جادوی این سبزی برای کاهش جوش صورت را دست کم نگیرید!

0 626
زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

جعفری یا گشنیز می‌تواند روی پوست شما جادو کند! این روزها که همه از انواع کرم‌ها و ماسک‌های دارویی و طبیعی مختلف برای تقویت پوست و حفظ شادابی و طراوت آن استفاده می‌کنند، بد نیست یکی از گیاهان معجزه‌گر برای رفع جوش‌ها، لک‌ها و افزایش شفافیت پوست را به شما معرفی کنیم.

گشنیز منبعی از آهن است که سطح هموگلوبین را بالا می‌برد و از کم خونی که باعث تیرگی پوست می‌شود جلوگیری می‌کند. جویدن برگ گشنیز تازه با معده خالی به درمان پوست چرب و خشک، و همچنین آکنه و رنگدانه کمک می‌کند. گشنیز به دلیل داشتن عناصر ضد قارچ و ضد میکروب، به عنوان یک ضدعفونی کننده و سم زدا عمل می‌کند که برای درمان اگزما نیز کاربرد دارد.

فواید گشنیز برای پوست را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

سم زدایی پوست

گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی مانند ویتامین C است و با رادیکال‌های آزاد که به پوست آسیب می‌رسانند مبارزه می‌کند. گشنیز به دلیل قابلیت جذب چربی اضافی برای صورت‌های چرب موثر است. این گیاه یک ضدعفونی کننده طبیعی، یک عامل ضد میکروبی و ضد قارچی است و پوست را تسکین داده و خنک می‌کند. همچنین به درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت، اگزما و آبله کمک می‌کند.

لایه برداری پوست

گشنیز یک لایه بردار عالی برای پوست است. دانه‌های ریز گشنیز به عنوان یک اسکراب عمل می‌کند و پوست را عمیقا تمیز می‌کند. اسکراب در از بین بردن سلول‌های مرده پوست و جوش‌های سرسیاه موثر است و پوست شما را جوان می‌کند. وجود ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی در گشنیز نیز در بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست موثر است.

درمان جوش و آفتاب سوختگی

گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان‌های فراوان است و مواد معدنی که سلامت پوست و ویتامین C را تقویت می‌کند. گشنیز یک عامل ضد باکتری، سم زدایی و ضد التهابی عالی است. می‌توانید به سادگی پنبه را در آب دانه‌های گشنیز خیس کنید و آن را روی صورت خود بمالید تا از شر جوش‌ها و آفتاب سوختگی خلاص شوید.

کاهش خطوط ریز و چین و چروک

تخم گشنیز در درمان خطوط ریز و افتادگی پوست موثر است. حاوی ویتامین A است که غشای مخاطی پوست را حفظ می‌کند. همچنین بروز چین و چروک را به تاخیر می‌اندازد، خطوط ریز و رنگدانه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین با از بین بردن سلول‌های مرده پوست، پوست را هیدراته و درخشان نگه می‌دارد.

کاهش اسیدیته

گشنیز در رفع اسیدیته موثر است. قرمزی، برآمدگی و آکنه به دلیل تشکیل اسید در بدن ایجاد می‌شود. مصرف گشنیز می‌تواند اسیدیته را کاهش دهد و شما را از شر جوش‌های مختلف پوست خلاص کند برای جلوگیری از حساسیت و خشکی می‌توانید آن را به همراه گلاب یا چوب صندل به عنوان پک صورت استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش گشنیز چیست؟

برای تهیه دمنوش گشنیز یک قاشق چایخوری تخم آسیاب‌شده گشنیز را با یک لیوان آب جوش، داخل قوری بریزید و ۳۰ دقیقه آن را روی شعله غیرمستقیم قرار دهید.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.