پرستار در منزل، ارائه خدمات پرستاری در منزل با کادر حرفه‌ای

0 234
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

بسیاری از اوقات پیش می‌آید که برای مراقبت و نگهداری از فردی بیمار، خردسال و یا سالمند نیاز به پرستار داریم. با توجه به زندگی‌های پرمشغله امروزی و کمبود وقت خانواده‌ها، این نیاز امروزه خیلی بیشتر شده. و همین باعث شده مراکزی تاسیس شوند که می‌توانند خدمات پرستار در منزل را ارائه دهند. مثل پرستار بیمار، پرستار سالمند و پرستار کودک. اما این پرستار باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چرا باید از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنیم؟ پرستار برای منزل چه انواعی دارد و وظیفه هرکدام چیست؟ هزینه پرستار برای منزل چقدر است؟

در ادامه این نوشته قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم و پاسخ سوالات بالا را بدهیم. اگر شما هم قصد دارید برای گرفتن پرستار در منزل اقدام کنید حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

چرا خدمت پرستاری در منزل؟

همانطور که اشاره کردیم سبک زندگی پرمشغله امروزی ممکن است وقت مراقبت از بیمار، کودک و یا سالمند را به کسی ندهد. از طرفی بسیاری از اوقات رسیدگی به این افراد نیازمند تجربه، تخصص و مهارت است. این موضوع به خصوص در مورد بیماران صدق می‌کند. انتقال بیمار به مراکز درمانی و سپردن سالمند به خانه سالمندان هم می‌تواند نامطلوب و هم خیلی پرهزینه باشد. از این رو استخدام فرد قابل اعتمادی مثل یک پرستار بیمار باتجربه که بتواند در ساعات کاری شما از این افراد نگهداری کند، می‌تواند بسیار مقرون به صرفه و مفید باشد.(1)

بیشتر بخوانید:

پرستار در منزل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

این موضوع و لیست خدمات پرستاری در منزل، بسته به اینکه ما پرستار را برای چه منظوری استخدام کرده باشیم متفاوت است. با این وجود از خصوصیات کلی که هر پرستار باید از آنها بهره مند باشد می‌توان به صبر و بردباری، اخلاق خوب، درک همدلانه، نظم و دقت، تخصص و مهارت در مراقبت و نکات اولیه پزشکی (به خصوص برای بیماران)، آموزش‌دیدگی و علاقه به کار اشاره کرد. چنانچه پرستار این ویژگی‌های کلی را داشته باشد می‌تواند گزینه خوبی برای استخدام باشد.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

انواع پرستار در منزل

همانطور که اشاره کردیم انتخاب و استخدام پرستار برای منزل به نیاز ما بستگی دارد. با توجه به نیاز ما، پرستار باید علاوه بر ویژگی‌های کلی که پیش‌تر ذکر کردیم، توانایی‌ها و مهارت‌های خاص‌تری هم داشته باشد. در این قسمت انواع پرستار در منزل را به شما معرفی کرده و آن را بررسی می‌کنیم.

پرستار سالمند در منزل

بسیاری از خانواده‌ها پدر یا مادر سالمندی دارند که ممکن است شرایط جسمی و روحی آنها به گونه‌ای باشد که نیازمند مراقبت مداوم باشند. خیلی از سالمندان با مشکلات حرکتی مثل پارکینسون، مشکل بی اختیاری ادرار و روده و یا مشکلات و بیماری‌های ذهنی مثل آلزایمر دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی سالمندان به لحاظ روحی بسیار حساس‌اند و نیازمند توجه و داشتن هم‌صحبت هستند. سپردن این عزیزان به مراکز درمانی می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. از طرفی سپردن سالمند به خانه سالمندان در فرهنگ ما خیلی صورت خوشی ندارد و در مواردی انجام می‌شود که مراقبت در خانه نتواند نیازها را برطرف کند.

بنابراین استفاده از خدمات پرستار در منزل می‌تواند گزینه خوبی برای سالمندان باشد. پرستار سالمند در منزل باید توانایی‌های زیر را داشته باشد:

  1. مهارت رسیدگی به سالمند
  2. مهارت مراقبت‌های دارویی و درمانی
  3. مهارت رسیدگی به بهداشت و نظافت
  4. رفتار و اخلاق خوش و هم‌صحبتی با سالمند
  5. صبر و بردباری در رفتار با سالمند
  6. آشنایی با روحیات سالمندان
ویژگی های پرستار سالمند در منزل
ویژگی های پرستار سالمند در منزل

پرستار کودک در منزل

این روزها معمولا پدر و مادر هردو شاغل‌اند و بخش زیادی از روز را خارج از خانه می‌گذرانند. کودکان از خردسالی گرفته تا نوجوانی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند این مراقبت به طور خصوصی در امنیت و آرامش خانه انجام گیرد. مراقبت‌های تغذیه‌ای، سرگرمی، درسی و غیره.

پرستار کودک در منزل باید این خصوصیات را داشته باشد:

  1. توانایی برنامه‌ریزی برای کودک
  2. شناخت تغذیه مناسب کودکان
  3. آشنایی با امور خانه داری و نظافت
  4. آشنایی با مراقبت‌های بهداشتی کودک مثل تعویض پوشک و استحمام
  5. آشنایی با سرگرمی‌های مناسب کودکان
  6. توانایی کمک‌های درسی به کودکان محصل
  7. شناخت روحیات کودکان
ویژگی های پرستار کودک در منزل
ویژگی های پرستار کودک در منزل

پرستار بیمار در منزل

وضعیت بیماران از دو مورد قبلی حساس‌تر و مهم‌تر است. چرا که این عزیزان با مشکلات جسمی و یا روحی بیشتری دست و پنجه نرم می‌کنند. مثلا بیمارانی که به تازگی عمل جراحی انجام داده و نیازمند ادامه روند درمان در منزل هستند، بیماران اعصاب و روان، بیماران مبتلا به سرطان و غیره. بسیاری از اوقات مراقبت و رسیدگی به این بیماران نیازمند تخصص و دانشی است که افراد عادی از آن بی‌بهره‌اند. به همین دلیل وجود خدمات پرستار بیمار در منزل یعنی فردی که این تجربه و تخصص را داشته باشد در مورد بیماران ضروری است. پرستار بیمار می‌تواند با تجربه و مهارت خود تکیه گاهی مورد اطمینان برای این افراد باشد.

بنابراین پرستار بیمار در منزل باید آموزش‌دیده‌تر باشد و یک سری تخصص‌ها و تجربیات بیشتری نسبت به سایر پرستاران داشته باشد. از ویژگی‌های مورد نیاز پرستار بیمار می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. آشنایی با مراقبت‌های دارویی و درمانی
  2. آشنایی با نوع بیماری
  3. آشنایی با تزریقات و پانسمان
  4. آشنایی با خدمات فیزیوتراپی
  5. توانایی برنامه‌ریزی برای تغذیه بیمار
  6. داشتن نظم و دقت زیاد
  7. توانایی کمک به بهداشت و نظافت بیمار
  8. توانایی کمک به روحیه بیمار و همدردی با او
ویژگی های پرستار بیمار در منزل
ویژگی های پرستار بیمار در منزل

مزایای داشتن پرستار در منزل چیست؟

در این قسمت به مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از خدمات پرستار در منزل اشاره می‌کنیم:

  1. تسریع روند بهبودی
  2. بودن در محیط تمیز و امن خانه و کاهش امکان ابتلا به بیماری‌های عفونی
  3. هزینه کمتر پرستار بیمار در منزل نسبت به بیمارستان
  4. خدمات دارویی و رسیدگی با دقت و نظم بیشتر و بهتری انجام می‌شود.
  5. پرستار علاوه بر نقش پرستاری خود، می‌تواند همدم بیمار باشد و به او روحیه ببخشد.
  6. آرامش خاطر و اطمینان بیشتر برای اطرافیان بیمار، کودک و یا سالمند.

تنوع خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل شامل موارد متعددی است. این خدمات بسته به فردی که از او پرستاری می‌شود (سالمند، بیمار یا کودک) ممکن است بیشتر یا کمتر شود. مهم‌ترین و رایج‌ترین خدمات پرستار در منزل عبارتند از:

تزریقات از جمله تزریق آمپول و سرم تراپی، انما (تنقیه)، کشیدن بخیه، پانسمان کردن، وصل سونداژ، نوار قلب، تست فشار خون، تست قند خون، و غیره

بیشتر بخوانید:

چطور یک پرستار در منزل خوب پیدا کنیم؟

مراکز و افراد زیادی در تهران و سایر شهرستان‌ها خدمات پرستاری در منزل را ارائه می‌دهند. متاسفانه در میان آنها مراکز غیرقانونی که شایستگی و تخصص لازم ندارند نیز زیاد دیده می‌شود. بنابراین بهترین راه برای انتخاب یک پرستار در منزل (پرستار خصوصی، پرستار تمام وقت یا پرستار ساعتی) اقدام از طریق مراکز قانونی است که خدمات پرستاری را ارائه می‌دهند. در این مراکز افراد شایسته و باتجربه و متخصص زیر نظر مدیریت شایسته، برای افراد متقاضی اعزام می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای دریافت این خدمات از طریق هومژانس اقدام نمایید. تیم پزشکی و مراقبتی این مرکز، همیشه در پاسخگویی و خدمت به متقاضیان پیشگام بوده است.

هزینه پرستار در منزل

تعرفه خدمات پرستاری در منزل و اعزام پرستار در منزل هر ساله توسط شورای عالی بیمه و خدمات درمانی به مراکز خدمات مراقبتی و پرستاری ابلاغ می‌شود. قیمت پرستار برای منزل به عوامل گوناگونی وابسته است و می‌تواند در موارد مختلف متفاوت باشد.

شرایط جسمانی و روحی بیمار، وضعیت سالمند و یا کودک در تعیین این هزینه تاثیرگذار است. تعداد و نوع خدماتی که باید ارائه شود، و همچنین ساعاتی که پرستار باید حضور داشته باشد در تعیین قیمت پرستار در منزل نقش دارد. از لحاظ زمانی، خدمات پرستاری در منزل به دو نوع ساعتی و شبانه روزی تقسیم می‌شوند. طبیعتا برای مواردی که نیاز به پرستار شبانه روزی و خصوصی دارید هزینه بالاتر خواهد بود.

درخواست پرستار در منزل

حالا که شما تا اینجای این مقاله را خوانده‌اید، احتمالا می‌خواهید بدانید چگونه و از کجا باید خدمت پرستاری در منزل را با ویژگی‌هایی که گفته شد دریافت کنید. ما اینکار را برای شما آسان کردیم؛ خدمات پزشکی و پرستاری در منزل خود را به ما بسپارید. دقت بالا، کادر مجرب و کم‌ترین هزینه ویژگی‌ خدمت پرستار در منزل ماست. برای ثبت درخواست و مشاوره در خصوص چگونگی هزینه و نحوه درخواست پرستار در منزل، همین حالا اطلاعات خود را به صورت رایگان در فرم زیر وارد نمائید.





    جمع بندی

    وجود یک پرستار مجرب و متعهد، می‌تواند کمک شایسته‌ای به بهبود روند نگهداری از بیمار، سالمند و یا کودک کند. پرستاران با دانش و تجربه و تخصص خود می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار ظاهر شوند و از طرفی خیال خانواده‌ها را نسبت به مراقبت و رسیدگی به سالمند، بیمار و یا کودکشان آسوده کنند.

    اما نکته مهمی که وجود دارد این است که برای دریافت خدمات پرستار در منزل حتما از یک مرکز معتبر و قانونی اقدام کنید. فردی که قرار است به صورت مداوم در کنار عزیزان شما باشد باید حتما فردی قابل اعتماد و موجه باشد. بنابراین برای یافتن چنین افرادی نمی‌شود به هر جایی اعتماد کرد. مراکز قانونی ارائه خدمات مراقبتی و پرستاری بهترین گزینه برای یافتن یک پرستار خوب و شایسته هستند.

    پرستار در منزل چه وظایفی دارد؟

    بستگی دارد که پرستار را برای چه منظوری استخدام کرده باشیم. پرستار سالمند، پرستار کودک و یا پرستار بیمار. اما از وظایف کلی پرستاران در منزل می‌شود به حضور منظم در ساعات مقرر (ساعتی یا شبانه روزی)، مراقبت و رسیدگی، تهیه برنامه غذایی یا دارویی، هم‌صحبتی و درک همدلانه و انجام وظایف بهداشتی و نظافتی اشاره کرد.

    هزینه پرستار در منزل چقدر است؟

    تعرفه خدمات پرستاری در منزل هر سال توسط شورای بیمه و خدمات درمانی اعلام می‌شود. این هزینه بستگی به عوامل گوناگونی مثل میزان ساعات حضور پرستار، تعداد و نوع خدمات، و شرایط دیگر بستگی دارد.

    برای استخدام پرستار در منزل از کجا اقدام کنیم؟

    فردی که به عنوان پرستار در منزل و برای خدمات پرستاری در منزل استخدام می‌شود باید از هر لحاظ قابل اعتماد و موجه و کاربلد باشد. بنابراین بهترین گزینه برای یافتن چنین افرادی اقدام از طریق مراکز قانونی ارائه خدمات مراقبتی و درمانی و پرستاری است. در این مقاله می‌توانید با خیال راحت پرستار در منزل خود را درخواست دهید.

    منبع wgu
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.