هوای سرد می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

0 710
زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

ادعاهایی برای درمان و یا پیشگیری از ویروس کرونا مطرح شده است که از جمله این ادعاها این است هوای سرد می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.آیا این ادعا صحت دارد؟ در ادامه به گاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

آیا هوای سرد می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

مثالی که به راحتی این ادعا را نقض می‌کند این است که ویروس کرونا برای اولین بار در اسفند 1398 شیوع پیدا کرد. دمای طبیعی بدن انسان بدون توجه به دمای بیرونی یا آب و هوا در حدود 36.5 تا 37 درجه سانتی گراد باقی می ماند.

بیشتر بخوانید:

آیا ویروس کرونا می تواند در مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب شیوع پیدا کند؟

بر اساس شواهد تاکنون، ویروس کرونا می تواند در همه مناطق، از جمله مناطقی با هوای گرم و مرطوب، شیوع پیدا کند؟ صرف نظر از آب و هوا، در صورت سفر به مناطقی که در آنجا ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید.

تست کرونا در منزل
تست کرونا در منزل

چگونه میتوان به عدم شیوع کرونا و عدم تولید گونه های جدید کمک کرد؟

درک پیشرفت علائم افراد مبتلا به ویروس کرونا بسیار مهم است تا گسترش بیماری را متوقف کنید. درک اولین علائم نه تنها به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر به دنبال درمان باشند، بلکه پس از شروع اولین علائم، فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

همچنین واکسن زدن نیز می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا کمک کند.

مطالب مرتبط:

آیا واکسن‌های کرونا ایمن هستند؟

بله، تنها واکسن‌هایی که مطابق با استانداردهای بین المللی جهت حفظ ایمنی و اثرگذاری هستند مورد تأیید یونیسف قرار می‌گیرند. بنابراین، تمامی واکسن‌های معرفی شده از این سازمان اثربخشی لازم را دارند.

آیا هوای سرد و گرم در شیوع و از بین بردن کرونا موثراند؟

خیر، آب و هوا در وضعیت شیوع و ازبین بردن ویروس کرونا موثر نیستند.

برای کاهش عوارض کرونا چه باید کرد؟

استراحت مناسب، بهبود وضعیت جسمانی با تغذیه مناسب، مشورت با دکتر برای مصرف ویتامین‌ها و عدم فشار آوردن به بدن از مهم‌ترین کارهایی است که برای کاهش عوارض کرونا می‌توان انجام داد.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.