تزریق فیلر + انواع ، مزایا و هزینه فیلر

0 994
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

حفظ زیبایی و جوانی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در مورد ظاهرشان بوده است. با گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی روز به روز راه‌های جدیدتری برای حفظ و افزایش زیبایی پدید آمدند. با بالا رفتن سن انواع چین و چروک و افتادگی به خصوص در صورت نمایان می‌شوند. همچنین خیلی از افراد جوان دوست دارند زیبایی صورت خود را بیشتر کنند.

یکی از مدرن‌ترین راه‌ها برای این کار تزریق فیلر است. به کمک فیلر، فرد می‌تواند چین و چروک‌ها را صاف کند، تورفتگی‌ها را پر کند و در کل فرم و حجم زیباتر و جذاب‌تری به چهره خود بدهد. اما فیلر چیست و چه انواعی دارد؟ کاربرد تزریق فیلر چیست و به کدام مناطق می‌توان فیلر تزریق کرد؟ تزریق فیلر چه مزایایی دارد؟ عوارض تزریق فیلر چیست؟ در این نوشته قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم و تمامی جزئیات و جوانب آن را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید فیلر تزریق کنید و یا به این موضوع محبوب روز علاقه‌مندید تا پایان این نوشته از مجله سلامت کیوان ما را همراهی کنید.

تزریق فیلر چیست؟

راه‌های گوناگونی برای ایجاد زیبایی وجود دارند اما همواره راه‌های غیرتهاجمی در اولویت هستند. بنابراین می‌توان گفت تزریق ژل و فیلر همیشه راه محبوب‌تری است نسبت به جراحی زیبایی. حداقل تا وقتی که می‌شود با فیلر مشکل را برطرف کرد، این روش در اولویت است.

همانطور که اشاره کردیم در اثر افزایش سن، چربی و کلاژن پوست کاهش می‌یابد و در نتیجه شاهد بروز چین و چروک و افتادگی و تورفتگی هستیم. تزریق فیلر صورت و یا سایر قسمت‌های بدن همواره بین افراد در سنین مختلف محبوب بوده است. اما این روش چطور به کار ما می‌آید و چگونه می‌شود از آن استفاده بهینه کرد؟ در ادامه توضیح می‌دهیم.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید و امکان مراجعه به کلینیک زیبایی ندارید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص تزریق فیلر داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    تزریق فیلر چه کاربردهایی دارد؟

    فیلر کاربردهای مختلفی دارد و می‌تواند در موارد زیادی کارآمد و مفید باشد. در این قسمت کاربردهای تزریق فیلر را معرفی می‌کنیم.

    کاربرد تزریق فیلر
    کاربرد تزریق فیلر

    رفع چین و چروک

    با افزایش سن شاهد پدید آمدن خطوط عمیق یا خفیف چین و چروک مثل خط خنده، خط اخم، خط بغض، و خطوط پیشانی هستیم. با استفاده از فیلر می‌توان این شیارها را پر کرده و حالت صاف‌تر و جوان‌تری در صورت ایجاد کرد.

    رفع جای جوش و زخم

    یکی دیگر از کاربردهای فیلر برای پر کردن فرورفتگی‌هایی است که جوش و آکنه و یا اسکارهای مختلف در پوست ایجاد کرده‌اند. تزریق فیلر در این موارد می‌تواند در کنار روش‌های درمانی دیگر به زیبایی پوست کمک زیادی کند.

    رفع عدم تقارن و نقص

    گاهی شاهد نقص جزئی و یا عدم تقارن در صورت هستیم. این موضوع بین خیلی از افراد شایع است. مثل عدم تقارن دو طرف لب، یا گونه‌ها و غیره. در این موارد می‌توانیم با تزریق فیلر این مشکل را برطرف کرده و با قرینه سازی صورت زیبایی و هماهنگی آن را دوچندان کنیم.

    حجم‌دهی و فرم‌دهی

    ممکن است به صورت ارثی و طبیعی بخش‌های از صورت شما حجم و فرم مطلوبی نداشته باشد. و یا در اثر افزایش سن، حجم و فرم خود را از دست داده باشد. در این موارد شما می‌توانید با تزریق فیلر به زیبایی ایده‌آل خود برسید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. تزریق فیلر لب، فیلر زیر چشم، فیلر گونه و غیره همواره راهی کاربردی و محبوب برای رسیدن به نتیجه مطلوب بوده است.

    به چه نواحی می‌شود فیلر تزریق کرد؟

    تزریق فیلر محدود به صورت نمی‌شود و می‌توان حتی به نواحی از بدن که نیاز به حجم و فرم بهتری دارند فیلر تزریق کرد. نواحی مثل باسن، سینه، پشت دست، واژن و غیره. اما تزریق فیلر به صورت همواره پرکاربردترین استفاده از این ماده بوده است. قسمت‌های فراوانی از صورت را می‌توان با فیلر به شکل ایده‌آل نزدیک کرد. مثل تزریق فیلر لب، تزریق فیلر خط خنده، تزریق فیلر گونه، تزریق فیلر زیر چشم، فیلر بینی، خطوط اخم، خطوط پنجه کلاغی کنار چشم‌ها، تزریق فیلر چانه، تزریق فیلر به خط فک. این تزریقات همگی می‌توانند به مادلینگ و کانتورینگ صورت کمک کرده و زیبایی قابل توجهی ایجاد کنند.

    انواع فیلرها

    فیلرها انواع مختلفی دارند که البته برخی از آنها امروز به ندرت استفاده می‌شوند. در این قسمت انواع فیلر را معرفی می‌کنیم.

    فیلر هیالورونیک اسید

    هیالورونیک اسید محبوب‌ترین فیلری است که اکنون استفاده می‌شود. فیلری بسیار کم خطر و بی عارضه، که از ماده‌ای تشکیل شده که در بدن وجود دارد و با بافت بدن سازگار است. این ماده به مرور جذب بافت بدن می‌شود. فیلرهای هیالورونیک اسید معمولا شش تا دوازده ماه ماندگاری دارند و بعد از آن باید مجددا شارژ شوند. از اثرات بلندمدت این فیلرها می‌توان به افزایش کلاژن سازی پوست اشاره کرد.

    پلی متیل متاکریلات

    این ماده که با نام PMMA نیز شناخته می‌شود یک نوع فیلر با دوامی در حدود پنج سال است. این فیلر مصنوعی است و جزو فیلرهای دائمی محسوب می‌شود. این فیلر نسبت به هیالورونیک اسید عوارض بیشتری دارد و پزشکان از آن برای همه نقاط صورت استفاده نمی‌کنند.

    کلسیم هیدروکسیل آپاتایت

    این فیلر که با نام CAHA هم شناخته می‌شود، از همبستگی بیشتری نسبت به اسیدهیالورونیک برخوردار است و بنابراین دوام بیشتری هم دارد. البته از این فیلر نمی‌توان برای تمامی نواحی صورت استفاده کرد و باید با نظر پزشک تزریق شود.

    پلی لاکتیک اسید

    این فیلر مصنوعی است و جزو فیلرهای مستقیم به شمار نمی‌رود، یعنی اثر آن بعد از مدتی و با تحریک کلاژن سازی قابل مشاهده است. از این فیلر معمولا برای خط خنده و حجم لب و گونه استفاده می‌شود. اثر این فیلر نیمه دائمی و چندساله است.

    سلول چربی

    چربی مورد نیاز با روش لیپوساکشن یا لیپوماتیک از نواحی چربی‌دار بدن استخراج شده و به محل مورد نظر تزریق می‌شود. این روش تهاجمی‌تر از روش‌های تزریق فیلر است. اما از مزیت‌های آن می‌شود به این اشاره کرد که به هیچ عنوان باعث آلرژی نمی‌شود چون از بدن خود بیمار به دست می‌آید. و اینکه ماندگاری طولانی مدتی دارد. (1)

    بیشتر بخوانید:

    مزایای تزریق فیلر چیست؟

    تزریق فیلر مزایای زیادی دارد که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

    1. یک روش کم‌تهاجمی و بی‌خطر است.
    2. انجام این روش با سهولت و سرعت زیادی همراه است.
    3. هیچگونه جای زخم یا بخیه بر جای نمی‌گذارد.
    4. نقاهت ندارد و فرد می‌تواند پس از تزریق به فعالیت روزمره برسد.
    5. برگشت‌پذیر است و در صورت ایراد می‌شود آن را برطرف کرد.
    6. به کلاژن سازی و بازسازی پوست در درازمدت کمک می‌کند.
    مزایای تزریق فیلر
    مزایای تزریق فیلر

    عوارض تزریق فیلر

    اگر برای تزریق از یک فیلر با برند معتبر استفاده شود و این کار به دست پزشک متخصص انجام شود، عوارضی در پی نخواهد داشت. تنها قرمزی و تورم پس از تزریق است که بعد از یک یا دو روز از بین می‌رود. اما در صورتی که از فیلر نامرغوب استفاده شده و به دست فرد ناوارد تزریق شود ممکن است عوارضی مثل عفونت در محل تزریق، آسیب به عروق خونی، ایجاد ناهمواری، خون‌مردگی و آسیب به بافت را به همراه داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که به اصالت برند و تبحر پزشک توجه کنید. (2)

    یکی از سوالاتی که در مورد فیلر پرسیده می‌شود مربوط به طول دوره نقاهت است و اینکه چقدر طول می‌کشد تا نواحی تزریق کاملا به حالت عادی برگردند. باید گفت زمان نقاهت هر کس متفاوت است. زمان بهبودی شما به موارد زیر بستگی دارد:

    پزشک شما چند ناحیه را درمان کرده است.
    نوع فیلری که استفاده شده است.
    سلامت کلی بدن شما.

    بیشتر افراد می‌توانند بلافاصله پس از تزریق فیلر به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند. با این حال، پزشک شما ممکن است استراحت، خودداری از ورزش شدید یا فعالیت بدنی را برای یک یا دو روز توصیه کند.

    هزینه تزریق فیلر 1402

    قیمت تزریق فیلر 1402 به عواملی مثل برند فیلر، میزان فیلر مورد نیاز، اعتبار کلینیک و پزشک بستگی دارد. هرچه برند معتبرتر باشد قیمت هر سی‌سی فیلر بیشتر است. در حال حاضر قیمت فیلرها از حدود 25/000/000 ریال تا 80/000/000 ریال متفاوت است.

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    در این نوشته سعی کردیم درباره تزریق فیلر و تمامی جوانب و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. همانطور که اشاره کردیم این روش امروزه از پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی برای افراد در سنین مختلف است. اما دقت کنید که برای انجام این کار حتما از طریق یک کلینیک معتبر و قانونی اقدام کنید.

    تزریق فیلر چه کاربردهایی دارد؟

    از تزریق فیلر می‌توان برای رفع چین و چروک، رفع جای جوش و زخم، قرینه‌سازی و رفع نقایص، و حجم‌دهی و فرم‌دهی استفاده کرد.

    آیا تزریق فیلر عوارض دارد؟

    اگر از فیلر با برند معتبر استفاده شود و به دست پزشک متخصص تزریق شود، عوارضی ندارد. تنها ورم و قرمزی که بعد از یک یا دو روز از بین می‌رود. اما در صورت استفاده از فیلر نامرغوب و تزریق به دست شخص ناوارد می‌تواند عوارضی مثل عفونت و آسیب به بافت را به همراه داشته باشد.

    هزینه تزریق فیلر چقدر است؟

    قیمت تزریق فیلر بر اساس عواملی مثل برند فیلر، مقدار فیلر مورد نیاز، اعتبار کلینیک و پزشک، متفاوت می‌باشد.

    منبع americanboardcosmeticsurgery clevelandclinic
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.