ویزیت پزشک در منزل + انواع خدمات پزشکی در منزل

0 377
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

ویزیت پزشک در منزل طیف گسترده‌ای از خدمات مراقبت‌های بهداشتی است که می‌تواند در خانه شما برای یک بیماری یا جراحت ارائه شود. مراقبت‌های پزشکی در منزل معمولاً ارزان‌تر، راحت‌تر و به اندازه مراقبت‌هایی که در بیمارستان دریافت می‌کنید مؤثر هستند. بسیاری از افراد به خصوص بعد از پاندمی کرونا در جهان به خدمات آنلاین و در منزل روی آوردند و برای پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری‌های عفونی دادند خدمات آنلاین و در منزل خود انجام دهند.

اما آیا ویزیت پزشک در منزل امکان پذیر است؟ قیمت ویزیت پزشک در منزل چقدر است؟ چگونه باید درخواست پزشک در منزل بدهیم؟ اگر شماهم این دغدغه برایتان ایجاد شده است تا پایان این نوشته از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به این سوالات و بیشتر پاسخ دهیم.

ویزیت پزشک در منزل چیست؟

به دلیل سبک زندگی پر مشغله امروزی، خدمات پزشکی و ویزیت پزشک در منزل به گزینه مطلوبی برای بیماران تبدیل شده است. منظور از مراقبت پزشکی و ویزیت پزشک در منزل این است که پزشک برای تشخیص و درمان هر بیماری به خانه نزد بیمار می‌آید(1).

پزشک وضعیت سلامتی بیمار را بررسی می‌کند و برای آن یک برنامه درمانی تهیه می‌کند و در صورت نیاز بیمار را به متخصص ارجاع می‌دهد. همچنین با استفاده از خدمات پزشکی در منزل می‌توان مقدار زیادی از زمان و هزینه خود را صرفه جویی کنید.

استفاده از خدمات ویزیت پزشک در منزل به بیماران مبتلا به کرونا، سرماخوردگی، آنفولانزا فصلی و بیماری‌های حاد، بیمارانی که از بیماری های مزمن مانند برونشیت، دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا رنج می‌برند و یا بیماران مسن و بستری که برای رفتن به بیمارستان مشکل دارند بسیار مناسب هستند.

برخی ویژگی‌های ویزیت پزشک در منزل عبارتند از:

  • اعزام پزشک در کمترین زمان ممکن
  • انجام کلیه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل به صورت شبانه روزی و 24 ساعته
  • در صورت نیاز، ارسال دارو و تجهیزات پزشکی، بنا به درخواست شما امکان پذیر است
  • تمامی مناطق تهران و حومه تحت پوشش خدمات ویزیت پزشک در منزل هستند

مزایای خدمات ویزیت دکتر در منزل

انتخاب اینکه هنگام بیماری، حضورا به پزشک مراجعه کنید و یا تنها با چند کلیک پزشک را به منزل خود بیاورید با شماست. اما در اینجا چندی از مزایای خدمت ویزیت پزشک در منزل را برای شما بازگو می‌کنیم:

  • اولین مزیت داشتن احساس امنیت و راحتی است. اینکه وقتی شما بیمار هستید، دیگر نیازی نیست همراه خود شخصی را به مطب پزشک ببرید و یا در شرایط سخت بیماری، خودتان در این خیابان‌های شلوغ اقدام به مراجعه حضوری به پزشک کنید.
  • مزیت بعدی که شاید مهم‌ترین مزیت این خدمت است، صرفه جویی وقت شماست. هنگامی که می‌خواهید به پزشک مراجعه کنید، باید لباس بپوشید و در این ترافیک سنگین خودتان را به مطب برسانید. حالا مشکلی بعدی شروع می‌شود و باید دنبال جای پارک بگردید. بعد پشت سر گذراندن همه اینها به مطب شلوغ و پر از آلودگی وارد می‌شوید و ممکن است حداقل یک ساعتی را برای رسیدن نوبت منتظر بمانید. اما برای اینکه این مشکلات را نداشته باشید، درحالیکه روی مبل دراز کشیده‌اید با خدمت دکتر در منزل، یک پزشک متخصص برای معاینه، به منزل شما خواهد آمد و بیشتر از نیم ساعت وقت شمارا مشغول نخواهد کرد.
  • کمتر شدن ترس و اضطراب افراد مزیت دیگر خدمت پزشکی در منزل است. شاید برای شماهم پیش آمده باشد که کودک بیمار یا افرادی که به این مکان‌ها فوبیا دارند را به مطب پزشک ببرید و آنها با بی‌قراری، استرس و ترس زیاد مانع انجام کامل کار شوند. اگر شماهم می‌خواهید فشار کمتری شامل حال این افراد شود، ویزیت پزشک در منزل را انتخاب نمائید.
  • زمانی که فرد بیمار توانایی مراجعه به پزشک را ندارد مانند سالمندان و یا افرادی که با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کنند، بهترین و شاید تنها انتخاب، ویزیت پزشک در منزل است.
  • بسیاری از افرادی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، باید هرچندوقت یکبار مورد معاینه پزشک قرار گیرند تا روند بهبودی آنان مورد بررسی قرار گیرد. حتما می‌دانید که مراجعه به پزشک بعد از یک عمل جراحی چقدر برای بیمار سخت است. پس بهتر است برای آسایش بیمار در گذراندن دوران نقاهت، از خدمات دکتر در منزل استفاده نمائید.
مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

انواع مختلف خدمات پزشکی در منزل

پس از ویزیت پزشک در منزل و با تشخیص پزشک شما دامنه خدمات مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی که یک بیمار می‌تواند در خانه دریافت کند نامحدود است. بسته به وضعیت هر بیمار، خدمات پزشکی در منزل می‌تواند شامل مراقبت‌های پرستاری تا خدمات پزشکی تخصصی، مانند کارهای آزمایشگاهی را شامل شود.

خدمات مراقبت در منزل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مراقبت‌های پرستاری

متداول‌ترین شکل مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی در منزل، نوع مراقبت از بیمار و پرستاری در منزل است که بسته به نیاز فرد است. با مشورت پزشک، یک پرستار متخصص بر اساس برنامه مراقبتی شما تنظیم می‌شود. مراقبت‌های پرستاری ممکن است شامل پانسمان زخم، مراقبت استومی، درمان داخل وریدی، تجویز دارو، نظارت بر سلامت عمومی بیمار، کنترل درد، تزریق سرم در منزل و سایر حمایت‌های پزشکی و بهداشتی باشد.

نمونه‌هایی از خدمات پرستاری ماهر در خانه عبارتند از:

  • نظارت بر بیمار و وضعیت سلامتی او
  • مراقبت از زخم‌های فشاری یا زخم‌های جراحی
  • آموزش بیمار و مراقبت از او
  • درمان به صورت وریدی
  • انجام تزریقات در منزل

درمان فیزیکی و گفتار درمانی

برخی از بیماران ممکن است برای یادگیری مجدد نحوه انجام وظایف روزانه یا بهبود گفتار خود پس از یک بیماری یا آسیب به کمک نیاز داشته باشند. خدمت فیزیوتراپی در منزل می‌تواند یک برنامه مراقبتی برای کمک به بیمار در بازیابی یا تقویت استفاده از عضلات و مفاصل خود در منزل را تهیه کند.

یک کاردرمانگر می‌تواند در منزل به بیماران مبتلا به ناتوانی‌های جسمی، رشدی، اجتماعی یا عاطفی کمک کند تا نحوه انجام وظایف روزانه مانند غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و غیره را دوباره بیاموزد.

پرستاری و مراقبت تمام وقت

پرستاران می‌توانند به بیمار در رفع نیازهای اولیه شخصی خود مانند بلند شدن از رخت‌خواب، راه رفتن، حمام کردن و لباس پوشیدن در منزل کمک کنند. برخی از پرستاران برای کمک به مراقبت‌های تخصصی تر تحت نظارت یک پرستار، آموزش‌های تخصصی دیده اند.

در حالی که یک بیمار در خانه تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرد، یک پرستار می‌تواند در کارهای خانه یا وظایف منزل به فرد بیمار کمک کند، همچنین می‌تواند با تهیه غذا، خرید مواد غذایی و سایر اقلام خانه از شما مراقبت کند.

همچنین برخی از بیماران و یا کودکانی که به تنهایی در خانه هستند ممکن است به یک همراه برای ارائه خدمات و نظارت نیاز به یک شخص دیگری داشته باشند.

قیمت ویزیت پزشک در منزل 1402

تعرفه یا قیمت ویزیت پزشک در منزل بر طبق ابلاغیه وزارت بهداشت در سال 1402 تعیین گردیده است و فقط مختص به ویزیت پزشکان متخصص می‌باشد. و اگر بعد از ویزیت به سایر خدمات مانند تزریقات در منزل نیاز داشته باشید، هزینه آن‌ها جدا از هزینه ویزیت پزشک محاسبه می‌شود. هزینه ویزیت پزشک در منزل به صورت کاملا منصفانه و شفاف به متقاضیان اعلام می‌شود.

درخواست پزشک در منزل

احتمالا برای شما که در حال مطالعه این مقاله هستید این سوال پیش آمده باشد که برای ثبت درخواست پزشک در منزل از چه مرکزی و چگونه اقدام کنیم؟ ما اینکار را برای شما با آسانی فراهم کرده‌ایم؛ خدمات پزشکی در منزل خود را به ما بسپارید. پزشکان متخصص، متبحر و حرفه‌ای مجموعه ما، آماده خدمت رسانی به شما هستند. برای ثبت درخواست پزشک در منزل و درخواست مشاوره رایگان در این خصوص، اطلاعات فرم زیر را کامل نمائید.





    کلام آخر

    به دلیل سبک زندگی پر مشغله امروزی دسترسی به خدمات پزشکی و پرستاری به صورت شبانه روزی از نیازهای مبرم هر خانواده است. عدم دسترسی مناسب به مطب پزشکان و یا بیمارستان در ساعات روز و یا عدم امکان جابجایی بیماران سالمند، موجب شده است تا استفاده خدمات پزشکی در منزل و ویزیت پزشک در منزل یکی از بهترین گزینه‌ها برای این افراد باشد. خدمات پزشکی در منزل انواع مختلفی دارد و همچنین هرکدام دارای مزایای مخصوص به خود هستند که در این مقاله ذکر کردیم.

    ویزیت پزشک در منزل چیست؟

    با سبک زندگی پر مشغله امروزی، خدمات پزشک در منرل به گزینه مطلوب تبدیل شده است. منظور از مراقبت پزشک در منزل این است که پزشک برای تشخیص و درمان هر بیماری به خانه نزد بیمار می‌آید.

    انواع مختلف خدمات پزشکی در منزل چیست؟

    انجام مراقبت‌های پرستاری، درمان فیزیکی و گفتار درمانی پرستاری و مراقبت تمام وقت برای کودکان و سالمندان از انواع مختلف خدمات پزشکی در منزل هستند که میتوانید از آنها بهره‌مند شوید.

    دریافت ویزیت پزشک در منزل چقدر زمان بر است؟

    پس از اینکه ثبت درخواست خود را انجام دهید، مدت کوتاهی زمان می‌برد تا تیم پشتیبانی با شما تماس بگیرند و هماهنگی جهت مشخص نمودن ساعت و روز مراجعه پزشک را انجام دهند.

    قیمت ویزیت پزشک در منزل چقدره؟

    تعرفه یا قیمت ویزیت پزشک در منزل بر طبق ابلاغیه وزارت بهداشت در سال 1402 تعیین گردیده است و فقط مختص به ویزیت پزشکان متخصص می‌باشد. هزینه ویزیت پزشک در منزل به صورت کاملا منصفانه و شفاف به متقاضیان اعلام می‌شود.

    آیا پزشک در منزل می‌تواند نسخه تجویز کند؟

    پزشک در منزل در صورت نیاز می‌تواند برای بیمار دارو تجویز کند و سپس بیمار با مراجعه به داروخانه، دارو را دریافت کند.

    منبع apollohomecare.com
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.