لیپوماتیک چیست؟ همه چیز درباره پیکر تراشی به روش لیپوماتیک

0 855
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

لیپوماتیک یا به انگلیسی Lipomatic یکی از جدیدترین روش‌های پیکر تراشی (حذف چربی از بدن) با نتایج کاملا متفاوت و باورنکردنی نسبت به سایر روش‌های پیکرتراشی است. این جراحی حجم زیادی از چربی را از بدن خارج می‌کند. کسانی که جراحی لیپوماتیک انجام داده‌اند ادعا می‌کنند که با لیپوماتیک کاهش سایز قابل توجهی داشته و به اندام دلخواه خود رسیده‌اند. در این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به عوارض و مزایای جراحی لیپوماتیک بپردازیم.

جراحی لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش‌های پزشکی است که به کمک آن می‌توان چربی‌های زیر پوستی برخی از قسمت‌های بدن از جمله شکم و پهلو، ران و سینه، بازو و غبغب را با کم ترین میزان تهاجم حذف کرد.

احتمالا تابحال شنیده‌اید که جراحی لیپوماتیک مقدار زیادی از چربی را فوراً حذف می‌کند. برخی افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند گمان می‌کنند لیپوماتیک برای آن‌ها مانند یک معجزه عمل می‌کند، اما اگر دقت بیشتری داشته باشید، جراحی لیپوماتیک و سایر جراحی‌هایی که چربی را با ساکشن از بین می‌برند، فقط بر روی چربی زیر پوست تمرکز می‌کنند.

چربی زیر پوستی در واقع ایمن‌ترین نوع چربی در بدن است، اما مشکل اصلی کسانی که اضافه وزن دارند، چربی احشایی است. چربی احشایی چربی‌هایی هستند که اندام‌های حیاتی بدن را احاطه کرده‌اند. مقدار متعادل این چربی‌ها بد نیستند و از اندام‌های حیاتی محافظت می‌کنند. چربی احشایی عاملی برای ایجاد التهاب و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و انواع سرطان است.

همچنین انجام جراحی لیپوماتیک، برخی عوارض احتمالی را نیز به همراه خود دارد که رایج ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • حساسیت به برخی داروهای بی‌حسی.
  • ایجاد کبودی، ورم و التهاب موقت در نواحی که چربی‌ها خارج شده‌ است.
  • تغییر رنگ برخی از نواحی پوست به صورت موقت.

بیشتر بخوانید:

موارد منع لیپوماتیک

به گفته جراحان لیپوماتیک، اکثر افراد و بیماران کاندید مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نیستند و نمی‌توانند این جراحی را انجام دهند. از جمله دلایلی که افراد نمی‌توانند جراحی لیپوماتیک را انجام دهند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افراد دارای اضافه وزن و چاقی

اولین مورد از کسانی که کاندیدای مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نیستند، افردای هستند که دچار چاقی و اضافه وزن زیادی هستند. جراحی لیپوماتیک برای از بین بردن چربی‌ها در قسمت خاصی از بدن استفاده می‌شود. لیپوماتیک برای افرادی که بدنشان کاملاً چاق است مناسب نیست، زیرا لیپوماتیک برای این افراد باید در تمام نقاط بدن انجام شود و استفاده بیش از حد از این روش خطراتی را متوجه بیمار می‌کند. پزشکان توصیه می‌کنند، افرادی که دچار چاقی هستند ابتدا باید یک دوره ورزش و رژیم غذایی مناسب برای چندین ماه یا یک سال داشته باشند. پس از کاهش وزن، اگر برخی از اعضای بدنشان کوچک نشد می‌توانند از روش لیپوماتیک استفاده کنند.

بیماران مبتلا به هموفیلی

بیماران هموفیلی به دلیل سطح پائین پروتئین‌هایی به نام فاکتورهای انعقادی، قادر به متوقف کردن روند خونریزی نمی‌باشد. این بیماری باعث می‌شود که خون زیادی از بدن بیمار خارج شود. افراد مبتلا به این بیماری اصلا کاندیدای مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نیستند. حتی توصیه می‌شود بیمارانی که در سلامت کامل هستند تا چند هفته قبل از لیپوساکشن از داروهای ضد انعقاد استفاده نکنند تا خطری در حین جراحی لیپوماتیک ایجاد نشود.

مبتلایان به بیماری‌های عفونی

اگر فردی به بیماری عفونی مبتلا باشد، سیستم ایمنی بدن او به شدت ضعیف می‌شود. در این صورت فرد نمی‌تواند جراحی لیپوماتیک را تحمل کند. پزشک پس از مشاهده نتایج آزمایشات این بیماران تشخیص می‌دهد که آیا جراحی لیپوماتیک برای آنان خطرناک است یا می‌توانند اقدام به جراحی لیپوماتیک کنند.

درخواست مشاوره و تست HPV
درخواست مشاوره و تست HPV

داشتن بیماری قلبی و حساسیت به لیدوکائین

در جراحی لیپوماتیک از بیهوشی استفاده نمی‌شود. در نتیجه بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی نیز می‌توانند این جراحی را انجام دهند. اما در صورتی که فرد همزمان دچار بیماری قلبی و همچنین حساسیت به داروهای بی حسی مانند لیدوکائین داشته باشد، نمی‌تواند این جراحی را انجام دهد؛ زیرا این جراحی باید با لیدوکائین انجام شود. اگر فردی به لیدوکائین حساسیت دارد، پزشک باید از بیهوشی استفاده کند که البته برای بیماران قلبی خطرناک است. همچنین افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از انجام این جراحی خودداری کنند.

مزایای جراحی لیپوماتیک

برای برخی از افراد، جراحی لیپوماتیک مزایای قابل توجی دارد که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • تعداد روزهای استفاده از فرم دهنده بدن در لیپوماتیک بسیار کوتاه است.
  • در لیپوماتیک، کوچک کردن و شکل دادن به پوست بهتر از دیگر روش‌های جراحی انجام می‌شود.
  • در لیپوماتیک از بی حسی موضعی استفاده می‌شود نه روش‌های بیهوشی.
  • در لیپوماتیک خطر عفونت بسیار کم است.
  • آمبولی چربی بسیار کم است و تاکنون موردی مبنی بر خطر آمبولی در لیپماتیک گزارش نشده است.
  • فرد نیازی به بستری شدن ندارد و بیماران می‌توانند بعد از عمل لیپوماتیک ترخیص شوند.
  • خستگی و آسیب‌های فیزیکی در این جراحی بسیار کم است.

چرا لیپوماتیک؟


وجود اضافه وزن بدن برای اغلب افراد بسیار آزار دهنده است و منجر به بد شکل دیده شدن فرم بدنی ان‌ها می‌شود. در حالی که انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و یا داشتن رژیم‌های غذایی سالم به از بین بردن چربی‌ در نواحی مختلف بدن شما نشده باشد، می‌توانید به وسیله جراحی لیپوماتیک به فرم ایده آل بدنی خود برسید.

لیپوماتیک به شما کمک می‌کند تا بافت‌های چربی قدیمی را از زیر پوست خود جدا کرده و بدنی زیبا داشته باشید. برای داشتن اندامی ایده آل می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید اما با گذشت زمان و کنار گذاشتن رژیم غذایی و ورزش، دوباره شاهد افزایش وزن خود خواهید بود. در صورتی که سبک زندگی سالمی را دنبال کنید و رژیم غذایی و عادات سالم غذایی را رعایت کنید افزایش وزن مجدد نخواهید داشت.

لیپوماتیک به شما این اطمینان را می‌دهد تا در صورت کاهش چربی، بازگشت چاقی غیرممکن باشد. برای درک بیشتر در مورد جراحی لیپوماتیک بهتر است بگوییم که این جراحی باعث می‌شود که سلول‌های چربی زیر پوست شما برای همیشه از بین بروند. در واقع اگر شکم و پهلوی خود را لیپوماتیک کنید، برای همیشه از داشتن شکمی صاف و زیبا لذت خواهید برد. البته تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که پس از جراجی لیپوماتیک عادات سبک سالم زندگی را رعایت کنید.

نکات لازم برای قبل از جراحی لیپوماتیک

نکاتی وجود دارد که قبل از انجام جراحی لیپوماتیک باید آن‌ها را رعایت کنید. تعدادی از این نکات عبارتند از:

  • برای انجام جراحی لیپوماتیک ابتدا باید به وزن مناسب خود طبق شاخص توده بدنی رسیده باشید.
  • انجام معاینات و آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص برای انجام جراحی لیپوماتیک ضروری است.
  • حدود چند هفته قبل از عمل تباید از داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن استفاده کنید.
  • رژیم غذایی خود را رعایت کنید و سعی کنید به وزن ایده آل خود برسید.
  • تا دو هفته قبل از جراحی از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.
  • درمورد سابقه پزشکی و داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنید
  • عدم مصرف داروی آسپرین تا یک روز قبل از جراحی.
  • از خوردن غذاهای سنگین و پرچرب اجتناب کنید.

نکات لازم برای بعد از جراحی لیپوماتیک

  • رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  • برای شستن زخم‌های خود نیازی به محلول‌های ضدعفونی کننده نیست، زیرا سرعت بهبود زخم‌هایتان بدون استفاده از این محلول افزایش می‌یابند.
  • کبودی و تورم پس از انجام جراحی لیپوماتیک طبیعی است، بنابراین در صورت مشاهده کبودی و تورم جای نگرانی نیست و به مرور زمان پوست‌تان بهبود می‌یابد.
  • از استراحت مطلق بپرهیزید و پس از جراحی چند ساعت پیاده روی کوتاه و ملایم داشته باشید.
  • از نشستن به مدت 3 تا 5 روز و دراز کشیدن (یا به صورت نیمه نشسته) خودداری کنید.
  • برای تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان، میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنید.
  • ناشتا بودن از شب قبل از انجام جراحی لیپوماتیک
  • مصرف آب و نوشیدنی را افزایش دهید.
  • تا چند روز پس از انجام جراحی لیپوماتیک، خارش در ناحیه آسیب دیده طبیعی است.

بهترین دکتر لیپوماتیک چه کسی است؟

انتخاب بهترین دکتر لیپوماتیک و سایر روش‌های پیکر تراشی اهمیت بسیار بالایی دارد. حتما قبل از انجام عمل تحقیقات کافی داشته باشید و از تجربه مراجعه کنندگان پیشین پزشک خود بهره‌مند شوید. چون انجام این عمل بسیار حساس بوده و انجام نادرست آن ممکن است منجر به عوارضی شود، از وقت گذاشتن برای یافتن یک پزشک ماهر دریغ نکنید.

هزینه لیپوماتیک سال 1402 چقدر است؟

عوامل مختلفی بر روی قیمت لیپوماتیک تاثیر گذار خواهند بود از جمله دستمزد جراح که با توجه به تجربه و تخصص پزشک متفاوت است، همچنین محلی که قرار است لیپوماتیک انجام دهید نیز در هزینه این این عمل موثر خواهد بود، به طور مثال هزینه جراجی لیپوماتیک شکم و بازوی دست باهم متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه بیهوشی، هزینه اتاق عمل و قد و وزن فرد از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت جراحی لیپوماتیک هستند.

با توجه به مواردی که ذکر شد، هزینه عمل لیپوماتیک در تهران سال 1402 از حدود 5 تا 25 میلیون تومان با توجه به فاکتورهایی که گفته شد متغیر است.

بیشتر بخوانید:

کلام آخر

لیپوماتیک جدیدترین روش حذف چربی از بدن با نتایج کاملا متفاوت و باورنکردنی نسبت به سایر روش‌های پیکر تراشی بدن است. این جراحی حجم زیادی از چربی را از بدن خارج می‌کند. برای درک بیشتر در مورد جراحی لیپوماتیک بهتر است بگوییم که این جراحی باعث می‌شود که سلول‌های چربی زیر پوست شما برای همیشه از بین بروند. البته تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که پس از جراجی لیپوماتیک سبک سالم زندگی را رعایت کنید.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک یکی از جدیدترین روش‌های حذف چربی از بدن است. کسانی که جراحی لیپوماتیک انجام داده اند ادعا می‌کنند که با لیپوماتیک کاهش سایز داشته و به اندام دلخواه خود رسیده‌اند.

چه افرادی کاندیدای خوبی برای لیپوماتیک نیستند؟

به گفته جراحان، اکثر افراد و بیماران کاندید مناسبی برای جراحی لیپوماتیک نیستند و نمی‌توانند این جراحی را انجام دهند. افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند و بیماران مبتلا به بیماری‌های عفونی و هموفیلی کاندیدای مناسبی برای انجام این جراحی نیستند.

هزینه لیپوماتیک در سال 1402 چقدر است؟

هزینه جراحی لیپوماتیک به عوامل مختلفی از جمله جراح، محل مورد جراحی، محل جغرافیایی و سایر هزینه‌های جانبی بستگی دارد. اما به طور میانگین قیمت این عمل از 5 تا 25 میلیون تومان متغیر است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.