مزوتراپی صورت چیست؟ کارکرد، مزایا و قیمت مزو صورت 1402

0 7,684
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

مزوتراپی صورت یک روش جوانسازی پوست است که از تزریق میکرو ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوانسازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی‌های اضافی پوست استفاده می‌شود. اما مزوتراپی صورت چیست؟ مزو صورت چگونه انجام می‌شود؟ مزو تراپی صورت درد دارد؟ عوارض مزوتراپی پوست صورت چیست؟ قیمت مزوتراپی صورت 1402 چقدر است؟

حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به چگونگی انجام مزوتراپی صورت و سوالات شما بپردازیم.

مزوتراپی صورت چیست؟

مزوی صورت برای اولین بار توسط یک پزشک فرانسوی به نام مایکل پیستور در سال 1952 ابداع شد. مزوتراپی از تزریق سرنگ‌هایی مخصوص که مخلوطی از چندین ماده مفید شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر عناصر مفید است انجام می‌شود. با توجه به تعداد فزاینده‌ای از افرادی که برای بهبود سلامت و تندرستی خود به داروهای هومیوپاتی و مبتنی بر عصاره‌های گیاهی و طبیعی روی می‌آورند، منطقی است که زیبایی باید با استفاده از فرمول‌های گیاهی و ویتامینی‌ افزایش یابد.

مطالب مرتبط:

مزوتراپی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

پوست صورت نقش پررنگی در زیبایی افراد داشته و جزو اولین نقاط بدن است که تحت تاثیر تغییرات متعدد قرار می‌گیرد. با اینکه پیشگیری همواره آسانتر از درمان است، اما افراد کمی به محافظت از پوست صورت خود توجه می‌کنند.

با گذشت زمان پوست ما نازک و خشک می‌شود که باعث کم شدن بافت چربی پوست می‌شود. گاهی بروز این مشکلات پوستی ممکن است ناشی از افزایش سن نباشد و به عوامل دیگری مانند عوامل ارثی و ژنتیکی، و یا مشکلات پوستی ایجاد شود.(1)

مزوتراپی صورت نوعی روش جوانسازی است که تقریبا تمام افراد بالای ۲۵ سال می‌توانند از آن استفاده کنند، با جبران هیالورونیک از دست رفته پوست می‌شود.

به طور کل مزوتراپی صورت با چندین تزریق زیر پوستی، مقادیری از ترکیب اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها، آمینواسیدها، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری، مواد معدنی و سایر عناصر فعال، انجام می‌شود که باعث درمان انواع مشکلات پوستی صورت، گردن و ناحیه فوقانی سینه می‌گردد.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص مزوتراپی صورت داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    مزایای مزوتراپی صورت

    مزوتراپی صورت به شما این اطمینان را می‌دهد که تنها یک فرمول طبیعی به پوست صورت شما نفوذ می‌کند تا آن را جوان کند. در واقع مزوتراپی صورت به یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی و مؤثر تبدیل شده است که نتایج شگفت‌انگیزی را در پوست افراد ایجاد می‌کند. این روش در واقع تکنیکی ساده و کم تهاجم است و افراد بلافاصله پس از جلسه مزوتراپی صورت می‌توانند بدون مشکل به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند.

    مزوی صورت می‌تواند پوست کدر و پر از چین و چروک‌های سطحی شما را بهبود بخشد، همچنین می‌تواند به بهبود گردش خون کند کمک کند و به بدن برای دفع سموم خود کمک کند. مزوتراپی صورت می‌تواند برای رفع هایپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه نیز استفاده شود. همچنین برخی دیگر از تأثیرات مزوتراپی صورت، عبارتند از:

    مزایای مزوتراپی صورت
    مزایای مزوتراپی صورت
    • درمان خشکی لب و پوست
    • درمان استریا (ترک‌های پوستی)
    • از بین بردن خطوط عمود بر لب
    • کلاژن سازی و جوان‌سازی صورت
    • روشن‌کنندگی پوست صورت
    • جوان‌سازی پوست صورت
    • کاهش لک‌های پوستی (مزوتراپی لک صورت)
    • رفع تیرگی دور چشم
    • احیای مجدد پوست
    • آب‌رسانی پوست

    مزوتراپی صورت چگونه انجام می‌شود؟

    مزوتراپی صورت اغلب با اهداف متفاوتی انجام می‌شود که با توجه به آن مواد ترکیبی و کوکتل‌هایی که در طول مزوتراپی استفاده می‌شود ممکن است تغییر کنند. در نهایت ترکیب آماده شده با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریفی مشابه سوزن انسولین برای تزریق به لایه میانی پوست (مزودرم) با فاصله چند میلی‏متر از هم تزریق می‌‏شود.

    با انجام مزوی صورت، مواد مغذی مورد نیاز پوست تامین شده و به‌نوعی پوست صورت برای ترمیم و احیا خود، تقویت می‌شود. این روش درمانی امروزه برای بسیاری از مشکلات پوستی از جمله درمان چین و چروک‌های سطحی گرفته تا افرادی که مدام دچار مشکلات پوستی از جمله جوش و آکنه می‌شوند به کار می‌رود و تأثیرات رضایت بخشی را نیز برای افراد ایجاد کرده است.

    تاثیر مواد موجود در کوکتل‌های مزوتراپی صورت

    ویتامین‏‌های B و C می‌‏توانند به بهبود و کلاژن‎سازی پوست کمک کنند. همچنین ویتامین‌های E و C در کاهش آسیب‌‏های ناشی از رادیکال‏‌های آزاد تاثیرگذار هستند. به طور کل هر کدام از دسته‏‌های ویتامین B شامل (B1، B2، B3، B5، B6، B12) از منابع مختلفی گرفته می‌شوند و تاثیرات متفاوتی بر روی پوست ما می‏‌گذارند. یکی دیگر از مواد موجود در کوکتل‌های مزوتراپی، استیل تتراپپتید 5 است که باعث افزایش شفافیت پوست می‌‏شود که عملکردی مشابه با تزریق بوتاکس دارد.

    آیا مزوتراپی صورت درد دارد؟

    تا حدودی بله. با این‌حال، همه چیز به آستانه درد فرد مراجعه کننده بستگی دارد. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که بعد از انجام مزو تراپی پوست صورت نمی‌توانید صورت خود را بشویید، و یا به مدت 4 روز به استخر و سونا بروید تا از عوارض و ایجاد ناراحتی‌های ناشی از مزوتراپی صورت جلوگیری کنید. همچنین اگر در طول دوره قاعدگی هستید، بهتر است انجام مزوتراپی صورت خود را به تعویق بی‌اندازید، زیرا درد ناشی از مزوتراپی در این دوره بسیار شدیدتر احساس می‌شود.

    عوارض مزوتراپی صورت چیست؟

    عوارض مزوتراپی صورت بسیار ناچیز و نادر هستند که احتمال به وقوع پیوستن آن‌ها بسیار کم است و در صورت مشاهده در مدت کمی بهبود می یابند با این‌حال احتمال ایجاد تورم و کبودی، ایجاد گوشت اضافه یا جای زخم و بروز عفونت‌های باکتریایی از عوارض احتمالی مزو صورت هستند.

    مراقبت‏‌های بهداشتی بعد از مزوتراپی صورت

    مانند هر روش درمانی، مزو صورت نیز می‌تواند در صورت عدم رعایت برخی نکات مراقبتی و بهداشتی دچار بروز مشکلات پوستی و حتی عفونت شود. با این‌حال رعایت برخی نکات مراقبتی و بهداشتی می‌تواند به شما کمک کند تا از بروز احتمالی عوارض مزوتراپی صورت پیشگیری کنید.

    • تا 24 ساعت پس از انجام مزوتراپی، از استحمام و شستشوی ناحیه مورد نظر خودداری کنید.
    • تا 24 ساعت از کرم‌‏های متفرقه و مواد آرایشی و گریم به هیچ عنوان استفاده نکنید.
    • طبق دستور پزشکتان تا 48 ساعت پس از انجام مزوتراپی، از پمادهای تجویز شده استفاده کنید.
    • در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و یا از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. (با تشخیص پزشک)
    • در صورت ایجاد تورم پس از انجام مزو تراپی صورت، از کمپرس یخ استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید

    قیمت مزوتراپی صورت 1402

    هزینه مزوتراپی صورت، به عوامل مختلفی از جمله نوع و کیفیت مواد استفاده شده، شرایط پوست شما، دستمزد متخصص، کلینیک انتخاب شده و محل جغرافیایی مرکزی که به آن مراجعه کردید بستگی دارد.
    اما به طور میانگین قیمت مزوتراپی صورت سال 1402، از 1 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان متغیر است.

    مشاوره و تست HPV
    مشاوره و تست HPV

    کلام آخر

    مزوتراپی صورت از تزریق سرنگ‌هایی مخصوص که مخلوطی از چندین ماده مفید شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر عناصر مفید است انجام می‌شود. مزوتراپی صورت به شما این اطمینان را می‌دهد که تنها یک فرمول طبیعی به پوست صورت شما نفوذ می‌کند تا آن را جوان کند. در واقع مزوتراپی صورت به یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی و مؤثر تبدیل شده است که نتایج شگفت‌انگیزی را در پوست افراد ایجاد می‌کند.

    مهم است که این درمان را در کلینیک معتبر انجام دهید. کلینیک جردن به عنوان یک کلینیک فوق تخصصی و معتبر تمامی عمل‌های زیبایی از جمله مزوتراپی صورت را با بالاترین کیفیت و دقت انجام خواهد داد. کافی است یکبار از خدمات این کلینیک استفاده کنید.

    مزوتراپی صورت چیست؟

    مزوتراپی صورت یک روش جوانسازی پوست است که از تزریق میکرو ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوانسازی و همچنین حذف چربی‌های اضافی پوست انجام می‌شود.

    مزوتراپی صورت برای چه افرادی مناسب است؟

    به طور کلی افرادی که به دلیل افزایش سن دچار خشکی و نازکی پوست شده اند، یا افرادی که به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی دچار مشکلات پوستی هستند، می‌توانند با انجام مزوتراپی پوست صورت، شرایط پوست خود را بهبود بخشند.

    مزو تراپی صورت چه مزایایی دارد؟

    مزوتراپی صورت می‌تواند پوست کدر و پر از چین و چروک‌های سطحی شما را بهبود بخشد، همچنین می‌تواند به بهبود گردش خون کند کمک کند و به بدن برای دفع سموم خود کمک کند. مزوتراپی صورت می‌تواند برای رفع لک، هایپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه نیز استفاده شود و به جوانسازی و کلاژن سازی پوست شما کمک کنند.

    منبع healthline
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.