کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ + قیمت، مزایا و عوارض

0 1,015
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

ابروها بخش مهمی از ظاهر صورت شما را تشکیل می‌دهند و برخی از افراد اگر بخواهند ابروهای کامل‌تر و زیباتری داشته باشند، عمل کاشت ابرو را انتخاب می‌کنند. در حالی که آرایش نیز به پر کردن ابروهای شما کمک می‌کند تا ظاهر مطلوب خود را به دست آورید، اما ممکن است یک راه حل دائمی برای به دست آوردن ظاهر مطلوب خود بخواهید. اما کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟ قیمت کاشت ابرو چقدر است؟ عوارض کاشت ابرو چیست؟ اگر به کاشت ابرو علاقه مند هستید، حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی دائمی است که باعث می‌شود ابروهای شما کامل‌تر به نظر برسند یا ابروهای از دست رفته شما را جایگزین کنند. این عمل با استفاده از پیوند مو یا پوست سر برای جایگزینی موهای فعلی ابرو انجام خواهد شد. کاشت ابرو نوعی جراحی پیوند مو است که در آن پزشک شما بخش کوچکی از پوست سر شما را که معمولا قسمت بالای گوش شما است را برمی‌دارد تا بتواند بین ۲ تا ۱۵ فولیکول مو را در آن پوست جای دهد.

فولیکول‌های مو لوله‌هایی هستند که موهای شما را رشد می‌دهند. عمل پیوند، مو را به ابروهای شما منتقل می کند. هنگامی که پوست شما پس از جراحی ترمیم شود، ابروهای شما برجسته‌تر به نظر می‌رسند و نیاز به استفاده از آرایش یا مداد ابرو احساس نمی‌شود.(1)

به طور کلی افرادی که ابروهای خود را از دست داده‌اند، و یا تتوی ابروی محو شده دارند یا می‌خواهند برای زیبایی ابروهای کامل‌تری داشته باشند، ممکن است تصمیم به کاشت ابرو بگیرند. اگر شما به یک بیماری مانند تریکوتیلومانیا (اختلال موکنی) مبتلا باشید که باعث ریزش مو می‌شود یا دچار آسیبی مانند سوختگی یا زخم شده‌اید که پوست شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ کاشت ابرو یک راه حل دائمی برای کامل‌تر به نظر رسیدن ابروها به جای تکیه بر آرایش برای پر کردن ابروها است.

آیا کاشت ابرو موثر است؟

پاسخ بله است؛ کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی موفق برای بهبود کم پشتی و پرکردن ابروهای شما است. با این‌حال نتیجه کاشت ابرو بستگی به این دارد که فولیکول‌های مو تا چه حد درست در محل جدید خود قرار می‌گیرند. این می‌تواند تحت تاثیر سلامت کلی شما و چگونگی مراقبت از پوست پس از جراحی باشد.

ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج آن را ببینید. همچنین افرادی که در گذشته از روش‌هایی مانند میکروپیگمنتیشن، تاتو و هاشور استفاده کرده‌اند نیز می‌توانند در زمان کاشت، کادر ابروهای خود را به شکلی انتخاب کنند که تمام ناحیه زیرین را بپوشاند.

اهمیت نحوه کاشت ابرو

کاشت ابرو، روشی بسیار ظریف است که در آن ابرو به ‏طور خاصی برای هر فرد طراحی می‌‏گردد. در هر نقطه از ابرو زاویه رویش، نسبت به سطح پوست و نسبت به مکان قرارگیری آن در افراد متفاوت‏ است. به همین دلیل در روش جراحی کاشت ابرو، خواب و جهت کاشت باید کاملا رعایت شود تا پس از بلند شدن و رشد ابروها بصورت نامنظم و عمود بر روی پوست قرار نگیرند.

زاویه و جهت رویش موها در ناحیه ابرو به سه بخش مختلف تاج، تنه و دم تقسیم می‌شوند. به همین دلیل، انجام عمل کاشت ابرو به دقت و تجربه بالایی نیاز دارد.

شاید به این مطالب نیز علاقمند باشید:

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

دقیقاً مانند کاشت مو، کاشت ابرو نیز یک عمل جراحی دائمی است که در آن مو از محل اهدا شده در بدن خود فرد، گرفته می‌شود و به ناحیه ابرو پیوند داده می‌شود. این فرایند باعث می‌شود تا موهای طبیعی خود بیمار رشد کنند. همچنین کاشت ابرو یک جراحی سرپایی بوده که با بی‏‏‌حسی موضعی و در یک جلسه انجام می‌‏‏شود. همچنین متقاضی به راحتی می‏‌تواند مدل ابروی دلخواه خود را طراحی و انتخاب کرده تا بر اساس آن طرح، جراحی انجام شود.

کاشت ابرو یک جراحی بسیار پیشرفته پیوند مو است که به دلیل نیاز به ظرافت و حساسیت بالا در ناحیه پیوند، تنها باید توسط جراحان ماهر و باتجربه انجام شود، در طول جراحی کاشت ابرو، می‌توانید موارد زیر را انتظار داشته باشید:

  • شما یک بی‏‏‌حسی موضعی دریافت خواهید کرد، بنابراین شما در طول جراحی هیچ دردی را احساس نمی‌کنید.
  • در طول جراحی تقریبا یک چهارم زمان عمل برای برداشت فولیکول‌‏های مو صرف می‏‌شود.‌‌
  • بعد از مراحل جداسازی و کات زدن، گرافت‌های موی برداشت‏ شده در پوست شما قرار می‌گیرند.

با این‌حال بهتر است این نکته را به خاطر داشته باشید، از آنجایی که پیوند موی ابرو از پوست سر شما است، هنوز هم، به اندازه موی سر شما رشد خواهد کرد، حتی اگر اکنون آن پیوند بر روی ابروی شما باشد. به همین دلیل پس از پیوند ابرو، ممکن است لازم باشد به طور منظم موهای ابروی خود را اصلاح کنید تا آنهارا در حدی که می‌خواهید نگه دارید.

کاشت ابرو
کاشت ابرو

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

مهم‌ترین مواردی که باید قبل از انجام کاشت ابرو درنظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • یک هفته قبل از جراحی از مصرف برخی داروها از جمله، آسپرین، ویتامین E و ویتامین B پرهیز کنید؛ چراکه با توجه به خاصیت ضدالتهابی و رقیق کنندگی خون، ممکن است منجر به خونریزی هنگام کاشت ابرو شوند.
  • قبل از انجام کاشت ابرو، حمام کنید و ابروهارا به با شامپوی مناسب بشورید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما پیش از انجام کاشت و هنگام مشاوره با متخصص پوست و مو مطرح کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

  • از شستن نواحی اطراف ابرو و چشم با آب مستقیم خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته از مواد آرایشی اطراف نواحی ابروها استفاده نکنید.
  • شست‏ وشوی معمولی صورت، یک هفته بعد از کاشت امکان پذیر می‌باشد.
  • ابروهای کاشته شده را می‏ توان رنگ کرد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.
  • از تماس مستقیم دست با ابروهای کاشته ‏شده در چند روز اول پس از جراحی خودداری کنید.
  • پس از جراحی کاشت ابرو، از پمادهای آنتی‏ بیوتیک برای جلوگیری از ایجاد عفونت استفاده ‏کنید.

زمان بهبودی برای پیوند ابرو

روند ترمیم برای پیوند ابرو در مقایسه با سایر جراحی های زیبایی بسیار سریع است. در چند هفته اول، شما باید بتوانید به فعالیت‌های سبک مانند کار کردن برگردید. در طول این مدت، ابروهای شما باید شروع به خارش کنند. خاراندن ابروها می‌تواند وسوسه انگیز باشد، اما از انجام آن اجتناب کنید، زیرا می‌تواند در فرایند ترمیم شما اختلال ایجاد کند.

با این‌حال بیشتر افراد می‌توانند هر فعالیت شدیدی را پس از گذشت چند هفته با صلاحدید پزشک خود ازسر بگیرند. اما اگر فعالیت‌های شما باعث خونریزی، می‌شود باید فورا انجام آن فعالیت را متوقف کنید و با پزشکتان تماس بگیرید. به طور کلی ۶ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا شما متوجه رشد موهای جدید از ناحیه پیوندی خود شوید. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که ریزش مو از ناحیه جراحی فرایندی طبیعی است. این کار به ایجاد فضا در فولیکول های موی شما برای رشد موی جدید کمک می‌کند.

عوارض کاشت ابرو

کاشت ابرو یک جراحی کم‌خطر است اما بدون عوارض هم نیست. پیش از انجام عمل کاشت ابرو باید با عوارض و چگونگی برخورد با آنها با پزشک خود مشورت کنید. به طور خلاصه عوارض کاشت ابرو شامل موارد زیر است:

عوارض کاشت ابرو
عوارض کاشت ابرو
  • قرمزی پوست
  • جوش و لکه اطراف ابرو
  • ظاهر ناخوشایند ابروها
  • متفاوت بودن رنگ و ضخامت ابروها
  • خارش در ناحیه ابرو
  • پوسته پوسته شدن محل کاشت
  • تورم
  • خونریزی
  • ریزش ابروها
  • احساس درد
  • التهاب فولیکول های مو
  • عفونت

هزینه کاشت ابرو 1402

قیمت کاشت ابرو در سال 1402 بستگی به عوامل مختلفی از جمله کلینیک، دستمزد جراح، محل جغرافیایی، مقدار طاسی و سایر عوامل دارد. به طور میانگین، هزینه کاشت ابرو در سال 1402 از 8/000/000 تومان تا 15/000/000 تومان متغیر است.

کلام آخر

کاشت ابرو نوعی جراحی زیبایی و یکی از روش‌های دائمی است که ابروهای شما را پر پشت می‌کنتد. در در روش کاشت ابروی طبیعی، فولیکول‌های موی پوست سر به ابروهای شما پیوند داده می‌شود. زمان بهبودی کاشت ابرو نسبتاً سریع است، اما می‌تواند چند ماه طول بکشد تا نتایج مطلوب حاصل از کاشت ابرو را ببینید. کاشت ابرو یک جراحی سرپایی بوده که با بی‏‏‌حسی موضعی و در یک جلسه انجام می‌‏‏شود.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو یک عمل زیبایی دائمی است که باعث می‌شود ابروهای شما کامل‌تر به نظر برسند یا ابروهای از دست رفته شما را جایگزین کنند. این عمل با استفاده از پیوند مو یا پوست سر برای جایگزینی موهای فعلی ابرو انجام خواهد شد.

آیا پیوند ابرو دردناک است؟

پیوند ابرو دردناک نیست زیرا در این فرایند از بی‏‏‌حسی موضعی استفاده خواهد شد. بنابراین شما در طول جراحی چیزی را احساس نخواهید کرد. هرچند ممکن است پس از عمل، درد خفیفی را تجربه کنید.

تفاوت بین پیوند ابرو و میکروبلادینگ چیست؟

هم کاشت ابرو و هم میکروبلندینگ روش‌های زیبایی هستند که باعث می‌شوند ابروهای شما کامل‌تر به نظر برسند. میکروبلندینگ یک نوع خالکوبی زیبایی نیمه دائمی است که می‌تواند چند سال طول بکشد. اما کاشت ابرو یک جراحی زیبایی برای انتقال فولیکول‌های مو از پوست سر به ابروهای شما است.

گرافت یا پیوند مو چیست؟

روش جراحی پیوند که به آن گرافت نیز گفته می‌شود، خارج کردن بافت زنده مو از ناحیه سر است تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد. این گرافت‌های مو پس از خارج شدن از جای اصلی خود، در قسمت دیگری از بدن برای ترمیم بافت آسیب دیده قرار می‌گیرند.

منبع clevelandclinic mayoclinic
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.