لیفت ابرو چیست؟ + انواع، روش و قیمت لیفت ابرو

0 784
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

یکی از اعضای صورت که تاثیر زیادی روی زیبایی و گیرایی چهره دارد ابروها هستند. ابروهای قوس‌دار و خوش فرم می‌توانند به چشم‌ها حالت دهند و چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان دهند. با افزایش سن ابروها پایین‌تر می‌آیند و روی چشم‌ها سایه می‌اندازند و همچنین باعث ایجاد چین و چروک پشت چشم‌ها می‌شوند. لیفت ابرو یکی از راه‌هایی است که از طریق آن می‌توان ابروها را بالا کشید و فرم مطلوب و شادابی برای چشم‌ها و صورت ایجاد کرد. اما لیفت ابرو چیست و چه تاثیراتی روی چهره می‌گذارد؟ انواع روش‌های لیفت ابرو چیست؟ قیمت لیفت ابرو 1402 چقدر است؟

در ادامه این نوشته قصد داریم درباره این موضوع و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال راهی برای زیباتر کردن ابروهای خود هستید حتما تا پایان این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت در لغت به معنای بالا کشیدن است. همانطور که اشاره کردیم در اثر افزایش سن، ابروها به مرور حالتی افتاده پیدا می‌کنند و با سایه انداختن روی چشم‌ها و ایجاد چین و چروک حالتی خسته یا اخمو به چهره می‌دهند. هر عملی که در جهت بالا بردن ابروها از آن استفاده شود را لیفت ابرو (brow lift) می‌گویند. بعضی از روش‌های لیفت ابرو ساده و غیرتهاجمی هستند و برخی دیگر با انجام جراحی قابل دستیابی هستند. اما در هر صورت ابروهایی که رو به بالا باشند باعث می‌شوند پشت چشم‌ها بازتر شود، چین و چروک‌ها صاف شوند و چشم‌ها درشت‌تر دیده شوند. (1)

بیشتر بخوانید:

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

برخی افراد به دلیل زیبایی بیشتر نسبت به لیفت ابرو اقدام می‌کنند؛ اما برخی افراد نیاز بیشتری به انجام این عمل دارند که به شرح زیر هستند:

  1. افرادی که به طور ژنتیکی ابروهای افتاده دارند و فاصله بین چشم و ابروی آنها کم است.
  2. کسانی که بر اثر بالا رفتن سن خطوط عمیق در پیشانی دارند.
  3. افرادی که خطوط عمیق اخم بین دو ابرو دارند.
  4. افرادی که بر اثر افزایش سن ابروهای آنها حالتی افتاده پیدا کرده و روی چشم‌ها سایه انداخته است.

انواع روش‌های لیفت ابرو

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم لیفت ابرو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در این قسمت این روش‌ها را به شما معرفی کرده و بررسی می‌نماییم.

لیفت ابرو با مواد

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای لیفت ابرو و مژه استفاده از مواد است. این روش امروزه بسیار پرطرفدار است، به خصوص برای کسانی که هر روز فرصت آرایش ابروهای خود را ندارند. از طرفی استفاده زیاد از مواد آرایشی مثل ژل ابرو و صابون ابرو می‌تواند به ابروها آسیب زده و باعث ریزش شود.

لیفت و لمینت ابرو با مواد باعث بالا کشیده شدن ابروها می‌شود و فرم دلپذیری به آنها می‌دهد. این کار معمولا در سالن‌های زیبایی انجام می‌گیرد. اول ابروها را با چسب و براش مخصوص به جهت بالا فیکس می‌کنند، سپس مواد را از ریشه تا نیمه روی ابرو می‌گذارند و اجازه می‌دهند برای مدتی بماند. بعد از پاک کردن مواد لیفت، مواد فیکس کننده را روی ابروها قرار داده و با نایلون می‌پوشانند و حدود یک ربع صبر می‌کنند. سپس ابروها را به طور کامل تمیز کرده و مواد کراتین را روی آنها قرار می‌دهند. بعد از کراتینه کردن ابرو باید تا چند ساعت به آنها آب نزنید تا مواد به طور کامل جذب ابروها شوند.

لیفت و لمینت ابرو اگر با استفاده از مواد مرغوب و به دست شخص متخصص انجام شود عوارضی در پی نخواهد داشت. اما اگر مواد مصرفی شما نامرغوب و بی کیفیت باشد می‌تواند باعث ریزش ابروها شود.

هزینه لیفت ابرو
هزینه لیفت ابرو

لیفت ابرو با بوتاکس

یکی دیگر از راه‌های غیرتهاجمی و ساده برای لیفت ابروها استفاده از بوتاکس است. تزریق بوتاکس، به ابروها فرم و قوس می‌دهد و افتادگی آنها را برطرف می‌کند. لیفت ابرو با بوتاکس باعث می‌شود ابروها به سمت بالا بروند و زیبایی چشم‌ها دیده شود. بوتاکس در واقع از طریق فلج کردن برخی از عصب‌ها باعث می‌شود که چین و چروک صاف شده و ابرو بالا برود. ماندگاری این روش معمولا از سه تا شش ماه است. انجام این روش کاملا غیرتهاجمی و بی خطر است و بعد از آن فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود برسد.

لیفت ابرو با نخ

سومین روش غیرتهاجمی برای لیفت ابروها استفاده از نخ است. این نخ‌های مخصوص بعد از مدتی جذب پوست می‌شوند. ابتدا محل را با مواد بی‌حس‌کننده بی‌حس می‌کنند و بعد با استفاده از نخ، پلک و ابرو را کشیده و افتادگی آن را از بین می‌برند. نخ علاوه بر لیفت، باعث تحریک کلاژن سازی پوست و جوان سازی آن در درازمدت می‌شود.

استفاده از نخ روشی کم خطر و غیرتهاجمی است که حالتی طبیعی دارد و عوارض جانبی چندانی ندارد. تنها کمی قرمزی و تورم که بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود. یک نکته مهم در استفاده از این روش مراجعه به پزشک متبحر است. در این صورت، می‌توانید مطمئن باشید که ابروها کاملا قرینه، لیفت می‌شوند و جای زخم ناشی از بخیه به راحتی با کرم ترمیم کننده از بین می‌رود.

لیفت ابرو با فیلر

روش بی خطر و غیرتهاجمی دیگری که برای لیفت ابرو وجود دارد، استفاده از فیلر صورت است. فیلر هیالورونیک اسید از مواد طبیعی و سازگار با بافت بدن تشکیل شده و به مرور جذب بافت می‌شود. همچنین به کلاژن سازی و الاستیسیته پوست هم کمک می‌کند. با استفاده از تزریق فیلر می‌توانید به راحتی فرم مطلوب را به ابروها بدهید.

لیفت ابرو با جراحی

انجام جراحی برای لیفت ابرو یا پیشانی یک روش تهاجمی است اما ماندگاری به مراتب بیشتری از روش‌های قبلی دارد. انجام این روش باعث رفع افتادگی ابرو و پلک‌ها، رفع چین و چروک‌های پشت و اطراف چشم و پیشانی، باز شدن صورت و درشت‌تر شدن چشم‌ها می‌شود و چهره را بسیار جوان می‌کند.

جراحی لیفت ابرو به سه طریق جراحی کلاسیک، جراحی کرونال و جراحی آندوسکوپیک انجام می‌شود. بیایید این سه روش را باهم بررسی کنیم:

جراحی کلاسیک

بالای پیشانی برش داده می‌شود و بخشی از بافت برداشته می‌شود. بدین ترتیب ابروها به سمت بالا کشیده شده و فرم و حالت زیبایی به خود می‌گیرند.

جراحی کرونال

در راستای رستنگاه و خط رویش مو برشی داده می‌شود. یعنی دقیقا از پشت یک گوش تا گوش دیگر. سپس پیشانی و ابروها به سمت بالا کشیده می‌شوند. این روش گاهی ممکن است باعث ریزش مو در ناحیه برش شود.

جراحی آندوسکوپیک

در این روش چند برش کوچک در میان موها ایجاد می‌شود. یک لوله خیلی باریک دوربین‌دار را از این برش‌ها رد می‌کنند و عضلات و ماهیچه‌های پیشانی و ابروها را بالا می‌کشند. روش جراحی لیفت ابرو باعث می‌شود چین و چروک‌های پیشانی و خط اخم به طور کامل از بین برود و یک پیشانی کاملا صاف برای شما ایجاد می‌کند. افتادگی پلک‌ها را برطرف کرده و پشت چشم‌ها را کاملا باز می‌کند و بدین ترتیب صورت را بسیار جوان‌تر می‌کند. (2)

از عوارض احتمالی این روش می‌توان به امکان ریزش مو در ناحیه برش‌ها و بی‌حس شدن ناحیه لیفت اشاره کرد. عوارض موقتی بعد از جراحی شامل کبودی و ورم است که بعد از مدتی از بین می‌رود. همچنین نواحی بخیه شده را می‌توانید با استفاده مستمر از کرم‌های ترمیم کننده درمان کنید.

توصیه‌های قبل از انجام لیفت ابرو

  1. سیگار نکشید. سیگار جریان خون را در پوست کاهش می‌دهد و می‌تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می‌کشید، قبل از عمل جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید.
  2. از مصرف برخی داروها خودداری کنید. باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند.
  3. در طول دوره نقاهت کمک بگیرید. برنامه‌ریزی کنید که بعد از ترک بیمارستان، کسی شما را به خانه برساند و حداقل شب اول در خانه با شما بماند.

برای مراقبت بعد از لیفت ابرو چه چیزهایی نیاز دارید؟

مطمئن شوید که در خانه مقدار زیادی گاز و حوله تمیز برای زمانی که بعد از لیفت ابرو به خانه میرسید، دارید. همچنین مطمئن شوید که موارد زیر را در دست دارید:

  • یخ فراوان
  • ظرفی برای استفاده برای یخ یا آب سرد
  • کیسه‌های پلاستیکی فریزر برای نگهداری یخ یا کیسه‌های ذرت یا نخود منجمد برای استفاده به جای یخ
  • بالش (شما باید سر خود را برای مدتی بالا نگه دارید)
  • پماد برای ناحیه برش (که جراح شما می‌تواند آن را توصیه یا در صورت لزوم تجویز کند)

هزینه لیفت ابرو 1402

هزینه لیفت ابرو به عوامل مختلفی از جمله روشی که انتخاب می‌کنید، کلینیکی که مراجعه می‌کنید و پزشکی که اینکار را برای شما انجام می‌دهد بستگی دارد. به طور میانگین قیمت لیفت ابرو در سال 1402، در روش‌های غیرتهاجمی حدود 1 میلیون تومان و در روش‌های همراه جراحی حدود 20 میلیون تومان می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم لیفت ابرو یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در زیبایی چهره و چشم‌ها داشته باشد. استفاده از مواد مرغوب، نوع روش انتخابی، و بهره‌گیری از پزشک متخصص اهمیت فراوانی در انجام روش‌های لیفت ابرو دارد و همچنین روی قیمت لیفت ابرو تاثیر مستقیم دارد. همچنین اگر تصمیم داشتید خودتان در خانه با استفاده از مواد این کار را انجام دهید بهتر است ابتدا به طور کامل تحقیق و مطالعه کرده و با استفاده از مطالب آموزش لیفت ابرو این کار را انجام دهید.

لیفت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت ابرو مناسب کسانی است که به طور ژنتیکی ابروهای افتاده و فاصله کمی بین چشم و ابرو دارند، کسانی که بر اثر افزایش سن دچار افتادگی ابروها شده‌اند، و کسانی که دارای خطوط عمیق در پیشانی و بین دو ابرو هستند.

انواع روش‌های لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود، مثل استفاده از مواد لیفت و لمینت، لیفت ابرو با بوتاکس، لیفت ابرو با فیلر، لیفت ابرو با نخ، و لیفت ابرو با جراحی.

هزینه لیفت ابرو چقدر است؟

قیمت لیفت ابرو بستگی به روش انتخابی شما، نوع مواد، اعتبار کلینیک و پزشک دارد. با توجه به انواع روش لیفت ابرو، از حدود 1/000/000 تا 20/000/000 تومان هزینه برای اینکار متغیر است.

منبع mayoclinic clevelandclinic
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.