واکسن گارداسیل چیست؟ + قیمت، خرید و عوارض

2 74,450
زمان مطالعه این مطلب: 11 دقیقه

واکسن گارداسیل یکی از مؤثرترین روش‌های تجویزی پزشکان برای پیشگیری و کنترل ویروس HPV می‌باشد. اما این واکسن دقیقا چیست؟ واکسن گارداسیل را از کجا باید تهیه کرد؟ قیمت واکسن گارداسیل 1402 چقدر است؟ عوارض واکسن گارداسیل چگونه است؟ تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید تا به همه سوالات شما پاسخ دهیم. درخواست مشاوره رایگان خرید واکسن گارداسیل دارید؟ روی دکمه زیر کلیک کنید.

ویروس HPV چیست؟

قبل از صحبت درباره اینکه واکسن گارداسیل چی هست، نگاهی به ویروس HPV بی‌اندازیم. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV یکی از انواع ویروس‌هاست که باعث بروز انواع زگیل از جمله زگیل تناسلی در بدن می‌شود. HPV بسیار شایع بوده و برای پیشگیری از آن راهکارهای مختلفی مانند واکسن گارداسیل وجود دارد.

HPV شایع‌ترین ویروس مقاربتی می‌باشد که متشکل از 200 ویروس مرتبط است. حدود 40 مورد از این ویروس‌ها از طریق تماس مستقیم جنسی شامل رابطه واژینال، رابطه مقعدی، یا رابطه دهانی قابل انتقال است. این ویروس از طریق تماس‌های صمیمی پوست به پوست و یا سایر روش‌ها در زنان نیز منتقل می‌شوند. راه‌های انتقال HPV در زنان را اینجا بخوانید. اکثر افراد فعال از نظر جنسی در مقاطعی از زندگی خود به این ویروس مبتلا می‌شوند و در برخی مواقع، HPV منجر به سرطان می‌شود.

خلاصه این مقاله درباره واکسن گارداسیل را در ویدئوی جذابی برای شما تهیه کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده نمائید.

ویدئو واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل چیست؟

واکسن گارداسیل یا واکسن HPV یکی از مؤثرترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در آقایان و خانم‌ها به حساب می‌آید. در واقع، ویروس پاپیلومای انسانی از طریق رابطه جنسی بین افراد منتقل می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل امکان ابتلا به زگیل تناسلی در بدن را کاهش می‌دهد؛ در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آن مانند سرطان دهانه رحم و سرطان مقعد به مقدار چشم‌گیری کاهش می‌یابند.

برای ثبت درخواست مشاوره رایگان با متخصصان آزمایشگاه کیوان در خصوص واکسن گارداسیل 4 و 9 ظرفیتی آمریکایی همین حالا شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمائید. تا دیر نشده برای تزریق واکسن اقدام کنید.




    انواع واکسن گارداسیل

    به طور کلی، دو نوع واکسن HPV تایید شده جهانی وجود دارد به نام گارداسیل و سرواریکس. همچنین واکسن گارداسیل نیز در دو نوع زیر ارائه می‌شود.

    • گارداسیل 4: واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی آمریکایی، از ابتلا به 4 نوع از ویروس HPV شامل: 6، 11، 16 و 18 پیشگیری خواهد کرد.
    • گارداسیل 9: واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی آمریکایی، از ابتلا به 9 نوع از ویروس HPV شامل: 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52، 58 پیشگیری خواهد کرد.

    واکسن گار داسیل اگر 2 دوز داشته باشد، به حجم 0.5 لیتر در هر دوز تزریق می‌شود. تزریق تمام دوزها در یک دوره 6 یا حداکثر 12 ماهه صورت می‌گیرد. اگر 3 دوز می‌خواهید تزریق کنید پس از تزریق دوز اول، زمان تزریق دوز دوم، 2 ماه پس از دوز اول و زمان تزریق دوز سوم، حداقل 6 ماه پس از تزریق دوز دوم می‌باشد. اهمیت تزریق واکسن گارداسیل به اندازه‌ای بالاست که پزشکان توصیه می‌کنند حتی کودکانی هم که حداقل 9 سال سن دارند، واکسن گارداسیل را دریافت کنند.

    واکسن گارداسیل آمریکایی
    واکسن گارداسیل آمریکایی

    بیشتر بخوانید:

    تأثیرگذاری واکسن گارداسیل

    هر سه واکسنی که معرفی شد به تأیید سازمان جهانی بهداشت رسیده و می‎توانند از انواع اچ پی وی 16 و 18 جلوگیری کنند. همین باعث می‌شود که احتمال ابتلا به انواع سرطان در اندام‌های تناسلی کاهش یابند. اما بررسی‌های مختلف نشان داده که واکسن گارداسیل 9 نسبت به دو نوع دیگر در برابر تعداد بیشتری از انواع ویروس اچ پی وی مقاومت می‌کند. همین باعث شده که ایالت متحده این واکسن را مورد استفاده قرار دهد.

    واکسن گارداسیل برای زنان

    توجه به این نکته حائز اهمیت است که گاهی لازم است بیشتر از 1 دوز از واکسن گارداسیل را دریافت کنید. برای مثال زنان می‌توانند با تزریق 3 دوز از واکسن گارداسیل از ابتلا به سرطان دهان رحم، سرطان واژن و زگیل تناسلی زنان جلوگیری کنند. این تعداد دوز واکسن امکان مراقبت بدن در برابر انواع بیشتری از ویروس پاپیلومای انسانی را فراهم می‌کنند.

    موارد دریافت واکسن گارداسیل در زنان عبارتند از:

    • بهترین زمان تزریق واکسن به خانم‌ها از سن 9 تا 26 سال است.
    • تاثیرگذاری واکسن گارداسیل برای زنان از 9 تا 45 سال می‌باشد.
    • پیشنهاد پزشکان این است که خانم‌ها پیش از اولین تجربه مقاربت جنسی، واکسن را دریافت کرده باشند.
    • دریافت دوزهای باقی مانده واکسن بعد از تست پاپ اسمیر الزامی است.

    البته نباید فراموش کرد که تزریق واکسن اچ پی وی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی است؛ اما برخی پزشکان به افراد مبتلا به HPV نیز واکسن گارداسیل را توصیه می‌کنند چراکه ممکن است روند درمانی را تسریع کند.

    واکسن گارداسیل برای مردان

    مردان هم برای اینکه به ویروس پاپیلومای انسانی مبتلا نشوند و از بیماری‌های مرتبط با آن مانند زگیل تناسلی مردان در امان باشند، باید واکسن گارداسیل را دریافت کنند. بهترین سن برای دریافت واکسن اچ پی وی در مردان 9 تا 21 سالگی است اما تا 45 سال نیز تاثیرگذاری خواهد داشت. البته درصورتی که مشکوک باشید باید ابتلا به اچ پی وی قبل از دریافت واکسن گارداسیل مورد بررسی قرار گیرد. در ضمن توجه به موارد منع تزریق واکسن الزامی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

    مشاوره خرید واکسن گارداسیل
    مشاوره خرید واکسن گارداسیل

    تزریق گارداسیل به افراد مبتلا به HPV

    افرادی که به ویروس HPV مبتلا هستند و یا زگیل تناسلی دارند، قبل از دریافت واکسن بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. در افراد مبتلا، واکسن گارداسیل دو کارکرد خواهد داشت؛ در برخی موارد احتمالا روند درمان بیماری را تسریع خواهد کرد و از ابتلای فرد به سایر تایپ‌های ویروس HPV که به آنها مبتلا نشده است جلوگیری می‌کند. پس توصیه ما، اول مشورت با پزشک خود و سپس اقدام به تزریق گارداسیل با دوزهای اعلامی از طرف پزشک است. معمولا افراد مبتلا نیاز به تزریق سه دوز گارداسیل دارند.

    تعداد دوز واکسن گارداسیل در هر سن

    به گفته پروفسور حسین کیوانی، متخصص ویروس شناس، طبق تحقیقات انجام شده جدید توسط سازمان جهانی بهداشت تعداد دوزهای تزریقی واکسن گارداسیل برای هر فرد متفاوت خواهد بود. می‌توان برای هر سن تعداد دوزهای زیر را درنظر گرفت(1).

    سن تزریق واکسن گارداسیلتعداد دوز
    از 9 تا 15 سالگی2 دوز گارداسیل
    از 15 تا 21 سالگی3 دوز گارداسیل
    بعد از 21 سالگی1 دوز گارداسیل
    تعداد دوز تزریق گارداسیل برای سنین مختلف

    مزایای واکسن گارداسیل

    همانطور که پیش از این گفته شد، مزایای تزریق واکسن گارداسیل بسیار بیشتر از عدم تزریق آن است. به صورت خلاصه این مزایا را مجدد ذکر می‌کنیم:

    • احتمال ابتلا به تایپ‌های ویروسی موجود در واکسن، بسیار نادر است.
    • در افرادی که به HPV مبتلا هستند، احتمال عفونت مجدد این بیماری با تایپ‌های مشابه وجود دارد که با تزریق گارداسیل می‌توان از آن جلوگیری کرد.
    • تزریق واکسن گارداسیل در افراد مبتلا به HPV خطری ایجاد نخواهد کرد.
    • افرادی که دچار ضایعات ناشی از این بیماری از جمله زگیل تناسلی هستند احتمالا از تزریق این واکسن سود خواهند برد. (ذکر مجدد این نکته ضروری است که واکسن، خاصیت درمانی قطعی ندارد.)
    • تزریق واکسن گارداسیل در افراد مبتلا، می‌توان مقداری ریسک انتقال بیماری به سایرین را کاهش دهد. (البته که شما باید در صورتی که مبتلا هستید از انجام رابطه جنسی با سایر افراد در معرض بیماری و واکسینه نشده خودداری نمائید.)

    نکات قبل از تزریق واکسن گارداسیل

    سابقه فرد متقاضی تزریق واکسن گارداسیل بررسی شود و هرگونه آلرژی و حساسیت فرد به سایر واکسن‌ها چک شود. به گفته دکتر کیوانی، متخصص ویروس شناس، برای افراد 9 تا 15 ساله سه دوز واکسن، برای افراد 15 تا 21 سال دو دوز و برای افراد بیش از 21 سال تزریق یک دوز گارداسیل هم کفایت خواهد کرد.

    محل تزریق واکسن گارداسیل

    آمپول گارداسیل، به صورت عضلانی و در قسمت فوقانی بازو، عضلات سرشانه و یا در قسمت بالای ران تزریق می‌شود. بهترین نحوه تزریق آمپول واکسن گارداسیل، تزریق به بازوی غیر غالب شما است. به طور مثال، اگر چپ دست هستید، واکسن گارداسیل را به بازوی دست راست خود تزریق کنید.

    عوارض واکسن گارداسیل

    واکسن گارداسیل نیز مانند سایر واکسن‌ها عوارض جانبی مختلفی دارد. این عوارض در دو گروه شایع و عوارض نادر دسته‌بندی می‌شوند که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

    عوارض شایع واکسن گارداسیل

    • تب
    • سرگیجه
    • حالت تهوع
    • استفراغ
    • غش
    • خارش، قرمزی و تورم محل تزریق
    • درد خفیف

    عوارض نادر واکسن گارداسیل

    عوارض واکسن HPV
    عوارض واکسن گارداسیل – عوارض واکسن HPV

    نکته مهمی را باید در نظر داشته باشید. از آنجا که احتمال غش کردن در افراد بعد از تزریق واکسن وجود دارد، بهتر است که حداقل 15 دقیقه پس از تزریق تحت نظر قرار گیرند و بعد، محل تزریق واکسن گارداسیل را ترک نمایند.

    بیشتر بخوانید:

    بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل

    همانطور که گفته شد، بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل برای مردان و زنان، پیش از شروع روابط جنسی است، اما از 9 تا 45 سال نیز موثر است. در واقع این واکسن زمانی بهترین عملکرد خود را دارد که مرد و زن در معرض این ویروس قرار نگرفته باشند. در صورتی که افراد تجربه رابطه جنسی را داشته باشند، گزینه مناسب، انجام یک چکاپ (آزمایش مقاربتی) است. در صورتی که نتایج آزمایش، سلامت افراد را نشان دهند، با توجه به موارد منع تزریق واکسن گارداسیل، باید در اسرع وقت به دریافت دوزهای مختلف آن اقدام کرد.

    برای انجام آزمایش‌ها باید به آزمایشگاهی مطمئن و معتبر رجوع شود. در این زمینه آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان با داشتن کادر متخصص و باتجربه و همچنین استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا، خدمات لازم را به مراجعین ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز با کلیک روی تصویر زیر و پر کردن فرم موجود در صفحه با متخصصان ما مشاوره و راهنمایی در خصوص تست HPV و انواع بیماری مقاربتی ویروسی داشته باشید.

    موارد منع تزریق واکسن گارداسیل

    اگرچه واکسن اچ پی وی برای جلوگیری از ابتلا به انواع زگیل و بیماری‌های مرتبط با آن مفید است، اما همچون بسیاری از داروها، استفاده از آن برای گروهی از مردم ممنوع است. زنان باردار، کودکانی که بیماری‌های خفیف دارند، افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی و افراد حساس به پلی ساکارید 80، آلومینیوم هیدروکسی، فسفات، سولفات و مخمرهای قارچی نباید این واکسن را دریافت کنند.

    نکته مهمی را نباید فراموش کرد و آن هم این است که افرادی که بعد از تزریق دوز اول یا دوم واکسن با واکنش‌های آلرژیک مواجه شده‌اند، نباید نسبت به دریافت دوزهای بعدی اقدام کنند.(1)

    موارد ممنوع تزریق واکسن گارداسیل
    موارد ممنوع تزریق واکسن گارداسیل

    واکسن گارداسیل در بارداری

    آیا می‌توان واکسن گارداسیل در دوران بارداری تزریق کرد؟ آمپول گارداسیل نباید در دوران بارداری تزریق شود. اگر در زمان فاصله تزریق دوزهای واکسن HPV باردار شدید، ادامه تزریق دوزهای بعدی را متوقف کنید و نگران تاخیر در تزریق واکسن نباشید. پس از زایمان و در زمان شیردهی، می‌توانید دوزهای یادآور واکسن گارداسیل را دریافت کنید.

    آیا تزریق واکسن بارداری باعث ناباروری می‌شود؟

    این یکی از باورهای غلط در مورد واکسن گارداسیل است. هیچ مطالعه یا پژوهشی نشان نداده که تزریق این واکسن بر توانایی باروری تاثیر داشته باشد. بنابراین واکسن گارداسیل و ناباروری ربطه به یکدیگر ندارند.

    قیمت خرید واکسن گارداسیل 1402

    حالا که با واکسن گارداسیل آشنا شدید شاید بپرسید هزینه واکسن گارداسیل 1402 چقدر است؟ آیا مراکزی برای تزریق رایگان واکسن گارداسیل یا خرید واکسن گارداسیل ارزان قیمت وجود دارد؟ قیمت و تعرفه خرید واکسن گارداسیل در سال 1402 به شرح زیر است:

    نوع واکسن HPVقیمت خرید واکسن گارداسیل (هر دوز)
    واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی MSD آمریکا6,500,000 تومان
    واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی MSD آمریکا9,200,000 تومان
    تعرفه قیمت واکسن گارداسیل در سال 1402

    تزریق و خرید واکسن گارداسیل در منزل

    آیا باید برای تزریق واکسن گارداسیل به مراکز درمانی مراجعه کرد؟ درحال حاضر و بالاخص پس از شیوع ویروس کرونا در جهان بسیاری از مراکز اقدام به تزریق واکسن گارداسیل و انواع واکسن HPV در منزل کردند. نیازی نیست برای انجام تزریقات و خدمات درمانی مسافت زیادی را طی کنید و به محیط‌های آلوده درمانی مراجعه کنید.

    واکسن گارداسیل ایرانی

    واکسن گارداسیل ایرانی یا واکسن پایپلوگارد، اولین واکسن اچ پی وی ساخت دانشمندان کشور عزیزمان ایران است. این واکسن 2 ظرفیتی است و از دو نوع 16 و 18 HPV پیشگیری می‌کند. با توجه به اینکه گارداسیل آمریکایی 4 ظرفیتی و 9 ظرفیتی است و تایپ‌های بیشتری از HPV را پوشش می‌دهد گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

    سایر راه های جلوگیری از HPV

    به طور کلی، بهترین راه جلوگیری از HPV، تزریق واکسن اچ پی وی است. اما سایر روش‌هایی که می‌تواند از ابتلا به اچ پی وی جلوگیری کند شامل:

    • رابطه جنسی محافظت شده: استفاده از کاندوم و سایر محافظت کننده‌ها حین رابطه جنسی می‌تواند تا حدودی از احتمال ابتلا به HPV کاهش دهد.
    • آزمایشات دوره‌ای: انجام معاینه لگن، تست پاپ اسمیر و سایر آزمایش‌های مقاربتی به صورت دوره‌ای، می‌تواند هر تغییر غیرطبیعی در سلول‌های رحم را تشخیص دهد.
    • رژیم غذایی سالم: طبق برخی تحقیقات، ثابت شده است که مصرف مواد مغذی و فولیک اسید می‌تواند به مقاومت بدن در مقابل این ویروس اضافه کند.
    • داشتن تنها یک پارتنر جنسی و یا به حداقل رساندن تعداد شریک جنسی

    واکسن گارداسیل با چه داروهایی تداخل دارد؟

    واکسن گارداسیل ممکن است با این داروها تداخل داشته باشد و باید پیش از تزریق با پزشک مشورت کنید:

    • داروهای استروئیدی
    • داروهای شیمی درمانی
    • داروهای اختلالات خودایمنی، درمان روماتوئید و آرتریت
    • داروهای تجویز شده برای پیوند اعضا

    جمع بندی

    • واکسن گاردا سیل یا واکسن HPV یکی از مؤثرترین روش‌ها برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی به حساب می‌آید.
    • سه نوع واکسن اصلی اچ پی وی با نام‌های گارداسیل، گارداسیل 9 و سرواریکس شناخته می‌شوند. هر سه واکسن به تأیید سازمان بهداشت جهانی رسیده اند اما گارداسیل 9 قدرت بیشتری دارد.
    • بهتر است که زنان در بازه سنی 9 تا 26 سال و مردان 9 تا 21 سال واکسن را دریافت کنند.
    • بهترین زمان تزریق واکسن پیش از شروع اولین تجربه رابطه جنسی است. زیرا فرد تحت خطر ابتلا به ویروس اچ پی وی وجود ندارد.
    • عوارض جانبی تزریق واکسن گارداسیل شامل حالت تهوع، سرگیجه، تورم، قرمزی و خارش جای واکسن و غش کردن می‌شوند که ممکن است در همه افراد هم رخ ندهد.

    واکسن گارداسیل چیست؟

    واکسن گارداسیل یکی از انواع واکسن HPV است که به جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس HPV، سرطان‌های مربوط به این ویروس و زگیل تناسلی استفاده می‌شود. این واکسن به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) رسیده و برای پیشگیری از ابتلا به اچ پی وی مخصوصا تیپ‌های 6، 11، 16 و 18 تجویز می‌شود. همچنین این واکسن از ذراتی شبیه ویروس HPV ساخته شده و ویروس مرده یا ضعیف شده این بیماری نیست.

    خرید واکسن گارداسیل از کجا امکان پذیر است؟

    واکسن گارداسیل در برخی داروخانه‌ها موجود بوده و می‌توانید تهیه کنید. همچنین در صورت داشتن نسخه پزشک، هلال احمر نیز برای خرید واکسن گارداسیل به شما کمک خواهد کرد اما یافتن آن سخت است. برای دریافت مشاوره رایگان خرید واکسن گارداسیل کلیک کنید.

    بهترین زمان برای تزریق واکسن گارداسیل چه موقع است؟

    بهتر است پیش از اولین تجربه رابطه جنسی و مقاربت واکسن گارداسیل دریافت شود. همچنین تزریق واکسن گارداسیل در سنین پایین (قبل از 21 سالگی) اثرگذاری بالاتری دارد.

    زمان مناسب برای تزریق واکسن گارداسیل در زنان و مردان چه موقع است؟

    در زنان بهترین زمان 9 تا 26 سالگی و در مردان 9 تا 21 سالگی است. همچنین مطالعات نشان داده است که هم زنان و هم مردان تا 45 سالگی نیز می‌توانند از مزایای تزریق این واکسن بهره‌مند شوند.

    چه افرادی نباید واکسن گارداسیل دریافت کنند؟

    کودکانی که دچار بیماری خفیف هستند، زنان باردار، افرادی که نقص سیستم ایمنی دارد و آنهایی که به مخمرهای قارچی، پلی ساکارید 80 و آلومینویم هیدروکسی فسفات سوفات حساسیت دارند، نباید این واکسن را دریافت کنند.

    واکسن گارداسیل چند دوز است؟

    ایمنی زایی کامل واکسن گارداسیل با توجه به اینکه چند ظرفیتی باشد، تزریق 3 دوز می‌باشد. ایمنی زایی پس از تزریق 3 دوز واکسن گارداسیل 90 درصد خواهد بود و با تزریق 2 دوز واکسن بالای 60 درصد ایمنی خواهید داشت. با این‌حال به گفته پروفسور کیوانی، برای افراد 9 تا 15 ساله سه دوز واکسن، برای افراد 15 تا 21 ساله دو دوز و برای افراد بیش از 21 سال تزریق یک یا 2 دوز گارداسیل هم کفایت خواهد کرد.

    زمان های بین تزریق واکسن گارداسیل چقدر است؟

    زمان های تزریق 3 دوز واکسن گارداسیل به این شرح است: 0-2-6 یعنی دوز دوم را 2 ماه بعد از دوز اول و دوز سوم را 4 ماه بعد از دوز دوم می‌زنید. زمان تزریق 2 دوز گارداسیل 0-6تا12 هست یعنی فاصله بین 2 دوز باید بین 6 تا 12 ماه باشد.

    واکسن گارداسیل به کجا تزریق می‌شود؟

    آمپول گارداسیل به صورت داخل عضلانی و معمولا در قسمت فوقانی بازو، عضله سرشانه و یا در قسمت بالای ران تزریق خواهد شد.

    واکسن گارداسیل 4 چیست؟

    واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی، از ابتلا به 4 نوع از ویروس HPV شامل 6، 11، 16 و 18 پیشگیری خواهد کرد.

    واکسن گارداسیل 9 چیست؟

    واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی، از ابتلا به 9 نوع از ویروس HPV شامل 6، 11، 16، 18، 31، 33، 45، 52، 58 پیشگیری خواهد کرد.

    هرچندسال یکبار باید واکسن گارداسیل را مجدد بزنیم؟

    طی تحقیقات انجام شده، اثربخشی واکسن گارداسیل تا مدت زیادی (بیش از 10 سال) در بدن خواهد ماند و بعد از دریافت دوزهای کامل توصیه شده، نیازی به دریافت مجدد دوز بوستر نخواهد بود.

    واکسن گارداسیل ایرانی بهتر است یا گارداسیل خارجی؟

    واکسن گارداسیل ایرانی که به نام پاپیلوگارد شناخته می‌شود، از دو نوع پرخطر 16 و 18 این ویروس پیشگیری می‌کند و قیمت مناسب‌تری دارد. اما گارداسیل خارجی دو نوع 4 ظرفیتی و 9 ظرفیتی را دارد که مقاومت بیشتری در خصوص انواع این ویروس دارد و البته قیمت بالاتری دارد و کمیاب‌تر است.

    آیا می‌توان دوزهای کامل واکسن گارداسیل را خرید و نگهداری کرد؟ چجوری؟

    بله شما می‌توانید واکسن گارداسیل را می‌توان در یخچال در دمای 2 تا 8 درجه سانتی گراد (36 تا 46 درجه فارنهایت) نگهداری کنید. همچنین باید مراقب باشید تا یخ نزند و از نور آفتاب دور باشد. اگر واکسن منجمد شده است باید دور انداخته شود و قابل استفاده نیست.

    قیمت واکسن گارداسیل 1402 چقدر است؟

    قیمت واکسن گارداسیل سال 1402 در بازار آزاد ایران به این شرح است: قیمت واکسن گارداسیل 4 ظرفیتی خارجی 4/500/000 تومان و قیمت واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی خارجی 9/000/000 تومان.

    آیا میتوان واکسن گارداسیل را در دوران قاعدگی تزریق کرد؟

    بله، قاعدگی یا پریود بودن تداخلی با تزریق واکسن گارداسیل ندارد و بانوان می‌توانند در زمان پریودی خود نسبت به تزریق گارداسیل اقدام نمایند.

    آیا می توان در زمان سرماخوردگی گارداسیل تزریق کرد؟

    اگر بیماری یا سرماخوردگی شما شدید نیست، می‌توانید نسبت به تزریق واکسن گارداسیل اقدام کنید؛ اما اگر بیماری شدیدی دارید و تب یا بدن درد دارید بهتر است زمان تزریق را به بعد از بهبودی موکول کنید.

    منبع CDC
    2 نظر
    1. salehi گفت

      با سلام
      جای معتبری هست که بتونیم واکسن 4 ظرفیتی رو تهیه کنیم؟

      با تشکر

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با این شماره تماس بگیرید
        09365007078

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.