فیلر زیر چشم چیست؟ + ماندگاری، عوارض و قیمت 1402

0 6,469
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت و بدن این روزها بسیار رایج است. یکی از قسمت‌های صورت که تزریق فیلر در آن تاثیر فوق‌العاده‌ای روی چهره دارد، زیر چشم‌هاست. فیلر زیر چشم می‌تواند آثار خستگی و پیری را تا حد زیادی از چهره شما پاک کند. از این فیلر برای رفع گودی و تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود.

بسیاری از افرادی که در پی زیباتر و شاداب‌تر کردن چهره خود هستند می‌پرسند فیلر زیر چشم چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ آیا فیلر زیر چشم واقعا تیرگی و گودی زیر چشم را از بین می‌برد؟ فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد و قیمتش چقدر است؟ در این مقاله از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره فیلر زیر چشم و تمام جزئیات مربوط به آن برایتان توضیح دهیم. اگر شما هم قصد تزریق فیلر به زیر چشم خود دارید و می‌خواهید بیشتر در این مورد بدانید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

فیلر زیر چشم چیست؟

اصولا کار فیلرها مانند فیلر چشم، پرکردن و فرم دادن است، به طور مثال فیلر لب، لب‌ها را فرم داده و برجسته‌تر می‌کند. فیلرها انواع مختلفی دارند و برای نواحی مختلفی از صورت و بدن استفاده می‌شوند. این فیلرها در برندهای گوناگون و با کیفیت‌ها و ماندگاری متفاوت به بازار عرضه شده‌‍اند.

فیلر زیر چشم همانطور که از نامش پیداست برای رفع گودی و تیرگی و چین و چروک زیر چشم استفاده می‌شود. در زیر و اطراف چشم چروک‌های متعددی وجود دارد. برخی از این چروک‌ها، مثل چروک‌های کنار چشم، با تزریق بوتاکس، قابل رفع هستند و برخی دیگر، مثل چروک و گودی زیر چشم، با تزریق فیلر چشم. برای این کار از ژل‌های مخصوصی که ترکیبات هیالورونیک اسید دارند، استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید ماده‌ای است که با بافت پوست سازگار بوده و پس از مدتی جذب می‌شود. (1)

بیشتر بخوانید:

فیلر زیر چشم مناسب چه کسانی است؟

کسانی که گودی یا تیرگی زیر چشم دارند، می‌توانند گزینه خوبی برای تزریق فیلر چشم باشند. این گودی و تیرگی ممکن است ارثی و ژنتیکی باشد، حاصل از بالا رفتن سن و پیری باشد، و یا نتیجه مصرف دخانیات و کم‌ خونی باشند. در هر صورت این افراد می‌توانند با تزریق فیلر مخصوص زیر چشم تا حد زیادی این گودی و تیرگی را کاهش دهند. البته این نکته را در نظر بگیرید که فیلر ممکن است گودی یا تیرگی را به طور کامل از بین نبرد اما می‌تواند درصد قابل توجهی از آن را کم کند. بنابراین باید انتظار واقع‌بینانه‌ای از تزریق فیلر داشته باشید.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید و امکان مراجعه به کلینیک ندارید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص تزریق فیلر زیر چشم داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    آیا فیلر زیر چشم واقعا گودی و تیرگی را از بین می‌برد؟

    همانطور که اشاره کردیم این فیلر می‌تواند گودی و تیرگی را به میزان قابل توجهی رفع نماید، اما این میزان بستگی به موارد مختلفی دارد. گودی و تیرگی از دلایل گوناگونی ناشی می‌شوند؛ مثل پیری، مصرف سیگار، ژنتیک، کم‌خونی و سایر موارد. گودی‌های ژنتیکی و یا ناشی از پیری در صورتی که خیلی شدید نباشند با فیلر چشم به میزان زیادی برطرف می‌شوند. در مواردی که گودی بیشتر است گاهی توصیه می‌شود که فیلر در دو یا چند جلسه تزریق شود. نتیجه نهایی این تزریق طی دو تا سه هفته قابل مشاهده است.

    تیرگی ژنتیکی دور چشم معمولا تا پنجاه درصد قابل رفع است. تزریق ژل هیالورونیک با تحریک کلاژن پوست کمک می‌کند که تیرگی به مرور زمان بهتر شود. اما اگر تیرگی زیر چشم شما ناشی از مصرف دخانیات یا کم خونی باشد، تا زمانی که ترک سیگار را شروع نکرده‌اید و یا کم خونی را درمان نکرده‌اید، رفع نمی‌شود. استفاده از کرم‌های دور چشم نیز می‌تواند تا حدی برای رفع تیرگی، چروک و پف دور و زیر چشم و به شما کمک کند.

    معمولا در جلسه اول یک سی سی فیلر زیر چشم تزریق می‌شود و بعد از دو سه هفته این فیلر جا می‌افتد و نتیجه نهایی را نشان می‌دهد. در صورت نیاز می‌توان بعد از گذشت یک یا دو ماه مجددا فیلر تزریق کرد. برای کسانی که گودی بیشتری دارند معمولا دو سی سی در دو مرحله تزریق می‌شود. پزشک شما با بررسی میزان گودی و تیرگی، و همچنین ویژگی‌های پوست شما می‌تواند تصمیم بگیرد که چه میزان فیلر برای شما مناسب است.

    فیلر زیر چشم چیست؟
    فیلر زیر چشم چیست؟

    بیشتر بخوانید:

    فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

    ماندگاری فیلر چشم به برند و کیفیت فیلر بستگی دارد. برندهای مرغوب فیلر هیالورونیک معمولا بین یک سال تا یک سال و نیم ماندگارند. البته همانطور که اشاره کردیم فیلرها علاوه بر پر کردن گودی و رفع میزانی از تیرگی، به مرور زمان با تحریک کلاژن سازی پوست، به بهبود وضعیت زیر چشم کمک می‌کنند. هرچه زودتر برای درمان اقدام کنید، نتیجه مطلوب‌تری می‌گیرید.

    فیلر چشم چگونه تزریق می‌شود؟

    برای تزریق هر فیلری، شما در مرحله اول باید توسط پزشک معاینه شده و با او مشورت کنید. پزشک با بررسی دقیق می‌تواند شما را راهنمایی کند. برای تزریق فیلر زیر چشم، پزشک ابتدا ناحیه تزریق را ضدعفونی و استریل می‌کند. ماده بی‌حس کننده باید دقایقی روی محل مشخص شده بماند تا اثر کند.

    پزشک با سوزن کوچکی یک سوراخ خیلی ریز در پوست ایجاد می‌کند. گاهی این فیلر از طریق سوزن به محل تزریق می‌شود و گاهی از طریق کانولا. در هر دو صورت، علاوه بر کیفیت فیلر، مهارت و تجربه پزشک نیز نقش بسزایی در رسیدن به یک نتیجه مطلوب ایفا می‌کند. تزریق فیلر زیر چشم کار بسیار حساس و ظریفی است و نیاز به دقت و تبحر دارد. این کار معمولا یک ربع یا بیست دقیقه طول می‌کشد.

    بعد از تزریق، باید روی محل تزریق یخ بگذارید تا از ورم زیاد جلوگیری کند. بهتر است تا چند ساعت از دراز کشیدن و خوابیدن اجتناب کنید. همچنین تا بیست و چهار ساعت بعد از فیلر زیر چشم، فعالیت سنگین نداشته باشید.(2)

    عوارض فیلر زیر چشم

    از آنجایی که زیر چشم پوست نازکی دارد و منطقه حساس و ظریفی است، خیلی از افراد بابت تزریق ژل در این ناحیه نگرانی دارند. اما بهتر است بدانید اگر تزریق ژل به این ناحیه، در شرایط کاملا بهداشتی و استریل، با استفاده از فیلر مرغوب و به دست پزشک متخصص زیبایی انجام شود، عوارض قابل توجهی نخواهد داشت.

    تزریق فیلر چشم نیز مثل هر فیلر دیگری ممکن است عوارض موقتی مثل ورم، کبودی، پف کردن و قرمزی داشته باشد. در موارد نادر ممکن است تزریق فیلر چشم با عفونت همراه باشد. همچنین در مواردی که فیلر خیلی نزدیک به پوست تزریق شود ممکن است ردی آبی به جا بگذارد که این عارضه را باید با حل کردن فیلر توسط هیالورونیداز برطرف کرد.

    بیشتر بخوانید:

    قیمت فیلر زیر چشم 1402

    قیمت فیلر زیر چشم بسته به برند آن متفاوت است. به طور مثال برند فیلر آلیاکسین بین فیلرهای زیر چشم بالاترین قیمت را دارد. این برند از مرغوبیت و ماندگاری مطلوبی برخوردار است. از دیگر فیلرهای تاییدشده زیر چشم می‌توان به فیلر پرفکتا، فیلر هیدروبام، فیلر ژوویدرم و فیلر زیشل اشاره کرد. بهتر است با توجه نوع پوست خود قبل از تزریق حتما با پزشک برای انتخاب نوع برند مشورت کنید. به طور میانگین، هزینه فیلر زیر چشم در سال 1402 با توجه به برند و کلینیک از 2/000/000 تومان تا 6/000/000 تومان متغیر است.

    جمع بندی

    به تزریق هدفمند به ناحیه‌ی زیر چشم برای کاهش تیرگی، گودی و چین و چروک فیلر زیر چشم می‌گویند. در این نوشته سعی کردیم درباره فیلر زیر چشم و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. همانطور که دیدیم، اگر این کار به طور اصولی و درست، با استفاده از فیلر باکیفیت و به دست پزشک متخصص انجام شود می‌تواند نتیجه مطلوبی در پی داشته باشد. از بین رفتن گودی و تیرگی زیر چشم تاثیر فوق‌العاده‌ای روی جوانی و شادابی چهره شما دارد. با تزریق فیلر مرغوب می‌توانید چهره خود را تا حد زیادی شاداب‌تر کنید. فراموش نکنید که برای این کار حتما از طریق مراکز زیبایی یا پوست و مو تخصصی و قانونی اقدام کنید و همچنین از اصالت فیلر مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.

    عوارض فیلر زیر چشم چیست؟

    فیلر زیر چشم اگر از برند مرغوب و باکیفیت باشد و به دست پزشک متخصص تزریق شود، معمولا عوارض قابل توجهی ندارد. تنها ورم و کبودی یا قرمزی موقت پس از تزریق.

    فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

    فیلر زیر چشم برای کسانی که گودی و تیرگی یا چروک زیر چشم خود دارند گزینه خوبی است. تزریق این فیلر می‌تواند تا حد قابل توجهی گودی و تیرگی زیر چشم را برطرف کند.

    هزینه فیلر زیر چشم چقدر است؟

    هزینه فیلر زیر چشم بستگی به برند و کیفیت فیلر دارد. قیمت این فیلر از دو میلیون تا شش میلیون تومان متفاوت است.

    منبع byrdie healthline
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.