مزونیدلینگ چیست و چه کاربردی دارد؟ + قیمت

0 8,429
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

پوست سالم و شاداب و با طراوت تاثیر شگرفی در زیبایی چهره دارد. داشتن چنین پوستی و حفظ طراوت و سلامت آن یکی از دغدغه‌های افراد است. با بالا رفتن سن پوست ما دچار انواع چروک و تیرگی و آسیب می‌شود اما با انجام روتین پوستی و راه‌های درمانی یا مراقبتی دیگر می‌توانیم این روند را تا حد زیادی به تاخیر بیندازیم.

یکی از روش‌هایی که امروزه برای بازسازی پوست استفاده می‌شود و جوابدهی خیلی خوبی داشته، مزونیدلینگ است. احتمالا نام مزو نیدلینگ پوست و مزونیدلینگ مو به گوشتان خورده است یا مزونیدلینگ نی نی سایت را برای دریافت اطلاعات بیشتر و شنیدن تجربیات افراد دیگر سرچ کرده‌اید. برای اینکه بدانید مزونیدلینگ چیست، چگونه انجام می‌شود، چه آسیب‌هایی را درمان می‌کند، چه مراقبت‌هایی می‌طلبد، چه عوارض موقتی دارد و هزینه‌اش چقدر است، می‌توانید تا پایان این مطلب در مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ در واقع از ترکیب دو شیوه درمانی مزوتراپی و میکرونیدلینگ به وجود آمده. این روش هم برای پوست و هم برای مو استفاده می‌شود و نتیجه‌ بخش است. در این روش درمانی، کوکتل‌های مزوتراپی از طریق سوزن‌های میکرونیدلینگ وارد پوست می‌شوند و بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند. دستگاه مزونیدلینگ، پوست را به ساخت کلاژن تحریک می‌کند و بنابراین در رفع چین و چروک‌ها، لکه‌ها و جوان سازی پوست موثر است. با انجام این روش می‌توان روند پیر شدن پوست را به تاخیر انداخت.(1)

مزونیدلینگ
مزونیدلینگ

مزو نیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم در این روش مواد مورد نظر از طریق سوزن‌ها به بافت پوست تزریق می‌شوند. قبل از انجام کار، با استفاده از ماده بی‌حس کننده صورت یا سر متقاضی را بی‌حس می‌کنند تا در حین عمل متوجه درد نشود. البته درد ناشی از انجام مزونیدلینگ زیاد نیست.

داروهای مورد نیاز پوست از طریق سوزن‌ها به آن تزریق می‌شود و به تحریک کلاژن و رفع اثرات پیری کمک می‌کند. در مزونیدلینگ مو این دارو به فولیکول‌های مو نفوذ کرده و آنها را تحریک می‌کند. عمق نفوذ سوزن‌ها به پوست بستگی به میزان آسیب ‌دیدگی پوست بیمار و شرایط کلی او دارد و توسط پزشک تعیین می‌شود. در واقع در زمان مشاوره، پزشک نوع مزو نیدلینگ و تعداد جلسات مورد نیاز را بر اساس سن و نوع پوست و میزان آسیب دیدگی یا پیری فرد تعیین می‌کند. به طور میانگین شش تا هشت جلسه مزونیدلینگ تجویز می‌شود و این جلسات در فواصل یک تا دو ماهه انجام می‌گیرند. در موارد خاص ممکن است تعداد جلسات بیشتر یا کمتر شود.

بیشتر بخوانید:

مزونیدلینگ چه آسیب‌هایی را درمان می‌کند؟

از این روش برای درمان آسیب‌های مختلف پوستی استفاده می‌شود. بسته به نوع آسیب، نوع و میزان استفاده از مزونیدلینگ متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت مزایای مزونیدلنیگ شامل موارد زیر است:

  1. آثار باقیمانده از جای جوش و آکنه و زخم
  2. ترک‌های پوستی ناشی از تغییرات وزن یا بارداری
  3. چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن
  4. لکه‌های ناشی از افزایش سن، بارداری، و یا نور خورشید
  5. تیرگی دور چشم
  6. ریزش مو

مراقبت‌های قبل و بعد از مزو نیدلینگ

آمادگی‌ها و مراقبت‌های لازم می‌توانند تا حد زیادی تاثیر مزونیدلینگ را بالا ببرند و همچینین روند بهبودی شما را تسریع کنند. در این قسمت سعی می‌کنیم مهم‌ترین نکاتی را که قبل و بعد از مزونیدلینگ باید رعایت کنید مرور کنیم.

مراقبت‌های قبل از مزونیدلینگ

  1. یک هفته قبل از انجام مزو نیدلینگ، از خوردن داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  2. قبل از انجام این کار، از آفتاب گرفتن یا سولاریوم خودداری کنید.
  3. پیش از اقدام به عمل، با پزشک مشورت کرده و او را در جریان کامل وضعیت سلامت خود بگذارید.
  4. اگر ژل یا بوتاکس تزریق کرده‌اید، باید حداقل دو هفته صبر کنید.
  5. پیش از انجام عمل، پوست صورت خود را به طور کامل تمیز کنید.
  6. اگر قصد مزو نیدلینگ مو دارید، یک روز قبل از انجام آن استحمام کنید.

مراقبت‌ بعد از مزونیدلینگ

  1. تا دو هفته بعد از عمل از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
  2. دستورات و تجویزهای پزشک را به طور منظم انجام دهید.
  3. به مدت سه تا پنج روز از فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  4. از رفتن به استخر و سونا اجتناب کنید تا وقتی که پوست به طور کامل بهبود یابد.
  5. ناحیه درمان را دستکاری نکنید.
  6. در صورت خروج از منزل، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  7. از بودن در محیط‌های پر از آلودگی و گرد و غبار اجتناب کنید.
  8. یک تا دو روز از مصرف مواد آرایشی خودداری کنید.
  9. از کمپرس سرد برای کاهش التهاب پوست استفاده کنید.
مزو نیدلینگ چیست
مزو نیدلینگ چیست

بیشتر بخوانید:

عوارض مزونیدلینگ

مزو نیدلینگ پوست و مو اگر در شرایط بهداشتی و به دست فرد با تجربه انجام شود، عوارض خطرناکی ندارد. از عوارض رایج و موقتی بعد از مزونیدلینگ می‌شود به این موارد اشاره کرد:

  1. التهاب، قرمزی و سوزش پوست
  2. تیره شدن موقتی پوست
  3. پوسته پوسته شدن
  4. ایجاد زخم‌های ریز روی پوست

این موارد معمولا بعد از گذشت هفت تا ده روز از بین می‌روند و پوست به نشاط مطلوب خود دست می‌یابد.

مزو نیدلینگ برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

در برخی موارد با توجه به شرایط فیزیکی و سلامتی بهتر است که این عمل برای فرد انجام نشود:

  1. افرادی که به بیماری‌های پوستی مبتلا هستند.
  2. افرادی که دارای آکنه‌های فعال هستند.
  3. افرادی که عفونت یا حساسیت پوستی دارند.
  4. افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند.
  5. افرادی که داروهای رقیق کننده مصرف می‌کنند و نمی‌توانند مصرف را متوقف کنند.
  6. افرادی که سابقه کلوئید یا گوشت اضافه بعد از صدمات پوستی دارند.

مزونیدلینگ چقدر ماندگاری دارد؟

مزونیدلینگ یکی از درمان‌های پوستی مستمر است . البته میزان دوام تاثیرات این عمل به عوامل گوناگونی وابسته است مثل مراقبت‌های پوستی، انجام روتین پوستی، کنترل استرس، رژیم غذایی سالم و خوردن آب، میوه‌جات و سبزیجات به مقدار کافی. عوامل ارثی، افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب، استرس و عدم مراقبت می‌توانند بر ماندگاری اثر مزونیدلینگ تاثیر منفی داشته باشند.

مزو نیدلینگ چگونه انجام میشود؟
مزو نیدلینگ چگونه انجام میشود؟

فرق مزو نیدلینگ و میکرو نیدلینگ چیست؟

بسیاری از دوستداران و علاقه‌مندان مراقبت از پوست در حال حاضر میکرونیدلینگ را می‌شناسند و دوست دارند، و این کار را انجام می‌دهند. میکرونیدلینگ یک درمان شگفت انگیز است که پوست را سفت، تقویت و صاف می‌کند. مزو نیدلینگ اساساً تمام این فواید باورنکردنی میکرونیدلینگ را می‌گیرد و آنها را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد! در حالی که هر دو روش درمانی از یک دستگاه استفاده می‌کنند، اما هم از نظر تکنیک مورد استفاده و هم در محصول اعمال‌شده متفاوت هستند.

در میکرو نیدلینگ از حرکات کنترل شده جلو و عقب با دستگاه سوزن برای نفوذ یکنواخت به پوست استفاده می‌شود. اسید هیالورونیک برای ایجاد “لغزش” مورد نیاز برای اجرای یکنواخت دستگاه سوزن بر روی پوست استفاده می‌شود. عمل سوزن زدن سوراخ‌های کوچکی را در پوست ایجاد می‌کند که یک پاسخ درمانی طبیعی را تحریک می‌کند و منجر به جوان‌سازی کلی پوست به‌علاوه سایر مزایای درخشان می‌شود!

تفاوت اصلی مزو نیدلینگ استفاده از مزوسرم های فرموله‌شده ویژه است. این سرم‌ها به عنوان جایگزینی برای اسید هیالورونیک استاندارد استفاده می‌شوند و مزایای بیشتری از میکرونیدلینگ ارائه می‌دهند.

بسته به نیاز پوست خود، می توانید از بین سه سرم مختلف انتخاب کنید: احیا کننده، اسکار یا پیگمانتاسیون. برای ارائه سرم هدفمند شما، Meso-Needling از همان دستگاه سوزن‌زنی پیشرفته به عنوان درمان استاندارد میکرونیدلینگ استفاده می‌کند. با این حال، یک تکنیک مهر زنی متفاوت استفاده می‌شود.این تکنیک برای تحویل مزوسرم انتخابی شما بسیار مهم است و به مزوسرم اجازه می‌دهد تا لایه‌های ضخیم پوست را دور بزند و فورا جذب شود. این درمان‌ها باعث ترمیم سلولی در لایه ترانس درمال می‌شود، کلاژن را تقویت کرده و پوست شما را درخشان می‌کند! (2)

هزینه مزو نیدلینگ 1402

عوامل مختلفی در تعیین هزینه مزونیدلینگ نقش دارند. مواد مورد استفاده در این عمل، مهم‌ترین تاثیر را در میزان قیمت آن دارند. تعداد جلسات درمانی، میزان آسیب دیدگی پوست فرد، نوع مواد و مقدار استفاده از آن، و اعتبار کلینیک و پزشک، از مواردی هستند که هزینه نهایی شما را مشخص می‌کنند. علاوه بر موارد فوق، هزینه جلسه مشاوره و آزمایش‌های مورد نیاز نیز می‌تواند اضافه شود. برای انجام مزونیدلینگ بهتر است بدون در نظر گرفتن قیمت، در مورد اعتبار کلینیک و قابل اعتماد بودن پزشک خوب تحقیق کنید.

به طور میانگین قیمت مزونیدلینگ سال 1402، از حدود 1 تا 2 میلیون تومان متغیر است.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته سعی کردیم درباره مزونیدلینگ پوست و جزئیات مربوط به آن حرف بزنیم و پاسخ رایج‌ترین سوالاتی که در این مورد وجود دارد را بدهیم. بسیاری از افراد سعی می‌کنند قبل از انجام کار، با تحقیق در اینترنت آگاهی خود را بالا ببرند. خواندن این مقالات می‌تواند به شما آمادگی لازم را بدهد. همانطور که اشاره کردیم مزونیدلینگ پوست و مو از موثرترین روش‌های درمانی هستند که می‌توانند به جوان سازی کمک کنند. همچنین با رعایت نکات مراقبتی می‌توانید تاثیر این عمل را دوچندان کنید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ یک روش درمانی برای پوست و مو است که از ترکیب دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ ابداع شده است. این روش با تحریک کلاژن‌سازی پوست و فولیکول‌های مو به جوان‌سازی صورت و رشد موها کمک می‌کند.

مزونیدلینگ چه آسیب‌هایی را درمان می‌کند؟

مزونیدلینگ آسیب‌هایی مثل جای جوش و آکنه، ترک‌های پوستی، چین و چروک، تیرگی و لکه‌های پوستی، و ریزش مو را درمان می‌کند و بهبود می‌بخشد.

مزونیدلینگ چه عوارضی دارد؟

مزونیدلینگ در صورت انجام در شرایط بهداشتی و به دست فرد متخصص عوارضی ندارد. از عوارض رایج و موقت بعد از انجام آن می‌شود به التهاب و سوزش و قرمزی، تیرگی و پوسته پوسته شدن، و ایجاد زخم‌های ریز اشاره کرد که بعد از یک هفته تا ده روز برطرف می‌شوند.

منبع mosaferian australianskinclinics
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.