مصاحبه با ویروس شناس درباره وضعیت کرونا تابستان 1401

0 254
زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

به مناسبت روز پزشک، خبرگزاری ایکنا(1) با پروفسور حسین کیوانی مصاحبه‌ای درباره وضعیت کرونا تابستان 1401 داشته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

معرفی و صحبت های پروفسور حسین کیوانی درباره علم پزشکی

در ابتدا، دکتر حسین کیوانی به معرفی خود پرداخته و از علت و چگونگی تأسیس اولین آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی در ایران می‌گوید. در شرایطی که بیماری‌های ویروسی در کشور وجود داشته است اما آزمایشگاهی تخصصی جهت تشخیص آن نبوده است، این ویروس شناس به صورت تخصصی به تشخیص انواع بیماری‌های ویروسی، از جمله تشخیص HPV، تشخیص زگیل تناسلی, انواع تست HIV، تست HCV، تست HBV، زونا، تبخال، انجام آزمایش به روش PCR و پس از شیوع ویروس کرونا در جهان، انجام انواع تست کرونا در آزمایشگاه و تست کرونا در منزل بوده‌است.

به مناسبت روز پزشک، ایشان از قداست و عظمت علم پزشکی می‌گویند. توجه به احادیث و قرآن نشان می‌دهد که علم پزشکی قداست بالایی دارد و در قرآن پزشک به عنوان نجات دهنده جان انسان جایگاه والایی دارد. علم پزشکی و آشنایی با بدن و خلقت انسان، معرفت و شناخت بیشتری از پروردگار به ما می‌دهد. عملکرد سلول‌های بدن و رشد انسان، دستگاه عظیمی است که خداوند متعال آن را خلق کرده است.

بخش اول مصاحبه پروفسور حسین کیوانی در فیلم زیر قابل مشاهده است.

روزهای کرونایی در یک آزمایشگاه شلوغ ویروس شناسی

همچنین پروفسور حسین کیوانی از روزهای کرونایی و وضعیت کرونا در کشور در تابستان 1401 می‌گوید. روزهایی سخت در آزمایشگاهی ویروس شناسی با تعداد مراجعین روزانه 200 عدد که بعد از کرونا این عدد به حدود 2 الی 3 هزار مراجعه کننده در روز رسید. مبتلا شدن همکاران در آزمایشگاه در این شرایط و از دست دادنشان کار را دشوار تر میکرد. اما آنها سعی بر این داشتند رضایت هرچه بیشتر مراجعه کنندگان و بیماران عزیز را بدست آورده و هزینه تمام شده کمتری برای بیماران در نظر گرفتند.

وضعیت کرونا در حال حاضر

با وجود واکسیناسیون گسترده و بهترین واکسن‌ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی، پس از شیوع سویه امیکرون شاهد مبتلا شدن تعداد زیادی افراد (حتی افراد واکسینه شده) بوده‌ایم. می‌توان این نتیجه را گرفت که واکسن‌ها هم اثربخشی لازم برای جلوگیری از ویروس کرونا را نداشتند و کرونای جهش یافته فعلی با ما خواهد ماند.

بخش دوم مصاحبه پروفسور حسین کیوانی در فیلم زیر قابل مشاهده است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.