویژگی‌های جسمی و نیاز شما، دوزهای مصرفی و مدت زمان مصرف را تعیین کند.

قرص نورودینون برای چی خوبه؟

نورودینون به حفظ عملکرد طبیعی سیستم عصبی و عضلانی، تقویت رشد مو، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران و حفظ سلامت سیستم گوارش کمک می‌کند.

قرص نورودینون برای کمبود کدام ویتامین خوب است؟

نورودینون حاوی سه نوع ویتامین از گروه ویتامین B است که به نام نوروتروپیک معروف هستند. این محصول در کمبود این ۳ ویتامین در بدن نقش به سزایی دارد.

بهترین زمان مصرف نورودینون چه زمانی است؟

روزانه یک عدد بعد از غذا همراه با آب.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.