مزوتراپی مو چیست؟ + کاربرد، مزایا و قیمت مزوی مو 1402

0 1,175
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

مزوتراپی مو یک تکنیک غیر تهاجمی برای پوست سر و مو است که توسط متخصصان با تجربه به جهت بهبود عملکرد موهای سر شما انجام می‌شود. مزوی مو با تزریق برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می‌شود. اما مزوتراپی مو چیست؟ مزو تراپی مو چگونه انجام می‌شود؟ هزینه مزتوتراپی مو سال 1402 چقدر است؟ حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به چگونگی انجام مزوتراپی مو و مزایای آن بپردازیم.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو برای اولین بار توسط یک پزشک فرانسوی به نام مایکل پیستور در سال 1952 ابداع شد. مزوتراپی مو از تزریق سرنگ‌هایی مخصوص که مخلوطی از چندین ماده مفید شامل مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر عناصر مفید است انجام می‌شود و باعث تغذیه فولیکول‌های موی سر می‌شود.

با استفاده از روش مزوتراپی مو می‌توان ریزش مو را تا حدودی درمان کرد، زیرا مزو تراپی، موهای نازک را ضخیم، ریزش مو را متوقف و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند. امروزه تعداد کمی از افراد از شرایط موهای خود راضی هستند، زیرا موهای‌ما به شدت آسیب‌پذیر شده است، به خصوص به دلیل عوامل محیطی، مانند آب و هوا و برخی شرایط دیگر مانند استرس و تنش بیش از حد و اختلالات خواب این آسیب‌پذیری در موهای ما ایجاد شده است. مو جزو اولین قسمت‌هایی است که تحت تاثیر تغییرات بدن قرار می‌گیرد(1).

بسیار مهم است که برای پیشگیری از ریزش موی ارثی، از مزوتراپی مو که حاوی این اجزا مفید برای موهای شما هستند استفاده کرد:

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B، متابولیسم طبیعی مو را فراهم می‌کنند که در رشد و ترمیم مو موثر هستند. علاوه بر آن، دیگر اجزای مورد استفاده در سرنگ‌های مزوتراپی شامل مس و روی هستند که از دیستروفی (ضعف) ساختار مو جلوگیری می‌کنند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک مسئول تغذیه مو از نور مستقیم است که باعث تسریع رشد مو می‌شود. اسیدهای آمینه پایه و اساس مو هستند و به تشکیل الیاف کراتین کمک می‌کنند. همچنین مزوتراپی، فولیکول‌های مو را قوی‌تر می‌کند و کوآنزیم تراکم مو را فراهم می‌کند.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص مزوتراپی مو داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    کاربرد مزوی مو چیست؟

    مزوتراپی مو به معنای تزریق مستقیم ویتامین‌های مورد نیار برای رشد و تقویت مو به سر است که شامل مواد معدنی از جمله کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه و یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از مزوتراپی مو با مشکلات زیادی از جمله تحریک ریشه‌های غیرفعال مو، تغذیه فولیکول‌های مو و از بین بردن شوره سر مقابله کنید.

    مزایا و معایب مزو تراپی مو

    مانند هر روش درمانی، مزایا و معایب مزوتراپی مو می‌تواند شرایط پوستی سر شما را تحت تاثیر قرار دهند. اگر از مزوتراپی در زمینه موهای مشکل‌دار صحبت کنیم لازم است نکاتی را یادآوری کنیم. تفاوت آن با سایر روش‌ها، این است که هزینه این درمان به نسبت سایر روش‌ها کمی گران‌تر است. اول از همه، یک کوکتل مزو (مخلوط مزوتراپی) به صورت جداگانه برای هر بیمار تهیه می‌شود و حاوی مقداری مواد معدنی و ویتامین است که برای دستیابی به حداکثر نتایج و رهایی از برخی مشکلات موجود کمک می‌کنند.

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از انجام مزوتراپی انجام دهید، مشورت با پزشک خود در مورد شیوه درمان شما و اقدامات قبل از مزوتراپی می‌باشد. پزشک ممکن است به شما بگوید تا قبل از انجم مزوتراپی مو، از مصرف برخی داروها همچون آسپرین و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی از یک هفته قبل پرهیز کنید. مصرف این داروها ممکن است ریسک خونریزی و کبودی حین مزوتراپی را افزایش دهند.

    برخی از مزایای استفاده از روش مزوتراپی مو عبارتند از:

    مزایای مزوتراپی مو
    مزایای مزوتراپی مو
    • ریزش موهای شما به تدریج متوقف می‌شوند.
    • رشد موهای شما فعال‌تر می‌شود.
    • فعالیت غدد چربی سر کاهش می یابند، به همین دلیل موهای شما تمیزتر، طولانی تر و پرتر به نظر می‌رسند.
    • جریان خون و اکسیژن رسانی در ناحیه پوست سر افزایش می‌یابد
    • شوره سر کاهش می‌یابد.
    • بهبود در تراکم مو، صافی، درخشندگی که در هنگام برس مو و حالت دادن دیده می‌شود.

    انواع مزوتراپی مو

    روش‌های مختلفی برای انجام مزوی مو وجود دارد که در ادامه به دو مورد از آن اشاره می‌کنیم.

    ویژگی‌ ‌کوکتل‌های مزوتراپی مو آلوپاتیک

    در حال حاضر متخصصان، روش‌های بسیار متنوعی را برای درمان ریزش مو به بیماران ارائه می‌دهند. علاوه بر شرایط مالی، انتخاب‌ها نیز تحت تأثیر نتیجه مورد انتظار درخواست مراجعه کننده قرار می‌گیرند. مزوتراپی آلوپاتیک نوعی درمان است که اثر آن فوراً مشاهده می‌شود، اما آنقدر که می‌خواهیم دوام نمی‌آورد. همچنین روش درمانی است که برای اثرگذاری طولانی مدت طراحی شده است، بنابراین نتیجه آن فورا هم قابل توجه نخواهد بود.

    کوکتل‌های آلوپاتیک حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، الاستین، کلاژن، گشادکننده عروق و سایر اجزای فعال جهت رشد مو هستند. پزشکان پس از بررسی دقیق مو و پوست سر و مشکلات مربوط به بیمار، موقعیت صحیح و نتایج مورد نظر را تعیین می‌کند. و در نهایت تزریق این نوع از سرنگ‌های مزو تراپی مو را جهت درمان مشکلات بیمار استفاده کنند.

    کوکتل‌های هومیوپاتی مورد استفاده در مزوتراپی مو

    کوکتل‌های هومیوپاتی مورد استفاده در مزوتراپی مو فقط حاوی عناصر گیاهی هستند که با محلولی از آب ترکیب شده‌اند، بدون استفاده از روغن و سایر اجزای شیمیایی. این ترکیبات پتانسیل خود بدن را برای بهبود شرایط مو و سر تشدید می‌کنند. در اغلب موارد، استفاده از این سرنگ‌ها تاثیری نداشته‌اند و بنابراین نباید انتظار نتایج قابل‌توجهی پس از اولین استفاده را داشته باشید.

    بیشتر بخوانید

    مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

    مزوتراپی مو با استفاده از ابزارهای مختلفی انجام می‌شود. برای انجام مزوتراپی شما باید برای آستانه درد احتمالی و برخی عوارض جانبی آن آماده باشید، با اینکه احتمال بروز عوارض مزوتراپی بسیار نادر هستند، اما بهتر است قبل از انجام آن با پزشک خود درباره عوارض جانبی آن مشورت کنید. یکی از روش‌های محبوب مورد استفاده توسط متخصصان، تزریق سرنگ مزوتراپی به پوست سر است. برای تزریق سرنگ مزوتراپی به پوست سر، از سرنگ‌های ویژه ای استفاده می‌شود زیرا مزوتراپی مو باید با سوزن‌های بسیار ظریف مشابه سوزن انسولین انجام شود. در ادامه به انواع روش‌های انجام مزوتراپی و چگونگی آن‌ها میپردازیم.

    استفاده از تفنگ مزوتراپی مو

    برای بکارگیری این روش جهت تزریق سرنگ‌های مزوتراپی به دقت بسیار بالایی نیاز است. زیرا اقدامات نادرست و غیر حرفه‌ای می‌تواند باعث آسیب‌های جزئی در ناحیه سر شوند. بنابراین قبل از پذیرش چنین رویه‌ای، باید به جوانب مثبت و منفی آن فکر کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که قبل از انجام مزو تراپی مو، باید از انتخاب پزشک و تجربه او در این زمینه مطمئن شوید.

    استفاده از غلتک مزو

    در حال حاضر می‌توان از غلتک مزو (meso roller) که وسیله ویژه برای تقویت مو و پوست سر است در بسیاری از کاربردهای سرم‌های مزوتراپی مو استفاده کرد. معمولا در مراکز زیبایی از مزوی مو با رولر استفاده می‌شود. این ابزار شامل تعداد زیادی سوزن ظریف و کوچک است که در یک درام مشترک قرار می‌گیرند. برای استفاده راحت، درام به دسته وصل شده است. استفاده از این ابزار به دلیل راحتی و سهولت استفاده، در عمل زیبایی بسیار محبوب است.

    آیا می‌توان مزوتراپی مو را در خانه انجام داد؟

    پاسخ این سوال خیر است. شما نمی‌توانید مزوتراپی تزریقی را به تنهایی در خانه انجام دهید. مزوتراپی به روش‌های تزریق فقط باید در کلینیک‌ها و مراکز زیبایی و توسط متخصصان انجام شود.

    مشاوره و تست HPV
    مشاوره و تست HPV

    آیا مزوتراپی مو درد دارد؟

    بله؛ احساس درد، علاوه بر قیمت آن، عیب اصلی مزو تراپی مو است. با این‌حال، همه چیز به آستانه تحمل درد فرد مراجعه کننده بستگی دارد. ناحیه اکسیپوت (پشت سر) و ناحیه گوش حساس‌ترین نواحی به تزریق مزوتراپی هستند. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که بعد از انجام مزوتراپی مو نمی‌توانید موهای خود را بشویید، و یا به مدت 4 روز به استخر و سونا بروید تا از عوارض و ایجاد ناراحتی‌های ناشی از مزوتراپی مو جلوگیری کنید. همچنین اگر در طول دوره قاعدگی هستید، بهتر است انجام مزوی مو را به تعویق بی‌اندازید، زیرا درد ناشی از مزوتراپی در این دوره بسیار شدیدتر احساس می‌شود.

    قیمت مزوتراپی مو 1402

    هزینه مزو تراپی مو در سال 1402 بستگی به عوامل مختلفی دارد. از جمله آنها می‌توان به کیفیت و نوع مواد استفاده شده، وضعیت موهای شما، دستمزد متخصص، تجهیزات کلینیک و مکان جغرافیایی مرکزی که مراجعه کرده‌اید اشاره کرد. قیمت مزوتراپی مو در سال 1402 از حدود 1 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان متغیر می‌باشد.

    کلام آخر

    موی سر نقش پررنگی در زیبایی افراد داشته و جزو اولین نقاط بدن است که تحت تاثیر تغییرات متعدد قرار می‌گیرد. با اینکه پیشگیری همواره آسانتر از درمان ریزش مو است، اما افراد کمی به محافظت از موهای خود توجه می‌کنند. مزوتراپی از تزریق سرنگ‌هایی مخصوص که مخلوطی از چندین ماده مفید شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و گشاد کننده‌های مورد نیاز برای رشد مو به پوست سر انجام می‌شود.

    برای انجام مزوتراپی شما باید برای آستانه درد احتمالی و برخی عوارض جانبی آن آماده باشید، با اینکه اتحمال بروز عوارض مزوتراپی بسیار نادر هستند، اما بهتر است قبل از انجام آن با پزشک خود درباره عوارض جانبی آن مشورت کنید. برای انجام مزوتراپی مو، از سرنگ‌های ویژه ای استفاده می‌شود زیرا مزوتراپی باید با سوزن‌های بسیار ظریف مشابه سوزن انسولین انجام شود. همچنین به طور کلی مزوتراپی مو بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد.

    مزوتراپی مو چیست؟

    مزوتراپی مو یک تکنیک غیر تهاجمی برای پوست سر و مو است که توسط متخصصی با تجربه انجام می‌شود. با استفاده از روش مزوتراپی مو می‌توان ریزش مو را تا حدودی درمان کرد، زیرا مزوتراپی موهای نازک را ضخیم، و ریزش مو را متوقف کرده و موها را قوی تر و درخشان تر می‌کند.

    مزوتراپی مو چگونه انجام می‌شود؟

    مزوتراپی مو به معنای تزریق مستقیم ویتامین‌های مورد نیار برای رشد و تقویت مو به سر است که شامل مواد معدنی از جمله کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه و یکی از محبوب ترین روش‌های زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می‌شود که از طریق سوزن‌های بسیار ظریف مشابه سوزن انسولین انجام شود.

    آیا در انجام مزوتراپی مو دردی احساس می‌کنیم؟

    بله. احساس درد، علاوه بر قیمت آن، عیب اصلی مزوتراپی است. با این‌حال، همه چیز به آستانه درد فرد مراجعه کننده بستگی دارد.

    آیا می‌توان مزوتراپی مو را در خانه انجام داد؟

    شما نمی‌توانید مزوتراپی تزریقی را به تنهایی در خانه انجام دهید. مزوتراپی به روش‌های تزریق فقط باید در کلینیک‌ها، و مراکز زیبایی و توسط متخصصان انجام شود.

    منبع ncbi

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.