آیا خشک­ کن ­های دست در نابودی ویروس جدید کرونا موثر هستند؟

0 142
زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

از آنجایی که همه‌گیری ویروس کرونا در حال گسترش است، افراد در سراسر جهان در تلاش هستند که راه‌های مختلفی برای حفاظت از خود و دیگران در برابر این ویروس پیدا کنند. در این میان تعدادی ادعا در مورد این ویروس مطرح می‌شود، که یکی از این موضوعات، استفاده از خشک کننده‌های دست برای از بین بردن ویروس کرونا است. اما آیا خشک کننده‌های دست می‌توانند ویروس کرونا را از بین ببرند؟ آیا این دستگاه‌ها باعث ایجاد میکروب‌های بیشتر در دست می‌شوند؟

خشک کن دست نمیتواند ویروس کرونا را از بین ببرد

صنایع بهداشت و درمان و مواد غذایی اهمیت بسیار زیادی به بهداشت دست می‌دهند، به این دلیل که در بیمارستان، انتقال ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌تواند به معنای زندگی یا مرگ باشد.

در یک مطالعه، میکروبیولوژیست‌ها خشک کن‌های مختلف و حوله های کاغذی را مقایسه کردند. نتیجه این تحقیقات نشان میدهد که، این دستگاه‌ها به جای از بین بردن میکروب‌ها، باعث گسترش آن‌ها می‌شوند و در از بین بردن ویروس کرونا مؤثر نیستند. بنابراین در صورت امکان، از استفاده از این دستگاه ‌ها خودداری کنید.

تست کرونا در منزل
تست کرونا در منزل

خشک کن های هوائی با سرعت و فشار فوق العاده بالا هوا را به طرفین پرتاب میکنند. خشک کن های هوای گرم با تبخیر کار میکنند. خشک کن های هوائی ۲۰ برابر بیشتر از خشک کن های هوای گرم و ۱۹۰ برابر بیشتر از حوله های کاغذی ویروس ها را منتقل میکنند.

خشک کردن دست با حوله کاغذی نه تنها دست را سریع‌تر خشک میکند، بلکه اصطکاک باکتری ها را نیز از بین میبرد و دست را تمیزتر میکند.

بیشتر بخوانید:

یهترین راه‌ها برای تمیز نگه داشتن دست‌ها در دوران کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند که دست‌ها را مطابق دستور العمل گفته شده درمورد شست و شوی دست، بشویید. پشت دستان، مابین انگشتان و زیر ناخن ها را خوب با مایع بشویید، این کار را برای ۲۰ ثانیه ادامه دهید و آبکشی کنید سپس با دستمال کاغذی دستانتان را خشک کنید.

در آخرین مرحله از ضد عفونی کننده‌های دست استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر ضدعفونی کننده ۶۰ درصد دارای الکل باشد، می‌توانید از آن به تنهایی استفاده کنید اما اگر چنین نیست، استفاده خالی از ضدعفونی کننده دست هیچ فایده‌ای در تمیزی دست‌ها ندارد.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا

بهترین کاری که می توانید برای محافظت از خود و اطرافیانتان در برابر کروناویروس انجام دهید این است که، مرتب دست‌هایتان را بشویید و از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید. فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنید. دوزهای واکسنتان را به موقع تزریق کنید و در صورت مشاهده علائم کرونا، تست کرونا بدهید و در قرنطینه بمانید.

بیشتر بخوانید:

چرا اطلاعات نا معتبر تا این اندازه در مورد کرونا زیاد است؟

زیرا افراد سود جو سعی می‌کنند محصولات یا خدمات خود را در مورد کرونا مفید جلوه داده و آن‌ها را به فروش برسانند.

آیا خشک کن‌های دست می‌تواند ویروس کرونا را از بین ببرند؟

خیر، این دستگاه‌ها نه تنها باعث گسترش و رشد میکروب‌ها در دست می‌شوند، در از بین بردن ویروس کرونا نیز موثرنیستند.

علائم کرونا چه زمانی بروز خواهند کرد؟

بعد از ابتلا به کرونا، معمولا عوارض آن پس از 5 الی 6 روز بروز خواهند کرد اما این مدت ممکن است که بین 1 تا 14 روز نیز متغیر باشد. به همین دلیل است به افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار می‌گیرند توصیه می‌شود تا 14 روز از برقراری ارتباط با دیگران پرهیز کنند.

خطر ابتلا به کرونا برای چه کسانی بیشتر است؟

افراد بالای 60 سال و کسانی که با مشکلات پزشکی مانند فشار خون بالا، مشکلات قلب و ریه، دیابت، چاقی یا سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند بیشتر باید مراقب ابتلا به کرونا باشند زیرا بدن آن‌ها در مقابل این ویروس آسیب پذیرتر خواهد بود.

چه زمانی تست کرونا بدهیم؟

هر کسی که علائم کرونا را تجربه می‌کند باید تست این بیماری را انجام دهد. علاوه بر این، حتی افرادی که هیچ علائمی ندارند اما با یک فرد مبتلا در ارتباط نزدیک بوده‌اند نیز بهتر است که تست کرونا بدهند.

آیا واکسن کرونا در جلوگیری از ابتلا به این ویروس موثر است؟

در حال حاضر واکسینه شدن تنها راه مصونیت در مقابل کرونا است و جوامعی که واکسیناسیون را در اولویت قرار داده‌اند به شرایط عادی برگشته‌اند که همین مسئله نشان می‌دهد واکسن کرونا موثر است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.