جوابدهی فوری تست کرونا PCR؛ 5 ساعته

0 5,445
زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

تست PCR (polymerase chain reaction) کرونا یک آزمایش دقیق و قابل اعتماد برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا است. PCR به معنای واکنش زنجیره‌ای پلیمراز است. این تست برای تشخیص مواد ژنتیکی از یک ارگانیسم خاص، مانند ویروس کرونا به کار می رود. به طور معمول جوابدهی تست PCR کرونا 24 ساعت زمان می‌برد؛ آزمایشگاه کیوان با استفاده از جدیدترین و بهترین متدهای روز دنیا مدت زمان جوابدهی فوری تست کرونا را به 5 ساعت کاهش داده است. جواب تست فوری کرونا برای افراد پروازی کمتر از 5 ساعت و برای افراد غیر پروازی کمتر از 8 ساعت آماده خواهد شد. این آزمایش از مخاط حلق و بینی گرفته می‌شود.

مراحل انجام تست PCR – تست فوری کرونا

جمع آوری نمونه: نمونه گیر با استفاده از یک سواب، مخاط موجود در بینی و حلق را جمع آوری می‌کند. سواب وسیله‌ای شبیه به گوش پاک کن و دارای انواع مختلفی می‌باشد. پس از جمع آوری نمونه، سواب در یک لایز قرار داده شده و سپس به آزمایشگاه ارسال می‌شود. آزمایشگاه کیوان این خدمت را برای شما عزیزان درب منزل فراهم کرده است. نمونه گیر آزمایشگاه کیوان به جهت تسریع هرچه بیشتر در جوابدهی، حداکثر تا 1 ساعت بعد از تکمیل درخواست شما، در محل حاضر شده و نمونه گیری شما انجام خواهد شد.

پذیرش: با توجه به الکترونیکی بودن تمام فرایند ثبت نام و ثبت درخواست در سایت آزمایشگاه کیوان، نمونه شما به محض ورود به آزمایشگاه، در کمترین زمان (حدود 15 دقیقه) صحت اطلاعات بررسی، پذیرش و وارد فرایند آزمایشگاهی خواهد شد. هنگام ثبت درخواست در تکمیل اطلاعات نفرات، دقت کافی را داشته باشید زیرا اطلاعات دریافت شده از شما عیناً در برگه جواب شما وارد خواهد شد.

استخراج: در فرایند استخراج موراد ژنتیکی شامل DNA و RNA با کمک ترکیبی از روش های فیزیکی از نمونه جدا شده و به بخش PCR جهت انجام تست انتقال داده می‌شود. آزمایشگاه کیوان با استفاده از بهترین کیت‌ها در کمترین زمان (حدود 2 ساعت و 30 دقیقه) و بالاترین دقت این فرایند را انجام می‌دهد. همچنین بهره مندی از دستگاه‌های اتوماتیک در این بخش منجر به تسریع و تسهیل در استخراج نمونه‌ها میگردد.

PCR: در مرحله PCR از مواد شیمیایی، آنزیم‌های خاص و دستگاه PCR به نام چرخه حرارتی استفاده می کند. اگر ویروس کرونا در نمونه وجود داشته باشد، نور فلورسنت منتشر می‌شود. با اندازه‌گیری شدت نور فلورسنت توسط دستگاه‌های شناساگر غلظت DNA (ماده‌ی ژنتیکی) ویروس کرونا محاسبه می‌شود. مدت زمان انجام فرایند این بخش حدود 3 ساعت و 15 دقیقه می‌باشد. همانطور که در بالا هم ذکر شد تست فوری کرونا برای تشخیص ماده‌ی ژنتیکی ارگانیسم‌های مختلف از جمله ویروس کرونا استفاده می‌شود.

جوابدهی تست Real-time PCR معمولاً ساعت‌ها طول می‌کشد، اما در برخی مراکز این فرایند سریع‌تر انجام می‌شود. آزمایشگاه کیوان با جوابدهی فوری تست کرونا، این امکان را برای شما فراهم کرده تا در کمترین زمان ممکن یعنی 5 الی 8 ساعت جواب تست خود را دریافت نمائید.

تست فوری کرونا برای پرواز
تست فوری کرونا برای پرواز

بخش PCR آزمایشگاه کیوان – تست فوری کرونا

آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان با مدیریت پروفسور حسین کیوانی، مفتخر است با پرسنل مجرب و متخصص در بخش Real-time PCR به وسیله با کیفیت‌ترین و بهترین دستگاه‌های روز دنیا به مردم عزیز کشورمان خدمت رسانی ‌کند. بخش PCR آزمایشگاه در حال ارائه خدمت با بهترین کیفیت و سریع‌ترین جوابدهی به بیماران عزیز می‌باشد.

با داشتن علائم زیر، تست سریع کرونا دهید

البته افراد مبتلا به کرونا ممکن است علائمی نداشته باشند. همچنین همه افراد تمام علائم ذکر شده در بالا را بروز نمی‌دهند. اگر علائم کرونا را دارید یا در معرض کسی قرار گرفته‌اید که آزمایش کرونای او مثبت بوده است. نسبت به انجام تست PCR کرونا اقدام نمائید. درحال حاضر و پس از پیک هشتم کرونا در ایران و ایجاد زیرسویه جدید امیکرون ممکن است علائم، گسترده‌تر و پیچیده‌تر باشد.

در صورت ابتلا به ویروس کرونا، بدن شما گروهی از پروتئین ها به نام آنتی بادی‌ها را می‌سازد. جالب است بدن شما در پاسخ به واکسن کرونا نیز آنتی بادی می‌سازد. جهت اطلاع از میزان آنتی‌بادی‌های حاصل از واکسن کرونا؛ آزمایش آنتی اسپایک (Anti Spike) در آزمایشگاه کیوان انجام می‌شود. برای اندازه‌گیری میزان مصونیت حاصل از واکسن کرونا، آنتی‌بادی IgG در خون بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: عوارض احتمالی واکسن کرونا

میزان دقت تست فوری کرونا

از آنجایی که تست PCR Real-time بسیار حساس است، می‌تواند مقادیر بسیار کمی از ماده‌ی ژنتیکی (DNA) ویروس کرونا را تشخیص دهد. این بدان معناست که تست فوری کرونا می‌تواند پس از بهبودی شما نیز به شناسایی قطعات ویروس کرونا ادامه دهد. بنابراین اگر در گذشته‌های دور مبتلا به کرونا بوده‌اید، ممکن است جواب آزمایش شما مثبت باشد. آزمایش‌های دقیق و سریع مانند PCR Real-time کلید کاهش سرعت انتشار کرونا است. در صورت بروز علائم شما می‌توانید با ثبت نام در سایت ما جهت نمونه‌گیری در منزل برای تست فوری کرونا اقدام کنید.

پس از انجام تست فوری کرونا و دریافت خدمات از آزمایشگاه کیوان، شما می‌توانید جواب تست خود را به صورت آنلاین مشاهده کنید. جهت اطلاع از دریافت نسخه‌ی اصلی جواب آزمایش برای ارائه به ایرلاین، محل کار و سایر مکان های موردنظرتان می‌توانید به قسمت جوابدهی سایت آزمایشگاه کیوان مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

جواب تست فوری کرونا چند ساعته آماده می‌شود؟

در آزمایشگاه کیوان تست فوری کرونا انجام می شود که Real-time PCR است نه رپید تست.
جواب تست فوری کرونا آزمایشگاه کیوان در کمتر از 5 ساعت حاضر خواهد شد.

آیا تست فوری کرونا درب منزل هم انجام می‌شود؟

بله؛ آزمایشگاه کیوان خوشبختانه این خدمت را برای شما عزیزان در استان تهران و شهر‌ها اطراف آن فراهم کرده است.

آیا تست فوری کرونا همه روزه انجام می‌شود؟

بله؛ آزمایشگاه کیوان این خدمت را برای شما عزیزان در استان تهران و شهرهای اطراف آن فراهم کرده است.

هزینه‌ی تست کرونای فوری درب منزل و آزمایشگاه چقدر است؟

هزینه‌ی تست کرونا در آزمایشگاه 400.000 تومان و در منزل 400.000 تومان + هزینه رفت و آمد می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر به تست کرونا مراجعه کنید.

آیا می‌توان ساعت نمونه گیری تست فوری کرونا درب منزل را تعیین کرد؟

بله؛ شما می‌توانید در زمان ثبت درخواست خود زمان حضور نمونه گیری را تعیین نمائید.

برای درخواست تست کرونای برای پرواز چه اقداماتی باید انجام داد؟

جهت اطلاع دقیق و ثبت درخواست تست کرونا برای پرواز در استان تهران و شهرهای اطراف آن می‌توانید به تست کرونا برای پرواز مراجعه کنید.

آیا تست سریع و تست فوری آزمایشگاه کیوان مورد تایید و قابل ارائه به پرواز است؟

بله، تست فوری در آزمایشگاه کیوان از نوع PCR است که تنها تست مورد تایید شرکت‌های هواپیمایی است. همچنین جواب آزمایش در آزمایشگاه کیوان مورد تایید همه ایرلاین‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و سایر ارگان‌ها نیز می‌باشد.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.