اهمیت و نحوه عشق بازی و معاشقه با همسر

0 2,671
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

یکی از ارکان داشتن یک ازدواج موفق رابطه جنسی مطلوب است. بر خلاف تصور عموم، رابطه جنسی تنها به بخش مقاربت محدود نمی‌شود بلکه عشقبازی یکی از مهم‌ترین لازمه‌های آن است.

اما عشق بازی و معاشقه با همسر چیست؟ چرا از اهمیت برخوردار است؟ برای داشتن یک معاشقه خوب باید چه کرد؟ تاثیر معاشقه در کیفیت رابطه جسمی و روحی زن و مرد چیست؟

در این مقاله از مجله سلامت کیوان درباره این موضوع صحبت می‌کنیم و به تمامی سوالات رایج پاسخ می‌دهیم. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن راهی برای بالا بردن کیفیت معاشقه و رابطه جنسی هستید یا نیاز دارید بیشتر در این مورد بدانید تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

عشق بازی و معاشقه با همسر چیست؟

اگر بگوییم مرحله عشقبازی و معاشقه از خود سکس مهم‌تر است اغراق نکرده‌ایم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که رابطه جنسی صرفا به دخول و ارگاسم محدود می‌شوند و یا عشقبازی و سکس را یکی می‌دانند.

اما باید بگوییم که این دو با هم متفاوت هستند و مکمل یکدیگر. معاشقه مرحله طولانی‌تر، پیچیده‌تر و تاثیرگذارتری از سکس است. معاشقه از قبل از دخول آغاز می‌شود و بعد از ارگاسم همچنان ادامه می‌یابد.

قبل از شروع رابطه جنسی گارداسیل بزنید
قبل از شروع رابطه جنسی گارداسیل بزنید

زوج‌ها، به خصوص آقایانی که در رابطه جنسی صرفا دنبال دخول هستند و برای آن عجله می‌کنند، از آگاهی و مهارت کافی برای معاشقه برخوردار نیستند. اما باید بدانید که عشقبازی و معاشقه با همسر (از جانب هر دوی زن و شوهر) تاثیر بسزایی روی رابطه جنسی و زندگی زناشویی دارد.

عشقبازی و معاشقه با همسر سبب می‌شود زن و مرد از لحاظ روحی و جسمی به هم نزدیک‌تر شوند، صمیمیت لازم را پیدا کنند، جسم و روح هم را کشف کنند و در نتیجه رابطه جنسی و زناشویی بسیار باکیفیت‌تر و موفق‌تری داشته باشند. و افزایش رضایت جنسی، منجر می‌شود به داشتن یک زندگی خوشایند و موفق.

چرا عشق بازی و معاشقه با همسر اهمیت دارد؟

عشق بازی صرفا به تماس فیزیکی محدود نمی‌شود. عشق بازی طیفی از ارتباط کلامی، رفتاری، ذهنی و جسمی را در بر می‌گیرد. نحوه صحبت کردن زوج با یکدیگر، رفتار محبت آمیز، نوازش مداوم، ارتباط چشمی، بوسه، و ارتباط ذهنی، نوعی هارمونی و هماهنگی زیبا بین دو طرف ایجاد می‌کند. هماهنگی‌ای که می‌تواند رابطه آن دو را دلپذیرتر و لذت را چند برابر کند.

رابطه‌ای که شامل عشقبازی در همه جوانب خود می‌شود به هیچ عنوان با رابطه‌ای که صرفا مقاربت و دخول و ارگاسم را شامل می‌شود، از لحاظ کیفیت یکی نیست. عشقبازی به دو طرف رابطه حس آرامش، ارزشمند بودن، محبوب بودن، اعتماد به نفس و لذت بیشتر می‌دهد. و همینجاست که هورمون اوکسی توسین در بدن زن و مرد ترشح می‌شود و رابطه آنها را پایدار می‌کند.

معاشقه زوج را از لحاظ روحی و جسمی به هم نزدیک می‌کند. کیفیت زندگی و ارتباط زوج را افزایش می‌بخشد. حتی در رسیدن به اورگاسم تاثیر دارد. رابطه‌ای که با معاشقه آغاز شود هر دو طرف را برای یک اورگاسم قوی آماده‌تر می‌کند. در واقع می‌توان گفت رابطه جنسی بدون عشق بازی ناقص است و چیزی کم دارد.

بیشتر بخوانید:

چطور عشق بازی کنیم؟

برای اینکه از لحاظ احساسات در رابطه جنسی به هماهنگی و لذت برسید باید معاشقه کنید. ممکن است در اولین رابطه جنسی با همسر خود معاشقه‌ای که مطلوب شما باشد را دریافت نکنید. اما حالا برای تصمیم گیری در مورد همه چیز زود است. معاشقه خوب چیزی است که در طول زمان و با آزمون و خطا به دست می‌آید. چرا که شما باید شناخت کافی از همسر خود و علایق و نیازهایش به دست آورید.

اما دانستن نکات کلی و اصولی برای عشق بازی و معاشقه با همسر به شما کمک می‌کند در این مسیر پیشرفت کنید. در این قسمت درباره انواع روش‌های معاشقه صحبت می‌کنیم و نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم.

عشق بازی قبل از سکس را در برنامه قرار دهید

فراموش نکنید که حتما عشق بازی را که مقدمه سکس است در نظر داشته باشید و انجام دهید. زود و بی مقدمه سراغ دخول نروید. نکته دیگر اینکه برای انجام مرحله معاشقه با عجله رفتار نکنید. مهم نیست که این مرحله چقدر زمان ببرد. گاهی دو طرف با ده دقیقه عشقبازی برای رابطه آماده می‌شوند و گاهی با نیم ساعت. پس به هیچ عنوان عجول نباشید.

به خصوص آقایان نباید اصلا رفتار عجولانه‌ای داشته باشند و به همسرشان نشان ندهند که برای رسیدن به مرحله دخول بی صبرند. با آرامش کامل برای عشقبازی و معاشقه با همسر خود وقت بگذارید. و این مرحله را به عنوان بخشی از سکس جدی بگیرید.

فضای رمانتیک بسازید

ویژگی‌های محیط و مکان می‌تواند تاثیر زیادی در برانگیخته شدن دو طرف داشته باشد. می‌توانید از نور ملایم و کمی مثل نور شمع استفاده کنید تا فضا رمانتیک‌تر شود. می‌توانید موسیقی ملایم یا عاشقانه‌ای را روی پخش بگذارید.

راحتی و آرامش فضا می‌تواند زوج را برای رابطه آماده کند. سعی کنید این فضای رمانتیک را ایجاد کنید و به مرور به همسر خود نزدیک شوید. بودن در فضای مناسب، به خصوص برای خانم‌ها تاثیر زیادی در دور شدن استرس و اضطراب مشغله‌های زندگی، و آمادگی برای رابطه دارد.

لباس و ظاهر خوشایند داشته باشید

هیچ مرد یا زنی دوست ندارد که طرف مقابلش حین رابطه جنسی لباس زشت پوشیده باشد، بوی بد بدهد و بهداشت شخصی را رعایت نکرده باشد.

پوشیدن لباس سکسی و جذاب می‌تواند در برانگیخته کردن طرف مقابل تاثیر فراوانی داشته باشد. استحمام، شستن دندان‌ها و دهان، استفاده از عطر ملایم و خوشبو، همه اینها در تحریک دو طرف نقش دارند و باعث لذت بیشتر می‌شوند.

کلام و رفتار محبت آمیز داشته باشید

همانطور که گفتیم عشقبازی و معاشقه با همسر شامل بخش کلامی و رفتاری و ذهنی و جسمی است. پس سعی کنید از جملات محبت آمیز استفاده کنید. از همسر خود تعریف کنید. زیبایی ظاهری او را تحسین کنید و از اشتیاق خود به او بگویید. با هم ملایم و دلپذیر و با احترام رفتار کنید.

معاشقه قبل از سکس
معاشقه قبل از سکس

تماس فیزیکی و بوسه داشته باشید

پس از آماده سازی فضا و رفتار و گفتار ملایم و رمانتیک، می‌توانید به سمت تماس فیزیکی بروید. اصلا برای این تماس عجله نکنید. زمانی تماس فیزیکی برقرار کنید که احساس کردید هر دوی شما از لحاظ حسی آماده‌اید.

نوازش ملایم موها، گرفتن و نوازش دست‌ها، دست انداختن ملایم دور شانه و کمر و نوازش صورت می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شروع تماس فیزیکی باشند.

بعد از ایجاد تماس فیزیکی نوبت در آغوش گرفتن و بوسیدن است. می‌توانید با بوسیدن دست و پیشانی و صورت آغاز کنید و کم کم به بوسیدن لب‌ها و گردن و جاهای حساس‌تر برسید. با بوسه‌های آرام شروع کنید. انواع بوسیدن را در عشق بازی و معاشقه با همسر خود امتحان کنید. با توجه به عکس العمل همسر خود می‌توانید بفهمید که از چه رفتارها و بوسه‌هایی بیشتر لذت می برد.

احساسات خود را بیان کنید

شاید برخی از زوج‌ها به حرف زدن در زمان عشق بازی و معاشقه با همسر علاقه نداشته باشند. اما در اغلب موارد این حرف زدن می‌تواند خوشایند و تحریک کننده باشد. مراقب باشید که زیاد حرف نزنید. می‌توانید فقط در لحظات لازم کلام محبت آمیزی بگویید یا درباره حسی که دارید جمله‌ای بگویید.

این کار می‌تواند میزان برانگیختگی را در هر دو طرف بالا ببرد. به علاوه اینکه از طریق این جملات همسر خود و احساسات و تمایلات او را بیشتر کشف می‌کنید.

نشان دهید که تحریک شده‌اید

این موضوع به خصوص برای خانم‌ها مفید است. آقایان معمولا برانگیختگی خود را بیشتر نشان می‌دهند اما خانم‌ها گاهی به هر دلیلی آن را پنهان می‌کنند. باید بدانید که نشان دادن تحریک شدگی به شوهرتان می‌تواند لذت او را دوچندان کرده و او را بیشتر تحریک و هیجان‌زده کند. پس از نشان دادن اینکه تحریک شده‌اید دریغ نکنید.

اگر برای تحریک شدن به عمل خاصی احتیاج دارید آن را از همسرتان بخواهید. این درخواست و دیدن رضایت شما برای او بسیار لذت بخش است.

از معاشقه در حین سکس غافل نشوید

شما می توانید رفتارهایی مثل بغل کردن و بوسیدن و یا جملات عاشقانه را حتی بعد از شروع دخول نیز ادامه دهید. ادامه دادن عشق بازی و معاشقه با همسر در حین دخول می‌تواند سکس باکیفیت‌تر و اورگاسم موفق‌تری را برای هر دوی شما به همراه داشته باشد. اگر تا به حال رابطه جنسی نداشته‌اید، مطالعه این مقاله به شما بسیار کمک خواهد کرد: آموزش رابطه جنسی؛ گام به گام

عشق بازی را بعد از پایان سکس ادامه دهید

با رسیدن به ارگاسم همه چیز تمام نمی‌شود! فراموش نکنید که معاشقه و هم‌آغوشی بعد از ارگاسم تاثیر بسیاری روی نزدیکی و صمیمیت و عشق و آرامش بین زوج دارد. پس همدیگر را در آغوش بگیرید، آرام نوازش کنید و ببوسید. حرف‌های عاشقانه بزنید. حتی می‌توانید درباره رابطه‌ای که با هم تجربه کرده‌اید بگویید و رضایت خود را به یکدیگر نشان دهید.

بیشتر بخوانید:

کلام آخر

در این نوشته درباره عشق بازی و معاشقه با همسر، اهمیت این موضوع و چگونگی انجام آن صحبت کردیم. دانستن این نکات به خصوص در کشورهایی که از نظر فرهنگی و روابط جنسی، کمی بسته‌تر هستند و آموزش چندانی داده نمی‌شود، بسیار مهم و مفید است. رضایت جنسی نقش بسزایی در دوام و کیفیت رابطه زوج‌ها دارد.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ نظر و تجربه خود را زیر همین نوشته با ما و خوانندگان مجله سلامت کیوان در میان بگذارید.

آیا معاشقه تاثیری در به ارگاسم رسیدن زنان دارد؟

بله، این موضوع به خصوص برای خانم‌ها که سخت‌تر از آقایان به ارگاسم می‌رسند، بسیار تاثیرگذار است. عشق بازی و تحریک خانم‌ها می‌تواند آنها را برای رابطه جنسی و ارگاسم آماده کند.

عشق بازی و معاشقه با همسر باید چند دقیقه باشد؟

همانطور که در متن هم اشاره کردیم زمان مشخص و ثابتی برای این مرحله وجود ندارد و این به نیاز دو طرف بستگی دارد. شما باید کشف کنید که چه مدت زمانی می‌تواند خودتان و همسرتان را برای شروع سکس آماده کند. این می‌تواند برای زوج‌های مختلف متفاوت باشد.

آیا عشقبازی می‌تواند شامل فانتزی‌های جنسی شود؟

بله، اما نکته مهم این است که با رضایت دوطرفه باشد. زوج باید فانتزی‌ها و علایق هم را کشف کنند و با میل و رغبت دوطرفه انجام دهند.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.