فیلر صورت چیست؟ + مزایا، تزریق و قیمت فیلر صورت 1402

0 10,124
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

فیلر صورت به تزریقاتی گفته می‌شود که چین و چروک و خطوط بین و روی صورت شما را صاف می‌کنند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد اما در اغلب موارد، متخصصان زیبایی فیلرهای پوستی را در نواحی اطراف چشم، دهان و بینی شما مورد استفاده قرار می‌دهند. انجام این روش زیبایی غیرجراحی فوراً نتیجه داده و می‌تواند ماه‌‌ها یا سال‌‌ها شما را از داشتن چین و چروک صورت راحت کند. اما فیلر صورت چیست؟ فیلر صورت چگونه انجام می‌شود؟ هزینه فیلر صورت در سال 1402 چقدر است؟ حتما تا انتها همراه ما باشید تا در این مقاله از مجله سلامت کیوان به سوالات شما درباره فیلر صورت و نحوه انجام آن‌ بپردازیم.

فیلر صورت چیست؟

تزریق فیلر صورت نوعی روش زیبایی غیرجراحی است که به صورت تزریق موضعی به زیر پوست انجام شده و موجب رفع عیوب و زیبا سازی مناطقی تزریق شده می‌شود. به طور کلی با استفاده از فیلر صورت می‌توان چین و چروک‌ و فرو رفتگی‌های صورت را پر ترمیم کرد، خطوط پیشانی و گردن را صاف می‌کند و حجم از دست رفته صورت را به شما باز می‌گرداند.

افراد برای بهبود ویژگی‌های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان‌تر، فیلرهای پوستی و یا فیلر صورت را انتخاب می‌کنند. این روش، معمولا کمتر از نیم ساعت طول می‌کشد و زمان بهبودی آن حداقل یک روز است. نتایج فیلرهای پوستی فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع فیلر و محل تزریق، ماه‌ها تا سال‌ها دوام می‌آورند. همچنین در انجام تزریق فیلرهای پوستی مانند هر عمل زیبایی، خطراتی از جمله عفونت، خونریزی و کبودی وجود دارد(1).

بیشتر بخوانید:

چرا از فیلر صورت استفاده می‌شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد، از جمله در پوست، ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و بافت‌های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شل شدن پوست و کاهش حجم آن می‌شود. با کم شدن حجم کلاژن، پوست نازک‌تر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که باعث افتادگی پوست می‌شود.

مشکلات رایجی هستند که برای برطرف کردن آن‌ها میتوان از فیلرهای پوستی استفاده کرد، که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صاف کردن خطوط اطراف بینی و دهان (خطوط ماریونت، لبخند یا پرانتزی)
  • افزایش و بازگردانی حجم از دست رفته گونه‌ها
  • حجم دهی و برجسته سازی لب‌ها
  • صاف کردن چین‌های اطراف چانه
  • بهبود تقارن در اجزا صورت

برخی از داروهای تجویز شده برای درمان شرایط پزشکی مانند HIV و ایدز می‌توانند باعث لاغری صورت شما شوند. برخی افراد پس از مصرف این داروها برای بازگرداندن حجم به صورت خود فیلرهای پوستی را انتخاب می‌کنند.

انواع فیلر صورت

انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. علاوه بر فیلرهایی که از مواد مصنوعی و موادی که به طور طبیعی در بدن وجود دارند، متخصصان زیبایی می‌توانند از چربی بدن خود شما استفاده کنند. پزشکان این روش را “پیوند چربی اتولوگ” می‌نامند، عملی که چربی را از یک قسمت بدن شما خارج کرده و به صورت شما تزریق می‌کنند.

برخی از انواع فیلرهای پوستی عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک (HA): اسید هیالورونیک نوعی قند طبیعی ژل مانند است که به طور طبیعی در پوست شما وجود دارد. این اسید به پوست شما حجم می‌دهد و آن را هیدراته نگه می‌دارد. با افزایش سن، بدن شما تولید اسید هیالورونیک را متوقف می‌کند. نتایج حاصل از تزریق HA معمولاً شش ماه تا یک سال باقی می‌ماند.
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA): هیدروکسی لاپاتیت کلسیم نوعی فیلر است که تشکیل شده از ماده‌ای است که در استخوان‌های شما وجود دارد. نتایج حاصل از این فیلرها معمولاً حدود یک سال باقی می‌ماند. پزشکان معمولا از فیلرهای CaHA برای چین و چروک‌های عمیق‌تر استفاده می‌کنند، زیرا در هنگام تزریق، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم همبستگی بیشتری در مقایسه با روش قبل (اسید هیالورونیک) برخوردار است. نمونه‌ای از فیلر CaHA استفاده از ژل رادیس (Radiesse) است.
  • پلی ال لاکتیک اسید (PLLA): پلی ال لاکتیک اسید ماده‌ای است که به بدن شما کمک می‌کند تا کلاژن بسازد. متخصصان زیبایی معمولا از اسید پلی ال لاکتیک برای صاف کردن چین و چروک های عمیق روی صورت شما استفاده می کنند. نتایج پلی ال لاکتیک اسید می‌تواند دو سال یا بیشتر طول بکشد. از انواع فیلرهای PLLA می‌توان به ژل تزریقی اسکالپترا (Sculptra) اشاره کرد.
  • فیلرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA): پلی متیل متاکریلات از کلاژن و از انواع فیلر‌های دانه‌درشت و دائمی تشکیل شده است که اثر آن تا ۵ سال بعد از تزریق نیز باقی می‌ماند. این درشت‌دانه‌ها به پوست شما حجم می‌دهند و آن را محکم نگه می دارند. Bellafill یکی از انواع فیلرهای PMMA است.

متخصص زیبایی شما انواع فیلرهای پوستی و فیلر صورت را بررسی می‌کند تا بتواند بهترین گزینه را برای شما استفاده کند. یکی از مهم‌ترین نکات تزریق فیلرهای پوستی این است که با متخصص زیبایی خود در مورد تعیین اهداف واقع بینانه و نتایجی که پس از تزریق می‌توانید انتظار داشته باشید صحبت کنید.

قیمت فیلر صورت 1402
قیمت فیلر صورت 1402

قبل از تزریق فیلر صورت

قبل از تزریق فیلر صورت، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید. ممکن است بخواهید به یک متخصص پوست مراجعه کنید، پزشکان متخصص پوست چهره شما را بررسی می‌کنند و در مورد اهداف شما و اینکه چه زمینه‌هایی را می‌خواهید بررسی می‌کنند.

آنها ممکن است صورت شما را با یک خودکار یا نشانگر علامت گذاری کنند تا نشان دهند تزریق در کجا انجام می‌شود. آنها همچنین ممکن است از صورت شما عکس بگیرند. سپس متخصص پوست یا زیبایی شما نوع خاصی از فیلر یا فیلرها را توصیه می‌کنند و عوارض جانبی احتمالی و زمان بهبودی آن را بررسی می‌کنند. در طول این مشاوره، متخصص پوست شما در مورد سابقه پزشکی شما نیز سوال خواهد کرد. مهم است که در صورت مصرف دارویی به آنها اطلاع دهید، زیرا برخی از داروها می‌توانند خطر عوارض پس از دریافت فیلر را افزایش دهند.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید و امکان مراجعه به کلینیک ندارید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص تزریق فیلر صورت داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    در طی تزریق فیلر صورت

    شما می‌توانید نوع فیلر را در کلینیک متخصص زیبایی خود تهیه کنید. برای شروع تزریق، پزشک متخصص زیبایی، پوست شما را تمیز می‌کند. بعد از تمیز کردن پوست، پزشک شما ممکن است از یک لوسیون یا کرم بی حس کننده استفاده کنند. داروی بی حسی ناحیه تزریق را بی حس می‌کند بنابراین فرایند تزریف فیلر صورت راحت‌تر خواهد بود.

    با نظر مستقیم متخصص زیبایی، یکی از سه تکنیک سوراخ کردن و تزریق فیلرها، که شامل هاشور زدن و روش خطی برای تزریق فیلر است استفاده می‌کنند. در تکنیک سوراخ‌کردن، سوراخ‌هایی متعدد در محل مورد نظر بر روی پوست و با استفاده از حجم‌دهی مستقیم ایجاد می‌شود. این تکنیک معمولاً برای پر کردن چین و چروک‌های صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و در تکنیک هاشور زدن، حجم فیلر به‌صورت مساوی در سطوح وسیع‌تر تقسیم می‌شود و از ایجاد برآمدگی‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند.

    با استفاده از یک سوزن نازک، متخصص زیبایی شما مقادیر کمی از فیلرها را به زیر پوست صورت شما تزریق می‌کند. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از فیلر صورت استفاده کنید، ممکن است کمی استرس داشته باشید و یا نگران ایجاد درد ناشی از تزریق سوزن‌ها باشید. با این‌حال بیشتر افراد در طول این تزریق‌ها درد زیادی را تجربه نمی‌کنند. در بسیاری از فیلر‌ها خاصیت بی‌حس‌کنندگی وجود دارد، اما معمولاً ۲۰ دقیقه قیل از شروع تزریق، از کرم یا اسپری بی‌حس‌کننده در محل تزریق فیلر استفاده می‌شود. به طور کلی کل فرآیند تزریق فیلر صورت می‌تواند از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد.

    بیشتر بخوانید:

    تفاوت فرآیند تزرق چربی صورت

    روند تزریق چربی صورت کمی با تزریق فیلرهای پوستی متفاوت است. در طول انجام این روش، ابتدا، پزشک با استفاده از لیپوساکشن چربی‌های زیر پوستی را از بدن شما استخراج کرده و آن را در نقاط مختلفی از بدن و صورت شما تزریق می‌کنند. از آنجایی که تزریق چربی نیاز به یک مرحله اضافی دارد، فرآیند انجام آن کمی پیچیده‌تر از تزریق فیلرهای پوستی است. پس از لیپوساکشن و تزریق چربی به صورت، ممکن است به مدت دو هفته نیاز به استراحت داشته باشید. هرچند نیاز به استفاده از آرام‌بخش دارد و ممکن است عوارضی را در محل برداشت و تزریق ایجاد کند، اما از امن‌ترین تکنیک‌های فیلر محسوب می‌شود.

    بعد از تزریق فیلر صورت

    پس از تزریق فیلر صورت، پزشک، پوست شما را تمیز می‌کند. آنها ممکن است یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم ناشی از تزریق سوزن‌ها به شما بدهند. ممکن است پس از تزریق فیلرها، کبودی، تورم یا ناراحتی داشته باشید. معمولاً این عوارض خفیف هستند و در عرض چند روز از بین می‌روند. بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق‌ها نتایج را مشاهده می‌کنند. اما نتایج در هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع درمانی که دریافت کرده اید.

    عوارض تزریق فیلر صورت

    تزریق فیلر‌های پوستی در اغلب موارد بی‌خطر است، اما می‌تواند دارای عوارضی کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد. با این‌حال اگر فیلر انتخابی شما از نوع باکیفیت باشد، انتظار می‌رود تا عوارضی مثل زخم و کبودی، تا روز پس از تزریق فیلر کاهش یابد. هرچند تزریق فیلر‌های بی‌کیفیت و مراجعه به پزشکانی نا آشنا با تکنیک‌های درمانی فیلر و عدم رعایت بهداشت، می‌تواند عوارضی دائمی و غیرقابل جبران را برای شما به همراه داشته باشد.

    قیمت فیلر صورت 1402

    قیمت تزریق فیلر صورت در سال 1402، به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه کدام قسمت صورت را فیلر می‌کنید، به چه مرکزی مراجعه می‌کنید، چه پزشکی را برای انجام این‌کار انتخاب کرده‌اید، چه نوع فیلر صورت را انتخاب کرده‌اید و در چه محلی می‌خواهید تزریق فیلر صورت انجام دهید در هزینه فیلر صورت موثر خواهند بود. به طور میانگین قیمت فیلر صورت 1402 از 1 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان متغیر است.

    کلام آخر

    فیلرهای صورت برای برطرف کردن چین و چروک‌های صورت و حجم‌دهی به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افرادی که این تزریق‌ها را انجام می‌دهند فوراً به نتایج قابل توجهی می‌رسند. مانند هر عمل زیبایی انتخابی، خطر عوارض جانبی وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود تا قبل از انجام این عمل زیبایی با پزشک خود درباره خطرات و فواید تزریق فیلر صورت و همچنین بهترین نوع فیلر صورت صحبت کنید. همچنین اگر بعد از انجام تزریقات فیلر صورت، دچار خونریزی، درد یا تورم یا علائم و واکنش‌های آلرژیک شدید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

    فیلر صورت چیست؟

    تزریق فیلر صورت نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. به طور کلی فیلر صورت چین و چروک‌های صورت را پر می‌کنند، خطوط پیشانی و گردن را صاف می‌کنند و حجم از دست رفته صورت را به شما باز می‌گرداند.

    فیلر پوست صورت چه مزایایی دارد؟

    بسیاری از افراد فوراً نتایج فیلرهای پوستی را مشاهده می‌کنند. تزریق‌ها معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. بسته به نوع فیلر، نتایج می‌تواند ماه‌ها یا حتی‌ سال‌ها باقی بمانند.

    چرا از فیلرهای پوستی استفاده می‌شود؟

    با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می‌کند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شل شدن پوست و کاهش حجم آن می‌شود. و با کم شدن حجم کلاژن، پوست نازک می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد که باعث افتادگی پوست می‌شود.

    ماندگاری فیلر صورت چقدر است؟

    فیلر صورت از نظر ماندگاری در سه دسته بندی تقسیم می‌شود؛ فیلرهای دائمی صورت، نیمه دائمی و موقتی. فیلرهای دائمی مادام العمر خواهند ماند و بدن توانایی تجزیه آنها را ندارد، فیلر نیمه دائمی صورت، بین 2 تا 4 سال ماندگاری دارد و فیلرهای موقتی، از حدود 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند و در صورت نیاز فرد می‌تواند مجدد تزریق نماید.

    انواع فیلرهای صورت چیست؟

    انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد. اسید هیالورونیک (HA)، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)، پلی ال لاکتیک اسید (PLLA) و فیلرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) از انواع متفاوت فیلرهای پوستی صورت هستند.

    فیلر صورت را در کجا انجام دهیم؟

    توصیه می‌کنیم در انتخاب کلینیک زیبایی برای انجام کارهای زیبایی و حساس محتاط باشید و خوب تحقیق کنید. چراکه کوچک‌ترین خطایی حین انجام عمل‌های زیبایی منجر به عوارض جبران‌ناپذیری خواهد شد. توصیه ما به شما کلینیک جردن با مدیریت دکتر نیلفروش زاده که دارای سوابق درخشان در حوزه پوست و مو است می‌باشد.

    منبع nhs
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.