شستشوی بینی با محلول­ نمکی برای پیشگیری از کرونا

0 513
زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

ادعاهایی برای درمان و یا پیشگیری از ویروس کرونا مطرح شده است که از جمله این ادعاها استفاده از آب به همراه نمک و یا سرکه است. آیا شستشوی منظم بینی با محلول­‌های نمکی، کمکی به پیشگیری از ابتلا به عفونت ویروس کرونا می­کند؟

در این مطلب سعی داریم تا صحت این گفته را بررسی کنیم تا مشخص شود، این گفته درست است یا خیر.

شست و شوی بینی و دهان با محلول و آب و نمک در درمان کرونا موثر است؟

طبق ادعا مطرح شده بر این مبنی که، ویروس کرونا چند روز در گلو باقی می‌ماند و سپس علائم بیماری نمایان می‌شوند. به همین دلیل استفاده از آب گرم به همراه نمک و سرکه می‌تواند باعث خفیف‌تر شدن بیماری شود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در این زمینه بیان کرده است که استفاده از آب‌ نمک برای شستن بینی مبنای علمی ندارد و استفاده از آن، فقط برای تسریع روند بهبودی از سرماخوردگی معمولی در برخی مقالات دیده شده است. همچنین بر اساس نتیجه تحقیقات در این زمینه؛ فرضیه باقی‌ماندن ویروس کرونا در گلو و بینی نیز صحیح نیست و این فرضیه بر مبنای دوره نهفتگی ویروس در بدن، بیان شده است. شستشوی منظم بینی در پیشگیری از عفونت­‌های تنفسی موثر نیست.

نتیجه‌گیری

با توجه به موثر نبودن این راه برای درمان ویروس کرونا و همچنین توصیه‌هایی که از نظر علمی مورد تایید قرار نگرفته‌‌اند،برای پیشگیری از ابتلا توصیه می‌شود، پروتکل‌‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها و حضور نیافتن در جمع‌های شلوغ را رعایت کنید

اگر نیاز به آزمایش کرونا یا آنتی بادی دارید میتوانید به وبسایت آزمایشگاه کیوان مراجعه کنید:

تست کرونا در منزل
تست کرونا در منزل

مطالب مرتبط:

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.