خانم‌ها بخوانند! چگونگی ارضا شدن مردان و ارگاسم مرد

1 32,350
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

ارگاسم یا ارضا شدن مرد لحظه اوج لذت آقایان در رابطه جنسی است. لحظه‌ای که خیلی از زوج‌ها مشتاق تجربه کردن آن هستند. ما در این نوشته قصد داریم درباره ارگاسم مردان صحبت کرده و آن را بررسی کنیم. اورگاسم در مردان در واقع یک اتفاق فیزیولوژیکی و روانی پس از برانگیختگی است. اتفاقی که منجر به انزال اسپرم می‌شود.

خیلی از افراد ممکن است بپرسند ارضا شدن مرد دقیقا چیست و چگونه اتفاق می‌افتد؟ ارضا شدن مردان با ارگاسم مردان متفاوت است؟ ارگاسم مردان چه مراحلی دارد؟ آیا مردان می‌توانند اورگاسم چندگانه را تجربه کنند؟ ارضا مردان ممکن است با چه اختلالاتی همراه شود؟ اورگاسم مردان چه مزایایی دارد؟ تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا درباره ارضا شدن مردان و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر در ذهن شما هم سوالاتی در این باره وجود دارد، خواندن این مطلب می‌تواند برایتان راهگشا باشد.

ارضا شدن مرد یا ارگاسم مرد چیست؟

ارگاسم مرد رویدادی است که هم بدن و هم مغز در آن نقش دارند. ارگاسم و خروج مایع منی از آلت تناسلی مرد با احساس لذت و آرامش زیادی همراه است. در واقع اگر قرار باشد برانگیختگی جنسی نتیجه‌ای داشته باشد، آن نتیجه رضایت بخش “اورگاسم” است.

البته انزال و ارگاسم دو رویداد مستقل و مجزا هستند. انزال اتفاقی است که به صورت فیزیولوژیکی و در لگن رخ می‌دهد، اما اورگاسم یا ارضا شدن اتفاقی است که در ذهن و روان می‌افتد. ترکیب این دو با هم می‌تواند تجربه کامل و بی‌نقصی از رابطه جنسی برای مردان رقم بزند. کیفیت این تجربه تا اندازه زیادی به میزان تستسترون فرد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:

ارضا شدن مرد چند مرحله دارد؟

ارگاسم مردان در چهار مرحله اتفاق می‌افتد. طول و شدت این مراحل متفاوت هستند اما یکی پس از دیگری رخ می‌دهند و بدن و ذهن را به آن غایت مطلوب می‌رسانند. در این قسمت مراحل ارضا مرد را باهم مرور می‌کنیم.

برانگیختگی

اولین مرحله در این چرخه کامل جنسی، مرحله برانگیختگی است. این برانگیختگی می‌تواند با تصویر، بو، لمس، تخیل و هر محرک دیگری ایجاد شود. مرحله برانگیختگی دارای علائم فیزیکی است، علائمی مثل افزایش ضربان قلب، تندتر شدن تنفس، سفت شدن نوک سینه‌ها، افزایش جریان خون در لگن و ناحیه تناسلی و افزایش حرارت بدن.

این برانگیختگی منجر به سفت شدن و بزرگ شدن آلت تناسلی می‌شود، حالتی که به آن نعوظ گفته می‌شود. برانگیختگی، بسته به شرایط فیزیکی و موقعیت فرد می‌تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. اگر مانعی به لحاظ روانی مثل استرس و اضطراب وجود نداشته باشد، این اتفاق زودتر می‌افتد.

پلاتو

در این مرحله برانگیختگی به اوج خود می‌رسد. آلت تناسلی در بزرگ‌ترین حالت خود است و خون به شدت جریان دارد. تنش عضلانی و تنفس و ضربان قلب تندتر است، دمای بدن به بیشترین حد رسیده و انقباضات غیرارادی در اعضای بدن وجود دارد. در مرحله پلاتو ممکن است از مجرای ادراری پیشاب خارج شود، این اتفاق را پیش‌انزالی می‌نامند. این پیشاب در واقع تعادل PH را تنظیم می‌کند و بقای اسپرم را موجب می‌شود.

ارگاسم و انزال

این مرحله دو بخش دارد. بخش انزال که در آن انقباضات لگن و آلت تناسلی منجر به بیرون آمدن مایع منی می‌شوند. و بخش اورگاسم که در آن بخش‌هایی از مغز از قبیل آمیگدالا، مخچه، هسته و ناحیه شکمی از مواد نوروشیمیایی پر شده و حس روانی و عاطفی قدرتمندی را ایجاد می‌کنند. طول ارگاسم برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. برای برخی ممکن است چند ثانیه طول بکشد و برای برخی دیگر یک دقیقه یا بیشتر.

فروکش کردن

پس از ارگاسم و انزال، کم کم خون از ناحیه تناسلی خارج می‌شود، آلت از حالت نعوظ خارج شده و فرو می‌نشیند و بدن به حالت پیش از برانگیختگی برمی‌گردد. عضلات به تدریج از حالت انقباض خارج شده و شل می‌شوند. ریتم تنفس آرام‌تر می‌شود، ضربان قلب به حالت عادی باز می‌گردد و فرد احساس آرامش و رضایت می‌کند.

بعد ازتجربه یک ارگاسم، معمولا ارگاسم بعدی مردان فورا اتفاق نمی‌افتد. چون آلت تناسلی در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار است و تحریک آن می‌تواند دردناک باشد. برای برانگیختگی مجدد و ایجاد نعوذ نیاز به زمان است. (1)

بیشتر بخوانید:

آیا مردان اورگاسم چندگانه را تجربه می‌کنند؟

بهتر است پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم مشخص کنیم که ارگاسم چندگانه چیست. توانایی تجربه بیش از یک اورگاسم در یک موقعیت جنسی را ارگاسم چندگانه می‌گویند. تحقیقات زیادی در این مورد انجام گرفته و نشان داده‌اند که درصد کمی از مردان پیش از سی سالگی این اتفاق را تجربه می‌کنند.

احتمال دارد انزال رخ ندهد و فقط ارگاسم مرد رخ دهد. اورگاسم چندگانه دو نوع دارد: متراکم و اسپورادیک. در ارگاسم متراکم دو یا چهار ارگاسم در چند دقیقه رخ می‌دهد و در ارگاسم اسپورادیک انکسار به تعویق می‌افتد و چندین ارگاسم در طی چند دقیقه رخ می‌دهند. تجربه ارگاسم چندگانه مرد به عوامل متعددی مثل استفاده از روان‌گردان، شرکای جنسی متعدد و اسباب‌بازی‌های جنسی بستگی دارد.

آیا می‌شود میزان منی تولیدشده را افزایش داد؟

اگر دلیل واضحی برای کاهش مقدار مایع منی وجود ندارد، ممکن است بتوانید آن را با موارد زیر افزایش دهید:

ترک سیگار. افراد سیگاری اسپرم با کیفیت پایین‌تری نسبت به افراد غیر سیگاری دارند.
اجتناب از رابطه جنسی یا خودارضایی برای چند روز در یک زمان.
تاخیر در انزال در حین رابطه جنسی.

اختلالات ارضا شدن مرد چیست؟

در برخی موارد انزال رخ می‌دهد اما ارگاسم نه. این اتفاق شامل اختلالات انزال می‌شود، مثل زود انزالی، دیر انزالی و نیامدن آب منی مرد. در این حالت فرد اوج لذت جنسی را تجربه نمی‌کند. بی اورگاسمی یا آنورگاسمی اختلالی است که عوامل گوناگونی می‌توانند در آن دخیل باشند. این اتفاق می‌تواند در نتیجه مشکلات روحی و روانی از قبیل اضطراب، افسردگی و تروما رخ دهد. همچنین مشکلات جسمی مثل دیابت، فشار خون و کم بودن تستسترون می‌توانند باعث اختلال بی ارگاسمی شوند.

با پیدا کردن دلیل این اختلال می‌شود برای درمان آن اقدام کرد. روان درمانی، دارو درمانی، درمان جایگزینی تستسترون، مصرف دوستینکس برای تقویت هورمون‌ها، می‌توانند در درمان این اختلال موثر باشند.

اختلال دیگری که وجود دارد ارگاسم خشک است. در این اختلال، در مرحله اوج لذت جنسی مایع منی خیلی کمی خارج می‌شود. در واقع فرد به ارگاسم می‌رسد اما مایع منی از آلت تناسلی او خارج نمی‌شود.

ارگاسم خشک در اکثر موارد مضر نیست اما اگر زوج قصد بچه‌دار شدن داشته باشند، می‌تواند مانعی برای این هدف باشد، چون احتمال بارداری زن را بسیار ضعیف می‌کند. عوامل متعددی می‌توانند موجب ارگاسم خشک شوند مانند جراحی مثانه یا پروستات، سطح تستسترون پایین، انسداد مجرای اسپرم، فشار خون بالا و پروستات بزرگ.

بیشتر بخوانید:

مزایای ارضا مرد چیست؟

همانطور که گفتیم ارگاسم مرد می‌تواند یک نتیجه رضایت بخش برای برانگیختگی باشد. پاسخی که نبودنش خلاء بزرگی ایجاد می‌کند. ارضا مرد می‌تواند تاثیرات خوبی بر سلامت جسم و روان او داشته باشد. حتی برخی اعتقاد دارند این اتفاق می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. البته این بدین معنا نیست که کسانی که ارگاسم را تجربه نمی‌کنند مبتلا به سرطان پروستات می‌شوند. از مزایای دیگری که تجربه ارگاسم در مردان دارد می‌توان به بهبود سیستم ایمنی بدن، کمک به خواب با کیفیت و بهبود بی خوابی، افزایش کیفیت و میزان اسپرم، و بهبود میگرن و سردرد اشاره کرد.

ارگاسم در مردان چقدر طول می‌کشد؟

طول زمان ارگاسم می‌تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد، مثل سن، سلامتی بدن، و ژنتیک. اما طبق آمار و تحقیقاتی که به عمل آمده ارگاسم مردان به طور میانگین بین 3 تا 10 ثانیه طول می‌کشد.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

تفاوت ارگاسم مردان و زنان

دو تفاوت اساسی ارگاسم در مردان و زنان، مدت زمان آن و تعداد دفعات است. ارگاسم مردان معمولا بین سه تا ده ثانیه طول می‌کشد، در حالیکه در زنان می‌تواند بیست ثانیه یا حتی بیشتر طول بکشد.

اما میزان دفعاتی که مردان ارگاسم می‌شوند خیلی بیشتر است. به طور میانگین مردان نود و پنج درصد مواقع در رابطه جنسی به ارگاسم می‌رسند، اما زنان شست و نه درصد مواقع.

اما در مورد حس و حالات ارگاسم شباهت‌های زیادی بین مرد و زن وجود دارد. توصیفاتی که از ارضا شدن شنیده شده این شباهت‌ها را نشان می‌دهند. جریان خون در اندام تناسلی بیشتر می‌شود، انقباضات شدت ‌می‌گیرند، ضربان قلب و تنفس بالا می‌روند و فرد به لحظه اوج نزدیک می‌شود.

اما خیلی از افراد می‌پرسند که کیفیت کدام ارگاسم بهتر است؟ در جواب این سوال باید گفت که ویژگی‌های فردی مثل شرایط روانی، فیزیولوژی، آناتومی و سلامتی بدن در این قضیه تاثیرگذار است.

جمع بندی

داشتن یک رابطه جنسی خوب و رضایت بخش می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت رابطه زوج داشته باشد. بسیاری از پیوندها بوده‌اند که به دلیل رابطه جنسی نامطلوب به جدایی انجامیده‌اند. از این رو داشتن آگاهی و اطلاعات در این زمینه می‌تواند بسیار مهم و کاربردی باشد. در این نوشته سعی کردیم درباره ارضا مرد و چگونگی آن، کیفیت ارگاسم مردان، اختلالات ارگاسم در مردان و مزایایی که رسیدن به اوج لذت جنسی برای مردان دارد، صحبت کنیم. امیدواریم که خواندن این نوشته برای شما مفید و کارآمد بوده باشد.

ضمنا خوشحال می‌شویم سوالات و تجربیات خود را در پایان همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

ارگاسم مردان چیست؟

اورگاسم به تجربه اوج لذت جنسی گفته می‌شود. ارگاسم مردان رویدادی است که در آن هم بدن و هم مغز نقش دارند. پاسخی فیزیولوژیکی و روانی به برانگیختگی جنسی.

ارگاسم مردان چطور اتفاق می‌افتد؟

ارضا شدن مرد در چهار مرحله اتفاق می‌افتد. مرحله برانگیختگی، مرحله پلاتو، مرحله ارگاسم و انزال، و مرحله پس از انزال.

ارگاسم مرد چه مزایایی برای او دارد؟

رسیدن به اوج لذت جنسی می‌تواند تاثیرات مثبتی در سلامت بدن و روان مردان داشته باشد. مثل کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های مربوط به پروستات، بهبود سیستم ایمنی، بهبود کیفیت خواب، بالا رفتن میزان اسپرم و بهبود میگرن.

منبع everydayhealth
یک نظر
  1. ناشناس گفت

    چه قدر مردا پیچیده ان مسخره

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.