فیزیوتراپی در منزل چیست و چگونه انجام می‌شود؟

0 552
زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

فیزیوتراپی یک حرفه مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر علم است که در بهبود برخی بیماری‌ها، آسیب یا ناتوانی‌ها نقش پررنگی دارد. هدف از انجام فیزیوتراپی در منزل، بازگرداندن توانایی و عملکردی افراد و بالا بردن پتانسیل فیزیکی بیماران است. اما فیزیوتراپی در منزل چیست و چگونه انجام میشود؟ چگونه می‌توان در منزل از خدمات فیزیوتراپی استفاده کرد؟ فیزیوتراپی در منزل برای چه افرادی مناسب است؟ از کجا باید مرکز خدمات فیزیوتراپی در منزل پیدا کنیم؟ در این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

فیزیوتراپی در منزل نوعی روش درمانی است که به افراد کمک می‌کند تا پس از جراحی، بیماری، تروما یا مشکلات جسمانی، به وضعیت طبیعی سلامت خود از لحاظ جسمی و روحی برگردند. این روش درمانی از رویکردهای مختلفی مانند فعالیت‌های فیزیکی، حرکتی و آموزشی برای کمک به بهبودی سریع بیمار استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی به مشکلات ارتوپدی، قلبی، عصبی و سایر مشکلات می‌پردازد و می‌تواند برای درمان بیماران در هر گروه سنی، از نوزادان تا سالمندان مورد استفاده قرار گیرد. فیزیوتراپیست شما ابتدا علت اصلی هر مشکلی را شناسایی کرده و بر اساس آن، روش‌های درمانی را برنامه ریزی می‌کند. هدف از مجموعه پزشکی تخصصی ما، ارائه بهترین فیزیوتراپیست‌ها در خانه شماست(1).

فیزیو در منزل
فیزیو در منزل

فیزیوتراپی در منزل چگونه انجام می‌شود؟

فیزیوتراپیست شما یک ارزیابی اولیه دقیق را در روز اول انجام می‌دهد که بر اساس آن یک برنامه درمانی سفارشی برای شما طراحی می‌شود. همچنین مدت زمان خدمات فیزیوتراپی در منزل بر اساس روش و شرایط بیمار از 45 دقیقه تا 1 ساعت در روز متغیر است. بسته‌های هفتگی و ماهانه فیزیوتراپی در منزل با توجه به نیاز شما ارائه می‌شوند. شما می‌توانید یک بازه زمانی مناسب برای خود انتخاب کنید و با داشتن جلسات فیزیوتراپی در منزل برای کمک به بهبودی سریعتر بیماری خود اقدام کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که بهترین استفاده را از جلسات فیزیوتراپی خود در منزل داشته باشید.

  • یک مکان مناسب، جادار و خوب در خانه خود انتخاب کنید که دارای تهویه مناسب، نور کافی و عاری از هر گونه درهم و برهمی باشد، زیرا فیزیوتراپیست ممکن است تجهیزات ورزشی کوچکی برای جلسه فیزیوتراپی به منزل شما بیاورد.
  • لباس راحت بپوشید و اطمینان حاصل کنید که از لباس‌هایی که مانع حرکت شما می‌شود استفاده نکنید زیرا فیزیوتراپیست شما باید ثبات و حرکت مفصل شما را ارزیابی کند.
  • با فیزیوتراپیست خود در باره اینکه دقیقاً چه مناطقی از مفاصل شما ناراحت بوده و احساس درد خود و سطح عملکردی را که می‌خواهید در جلسات خود به دست آورید صحبت کنید.
  • اطلاعاتی مانند نحوه شروع درد را به فیزیوتراپیست خود ارائه دهید. ماهیت درد چیست و چه مدت است که با این مشکل مواجه بوده اید.
  • مراقب تمرینات فیزیوتراپیست خود باشید و اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید سوال بپرسید. و همچنین با تمرینات خود کوشا باشید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید.

مجموعه پزشکی تخصصی هومژانس فیزیوتراپی در منزل را برای هر شرایطی، توسط بهترین فیزیوتراپیست‌ها ارائه می‌دهد. فیزیوتراپیست‌های مجموعه هومژانس درمان‌های فیزیوتراپی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند که تمامی نیازهای خاص بیماران را برآورده می‌کند.

انواع خدمات فیزیوتراپی در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل ما به شرح زیر است:

فیزیوتراپی قفسه سینه

این درمان فیزیوتراپی ویژه کسانی است که از مشکلات تنفسی و قلبی رنج می‌برند. فیزیوتراپی قفسه سینه به بهبود کارایی تنفسی، ترویج انبساط ریه‌ها و تقویت عضلات تنفسی و از بین بردن ترشحات از سیستم تنفسی کمک می‌کند.

فیزیوتراپی قفسه سینه
فیزیوتراپی قفسه سینه

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی

این درمان فیزیوتراپی برای افرادی است که از مشکلات اسکلتی عضلانی رنج می‌برند. این فیزیوتراپی شامل درمان عضلات، استخوان‌ها، مفاصل، اعصاب، رباط‌ها، غضروف‌ها و دیسک‌های ستون فقرات می‌باشد. در این نوع از فیزیوتراپی، تکنیک‌های مختلفی که برای درمان استفاده می‌شوند که شامل تمرین‌های درمانی حرکتی، ماساژ بافت نرم، الکتروتراپی، آب‌درمانی است. برخی از روش‌های درمان خانگی شامل ماساژ درمانی، آب درمانی و تمرینات کششی است.

فیزیوتراپی ارتوپدی

این درمان فیزیوتراپی عمدتاً با استخوان‌ها مرتبط است. این نوع از فیزیوتراپی برای توانبخشی بیمارانی است که یا قصد انجام عمل جراحی را دارند و یا قبلاً تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند استفاده می‌شود. شرایطی مانند تعویض مفصل زانو، جراحی لگن، جراحی کمر، مشکلات ستون فقرات و مفاصل محیطی، شکستگی‌ها در نوع درمان می‌شود. درمان فیزیوتراپی ارتوپدی عمدتاً شامل فعالیت‌های بدنی مانند حرکات کششی، ایروبیک، تمرینات قدرتی و طیف وسیعی از تمرینات حرکتی است که با فناوری مدرن پزشکی مانند IFT، اولتراسوند و کشش دستی پشتیبانی می‌شوند.

فیزیوتراپی ارتوپدی
فیزیوتراپی ارتوپدی

گفتار درمانی

این درمان فیزیوتراپی برای افرادی است که از اختلالات گفتاری و ارتباط و همچنین مشکلات بلع در کودکان و بزرگسالان رنج می‌برند. این مشکلات می‌تواند ناشی از اختلالات عصبی مانند سکته مغزی، آسیب به سر و زوال عقل و غیره باشد.

ورزش درمانی

این نوع فیزیوتراپی بر درمان و توانبخشی ورزشکاران آسیب دیده تمرکز دارد. ورزش درمانی شامل برنامه‌های تناسب اندام و آموزش برای ورزشکاران از جنبه‌های اصلی این درمان است. هدف از توانبخشی ورزشی کمک به بازیابی مهارت‌های ورزشی بیمار با استفاده از تکنیک‌های درمانی مختلف است که بر تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری و قدرت شخص تمرکز دارند.

فیزیوتراپی با ورزش درمانی
فیزیوتراپی با ورزش درمانی

درخواست فیزیوتراپی در منزل

اما حالا که جای اینجای مقاله را خوانده‌اید احتمالا می‌خواهید بدانید که از کجا و چگونه باید درخواست این خدمت را بدهید. ما اینکار را برای شما راحت کرده‌ایم؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود در فرم زیر از مشاوره با مختصصان و راهنمایی جهت این خدمت به صورت رایگان بهره‌مند شوید. همین حالا اقدام کنید.





    شاید به این خدمات نیز نیاز پیدا کنید:

    کلام آخر

    افرادی که از درد ناشی از ضعف مفاصل و یا برخی از بیماری‌ها رنج می‌برند نیاز به فیزیوتراپی دارند. فیزیوتراپیست به آنها کمک می‌کند تا تمرینات تقویتی را انجام دهند تا قدرت مفاصل خود را بازیابی و افزایش دهند. با استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل به صورت تخصصی، شما می‌توانید با بهترین متخصصین فیزیوتراپیست در ارتباط بوده و از خدمات آن‌ها در بهترین حالت و سریع ترین زمان ممکن، بهره‌مند شوید.

    فیزیوتراپی در منزل چیست؟

    فیزیوتراپی یک حرفه مراقبت‌های بهداشتی است که در بهبودی برخی بیماری‌ها، آسیب یا ناتوانی‌ها نقش پپرنگی دارد. هدف از انجام فیزیوتراپی در منزل، بازگرداندن توانایی و عملکردی افراد و بالا بردن پتانسیل فیزیکی بیماران است.

    فیزیوتراپی در منزل چگونه انجام می‌شود؟

    فیزیوتراپیست شما ابتدا علت اصلی هر مشکلی را شناسایی کرده و بر اساس آن، روش‌های درمانی را برنامه ریزی می‌کند. همچنین مدت زمان خدمات فیزیوتراپی در منزل بر اساس روش و شرایط بیمار از 45 دقیقه تا 1 ساعت در روز متغیر است. بسته‌های هفتگی و ماهانه فیزیوتراپی در منزل با توجه به نیاز شما ارائه می‌شوند.

    فیزیوتراپی پا در منزل چگونه است؟  

    مشکلات مربوط به پا در بین افراد به دلایل مختلف از جمله بیماری یا بالا رفتن سن شایع است. می‌توانید از خدمات فیزیوتراپی پا در منزل برای بهبود وضعیت عملکرد خود استفاده کنید.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.