تزریق سرم در منزل، سرم تراپی تخصصی در منزل شما

0 662
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

بسیاری از افراد در طول دوره بیماری و یا در صورت مواجهه با ضعف، نیاز به تزریق سرم دارند. روشی که در آن داروهای مورد نیاز از طریق سرم وارد بدن بیمار می‌شود. انجام این کار در مراکز درمانی مثل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، وقت و انرژی و هزینه زیادی می‌گیرد. به خصوص وقتی شرایط جسمانی بیمار این کار را برایش بسیار سخت و فرساینده می‌کند، مشکل دوچندان می‌شود.

بهره‌گیری از خدمات پزشکی در منزل راهی است که می‌تواند در این مواقع بسیار به‌صرفه و کارگشا باشد. اما تزریق سرم در منزل مناسب چه کسانی است و این خدمات چطور باید دریافت شود؟ استفاده از سرم تراپی در منزل چه مزایایی دارد؟ قیمت خدمت تزریق سرم در منزل بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ تا پایان این نوشته از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید تا به سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم.

تزریق سرم در منزل برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که اشاره کردیم استفاده از خدمات پزشکی در منزل می‌تواند به بیماران و مراقبان بیمار کمک قابل توجهی کند. البته واجب است که این خدمات را از مراکز معتبر با نیروهای پرستار مجرب و متخصص دریافت کنید. استفاده از این خدمات همواره به‌صرفه و مفید بوده است به خصوص در مورد شرایط و یا افرادی که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم(1):

تزریقات سرم در منزل
تزریقات سرم در منزل
  1. افراد سالمند معمولا با ضعف و بی حالی روبرو هستند و دریافت دارو از طریق سرم برای آنها واجب است. این افراد هم از لحاظ شرایط جسمانی و هم به لحاظ روحی نیاز به استراحت و آرامش بیشتری دارند. از این رو مراجعه به مراکز درمانی برای تزریق سرم و سرم تراپی می‌تواند برای آنها کار سخت و کلافه‌کننده‌ای باشد. بنابراین دریافت خدمات تزریق سرم در منزل برای این افراد توصیه می‌شود.
  2. بسیاری از خانم‌ها به دلایل مختلف نیاز به تزریق سرم پیدا می‌کنند. از فقر ویتامین و آهن گرفته تا نیاز به داروهای تقویتی دوران بارداری. به خصوص برای زنان باردار با توجه به شرایط جسمانی خود استفاده از خدمات تزریق سرم در منزل بسیار مطلوب است.
  3. برخی اوقات شرایط بیماری چنان ضعف و بدحالی را بر فرد حاکم می‌کند که رفتن به مراکز درمانی و منتظر نشستن در صف برای تزریقات بسیار سخت است. در این مواقع می‌توان از خدمات پزشکی در منزل برای سرم تراپی استفاده کرد.
  4. ممکن است مرکز درمانی به محل زندگی شما دور باشد و رفتن به آنجا با مشکل ترافیک و صرف زمان و انرژی زیادی همراه شود. در این مواقع بهترین گزینه استفاده از خدمت سرم تراپی در منزل است.
  5. در مورد افراد معلول که توان حرکتی ندارند و انتقال آنها به درمانگاه یا بیمارستان با مشقت زیادی همراه است، دریافت خدمات تزریقات در منزل راهی به‌صرفه و آسان است.
  6. در شرایطی که بیماری‌های مسری همه جا به خصوص مراکز درمانی را آلوده کرده، راه عاقلانه‌تر این است که در منزل سرم را دریافت کنید و با مراجعه به مراکز درمانی و خوابیدن روی تخت درمانگاه‌ها خود را در معرض ابتلا به ویروس قرار ندهید.
  7. در مورد کودکانی که فوبیای آمپول و سرم دارند، انجام تزریقات در منزل و تزریق سرم در منزل می‌تواند آسان‌تر باشد. چرا که بردن کودکان به مراکز درمانی می‌تواند استرس و ترس آنها را بیشتر کند.

بیشتر بخوانید:

تزریق سرم در منزل را از چه مرکزی درخواست کنیم؟

تزریق سرم در منزل عملی حساس است که نیاز به مهارت و تجربه دارد. از این رو باید به دست پرستار متخصص و مجرب انجام شود. به خصوص مرحله رگ‌گیری در این کار می‌تواند چالش داشته باشد و در صورت ناوارد بودن شخص می‌تواند موجب آسیب به رگ و ایجاد کبودی و ورم در محل تزریق شود.

بسیاری از افراد بیمار یا حتی گاهی افراد سالم نیاز به سرم تراپی پیدا می‌کنند. به کمک سرم می‌توان داروهای تقویتی مورد نیاز را به بدن رساند. این داروها مستقیما وارد بافت بدن شده و جذب می‌شوند. در واقع می‌شود مواد معدنی، مایعات و ویتامین‌های از دست رفته را از طریق سرم وارد بدن کرد.

این کار اگر به دست پرستار با تجربه و ماهر انجام گیرد می‌تواند از امنیت و کیفیت بالایی برخوردار باشد و آسیبی به بدن نزند. پرستار ماهر با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی، و با رگ‌گیری درست سرم را به بدن فرد وصل کرده و در جای خود فیکس می‌کند. بنابراین حتما باید خدمات تزریق سرم در منزل را از مراکز معتبر و قانونی که از کادر مجرب و متخصص بهره می‌برند، درخواست کنید.

هزینه تزریق سرم در منزل 1403

قیمت تزریق سرم در منزل بر اساس تعرفه خدمات پرستاری در منزل تعیین شده است. این تعرفه را هر سال وزارت بهداشت تعیین می‌کند. عوامل گوناگونی در نرخ این خدمات تاثیر دارند. مثل مسافت طی شده، داروی مورد استفاده در سرم، و غیره. برای تزریق سرم در منزل تهران و شهرستان‌ها می‌توان از این خدمات که به صورت قانونی و منصفانه در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌اند، بهره‌مند شوید.

بیشتر بخوانید:

وظایف پرستار برای تزریق سرم در منزل

همانطور که گفتیم برای دریافت خدمات پرستاری در منزل تهران یا شهرستان، باید از مراکز معتبر با کادر متخصص و مجرب اقدام کرد.

  1. پرستار مجرب در ابتدا باید شرایط بیمار را در نظر گرفته و بررسی کند. شرایطی مثل سالمندی، معلولیت، بارداری، سابقه حساسیت دارویی، کودک و نوزاد، میزان وزن بیمار، شرایط روحی بیمار، باید توسط پرستار بررسی شوند.
  2. نحوه صحبت کردن و رفتار پرستار می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه بیمار بگذارد. مثلا در مورد افرادی که فوبیای تزریق دارند، در مورد کودکان، و یا افرادی که از بیماری‌های خاص سخت رنج می‌برند، این رفتار و گفتار می‌تواند بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده باشد.
  3. ایمنی و شرایط استریل و بهداشتی باید توسط پرستار به طور کامل رعایت شود. استفاده از تجهیزات و وسایل ضدعفونی و مناسب، و رعایت نکات ایمنی‌های مربوط به دوران پاندمی.
  4. مهارت پرستار در رگ گیری و تزریقات برای سرم تراپی و تزریق سرم در منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مرحله‌ای که در صورت ناوارد بودن پرستار می‌تواند برای بیمار آزاردهنده باشد.
مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

تزریق سرم در منزل چه مزایایی دارد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم استفاده از این خدمات می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه و مفید باشد. در این قسمت به مهم‌ترین مزایای این کار اشاره می‌کنیم:

  1. آسایش و راحتی بیمار و مراقب بیمار در امنیت و آرامش فضای خانه
  2. صرفه‌جویی در وقت، انرژی و هزینه
  3. اطمینان از عدم ابتلا به ویروس‌ها و بیماری‌های همه‌گیر مثل کرونا و آنفولانزا

انواع سرم برای تزریق در منزل

شما می‌توانید بر اساس نیاز بدن خود تزریق هر نوع سرم را از مراکز خدمات پزشکی درخواست کنید. در این قسمت به انواع سرم‌هایی که معمولا تزریق می‌شوند اشاره می‌کنیم:

سرم های درمانی

  1. سرم‌ نمکی: این سرم‌ها معمولا برای بالا بردن فشار خون کسانی که به هر دلیلی دچار افت فشار شده‌اند استفاده می‌شود.
  2. سرم‌ قندی: این سرم‌ها برای دفع سم از بدن، کاهش دمای بدن، و تسکین درد تزریق می‌شوند.
  3. سرم‌ قندی نمکی: از این سرم‌ها برای تامین الکترولیت‌ها و مایعات بدن و آب از دست رفته استفاده می‌شود.
  4. سرم‌ رینگر لاکتات: این سرم برای جبران مایعات و الکترولیت‌‌های از دست رفته بدن، به‌خصوص قبل و بعد از جراحی‌ها، توسط پزشکان برای بیماران تجویز می‌شود.
  5. سرم‌ مانیتول: این سرم‌ها برای تنظیم تعادل مایعات بدن که در اثر سوختگی، بیماری‌های قلبی ، مشکلات کلیوی و فشارخون بهم خورده است، تجویز می‌شوند.
  6. سرم هماکسل: این سرم در مواردی مثل خونریزی، اسهال و استفراغ شدید و سوختگی تزریق می‌شود.

سرم های زیبایی

  1. سرم ضد پیری: این سرم‌ها برای کاهش علائم پیری و چین و چروک و خطوط چهره و بدن تزریق می‌شوند.
  2. سرم آبرسان: این سرم‌ها رطوبت مورد نیاز را به پوست می‌رسانند و از خشکی و ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کنند.
  3. سرم ضد آکنه: این سرم‌ها برای مقابله با جوش و آکنه و رفع آنها تزریق می‌شوند. از آنجایی که هوای آلوده بیرون باعث افزایش چربی و آلودگی روی پوست می‌شود، تزریق این سرم در خانه می‌تواند گزینه بهتری باشد.
  4. سرم روشن کننده: این سرم‌ها حاوی موادی از جمله ویتامین C هستند و برای رفع لک و تیرگی پوست تزریق می‌شوند. تزریق سرم در منزل می‌تواند کمک کند از اشعه خورشید که یکی از عوامل افزایش لکه و تیرگی است مصون بمانید.
  5. سرم تقویت کننده پوست: این سرم‌ها دارای مواد و ویتامین‌های ضروری برای پوست و همچنین مواد طبیعی مثل عصاره آلوئه ورا هستند و در تقویت طراوت و شادابی پوست موثرند.
سرم تراپی در منزل
سرم تراپی در منزل

خدمات وصل سرم در منزل شبانه روزی

به دلایل مختلفی ممکن است فرد به تزریق سرم در ساعات شبانه نیاز پیدا کند. افت فشار و قند یا کمبود زمان می‌تواند جزو این دلایل باشد. در ساعات شبانه مراجعه به مراکز درمانی می‌تواند با چالش‌هایی برای افراد همراه باشد. تیم متخصص و مجرب هومژانس می‌توانند خدمات تزریق سرم در منزل را در هر ساعت از شبانه روز به متقاضیان ارائه دهند.

درخواست پرستار در منزل

حالا که شما تا اینجای این مقاله را خوانده‌اید، احتمالا می‌خواهید بدانید چگونه و از کدام مرکز خدمت تزریق سرم در منزل را دریافت کنید. ما برای شما اینکار را آسان کردیم؛ خدمات پرستاری و تزریق سرم در منزل خود را به ما بسپارید. پرسنل متخصص، مجرب با هزینه بسیار کم و مقرون به صرفه افتخار ماست. برای ثبت درخواست و مشاوره در خصوص چگونگی هزینه و نحوه درخواست تزریق سرم در منزل، همین حالا اطلاعات خود را به صورت رایگان در فرم زیر وارد نمائید.





    جمع بندی

    در این نوشته درباره خدمات تزریق سرم در منزل، افرادی که نیاز به خدمات سرم تراپی دارند، مراکز معتبر و پرستاران متخصص، و مزایای استفاده از این خدمات صحبت کردیم. بسیاری از بیماران در طول گذراندن دوره بیماری و حتی افراد سالم در مواقع ضعف جسمانی، نیاز به سرم تراپی پیدا می‌کنند. استفاده از خدمات پزشکی در منزل در این مواقع می‌تواند حجم زیادی از نگرانی‌ها را کم کند. همچنین پیدا کردن یک مرکز خدماتی معتبر با نیروهای شایسته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    تزریق سرم در منزل به دست چه کسانی انجام می‌گیرد؟

    برای دریافت خدمات تزریق سرم در منزل باید از طریق مراکز معتبر و قانونی با کادر متخصص و مجرب اقدام کنید. این کار باید به دست پرستار با تجربه و ماهر انجام گیرد.

    هزینه تزریق سرم در منزل چقدر است؟

    هزینه این کار بر اساس تعرفه خدمات پرستاری در منزل تعیین شده است. عوامل گوناگونی مثل مسافت طی شده، داروی مورد استفاده در سرم، و غیره در تعیین قیمت این خدمات تاثیر دارند.

    پرستار برای تزریق سرم در منزل چه وظایفی دارد؟

    بررسی شرایط جسمانی و روحی بیمار، رفتار مناسب و امیدبخش، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و داشتن مهارت در رگ گیری و تزریق، جزو وظایف پرستار در منزل است.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.