آیا درمان خود به خود زگیل تناسلی امکان دارد؟

43 32,710
زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آیا درمان خود به خود زگیل تناسلی امکان پذیر است؟ آیا آیا زگیل تناسلی خود به خود از بین میرود؟ کدام روش درمانی برای از بین بردن کامل زگیل تناسلی مناسب محسوب می‌شود؟ این موارد سؤالاتی هستند که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده‌اند. زیرا موارد ابتلا به زگیل تناسلی افزایش داشته و موضوعی به نظر می‌رسد که نباید در درمان آن تعلل کرد. بنابراین در این مقاله از مجله سلامت کیوان سعی می‌کنیم، به روش‌هایی اشاره کنیم که بیماران با کمک آن می‌توانند درمان زگیل تناسلی را به راحتی انجام دهند.

آیا درمان خود به خود زگیل تناسلی میسر است؟

همانطور که می‌دانید، عامل بیماری زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. زگیل تناسلی عفونتی است که علائم آن از همان روز اول تا چند هفته بعد ظاهر می‌شوند. زگیل تناسلی در دو نوع خفیف و شدید قرار دارند. آنهایی که در دسته زگیل تناسلی خفیف و معمولی قرار دارند، گاهی بعد از 2 الی 4 هفته خود به خود از بین می‌روند. اما اگر از نوع زگیل تناسلی شدید باشند باید برای درمان آن سریع اقدام کرد. البته نباید فراموش کنید که نوع خفیف آن هم عموماً با روش‌های درمانی مختلف درمان می‌شود. بنابراین برای اینکه خیلی سریع این بیماری رفع شود، بهتر است به فکر درمان خود به خود زگیل تناسلی نباشید و با پزشک مشورت کنید.

چرا درمان خود به خود زگیل تناسلی را نادیده بگیریم؟

شاید سؤالی برای شما یا افرادی که به بیماری زگیل تناسلی دچار هستند، پیش بیاید. سؤال احتمالاً این است که وقتی می‌توان با کمی صبوری درمان خود زگیل تناسلی را به تنهایی انجام داد، چرا به پزشک و راه‌های درمانی روی آوریم؟ در پاسخ باید بگوییم، شاید در مدت کوتاهی یا حداکثر یک ماه، ضایعات پوستی، خارش و سوزش ناشی از زگیل تناسلی از بین بروند. در این زمان بیمار دیگر نشانه ای نمی‌بیند اما ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همچنان در بدن او زنده و فعال است. در نتیجه اثر مخرب و حتی صعب العلاج آن هم بر بدن وارد می‌شود.

ریشه کن کردن زگیل تناسلی

اکنون که می‌دانید درمان خود به خود زگیل تناسلی، امری ظاهری است و بیمار باید زگیل تناسلی را از بدن خود خارج کند، باید به این موضوع بپردازیم که روش ریشه کن کردن زگیل تناسلی چگونه است؟ در ادامه به چندروش برای درمان و از بین بردن زگیل می‌پردازیم.

فریز کردن یا کرایوتراپی – درمان زگیل تناسلی

اگر بیمار بخواهد علاوه بر درمان خود به خود زگیل تناسلی، دیگر اثری از آن در بدن خود نبیند، می‌تواند از روش فریز زگیل یا کرایوتراپی استفاده کند. در این حالت پزشک با یخ خشک یا نیتروژن مایع ناحیه زگیل تناسلی را فریز می‌کند. مواد اطراف ناحیه زگیل اسپری می‌شوند تا زگیل فریز شود و سپس کامل از بین برود. با توجه به شدت بیماری، بین 1 تا 3 جلسه زمان لازم است تا زگیل را ریشه کن کرد. البته بسیاری بر این باورند که برای از بین بردن زگیل تناسلی واژن، بهتر است که از این روش استفاده نشود.

بیشتر بخوانید: کرایو یا فریز زگیل تناسلی: درمان با روش انجماد و فریز کردن

درمان زگیل تناسلی با فریز کردن
درمان زگیل تناسلی با فریز کردن

لیزر کردن – درمان زگیل تناسلی

یکی دیگر از روش‌هایی که در این سال‌ها رایج شده، لیزر کردن زگیل تناسلی است. به این معنا که لیزر با اشعه الکتروشیمیایی زگیل تناسلی را می‌سوزاند. بعد از چند روز نیز به صورت خود به خود خشک می‌شود و می‌افتد. این نکته را نباید فراموش کرد که لیزر کردن عملی است که با بی حسی موضعی انجام می‌شود و برای رفع زگیل تناسلی مردان و بخش خارجی آلت تناسلی زنان راهکار مناسبی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: درمان زگیل تناسلی با لیزر هزینه، مزایا و معایب

کاویتاسیون اولتراسونیک – درمان زگیل تناسلی

در این روش اشعه ای کمی ضعیف تر از اولتراسوند مورد استفاده قرار می‌گیرد، با گرما دادن و ایجاد حفره در زگیل تناسلی، باعث از بین رفتن خود به خود آن می‌شود. با این روش زگیل بدون اینکه به بافت‌ زیرین آن آسیبی برسد، نابود می‌گردد و برای رفع زگیل مقعدی مناسب است.

کاویتاسیون اولتراسونیک زگیل تناسلی
کاویتاسیون اولتراسونیک زگیل تناسلی

جراحی و برداشتن کامل زگیل – درمان زگیل تناسلی

اگر فردی می‌خواهد زگیل تناسلی را به طور کامل بردارد و اثری هم از آن باقی نماند، روش جراحی زگیل تناسلی برای او انتخاب مناسبی خواهد بود. پزشک با اعمال بی حسی عمومی یا موضعی میزان درد هنگام جراحی را کاهش می‌دهد. او با یک تیغ جراحی یا کورت این کار را انجام می‌دهد. اگر زگیل تناسلی در قسمت خارجی باشد، می‌توان از این روش استفاده کرد. با لیدوکائین 1% کار بی حسی و با تیغ چاقوی شماره 15، جداسازی زگیل‌ها انجام می‌شود. در نهایت احتمالاً یکی دو بخیه هم لازم باشد.

شما برای اینکه درمان خود زگیل تناسلی را به راحتی انجام دهید، می‌توانید از روش‌های فوق استفاده کنید.

در صورتی که هنوز ابهامی برای شما باقی مانده است، می‌توانید با چند کلیک با متخصصین ویروس شناسی ارتباط مستقیم داشته باشید. در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، تست HPV با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت انجام خواهد شد، شما می‌توانید جهت درخواست مشاوره رایگان و انجام تست زگیل تناسلی روی تصویر زیر کلیک کنید:

درخواست مشاوره و تست HPV
درخواست مشاوره و تست HPV

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

  • زگیل تناسلی عفونتی است که علائم آن که از همان روز اول تا چند هفته بعد ظاهر می‌شوند، مورد توجه بیماران قرار می‌گیرد.
  • آنهایی که در دسته زگیل تناسلی خفیف و معمولی قرار دارند، گاهی بعد از 2 الی 4 هفته، خود به خود از بین می‌روند.
  • در مدت حدوداً 1 ماه بیمار دیگر نشانه ای از زگیل نمی‌بیند اما ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همچنان در بدن او زنده و فعال است.
  • به درمان کامل زگیل به تناسلی به صورت خود به خود نباید امید زیادی داشت.
  • لیزر کردن کاری است که با بی حسی موضعی انجام می‌شود و برای رفع زگیل تناسلی مردان و بخش خارجی آلت تناسلی زنان راهکار مناسبی به شمار می‌آید.
  • کاویتراسیون اولتراسونیک برای رفع زگیل تناسلی در ناحیه مقعد مناسب است.

آیا درمان خود به خود زگیل امکان پذیر است؟

زگیل‌هایی که در دسته زگیل تناسلی خفیف و معمولی قرار دارند، گاهی بعد از 2 الی 4 هفته، خود به خود از بین می‌روند. اما ممکن است فقط ظاهرا از بین رفته باشند و عامل بیماری یعنی ویروس HPV هنوز در بدن باقی باشد.

آیا درمان خود به خودی زگیل تناسلی به معنای نابودی کامل آن است؟

خیر. شخصی که منتظر می‌ماند که درمان زگیل خود به خود انجام شود، نشانه ای نمی‌بیند اما ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) همچنان در بدن او زنده و فعال است.

آیا تمام روش‌ها برای درمان قابل انتخاب هستند؟

خیر. با توجه به محل زگیل تناسلی و وخامت آن باید روش مناسبی انتخاب کرد.

43 نظر
  1. علی گفت

    سلام من مدتی هست ک متوجه شدم ک زگیل تناسلی دارم و اینکه شریک جنسی م هم متاسفانه درگیرش شد و لب هاش تبخال تناسلی زده بود و خوب شد احتمال داره که عود پیدا کنه؟ و بعد اینکه خودمم باید چیکار کنم واقن که جواب بده فلن برای تقویت سیستم ایمنی بدنم دارم قرص زینک میخورم رابطه م ممکنه از هم بپاشه چیکار باید بکنم تا از شر این مریضی راحت بشم

    1. پروفسور حسین کیوانی گفت

      سلام
      هیچ کاری لازم نیست بکنید فقط زگیلها را بسوزونید. تبخال لب خیلی عادی است و ۷۰ درصد آدمها مبتلا هستند در اثر استرس ممکنه دوباره عود کنه.

  2. نیلوفر گفت

    سلام من نامزدم میگه زگیل هایی که داره مال قبلا که زگیل تناسلی داشته ولی الان درمان شده و قابل انتقال نیست درست میگه ؟ همچین چیزی امکان داره من دو ساله نامزد کردم پارسال تست دادم منفی شد ولس حس میکنم زگیل داره .خرفش چقدر میتونه درست باشه؟

    1. پروفسور حسین کیوانی گفت

      سلام
      در اقایان اگر ضایعه را نبینیم یعنی درمان شده اند. اصلا نگران نباشید. خانمها اگر سه سال بعد از اولین رابطه ازمایش پاپ اسمیر بدهند و در صورت طبیعی بودن، هر سه سال تکرار کنند صددرصد از ابتلا به سرطان گردن رحم مصون خواهند بود.

  3. N گفت

    سلام وقتتون بخیر
    آیا واکسن گارداسیل ایرانی موثره به اندازه خارجی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      واکسن ایرانی که پاپیلوگارد نامیده می‌شود 2 ظرفیتی است و تنها از 2 نوع پرخطر ویروس HPV پیشگیری خواهد کرد. در خصوص کارایی این واکسن نیز هنوز تحقیقات ما کامل نشده است.
      اما گارداسیل 9 ظرفیتی که آمریکایی است، از 9 نوع پرخطر و شایع این ویروس پیشگیری می‌کند و با تاییدیه‌های جهانی، سالهاست در کشورهای جهان درحال تزریق است.
      برای مشاوره خرید واکسن گارداسیل می‌توانید با این شماره تماس بگیرید: 09365007078

  4. نازی گفت

    سلام وقت بخیر
    حدودا 4سال قبل ی دونه گوشتی کنار اندام تناسلی زدم و پیش متخصص زنان رفتم گفت زگیل هست اما اقدامی نکردم برا درمانش تازگیا به ی دکتر دیگ مراجعه کردم گفت زگیل نیس الان دوماهه زایمان کردم و یک هفته ای هست متوجه شدم از بین و جاش هم نیس و توی این چندسال شوهرم مبتلا نشده یا پخش بشه همون یکی بود خارش و دردی هم نداشت
    احتمالا داره زگیل بوده؟
    اگر بوده خطرناکه؟

    1. پروفسور حسین کیوانی گفت

      سلام
      اگر هم زگیل بوده به احتمال زیاد از نوع کم خطر بوده و جای نگرانی نیست. فقط شما سه سال بعد از اولین رابطه باید آزمایش پاپ اسمیر بدید و اگر طبیعی بود هر سه سال تکرار کنید.

  5. سارا گفت

    سلام وقت بخیر. من هفته پیش روی ناحیه ماژور ی غده اندازه نخود دیدم ک هرروز کوچکتر شد ولی هنوز کامل از بین نرفته. شبیه زگیل هم نیست ی چیزی مثل غده چربی یا همچین چیزیه ک اول برامده بود و الان دیگ برامده نیست ولی دست ک میزنم هنوز یکمش هست. امکانش هست زگیل باشه؟ چون رابطه جنسی پرخطر هم نداشتم ولی خیلی استرس دارم البته قبلش هم هر ی روز درمیون لایه بردار و روشن کننده بدن استفاده میکردم و از بعدش یهو همچین چیزی دیدم. ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال اینکه زگیل باشد بسیار کم است. زگیل‌ها معمولا گوشتی و زبر و به شکل گل کلم هستند.
      احتمالا جوش یا واکنش آلرژیک به مواد بهداشتی استفاده شده بوده.
      اگر ضایعه دیگه‌ای مشاهده کردید یا مجدد رشد کرد به پزشک جهت معاینه فیزیکی مراجعه نمائید.

  6. مهناز گفت

    سلام
    من آزمایش پاپ ایمیل دادم ویروس hpv سویه ۳۱ در بدن وجود داره اما زگیل تناسلی ندارم
    دوسال پیش یک زگیل کوچیک در قسمت فک صورتم داشتم کرایوتراپی کردم اما هنوز حس میکنم کامل از بین نرفته ممکن این زگیل به خاطر سویه ۳۱ ایجاد شده باشه ؟ و با کرایو درمان میشه ؟ البته قرص هگزایم و پاورفیت هم به تازگی شروع کردم،
    چه مدت طول می‌کشه ویروس از بین بره؟

    1. پروفسور حسین کیوانی گفت

      سلام نوع ۳۱ روی صورت نمیزنه و احتمالا اون که ر‌ی صورت بوده زگیل نبوده یا از نوع بیخطر بوده . اگر خانم هستید و داخل دستگاه تناسلی زگیل نوع ۳۱ دارید باید با انجام پاپ اسمیر سالیانه مدیریتش کنید و نیازی به مصرف دارو یا مکمل هم نیست.

  7. الهاممم گفت

    سلام خسته نباشید ببخشیدمن در ناحیه اطراف مقعد یه سری جوش ها مثل زگیل بود ولی مثل جوش بودن قرمز ولی با تجویز داروی پزشک و خود به خود رفتن الان اصلا جا یا علایمی ازش نیست چن سال هم میگذره اگر بخوام بعد ازدواج ازمایش بدم مشخص میشه ک قبلا زگیل گرفتم؟(جاش اصلا نمونده هیچییی نمونده ) لطفااااا میشه جواب بدیدددد

    1. پروفسور حسین کیوانی گفت

      سلام خیر مشخص نمیشه.

  8. امیر گفت

    سلام دوست عزیز
    من دو دوز واکسن گارداسیل زدم و دوز سوم هم نوبتش فعلا نشده
    آیا امکان داره ب زگیل تناسلی دچار بشم ؟
    آخه ی خال خیلی ریز ناحیه کشاله ران دیدم خیلی ترسیدم رفتم پیش دکتر پوست گفتم خیلی میترسم گفت برات فریز میکنم
    ممنونم راهنمایی کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ایمنی کامل در برابر ویروس حدود دو هفته پس از تزریق دوز دوم گارداسیل ایجاد می‌گردد.
      ضمنا واکسنها فقط از چندین تایپ پرخطر و شایع ویروس HPV پیشگیری می‌کنند و همانطور که مستحضر هستید حدود 200 نوع HPV وجود دارد اما همه خطرناک نیستند. جهت نمونه برداری و انجام تست اقدام نمائید؛ درصورتی که تهران هستید می‌توانید به آزمایشگاه کیوان مراجعه نمائید.

  9. M گفت

    با سلام
    تست HPV برای مردان وجوددارد؟ روش به چه صورت است؟ لطفا مرجع اعلام شود.
    تشکر

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله قابل انجام هست. درصورت داشتن ضایعه، نمونه برداری از ضایعه و درغیر این صورت نمونه برداری از ترشحات و مجاری ادرار صورت خواهد گرفت.
      در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان تست HPV برای مردان زیرنظر پروفسور کیوانی قابل انجام است. جهت دریافت نوبت حضور، با این شماره تماس حاصل فرمائید: 02191071292

  10. حسن رضا گفت

    سلام . سه جلسه لیزر درمانی انجام دادم . بازم احساس میکنم یه دونه های ریزی روی التم هستش بااینکه حدود ۲ ماه یا بیشتر از جلسه اول میگدره . چقد باید بگذره که احتمال انتقال ویروس ازبین بره و خطری برا شریک جنسی بوجود نیاد‌ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      مستحضر هستید که لیزر و سایر روش‌های درمانی زگیل تناسلی، فقط به از بین بردن زائده ناشی از ویروس HPV کمک می‌کنند و ویروس را درمان نخواهند کرد.
      ممکن است پس از گذشت مدتی دوباره بیماری عود کرده و زگیل‌ها ظاهر شوند.
      درنهایت هیچ درمان قطعی برای از بین بردن ویروس از بدن وجود ندارد و در اغلب موارد، ویروس پس از گذشت حدود 2 سال توسط سیستم ایمنی بدن از بین خواهد رفت.
      توصیه می‌کنیم تا زمان بهبودی کامل و منفی شدن جواب تست HPV، از انجام رابطه جنسی پرهیز کنید.
      جهت دریافت مشاوره و انجام تست HPV توسط متخصصان آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان فرم موجود در این لینک را پر نمائید: مشاوره و تست اچ پی وی

  11. کامبی گفت

    با سلام و وقت بخیر
    بند سال پیش ۲ عدد زیگیل داشتم که اونارو از بین بردم و نزدیک یکسال که هیچ علامتی یا نشانه از زیگیل ندیدم ایا زیگیل بنده درمان شده یا باید ۲ سال صبر کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اینکه هنوز ویروس در بدن شما هست یا خیر با انجام تست HPV مشخص خواهد شد. در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، تست HPV با بالاترین دقت و کیفیت قابل انجام است. جهت دریافت مشاوره رایگان و نوبت مراجعه به این صفحه مراجعه نمائید و فرم ابتدای صفحه را تکمیل کنید: تست HPV

      1. درسا گفت

        اگر دکتر با دستکش نایلونی محل زگیل تناسلی مریض اول را لمس کند و سپس باهمان دستکشی که به‌ زگیل مریض اول زده وسیله معاینه (ذره بین متحرک) را جابجا کند و برای مریض بعدی دستکش خود را عوض کند ولی همان وسیله معاینه را با دستکش جدید لمس و دستکش را به ناحیه تناسلی مریض دوم برای معاینه بزند احتمال انتقال hpv به ناحیه تناسلی مریض دوم چقدر است ممنون

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        احتمال انتقال در این شرایط بسیار بعید است.
        فکر خود را با این موارد درگیر نکنید.

  12. گفت

    من چن بار رفتم سوزوندن ولی بازو در میاد میشه یه راه حل بگین

  13. سینا گفت

    من ۲سال پیش زگیل رو‌آلتم بود بعد از‌مدتی‌‌ سیاه و خشک شد افتاد
    الان یه دونه ریز زدم فکر‌میکنم زگیل باشه امکانش هست؟
    راهی واسه درمان که دیگه برنگرده وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      همانطور که مطالعه کردید هنوز هیچ درمان قطعی برای درمان زگیل تناسلی وجود ندارد. معمولا ویروس با گذشت چندسال توسط سیستم ایمنی بدن از بین خواهد رفت.
      برای از بین بردن ظاهر زگیل از لیزر یا کرایوتراپی می‌توانید استفاده کنید.

  14. Mary گفت

    سلام وقت بخیر
    من در مراحل اولیه متوجه ابتلا به این ویروس شدم و دکتر دارو و واکسن تجویز کرد.
    الان بعد از ۱ماه احساس کردم درون ناحیه تناسلی دونه زدم
    خواستم بپرسم ایا اونم درمان داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هنوز هیچ راه درمان فطعی برای بیماری زگیل تناسلی و HPV وجود ندارد. دارو تجویزی و واکسن احتمالا روند درمان را تسریع خواهند کرد. توصیه می‌کنیم جهت بررسی ضایعات، به متخصص جهت معاینه مراجعه نمائید. در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان نیز این امر قابل انجام است. جهت دریافت نوبت با شماره 02158717 تماس حاصل فرمائید.

  15. زهرا گفت

    سلام وقت بخیر، چند وقتی هست به زگیل مقعدی دچار شدم اما زیاد بزرگ نیستن، شرایط رفتن به دکتر و لیزر یا درمان های پر هزینه رو ندارم، امکانش هست که این بیماری خود به خود رفع بشه، چون چند وقت پیش هم زائده هایی اطراف واژنم درومده بود که خود به خود رفع شد، میتونم امید داشته باشم که این هم خود به خود رفع بشه ؟

    1. دکتر سعاد غابشی گفت

      سلام وقت بخیر
      در اغلب موارد زگیل های مقعدی خودمحدود شونده تلقی می شوند و ممکن است بعد مدتی از بین بروند.

      1. محنا گفت

        سلام ۱ سال پیش در ناحیه مقعدی زیگیل های ریزی داشتم و سوزوندنشون دیگه هم در نیومده امکان اینکه کلا خپب شده باشه هست؟

      2. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام بله

  16. . گفت

    سلام خسته نباشین
    من احساس میکنم زگیل مقعدی در اوردم میخواستم بدونم ایا امکان دارد بعد از گذشت مدتی خود به خود از بین برود

    1. دکتر سعاد غابشی (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برطرف شدن ضایعه به فاکتورهای مختلفی وابسته است. تعداد زگیل، ژنوتیپ آن، سن فرد مبتلا و خیلی فاکتورهای دیگر که در clearance rate و برطرف شدن زگیل نقش دارند.
      در اغلب موارد زگیل مقعدی توسط سیستم ایمنی سالم برطرف خواهد شد.

    2. پیمان گفت

      اگر دست کسی که به زگیل تناسلی خورده باشد و بطور اتفاقی با دست شخص دوم لحظه ای تماس پیدا کند و آن شخص دوم با همان دست که قبلا با دست آلوده به ویروس تماس لحظه ای داشته ناحیه تناسلی خود را بمالد و لمس کند آیا ویروس hpv به اینصورت غیر مستقیم به ناحیه تناسلی منتقل می شود

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام وقت بخیر
        با این توصیف و اگر تماس لحظه‌ای بوده احتمال انتقال نزدیک به صفر است و زمانی امکان انتقال داره که فرد ناحیه‌ای که زگیل داره رو خارانده باشه و ناحیه دیگه بدن خودش رو بخارونه و در این صورت ممکنه ویروس از یک جای بدن به جای دیگری منتقل بشه. یا شخص تیغ اصلاحش رو به جاهای مختلف بدن بزنه ممکنه ویروس در بدن پخش بشه.
        در این موردی که گفتید احتمال انتقال وجود ندارد.

  17. امید گفت

    سلام من چندماهی هست به زگیل تناسلی مبتلا شدم اوایل با اسید سعی دردرمان داشتم که فایده نداشت و ادامه ندادم ولی الان تقریبا دو ماه میشه که زگیلها خودبخود ازبین رفتن و اثری نمانده ایا ویروس هم ازبین رفته یا بازممکنه که زگیلها دوباره برگردن .همه جا گفته میشه که درمانی برای ازبین بردن ویروس نیست ولی تو پیجهای اینستا عده ای هستن که باروشهای گیاهی ادعای درمان دارن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که چه کاری میتونم انجام بدم الان که زگیلها برطرف شدن ایا میشه به این روشهای گیاهی اعتماد کرد واینکه ممکنه بازهم زگیلها برگردن سپاسگذارم

    1. دکتر سعاد غابشی (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      توصیه می شود در درمان زگیل تناسلی عجله نکنید. در بیشتر موارد ضایعه زگیل توسط سیستم ایمنی سالم برطرف خواهد شد و نیاز به مداخله خاصی نیست. اینکه با از بین رفتن ضایعه، ویروس بطور کامل برطرف شده باشد و زگیل عود نداشته باشد قابل پیش بینی نیست و اساسا درمان قطعی برای این ویروس وجود ندارد.

  18. مریم گفت

    سلام
    این همه توضیح دادین آخر نفهمیدیم با درمان زگیل تحت نظر پزشک، کاملا از بدن حذف میشه و دیگه ویروس hpv در بدن نیست، یا اینکه در بدن میمونه و علائمش رو از بین میبرین؟

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      درحال حاضر هیچ روش درمانی قطعی برای زگیل وجود ندارد. انواع روش های درمان زگیل، اکثرا شامل از بین بردن ظاهر زگیل هست. در مواردی که ویروس به سایر نقاط بدن سرایت نکرده باشد احتمال درمان کامل بیماری نیز وجود دارد.

    2. پویان گفت

      سلام وقت بخیر
      آیا با تقویت سیستم ایمنی بدن میشود ویروس را به طور کامل از بدن خارج و حذف کرد و به طور کامل درمان شد ممنون

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        تایپ‌های کم خطر این ویروس معمولا پس با گذشت زمان و توسط سیستم ایمنی بدن از بین خواهند رفت. اما به عوامل مختلفی بستگی دارد.
        اگر ضایعه‌ای دارید بهتر است نسبت به از بین بردن آن با کرایو یا فریز اقدام کنید و تحت نظر پزشک باشد.
        تقویت سیستم ایمنی و به گفته اکثر پزشکان تزریق واکسن گارداسیل به بهبود روند درمان کمک کننده خواهد بود.
        جهت مشاوره خرید واکسن گارداسیل می‌توانید با این شماره تماس بگیرید: 09365007078

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.