تزریق فیلر لب + مزایا، معایب، هزینه فیلر لب 1402

0 1,969
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

فرم و حجم لب‌ها می‌تواند نقش چشمگیری در جذابیت چهره ایفا کند. این روزها که لب‌های حجیم، جزو معیارهای زیبایی محسوب می‌شود، تزریق فیلر لب هم طرفدار زیادی پیدا کرده است. فیلر می‌تواند در ساختن لب‌هایی خوش فرم و زیبا بسیار کارآمد باشد.

اما فیلر لب چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ فیلر لب چه مزایا یا معایبی دارد؟ هزینه فیلر لب 1402 چقدر است؟ عوارض فیلر لب چیست؟ بعد از تزریق فیلر لب چه مراقبت‌هایی لازم است؟ بسیاری از کسانی که قصد تزریق فیلر به لب خود را دارند، برخی از این سوالات را در ذهن خود دارند.

در ادامه این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره فیلر لب و همه جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد انجام این کار را دارید و نیاز به اطلاعات کامل و دقیقی دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

فیلر لب چیست؟

فیلرها انواع مختلفی دارند و برای قسمت‌های مختلفی از صورت و بدن به کار می‌روند. با استفاده از فیلر لب می‌شود لب‌ها را حجیم‌تر کرد و به آنها فرم دلخواه را داد. با فیلر می‌شود نواقص لب‌ها را برطرف کرد. بهترین فیلری که امروزه برای تزریق استفاده می‌شود فیلر هیالورونیک اسید است.

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می‌شود. در نتیجه خطر واکنش‌های آلرژیک کاهش پیدا می‌کند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. این فیلر به مرور زمان جذب بافت بدن می‌شود. فیلر هیالورونیک اسید عوارض ندارد و به همین جهت امروز جایگزین فیلرهای قدیمی شده است.

بیشتر بخوانید:

فیلر لب مناسب چه کسانی است؟

  1. کسانی که به طور ژنتیکی لب‌های نازک و کم حجم دارند.
  2. کسانی که در اثر بالا رفتن سن و پیری، حجم لب‌هایشان کاهش پیدا کرده و فرمش را از دست داده است.
  3. کسانی که نقص یا عدم تقارن در لب‌های خود دارند.
  4. کسانی که انتظاری واقع بینانه از نتیجه تزریق دارند.
  5. در شرایط سلامت فیزیکی قرار دارند.
  6. افرادی که عفونت دهان یا تبخال ندارند. (1)

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید و امکان مراجعه به کلینیک ندارید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص فیلر لب داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    مزایای فیلر لب

    با فیلر لب می‌توان نقص یا عدم تقارن لب‌ها را برطرف کرد. با تزریق فیلر می‌شود به لب‌های نازک و کم حجم، حجم و فرم داد و آنها را چشمگیرتر کرد. این تغییر می‌تواند باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس در فرد شود.

    از طرفی، فیلر به چربی و کلاژن ارجح است، چون پزشک کنترل بیشتری روی شیوه و مقدار تزریق دارد و می‌تواند کار را با ظرافت و دقت بیشتری انجام دهد. یکی دیگر از مزیت‌های فیلر این است که در صورت نتیجه ناخوشایند قابل برگشت است. با تزریق هیالورونیداز می‌شود فیلر هیالورونیک اسید را حل کرد. همچنین لب‌ها به عنوان عضوی که حرکت زیادی دارد معمولا زودتر باعث حل شدن فیلر و برگشتن به حالت اولیه می‌شوند.

    در صورت نیاز حتی می‌توانید تزریق فیلر را در چند مرحله انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. همچنین تزریق فیلر به لب نقاهت زیادی ندارد. عوارض موقت مثل کبودی و ورم بعد از 24 تا نهایتا 48 ساعت از بین می‌روند و لب‌ها فرم اصلی خود را نشان می‌دهند. از آنجایی که هیالورونیک اسید از جنس بافت بدن است و ماده کاملا بی عوارضی است، احتمال واکنش آلرژیک به آن بسیار کم است. (2)

    هزینه فیلر لب
    هزینه فیلر لب

    عوارض فیلر لب

    در صورتی که از یک فیلر مرغوب و با کیفیت استفاده شود و به دست پزشک متخصص زیبایی به لب‌های شما تزریق شود، عوارضی نخواهد داشت، جز همان تاثیرات موقت مثل کبودی و ورم. مثل تزریق هر فیلر دیگری ممکن است تزریق فیلر به لب هم گاهی با نارضایتی همراه باشد. از این نارضایتی‌ها می‌شود به عدم تقارن لب، حجیم شدن بیش از حد و یا ناهمواری اشاره کرد که اغلب قابل حل هستند.

    همانطور که اشاره کردیم هیالورونیک اسید درصد احتمال آلرژی بسیار پایینی دارد. اما در صورت بروز هرگونه حساسیت بهتر است به پزشک مراجعه کرده و برای درمان اقدام کنید.

    بیشتر بخوانید:

    مراحل تزریق فیلر لب

    پزشک بی حس کننده موضعی را روی لب‌های شما قرار می‌دهد. بعد از دقایقی این بی حس کننده عمل می‌کند و شما در طول تزریق دردی احساس نخواهید کرد. این بی حس کننده از لیدوکائین، بنزوکائین و تتراکائین تشکیل شده است.

    بعد از بی حس شدن، پزشک با استفاده از سوزن، فیلر را به لب‌های شما تزریق می‌کند. معمولا از حاشیه لب برای تزریق شروع می‌کنند، سپس انحنای میانی لب بالا و کمان‌های دهانی را فرم می‌دهند. بعد از برجسته شدن حاشیه، داخل لب را حجم می‌دهند. این روش به فیلر روسی لب معروف است. در طول کار پزشک از کیسه یخ استفاده می‌کند تا جلوی خونریزی یا تورم و کبودی را بگیرد.

    هزینه فیلر لب 1402

    برندهای مختلفی از فیلر هیالورونیک اسید موجود است که هرکدام کیفیت و ماندگاری متفاوتی دارند. قیمت فیلر بسته به برند و کیفیت آن نیز متفاوت است. علاوه بر آن مهارت و تجربه پزشک متخصص و کلینیکی که به آن مراجعه کرده‌اید بر هزینه نهایی که شما باید بپردازید تاثیر دارند.

    مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب

    1. بلافاصله بعد از تزریق فیلر لب بهتر است که با گذاشتن یخ روی محل تزریق از ورم و کبودی زیاد آن جلوگیری کنید.
    2. بهتر است تا 24 ساعت فعالیت سنگینی نداشته باشید یا ورزش نکنید.
    3. تا سه روز لب‌ها را لمس نکنید.
    4. حداقل تا بیست و چهار ساعت از استفاده از مواد آرایشی مثل رژ لب و بالم لب و غیره روی لب خود بپرهیزید.
    5. تا سه روز از خوردن غذا یا نوشیدنی داغ خودداری کنید.
    6. استفاده از نی یا کشیدن سیگار در سه روز اول بعد از تزریق، ممنوع است.
    7. آب به مقدار کافی بنوشید.

    بیشتر بخوانید:

    خطرات فیلر لب

    همانطور که گفتیم در صورت استفاده از فیلر مرغوب و مراجعه به پزشک مجرب، احتمال بروز خطر بسیار کم است. اما از خطراتی که تزریق ناشیانه فیلر توسط شخص ناوارد در پی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. بروز عفونت در محل تزریق
    2. تغییر رنگ لب در بعضی نقاط
    3. بروز تبخال روی لب یا اطراف لب
    4. خونریزی و درد محل تزریق
    5. عدم تقارن لب‌ها
    6. حرکت فیلر به سمت خارج لب‌ها، مخصوصا به سمت بینی
    7. ابتلا به تب سرد
    8. مرگ بافت لب که در اثر تزریق اشتباهی به شریان‌ها رخ می‌دهد

    جمع بندی

    در این نوشته سعی کردیم درباره فیلر لب و تمامی جوانب مربوط به تزریق فیلر به لب صحبت کنیم. تزریق فیلر امروزه یکی از رایج‌ترین اعمال برای ایجاد زیبایی بیشتر در صورت یا بدن است. اما باید توجه داشته باشید که برای این کار حتما از طریق مراکز معتبر و پزشکان با مهارت اقدام کنید و همچنین از اصالت و کیفیت برند خریداری شده اطمینان حاصل کنید. در صورت رعایت این نکات، انجام عمل تزریق فیلر و زیبایی می‌تواند به تجربه‌ای موفق و خوشایند برای شما تبدیل شود.

    آیا فیلر لب عوارض دارد؟

    در صورتی که فیلر لب از برند مرغوب و با کیفیتی باشد و توسط پزشک متخصص زیبایی تزریق شود، عوارضی نخواهد داشت جز کبودی و ورم موقت که بعد از یک الی دو روز از بین می‌رود.

    هزینه فیلر لب چقدر است؟

    قیمت فیلر لب بسته به برند فیلر و کیفیت و ماندگاری‌اش متفاوت است. تجربه و مهارت پزشک و کلینیکی که به آن مراجعه کرده‌اید نیز روی هزینه نهایی شما تاثیر دارند.

    مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر چیست؟

    گذاشتن یخ روی محل تزریق، عدم فعالیت سنگین تا سه روز، عدم استفاده از لوازم آرایشی تا بیست و چهار ساعت، عدم استفاده از نی و کشیدن سیگار، پرهیز از خوردن غذا یا نوشیدنی داغ.

    منبع clevelandclinic harleystreet
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.