درمان HPV چیست؟ بهترین درمان خانگی زگیل تناسلی

0 6,752
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

زگیل تناسلی بسیار شایع است. طبق تحقیقاتی در سال 2012، سالانه بیش از 1 میلیون مورد جدید زگیل تناسلی فقط در آمریکا تشخیص داده می‌شود. بسیاری از موارد نیز تشخیص داده نمی‌شوند. بیشتر موارد زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. بیش از 120 گونه از HPV وجود دارد که باعث ایجاد زگیل تناسلی می‌شوند. با این حال، آن گونه‌های (HPV) معمولاً باعث سرطان دهانه رحم نمی‌شوند.

ممکن است لازم باشد برای درمان زگیل تناسلی به پزشک مراجعه کنید. همچنین ممکن است بخواهید برخی از داروهای خانگی را برای درمان امتحان کنید. در این مقاله قصد داریم به درمان HPV بپردازیم و روش‌های خانگی را که می‌توانند در روند درمان مؤثر باشند بررسی کنیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

درمان زگیل تناسلی در خانه

برای درمان زگیل تناسلی باید مراحل مختلفی طی شود. البته توجه داشته باشید که میزان پیشرفت بیماری نیز اهمیت زیادی دارد. اگر خیلی حاد نباشد افراد می‌توانند روش‌های خانگی را برای از بین بردن زگیل استفاده کنند. در غیر این صورت بهتر است که به پزشک مراجعه کرده و توسط داروهای تجویز شده توسط پزشک، درمان شوند. در ادامه روش‌هایی برای درمان خانگی زگیل تناسلی را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

روغن درخت چای – درمان زگیل تناسلی

روغن‌های ضروری برای استفاده به عنوان عوامل ضد قارچی و سایر فواید سلامتی همیشه مورد توجه و آزمایش بوده ‌اند. روغن درخت چای یک روغن ضروری است که علیه قارچ‌ها و سایر موجودات از جمله شپش سر مفید است. برای استفاده از این ماده، روغن درخت چای را با 1 تا 2 قطره از روغن‌هایی مانند بادام یا نارگیل رقیق کنید. یک قطره از روغن رقیق شده را مستقیماً روی زگیل بمالید.

برخی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین ابتدا مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی بازوی خود آزمایش کنید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، باید استفاده از آن بی خطر باشد. روغن درخت چای می‌تواند تحریک کننده باشد و باعث سوزش یا التهاب شود. همین مورد باعث می‌شود اندازه زگیل کاهش یابد.

فریز کردن زگیل تناسلی
فریز کردن زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با سیر

استفاده از عصاره سیر روی زگیل می‌تواند به پاکسازی آن کمک کند، برای درمان زگیل تناسلی با سیر می‌توانید عصاره سیر را بخرید و آن را مستقیماً روی زگیل بمالید؛ همچنین می‌توانید مقداری گاز را در مخلوطی از سیر و روغن خیس کنید، سپس آن را روی زگیل بمالید و بگذارید برای مدتی روی آن بماند.

سرکه سیب برای درمان زگیل تناسلی

سرکه سیب ممکن است به شما در درمان زگیل تناسلی در خانه کمک کند. این ماده به روشی مشابه داروهای تجویزی که از مواد اسیدی برای از بین بردن ویروس استفاده می‌کنند، عمل خواهد کرد. اگر مایل به استفاده از این روش هستید، می‌توانید یک پنبه یا یک تکه گاز را به سرکه سیب آغشته کنید و روی زگیل بمالید.

سبزیجات – درمان زگیل تناسلی

سبزیجات از چند جهت برای شما مفید هستند. به طور کلی توصیه می‌شود که هر روز 4 تا 5 وعده سبزیجات بخورید. سعی کنید سبزیجات ترد استفاده کنید. در ادامه لیستی از این نوع سبزیجات برای شما عزیزان قرار داده شده است.

  • کلم
  • کلم بروکلی
  • کلم بروکسل
  • گل کلم
  • کلم پیچ

این سبزیجات حاوی موادی هستند که می‌توانند به پاکسازی زگیل تناسلی کمک کنند.

چای سبز برای درمان زگیل تناسلی

بر اساس تحقیقاتی که در سال 2009 انجام شد، چای سبز در برابر زگیل تناسلی مؤثر است. در برخی از پمادهایی که برای درمان زگیل تناسلی ساخته می‌شوند، نی زاز چای سبز استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید عصاره چای سبز را خریداری کرده و با افزودن یک یا دو قطره روغن نارگیل به آن و استفاده از آن روی ناحیه مورد نظر، زگیل را درمان کنید.

آهن و (12B) – درمان زگیل تناسلی

کمبود آهن و (12B) با افزایش خطر ابتلا به (HPV) مرتبط هستند. مصرف مولتی ویتامین یا مکمل‌های آهن و (12B) ممکن است به بدن شما کمک کنند تا با عفونت (HPV) مقابله کرده و زگیل‌ها را از بین ببرند.

درمان خانگی زگیل تناسلی
درمان خانگی زگیل تناسلی

رژیم غذایی و سبک زندگی – درمان زگیل تناسلی

داشتن زگیل تناسلی به بدن شما فشار وارد می‌کند. مقابله با سایر بیماری‌ها همراه با زگیل برای بدن شما می‌تواند دشوار باشد. برای کمک به بهبود سریع ‌تر بدنتان، سعی کنید از عوامل مخرب مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی حاوی غذاهای فرآوری‌شده یا کم ‌مغذی پرهیز کنید.

غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

  • غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، کدو حلوایی)
  • سبزی‌های دارای برگ تیره مانند اسفناج و کلم پیچ
  • غلات کامل
  • بادام ها
  • لوبیا
  • گوشت کم چربی

این غذاها می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و به حداقل رساندن عود (HPV) کمک کنند.

غذاهایی که باید اجتناب کرد عبارتند از:

  • هرگونه آلرژن غذایی احتمالی (لبنیات، سویا، ذرت، افزودنی‌های غذایی)
  • غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس
  • کافئین و سایر محرک‌ها

زگیل تناسلی چگونه درمان می‌شود؟

بر اساس یک بررسی در سال 2012، هیچ درمان استانداردی برای زگیل تناسلی وجود ندارد که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی با آن موافق باشند. پزشکان مختلف بسته به نوع زگیل یا مدت زمانی که شما آن را داشته ‌اید، ممکن است از درمان‌های متفاوتی برای زگیل تناسلی استفاده کنند. درمان‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

توجه داشته باشید که درحال حاضر هیچ درمانی برای از بین بردن زگیل تناسلی به صورت کامل و بهبود ویروس (HPV) وجود ندارد؛ روش‌های درمانی ذکر شده فقط جهت از بین بردن ظاهر زگیل می‌باشد و ممکن است پس از مدتی مجدد زگیل رشد کند؛ چراکه عامل بیماری یعنی ویروس (HPV) هنوز در بدن وجود دارد.

در صورتی که هنوز ابهامی برای شما باقی مانده است، می‌توانید با وارد کردن شماره تماس خود در کادر زیر از مشاوره HPV آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان بهره‌مند شوید. همین حالا اقدام کنید.


جمع بندی

  • همانطور که خواندید روش‌های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی یا (HPV) وجود دارد.
  • روش‌های خانگی برای درمان زگیل می‌توانند بسیار کمک کننده باشند.
  • در صورت شدید بودن بیماری بهتر است که برای درمان سریع تر به پزشک مراجعه کنید.
  • شما از چه روش‌هایی برای درمان خانگی زگیل استفاده می‌کنید؟

بهترین درمان HPV چیست؟

هیچ درمانی برای خود ویروس وجود ندارد. با این حال، درمان‌هایی برای مشکلات بهداشتی که (HPV) ایجاد می‌کنند وجود دارند. زگیل تناسلی را می‌توان توسط ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا با داروهای تجویزی درمان کرد. در صورت درمان نشدن، زگیل تناسلی ممکن است از بین برود، ثابت بماند یا اندازه و یا تعداد آن افزایش یابد. همچنین می‌توان از درمان‌های خانگی استفاده کرد.

آیا می‌توانید به تنهایی از شر زگیل‌های HPV خلاص شوید؟

زگیل تناسلی قابل درمان است اما نمی‌توان ویروس آن را از بین برد. شما زگیل‌ها را از بین می‌برید، اما همچنان ویروس (HPV) دارید که عامل ایجاد زگیل است. (HPV) ممکن است در برخی مواقع خود به خود از بین برود. برخی از افراد دوباره دچار زگیل می‌شوند و برخی دیگر ممکن است هیچ وقت به این بیماری مبتلا نشوند.

آیا HPV با بوسیدن قابل انتقال است؟

تماس جنسی، از جمله رابطه جنسی دهانی و بوسیدن عمیق، می‌تواند یکی از روش‌های انتقال (HPV) از فردی به فرد دیگر باشد. احتمال ابتلا به (HPV) دهانی به طور مستقیم، به تعداد شرکای جنسی فرد مرتبط است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.