آموزش رابطه جنسی؛ گام به گام اولین رابطه

3 647,055
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

اگر سکس نبود، ما در این سیاره نبودیم. اگرچه رابطه جنسی بخشی از چرخه زندگی انسان است، بسیاری از مردم هنوز بحث کردن در مورد آن را تابو می‌دانند. این می‌تواند باعث سردرگمی و سوالات زیادی شود. زمان می‌برد تا بفهمید چه چیزی برای شما مفید است و ترجیحات شما چیست. اشکالی ندارد! هر یک از ما در جدول زمانی خود هستیم و مسیر لذت جنسی برای هرکس متفاوت به نظر می‌رسد.

در این مقاله از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره رابطه جنسی صحبت کنیم و به نکات مهم در آموزش سکس و رابطه جنسی بپردازیم. اگر شما هم در این زمینه تازه کار هستید یا دوست دارید بیشتر بدانید تا رابطه جنسی بهتری برقرار کنید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

آموزش رابطه جنسی گام به گام

داشتن رابطه جنسی می‌تواند بسیار سرگرم کننده و رضایت بخش باشد، اما اگر برای اولین بار می‌خواهید آن را امتحان کنید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در اینجا راهنمایی برای کمک به شما ارائه می‌دهیم – راهنمای گام به گام در مورد نحوه برقراری رابطه جنسی.

قبل از اینکه نسبت به داشتن رابطه جنسی اقدام کنید از سلامت خود و شریک جنسیتان مطمعن شوید. اگر شریکی دارید که قبلا شرکای جنسی زیادی داشته، می‌توانید نسبت به انجام تست بیماری مقاربتی در یک آزمایشگاه خوب اقدام کنید.

مرحله اول: ببینید آیا طرف مقابل مایل به سکس هست یا نه

اولین قدم در آموزش رابطه جنسی همین است. این مهمترین بخش در مورد یک تجربه جنسی خوب است. اگر یکی از شرکا روحیه نداشته باشد یا تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد، می‌تواند کل روند رابطه را خراب کند. ناگفته نماند که می‌تواند شما یا شریک زندگیتان را با احساس مورد تجاوز یا سوءاستفاده قرار گرفتن مواجه کند.

بنابراین، دریابید که آیا او می‌خواهد رابطه جنسی داشته باشد یا نه. برخی از شاخص‌های رایجی که باید به آن‌ها توجه کنید این است که آیا فرد از نظر فیزیکی به شما نزدیک می‌شود؟ شما را لمس می‌کند؟ اگرچه اینها می‌توانند نشانه‌هایی باشند، اما لطفاً به یاد داشته باشید که یک وقت برداشت اشتباه نکنید. گاهی پرسیدن بهترین راه برای دانستن است.

قبل از شروع رابطه جنسی گارداسیل بزنید
قبل از شروع رابطه جنسی گارداسیل بزنید

مرحله دوم: آماده باشید

رابطه جنسی چیز شگفت انگیزی است. لذت بخش است و به شما احساس شادی می‌دهد. همچنین دارای تعدادی دیگر از مزایای سلامتی مانند کمک به سوزاندن کالری و غلبه بر افسردگی است. جای تعجب نیست که ما تنها گونه‌ای هستیم که رابطه جنسی را برای لذت و نه صرفاً تولید مثل انجام می‌دهیم. اما با این همه، مشکلاتی مانند بارداری ناخواسته، بیماری‌های عفونت مقاربتی و شکست‌های عاطفی نیز به وجود می‌آید.

داشتن رابطه ایمن یکی از مهمترین بخش‌های آموزش رابطه جنسی است. بنابراین آماده بودن بهترین گزینه برای شماست. یک کاندوم به همراه داشته باشید، قرص ضد بارداری داشته باشید و فراموش نکنید که باید از نظر ذهنی برای این عمل آماده باشید. رابطه جنسی افراد را به هم نزدیکتر می‌کند. این دقیقاً روشی است که انسان‌ها از نظر بیولوژیکی ساخته شده‌اند. بنابراین چه قصد دارید یک رابطه یک‌شبه داشته باشید و چه بخواهید اولین قدم‌ها را به سوی یک رابطه متعهدانه بردارید، به یاد داشته باشید که باید ذهن خود را با خواسته‌های بدنتان هماهنگ کنید.

یک راه خوب برای انجام این کار صحبت کردن در مورد آن است. از شریکتان بپرسید که آیا وسیله جلوگیری و محافظت دارد (اگر نمی‌توانید بیرون بروید و برخی از آن‌ها را بخرید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد)، با او در مورد آنچه می‌خواهید صحبت کنید. به یاد داشته باشید کاندوم برای یک بار مصرف ساخته شده است. شما نمی‌توانید از یک کاندوم به طور مکرر استفاده کنید، بنابراین در صورتی که قصد دارید بیش از یک بار آن را مصرف کنید، به اندازه کافی بخرید.

مرحله سوم: مکان را انتخاب کنید و حال و هوا را تنظیم کنید

یکی از نکات آموزش رابطه جنسی به مکان مربوط می‌شود. سکس یک عمل صمیمی است، حداقل باید اینطور باشد. بنابراین جایی را انتخاب کنید که هر دوی شما در آن راحت هستید، به خصوص اگر بار اول باشد. مکانی را انتخاب کنید که خصوصی باشد و فضایی راحت برای رابطه جنسی داشته باشد. یک تخت نرم خوب با نورپردازی ملایم همیشه به تحریک شدن کمک می‌کند. مگر اینکه بخواهید تجربه‌ای جدید و متفاوت داشته باشید.

مرحله چهارم: با ملایمت به طرف مقابل نزدیک شوید

رفتار هجومی یا فشار بر داشتن رابطه جنسی یکی از بزرگترین مواردی است که طرف مقابل را سرد می‌کند. بنابراین سعی کنید اینطور به نظر نرسید (حتی اگر شدیدا مشتاقید با آن شخص بخوابید)، به طرف مقابل نیز اجازه دهید تا احساسات خود را بیان کند. این از مهم‌ترین نکاتی است که در آموزش رابطه جنسی ارائه می‌شود.

قطعاً باید نشان دهید که به صمیمیت فیزیکی علاقه مند هستید، اما اگر احساس می کنید طرف مقابل شما متقابلا صمیمیتی نشان نمی‌دهد، عقب نشینی کنید. رابطه جنسی باید یک انتخاب باشد، پس بگذارید او انتخاب کند. اگر شما دو نفر به اندازه کافی به هم نزدیک هستید، می توانید به سادگی از او بپرسید. این کار ریسکی است که ارزشش را دارد.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

مرحله پنجم: بوسه و نوازش

اولین قدم برای صمیمیت فیزیکی، بوسیدن است. بیشتر خانم‌ها عاشق بوسیدن هستند و یک بوسه پرشور قطعا می‌تواند آنها را بیشتر تحریک کند. علاوه بر این، نزدیک بودن، بوسیدن، لمس کردن و نوازش شریک زندگی به تحریک نواحی اروژنی او کمک می‌کند که منجر به رابطه جنسی لذت بخش‌تر می‌شود.

همچنین منجر به احساس نزدیکی و امنیت می‌شود، دو احساس قوی‌تر  که به فرد کمک می‌کند در رختخواب بهتر عمل کند. بنابراین او را لمس کنید، ببوسید و شریک زندگی خود را بخواهید. این راهی است برای اینکه فرد احساس راحت‌تری با شما کند.

مرحله ششم: پیش‌نوازی طولانی داشته باشید

جستجوی آموزش رابطه جنسی به شما کمک می‌کند رضایت بیشتری برای خود و پارتنر خود کسب کنید. اینجاست که می توانید لباس‌هایتان را درآورید یا از شریکتان بخواهید لباستان را در بیاورد. راه دیگر برای انجام آن این است که ابتدا یک تکه لباس را درآورید و کل فرآیند را به یک راز تبدیل کنید. خیلی از مردم فکر می‌کنند که رابطه جنسی فقط دخول است. اما این عمل شامل پیش‌نوازی هم هست. در آموزش رابطه جنسی بارها به اهمیت معاشقه و پیش‌نوازی اشاره شده است.

پیش نوازی، همانطور که از نامش پیداست، کاری است که قبل از رابطه جنسی انجام می‌دهید. این معاشقه شامل نوازش، بوسیدن، تحریک نواحی اروژنیک شریک زندگی و همچنین رابطه جنسی دهانی است. مطمئن شوید که به اندازه کافی این مرحله را انجام می‌دهید. این مرحله اغلب لذت بخش‌ترین بخش از کل تجربه جنسی است زیرا هر دوی شما می‌توانید چندین روش را آزمایش کنید.

نکته برای مردان: زنان می‌توانند چندین بار به ارگاسم برسند. بنابراین به او لذت دهید، او قطعاً بیشتر تحریک خواهد شد و از شما برای انجام این کار به روش‌های مختلف تشکر می‌کند.

نکته برای خانم‌ها: بیشتر مردها دوست دارند که آنها هم لمس شوند، پس به او احساس خوبی بدهید. او را لمس کنید، او را ببوسید و تمام بدنش را احساس کنید. این کارها را از او دریغ نکنید و تنها کسی نباشید که تمام لذت را می‌برد.

مرحله هفتم: لحظه مناسب را انتخاب کنید

زمان مناسب برای انجام دخول معمولا احساس می‌شود و اغلب دو طرفه است. این مسئله حتی بدون آموزش رابطه جنسی و به طور حسی می‌تواند برای فرد قابل تشخیص باشد. ‌لحظه‌ای را انتخاب کنید که شریک زندگی شما واقعاً می‌خواهد به مرحله بعدی برود. در برخی موارد، پرسیدن اینکه آیا طرف مقابل آماده است یا زمان بیشتری می‌خواهد، راه خوبی برای یافتن لحظه مناسب است. وقتی دریافتید که او آماده است، او را به مرحله بعدی ببرید.

مرحله هشتم: دخول

این پرهیجان‌ترین قسمت رابطه جنسی است. در این مرحله آلت تناسلی به داخل واژن وارد می‌شود.

نکته برای مردان: واژن یک عضو الاستیک است که درست در زیر فرج زن (لب‌های خارجی اندام تناسلی او) وجود دارد. اگر رابطه جنسی محافظت شده دارید، قبل از اینکه آلت تناسلی خود را در واژن قرار دهید، حتما از کاندوم استفاده کنید. برخی از مردان محل دخول را اشتباه می‌گیرند و بدون اینکه بدانند واژن دقیقا کجاست سعی می‌کنند نفوذ کنند. این می‌تواند برای زن دردناک باشد. بنابراین یک راه خوب برای پیدا کردن واژن بدون خجالت این است که از همسرتان بخواهید به شما کمک کند.

مرحله نهم: سکس و عشق بازی

هنگامی که دخول کامل شد، می‌توانید در وضعیتی که هر دو راحت هستید سکس را ادامه دهید. آقایان، مطمئن شوید که آلت تناسلی خود را با حرکات موزون به داخل واژن او فشار دهید. این تضمین می‌کند که زن شما حداکثر لذت را می‌برد. بیش از هر چیز به همسر و بدن خود گوش دهید. به خودتان اجازه دهید احساس لذت کنید و مطمئن شوید که لذت شریک زندگی خود را نیز در نظر می‌گیرید و او را خوشحال می‌کنید.

نکته برای زنان: در رختخواب فعال باشید. هنگامی که مرد شما حرکتی انجام می‌دهد شما نیز پاسخ دهید. به خصوص زمانی که هر دوی شما حرکتی را همزمان و با هم انجام می‌دهید می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. به مرد خود بگویید که چه کاری را دوست دارید یا دوست ندارید. همچنین مطمئن شوید که به او لذت می‌دهید. هیچ کس از کسی که فقط خودش لذت می‌برد خوشش نمی‌آید. تلاش بانوان برای یادگیری نکات از آموزش رابطه جنسی می‌تواند رضایت هر دو نفر را تامین کند.

بیشتر بخوانید:

مرحله دهم: لحظات آخر

چیزی که اغلب در آموزش رابطه جنسی از گفتن آن غفلت می‌شود عشق بازی بعد از سکس است. زمانی که هر دو به اوج رسیدید و سکس در حال اتمام است، به احتمال زیاد هر دو در حالت رخوت خوشایندی خواهید بود. به خودتان اجازه دهید تا زمانی که نیاز دارید در آن حالت بمانید. به یاد داشته باشید این مرحله‌ای است که می توانید همدیگر را در آغوش بگیرید یا نوازش کنید. در کارها عجله نکنید؛ اجازه دهید بدن شما به حالت عادی خود بازگردد.

رابطه جنسی عجولانه گاهی اوقات می‌تواند هیجان انگیز باشد، اما اگر به طور منظم انجام شود، می‌تواند احساس ناقص بودن تجربه را در شما ایجاد کند. نکته برای آقایان: بیشتر خانم‌ها دوست دارند در این نقطه آغوش گرفته شوند. از او لذت ببرید. به هر حال او شریک تجربه شما بوده است.

نکته برای زنان: اگر از این تجربه خوشتان آمد، این را به همسرتان بگویید. هیچ چیز مانند تقویت نفس پس از گذراندن اوقاتی خوش در رختخواب لذت بخش نیست.

مرحله یازده: پایان

دقایق بعد از سکس در برخی موارد می تواند دوست داشتنی و در برخی دیگر ناخوشایند باشد. بنابراین سعی کنید به شریک زندگی خود حس راحت و خوشایندی بدهید. یک تیشرت به او بدهید تا بپوشد، کمی معاشقه کنید و به او بگویید که این تجربه چقدر خوب بوده است. لبخند بزنید و با هم بخندید. این می‌تواند بهترین زمان برای یافتن یک ارتباط عاطفی خوب باشد. پس از فرصت استفاده کنید.

پس از اتمام کار، حتما خود را بشویید. خانم‌ها دهانه واژن و فرج خود را بشویید و آقایان پس از برداشتن کاندوم آلت تناسلی خود را بشویید. در نهایت، مطمئن شوید که کاندوم را به درستی دور ریخته‌اید. آن را داخل توالت نیندازید. در عوض آن را پیچیده شده در کاغذ یا دستمال کاغذی، در سطل زباله بیندازید.(1)

با پایان این مقاله، اگر سوال یا تجربه‌ای دارید که به افراد دیگر کمک کننده است حتما در انتهای همین مقاله برای ما کامنت کنید.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم آموزش رابطه جنسی و سکس را در روندی گام به گام به شما ارائه دهیم. نکات بیشماری در آموزش سکس وجود دارد که می‌تواند این رابطه را برای شما به لذت بخش‌ترین حد ممکن برساند. نکاتی که به آنها اشاره کردیم اولیه‌ترین و اصولی‌ترین گام‌هایی است که باید برای سکس بردارید. امیدواریم که خواندن این نوشته توانسته باشد به شما کمک کند تا رابطه باکیفیتی برقرار کنید.

ارگاسم چیست؟

رسیدن به اوج لذت جنسی را اورگاسم می‌گویند. عوامل مختلفی می‌توانند در رسیدن به اورگاسم برای زنان و مردان نقش داشته باشند.

چطور می‌شود از بیماریهای مقاربتی پیشگیری کرد؟

با استفاده از وسایل جلوگیری مثل کاندوم، محدود کردن شرکای جنسی، و همچنین زدن واکسن HPV می‌شود از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی Sti پیشگیری کرد.

آیا امکان دارد در اولین رابطه جنسی باردار شویم؟

بله! این اتفاق امکان پذیر است. اگر رابطه جنسی محافظت شده‌ای نداشته باشید، ممکن است باردار شوید.

منبع thehealthsite
3 نظر
  1. m گفت

    سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف
    ممنون از شما به عنوان یک مسئول واقعی و با همت

    1. رضا گفت

      برو گمشو بابا

  2. ali گفت

    خیلی مفید بود
    ممنون از مطالب مفیدی که گفتین

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.