اجاره دستگاه شبیه ساز لاپاراسکوپی در تهران

0 187
زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

دستگاه سیمولار لاپاراسکوپی یا شبیه ساز لاپاراسکوپی نقش تعیین کننده‌ای در آموزش مهارت‌های عمل لاپاراسکوپی برای جراحان و پزشکان دارد. اما عمل لاپاراسکوپی و دستگاه سیمولار جراحی لاپاراسکوپی چه هستند؟ چرا این دستگاه مورد نیاز است؟ این دستگاه چگونه بر مهارت عمل لاپاراسکوپی تاثیر می‌گذارد؟ چه آزمایشاتی در این زمینه انجام شده است؟ نتایج آموزش با این دستگاه چه بوده است؟

در این نوشته از مجله سلامت کیوان این دستگاه را به شما معرفی کرده، سوالات بالا را پاسخ داده، و همچنین امکانی برای در اختیار داشتن این دستگاه به شما ارائه می‌دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

لاپاراسکوپی چیست؟

جراحی لاپاراسکوپی چهره مراقبت‌های پزشکی را برای همیشه تغییر داده است. مزایای جراحی باز لاپاراسکوپی تقریباً در تمام روش‌های جراحی شکم نشان داده شده است. لاپاراسکوپی مجموعه مهارت جدیدی را معرفی کرده است که فرد باید تسلط داشته باشد و نیاز به آموزش اختصاصی دارد. اولین سیستم مقیم آموزش جراحان در ایالات متحده آمریکا در سال 1889 توسط هالستد آغاز شد که ساختار آن تغییر محسوسی نداشته است. با این حال، “پیشرفت در فناوری” چهره مراقبت‌های پزشکی را تغییر داده است. یکی از این تغییرات، جراحی لاپاراسکوپی است که مزایای آن در تمام روش های جراحی بزرگ شکم نشان داده شده است.

از مزایای لاپاراسکوپی می‌توان به کاهش درد پس از عمل و مصرف مواد مخدر، کاهش طول نقاهت پس از عمل، کاهش مدت بستری در بیمارستان، بهبود زیبایی و رضایت بالای بیمار اشاره کرد. این پیشرفت جراحی اکنون نشان دهنده “استاندارد مراقبت” است.

سیمولاتور جراحی لاپاراسکوپی
سیمولاتور جراحی لاپاراسکوپی

چرا دستگاه شبیه ساز لاپاراسکوپی مورد نیاز است؟

آموزش مهارت‌های جراحی لاپاراسکوپی در محیط بالینی به دلیل پیچیدگی روش‌ها، نگرانی‌های پزشکی و اخلاقی، محدودیت‌های مالی و زمانی محدود شده است. این امر نیاز به آموزش رسمی خارج از اتاق عمل را ایجاد کرده است. آموزش مبتنی بر شبیه ساز نویدبخش افزایش آموزش جراحی و ارائه وسیله‌ای ایمن و مقرون به صرفه برای تمرین تکنیک‌ها قبل از استفاده از آنها در اتاق عمل است.

در یک مطالعه، دو دسته از دستیاران جراحی برای آزمایش انتخاب شدند؛ گروهی که آموزش سیمولاتور لاپاراسکوپی را دریافت کرده بودند و گروه کنترلی که آموزش را دریافت نکرده بودند.

کسانی که در مورد شبیه ساز آموزش دیده بودند، مهارت‌های روانی حرکتی بهتری را در سالن عمل نسبت به کسانی که آموزش ندیده بودند نشان دادند. آموزش در محیط شبیه‌ساز می‌تواند به توسعه مهارت‌های فنی مرتبط با عملکرد جراحی لاپاراسکوپی در داخل بدن کمک کند. آموزش در فواصل منظم به دستیاران در بهبود قابل توجه مهارت‌های حرکتی آنها کمک می‌کند.

لاپاراسکوپی مجموعه مهارت جدیدی را معرفی کرده است که فرد باید در آنها تسلط داشته باشد و نیاز به آموزش دارد. محدودیت‌های اصلی در جراحی لاپاراسکوپی از دست دادن درک عمق و بازخورد لمسی، اثر تکیه گاه و استفاده از ابزارهایی با دامنه حرکتی محدود است که کارهای لاپاراسکوپی را دشوار می‌کند. عدم آموزش مناسب می‌تواند منجر به پیامدهای نامطلوب برای بیمار شود. آموزش مهارت‌های عمل در محیط بالینی به دلیل پیچیدگی رویه‌ها، نگرانی‌های پزشکی و اخلاقی، محدودیت‌های مالی و زمانی محدود شده است و نیاز به آموزش رسمی خارج از اتاق عمل را ایجاد کرده است.

صبر کنید! همین حالا که در حال مطالعه این مقاله هستید و نیاز به کار با دستگاه سیمیلاتور لاپاراسکوپی دارید می‌توانید شماره تماس خود را برای ما در فرم زیر به صورت رایگان وارد نمائید تا برای تمرین و آموزش با دستگاه شمارا راهنمائی کنیم. تا دیر نشده اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    مواد و روش ها

    این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش شبیه ساز لاپاراسکوپی یا سیمولاتور جراحی لاپاراسکوپی بر بهبود مهارت‌های روانی حرکتی مرتبط با عملکرد کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی انجام شد. 24 دستیار جراحی (12 نفر در هر گروه) برای مطالعه وارد شدند. این افراد قبلاً در روند جراحی لاپاراسکوپی قرار نگرفته بودند.

    این دستیاران پس از کسب دانش نظری کافی و آشنایی با روش عمل به صورت تصادفی به گروهی که آموزش شبیه ساز را دریافت کرده بودند و گروه کنترلی که چنین آموزشی را دریافت نکرده بودند، تقسیم شدند.

    به گروه آموزش دیده پس از یک فاصله سه ماهه، برای سه ماه دیگر آموزش تقویتی داده شد. آموزش شبیه ساز شامل ده تکرار از دوازده کار بر روی مربی جراحی کم تهاجمی، کیت لاپاروسکوپی اندوسرجری Ethicon بود.

    این وظایف دارای پیچیدگی پیش رونده بودند و برای شبیه سازی لاپاراسکوپی تکنیک‌های مورد استفاده در طول کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی طراحی شده بودند. این تمرینات شامل تمرینات حرکتی و هماهنگی با استفاده از تخته میخ یا اشیاء کوچک مانند حبوبات و حبه‌های قند بود. مهارت‌های بخیه زدن با استفاده از بخیه‌ها و سوزن‌های استاندارد از طریق درن‌های پلاستیکی و سایر بافتهای شبیه سازی شده انجام می‌شود.

    نتایج آموزش با دستگاه شبیه ساز لاپاراسکوپی

    دو نوع ارزیابی بر روی این سه گروه انجام شد: گروه کنترل، گروه یک بار آموزش دیده، گروه دو بار آموزش دیده.

    • ارزیابی در سالن عمل در حین انجام کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی
    • ارزیابی مربی لاپاراسکوپی

    برای ارزیابی کوله سیستکتومی لاپاراسکوپی، همه شرکت کنندگان و گروه کنترل مجاز به انجام کوله سیستکتومی لاپاراسکوپی تحت نظارت رئیس واحد مربوطه شدند. ارزیابی عملکرد عمل با استفاده از مقیاس رتبه‌بندی از پیش تعریف شده که در ابتدا توسط Reznick و همکاران توسعه یافته و تایید شده بود انجام شد. در این سیستم رتبه بندی، امتیاز بالاتر، کارایی کمتر است. نمرات سه گروه در کوله سیستکتومی لاپاراسکوپیک مقایسه شد.

    کسانی که دو بار آموزش دیده بودند به طور قابل توجهی بهتر عمل کردند. مرزبندی واضحی در نمرات ذکر شده بین دستیاران دو بار تمرین، یک بار و گروه کنترل وجود داشت. این نتایج با تجزیه و تحلیل آماری ثابت شد.(1)

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    در این نوشته از مجله سلامت کیوان درباره اهمیت دستگاه سیمولار لاپاراسکوپی یا شبیه ساز لاپاراسکوپی حرف زدیم و تاثیر آن را بر افزایش مهارت جراحان و دستیاران عمل لاپاراسکوپی توضیح دادیم. هومژانس یکی از مراکزی است که این دستگاه کاربردی را در اختیار دارد. افتخار دارد که اعلام کند این دستگاه را برای اهداف آموزشی و آزمایشی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. برای ثبت درخواست تمرین با این دستگاه در تهران می‌توانید فرم موجود در همین صفحه را پر نمائید.

    سیمولاتور جراحی لاپاراسکوپی چیست؟

    دستگاه شبیه ساز جراحی لاپاراسکوپی دستگاهی است که برای کسانی که می‌خواهند پیش از عمل واقعی لاپاراسکوپی تمرین داشته باشند و مهارت لازم را کسب کنند استفاده می‌شود. شما متقاضیان کار با این دستگاه می‌توانید فرم موجود در این صفحه را پر کنید.

    منبع ncbi
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.