علت و راه‌های رفع تیرگی واژن | سفید کردن واژن در خانه

0 38,356
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

تیرگی واژن یکی از مشکلاتی است که همواره فکر بانوان را به خود مشغول کرده است. ناحیه تناسلی معمولا از بقیه قسمت‌های بدن رنگ تیره‌تری دارد، اما اگر این تیرگی بیش از حد باشد می‌تواند بر اعتماد به نفس فرد تاثیر منفی بگذارد و احساس رضایت او از خصوصی‌ترین بخش بدنش را کاهش دهد. اما خوشبختانه روش‌هایی برای رفع تیرگی واژن وجود دارد. در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم بررسی کنیم که علت تیرگی واژن چیست و چرا بانوان به سفید کردن واژن احساس نیاز می‌کنند؟ همچنین روش‌های خانگی و پزشکی رفع این تیرگی را به شما معرفی کنیم.

علت تیرگی واژن چیست؟

از نظر علمی ثابت شده است که داشتن پوست واژن تیره‌تر از بقیه بدن کاملا طبیعی است و این مسئله به این دلیل است که پوست واژن دارای ملانوسیت بالایی است که باعث ایجاد رنگدانه می شود. اما ممکن است تیرگی واژن به علت:

  1. پوشیدن لباس‌های تنگ که باعث عدم تهویه می‌شود.
  2. تغییرات هورمونی ناشی از سندرم تخمدان پلی کیستیک
  3. بارداری
  4. سطح استروژن بالاتر
  5. اضافه وزن که باعث افزایش اصطکاک پوست و در نتیجه تیرگی ناحیه تناسلی می‌شود.
  6. کمبود ویتامین
  7. افزایش سن
  8. برخی بیماری‌های پوستی
علت تیرگی واژن
علت تیرگی واژن

تیره شدن غیرمعمول واژن نیز ممکن است نشانه‌ای از یک بیماری پوستی یا وضعیت پزشکی باشد. در چنین شرایطی، به جای استفاده از هرگونه کرم سفیدکننده یا ترفندهای رفع تیرگی واژن که در اینترنت یافت می‌شود، با یک متخصص پوست یا متخصص زنان مشورت کنید.

اما این نکته را هم باید گفت که واژن زنان از نظر شکل، اندازه و رنگ متفاوت است. این تفاوت‌ها طبیعی هستند و بهتر است که اعضای خصوصی بدن خود را همانطور که هستند بپذیرید و به تصاویر موجود در فیلم‌های پورنوگرافی توجه نکنید.

دلیل نیاز به سفید کردن واژن چیست؟

جامعه همیشه استانداردهای زیبایی غیر واقعی برای زنان مانند پوست روشن و اندام باریک داشته است. این استانداردهای غیرواقعی اکنون به واژن نیز کشیده شده است. این روزها داشتن واژن زیبا به عنوان یک معیار زیبایی جدید به میان آمده است و بسیاری از زنان نگرانند که چرا من واژن تیره ای دارم؟ این استانداردها می‌توانند تأثیر وحشتناکی بر عزت نفس و درک زنان از بدن خود داشته باشند. همچنین ممکن است بر روابط، اعتماد به نفس، سلامت جسمی و عاطفی آنها تأثیر بگذارند. چندین برند با فروش کرم‌های سفید کننده واژن، از این احساس عدم رضایت زنان سود می‌برند.

برخی از دلایلی که زنان می خواهند واژن خود را زیباتر کنند عبارتند از:

  1. عدم آگاهی که بسیاری از زنان را مضطرب و نگران می‌کند.
  2. نارضایتی شریک جنسی
  3. تبلیغات اینفلوئنسرها با مطالبی در باب “روشن کردن واژن چگونه امکان پذیر است؟” یا “چگونه یک واژن بی‌نقص داشته باشیم؟”
  4. صنعت پورن مدل‌هایی را به نمایش می‌گذارد که فقط واژن روشن یا صورتی روشن دارند، که این موضوع یک توهم کاذب و انتظار غیرواقعی را ایجاد می‌کند.
  5. انواع درمان‌های زیبایی رایج که داشتن واژن سفید و بی‌نقص را از طریق لیزر و راه‌های دیگر پیشنهاد می‌کنند. (1)

روش‌های خانگی رفع تیرگی واژن

با این وجود بسیاری از زنان امروزه ترجیح می‌دهند واژن روشن‌تری داشته باشند و به دنبال راهی برای رفع تیرگی واژن باشند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم راه‌های مختلفی برای سفید کردن واژن وجود دارد. روش خانگی سفید کردن واژن شامل:

ماست برای تیرگی واژن

وقتی صحبت از ماست به میان می‌آید، بلافاصله یاد باکتری‌های مفید و خوبی که در خود دارد می‌افتیم. اگر ماست را به صورت موضعی در ناحیه تناسلی خود استفاده کنید، تعادل pH واژن شما را تنظیم می‌کند و از خشکی واژن، خارش واژن و بوی بد واژن جلوگیری می‌کند. ماست یک راه حل عالی برای مشکلات پوستی است. همچنین حاوی ویتامین B12 است که به روشن شدن رنگ پوست و رفع تیرگی واژن کمک می‌کند.

دو قاشق غذاخوری ماست ارگانیک، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک و نیم قاشق چای‌خوری بلغور جو دوسر (لطفاً پیش از استفاده، هرگونه حساسیت را بررسی کنید) را خوب مخلوط کنید و روی پوست بمالید. اجازه دهید 10 دقیقه بماند، با حرکات دایره‌ای سبک با نوک انگشتان لایه برداری کنید و با آب گرم بشویید و سپس مرطوب کننده بمالید.

سرکه سیب برای سفید کردن واژن

سرکه سیب خاصیت سفیدکنندگی دارد و از این رو به عنوان یک ماده روشن کننده پوست عمل می‌کند. سرکه سیب ماده‌ای است که فواید بسیاری برای سلامتی و همچنین پوست دارد. سرشار از استیک، سیتریک، مالیک و اسیدهای آمینه است و همچنین حاوی ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و نمک‌های معدنی است که همگی برای پوست شما مفید هستند. سرکه سیب پوست شما را التیام می‌بخشد و آن را نرم و لطیف می‌کند و می‌تواند برای رفع تیرگی واژن موثر باشد. در عین حال سطح PH واژن را نیز تنظیم می‌کند.

سرکه سیب را با آب مخلوط کنید. می‌توانید چند قطره اسانس نیز اضافه کنید. محلول را با استفاده از پنبه روی پوست خود بمالید. بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم بشویید. شما می‌توانید یک یا دو بار در روز بر اساس نیاز خود از آن استفاده کنید.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

لیمو و روغن نارگیل برای سفیدی واژن

لیمو حاوی ویتامین C است که به درمان هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند. روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند که پوست را نرم و لطیف می‌کند. با این حال، قبل از اینکه این درمان را امتحان کنید، مطمئن شوید که بریدگی باز یا عفونت پوستی ندارید.

در یک کاسه، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با آب نصف لیمو ترکیب کنید. مخلوط را روی ناحیه تناسلی بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. محل را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتایج موثری را ببینید.

خیار و آلوئه ورا برای سفید کردن واژن

آلوئه ورا یک روشن کننده طبیعی پوست است و این همان جادوی گیاهی است که برای روشن شدن پوست واژن نیاز دارید. با توجه به مجله درماتولوژی هند، آلوئه ورا سرشار از ویتامین های A، C، E، B12 است و حاوی مواد معدنی است. بنابراین، ژل استخراج شده از این گیاه تقریباً به درمان تمام مشکلات پوستی کمک می‌کند. مخلوط کردن آلوئه ورا با خیار می‌تواند به روشن یا سفید شدن پوست کمک کند.

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا خالص و خیار را در یک کاسه بریزید و خوب له کنید (در صورت تمایل از همزن برقی استفاده کنید) و مخلوط کنید و روی پوست تمیز بمالید. 15 دقیقه صبر کنید تا این ترکیب جادویی اثر کند، سپس یک یا دو دقیقه با حرکات دایره‌ای ملایم با نوک انگشتان لایه برداری کنید تا از روی پوست پاک شود. ماسک را با آب دمای معمولی بشویید و از صابون استفاده نکنید. این کار را روزانه انجام دهید و نتیجه را ببینید. (2)

روش‌های پزشکی رفع تیرگی واژن

علاوه بر روش‌های خانگی شما می‌توانید با به‌کارگیری روش‌های شیمیایی و درمانی پزشکی، برای سفید کردن واژن خود اقدام کنید. در این قسمت رایج‌ترین روش‌های پزشکی برای سفید کردن واژن را به شما معرفی می‌کنیم.

کرم‌های لایه‌بردار و روشن‌کننده

این روش در طولانی مدت بازدهی دارد و باید حداقل شش ماه به طور مداوم آن را انجام دهید. انواع کرم‌های لایه بردار و روشن کننده مخصوص می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. اما از آنجایی که ناحیه واژن بسیار حساس است بهتر است از برندهای مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا دچار حساسیت نشوید. سفید کردن ناحیه تناسلی با این روش زمان‌بر است و بهتر است بعد از هربار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

کربوکسی تراپی

در این روش تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست باعث تولید ملاتونین و تحریک پوست به کلاژن سازی می‌شود. این روش بسیار سریع و به سهولت انجام می‌شود و هیچگونه دردی ندارد. کربوکسی تراپی به عنوان یکی از بهترین و بی‌عارضه‌ترین روش‌های رفع تیرگی واژن شناخته شده است.

رفع تیرگی واژن با لیزر

لیزر درمانی یکی از رایج‌ترین روش‌های رفع تیرگی واژن است و به عنوان یک روش غیرتهاجمی دیگر که می‌تواند با از بین بردن سلول‌های رنگ‌دانه واژن را روشن‌تر کند. تعداد جلسات مورد نیاز بر اساس وضعیت هورمونی و میزان تیرگی فرد متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره علت تیرگی واژن و نیاز به رفع تیرگی واژن صحبت کنیم و همچنین راه‌های خانگی و شیمیایی سفید کردن بیکینی را به شما معرفی کنیم. برای استفاده از راه‌های خانگی فراموش نکنید که از عدم حساسیت پوست خود اطمینان حاصل کنید. اگر تصمیم به امتحان کردن روش‌های درمانی پزشکی و دارویی داشتید، حتما پیش از اقدام با پزشک مشورت کنید.

راه‌های پیشگیری از تیره شدن واژن چیست؟

خودداری از پوشیدن لباس‌های زیر تنگ، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و امتناع از اصلاح با تیغ و اپیلاسیون، می‌توانند از تیرگی واژن جلوگیری کنند.

بهترین روش سفید کردن واژن کدام است؟

طبق نظر پزشکان موثرترین روش سفید کردن واژن، لیزر درمانی است. با کمک لیزر می‌توان ۷۰ درصد رنگ پوست را روشن کرد. دستگاه‌های لیزر مخصوصی برای روشن کردن نواحی تیره واژن استفاده می‌شود.

بهترین روغن‌های گیاهی برای سفید شدن واژن کدامند؟

روغن نارگیل، روغن سیاه‌دانه، روغن آرگان و روغن رازیانه، بهترین روغن‌های گیاهی برای سفید کردن واژن هستند.

منبع bebodywise healthshots
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.