قوانین ورود به کشور عربستان؛ تست کرونا برای حج 1401

0 572
زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

بعد از گذشت دو سال از شیوع کرونا در جهان و بسته شدن درب‌های زیارت خانه خدا بر مسلمانان جهان، حالا در سال 1401 باب حج دوباره باز شد. کشور عربستان قوانینی برای سفر به کشورش ارائه کرده است که انجام تست کرونا یکی از آنهاست. در این مقاله درباره قوانین ورود به کشور عربستان و مراکز مورد تایید جهت انجام تست کرونا برای حج را معرفی خواهیم کرد.

قوانین عربستان برای ورود زائرین خانه خدا

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: برای تضمین سلامت حجاج موارد زیادی مورد بررسی قرار گرفته و تدابیری توسط دولت عربستان اندیشیده شده است. حداکثر سن مجاز حجاج 65 سال است و به ازای هر 400 نفر یک پزشک با حجاج راهی خواهد شد. قوانین عمده کشور عربستان به شرح زیر است:

الزام انجام تست کرونا برای حج

پس از اعلام خبر الزامی شدن ارائه جواب منفی تست کرونا برای حج، همه حجاج موظفند نسبت به انجام تست کرونا 72 ساعت قبل از پرواز اقدام نمایند. این اقدام عربستان در جهت تضمین سلامت هرچه بیشتر مسلمانان و حجاج وارد شده به این کشور است. همچنین آزمایش مورد تایید این کشور آزمایش PCR کرونا می‌باشد.

تست فوری کرونا برای پرواز
تست فوری کرونا برای پرواز

آزمایشگاه کیوان مفتخر است با ارائه خدمات نمونه گیری در منزل و محل کار و انجام تست کرونا برای حج به جهت رفاه حال مسافران خانه خدا قدمی بردارد. همچنین به جهت سابقه و تخصص خود در این زمینه توانسته با ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی زیادی همکاری کند و مورد تایید اکثر شرکت‌های هواپیمایی نیز باشد. جوابدهی فوری 6 ساعته تست کرونا از دیگر مزایای این آزمایشگاه است که با راحتی خیال می‌توانید اولین زمان را برای انجام تست انتخاب نمائید.

حجاج گرامی می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از طریق لینک‌های زیر و یا تماس با آزمایشگاه کیوان، درخواست نمونه گیری در محل خود را ثبت نمایند.

تزریق واکسن فلج اطفال و واکسن منژیت

با وجود اینکه فلج اطفال سالهاست در ایران ریشه کن شده و دیگر واکسن این بیماری نیز تزریق نمیشود، اما کشور عربستان یکی از قوانین ورود به این کشور را تزریق واکسن فلج اطفال مقرر کرده است. سیدعلی مرعشی ذکر کرد: در سال جاری تقریبا 40 هزار نفر به همراه عوامل به حج اعزام می‌شوند و برای همه این افراد واکسن منژیت تهیه شده و در در حال تزریق است. هزینه تزریق واکسن منژیت برای حجاج حدود 500 هزار تومان می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایمنی واکسن منژیت 3 سال است، افرادی که در 3 سال اخیر این واکسن را تزریق نموده‌اند و کارت زرد مهر شده این واکسن را دارند دیگر نیازی به تزریق مجدد آن ندارند.

بیشتر بخوانید: انواع واکسن ها چه تفاوتی باهم دارند؟

دستورالعمل استفاده از ماسک در حج

در کشور عربستان در فضای باز الزامی برای استفاده از ماسک وجود ندارد اما همچنان در فضای بسته توصیه می‌کنند تا حجاج از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: دستورالعمل استفاده از انواع ماسک

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.