هایفوتراپی چیست؟ +مزایا، ماندگاری و هزینه

0 575
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

همراه با بالا رفتن سن، به تدریج کلاژن سازی پوست کمتر می‌شود و پوست شما سفتی و صافی خود را از دست می‌دهد. پیری یک اتفاق غیر قابل اجتناب است اما راه‌هایی وجود دارد که بشود آن را به تعویق انداخت. امروزه بسیاری افراد با انواع روش‌های زیبایی سعی می‌کنند طراوت و شادابی پوست را برای مدت بیشتری حفظ کنند.

یکی از روش‌های تاثیرگذار برای جوان سازی پوست، هایفوتراپی است. اما هایفوتراپی چیست؟ مناسب چه کسانی است و چطور انجام می‌شود؟ آیا هایفو ایمن است؟ چه مزایا و عوارضی دارد؟ و هزینه آن چقدر است؟ احتمالا درباره هایفو در موضوع هایفوتراپی نی نی سایت یا سایت‌های دیگر سرچ کرده‌اید تا نظرات افراد مختلف را بدانید. در این نوشته قصد داریم درباره هایفوتراپی و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کرده و جواب این سوالات را بدهیم. اگر شما هم دنبال راهی برای جوان سازی پوست خود هستید حتما تا پایان این نوشته از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی که با نام هایفو نیز شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین روش‌های غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست و لیفت صورت است. دستگاه هایفوتراپی امواج اولتراساوند را به لایه‌هایی از پوست وارد می‌کند و باعث تحریک کلاژن می‌شود.

در واقع تمام چین و چروک‌ها و تیرگی‌ها و افتادگی‌هایی که در پوست ما به وجود می‌آیند به علت کاهش تولید کلاژن است. بنابراین با افزایش کلاژن سازی پوست، این آسیب‌ها می‌توانند از بین بروند. با روش هایفوتراپی می‌توان دوباره پوست محکم و بی چروکی داشت.

هایفو برای لیفتینگ پوست صورت، گردن و بالای سینه استفاده می‌شود. کسانی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند، بعد از مدتی می‌توانند اثرات مثبت آن را در چهره خود مشاهده کنند. از بسیاری از جهات هایفوتراپی می‌تواند بر جراحی لیفت صورت ارجح باشد.

بیشتر بخوانید:

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

هایفوتراپی برای تمامی افراد 30 تا 75 سال که با مشکلاتی مثل چین و چروک یا افتادگی در پوست خود مواجه‌اند، مناسب و کارآمد است. حتی افراد بالای بیست و پنج سال هم می‌توانند با استفاده از این روش از پیری پوست پیشگیری کنند. البته افرادی که در پوست صورت یا گردن خود افتادگی شدید دارند نیاز به جراحی خواهند داشت. همچنین هایفو برای کسانی که در پوست محل درمان خود عفونت یا زخم دارند مناسب نیست.

هایفوتراپی صورت در چه قسمت‌های انجام می‌شود؟

هایفو کارایی‌های متعدد و چشمگیری برای لیفت پوست صورت دارد. از این روش می‌توان برای بهبود بخشیدن به نواحی مختلفی از صورت استفاده کرد. در این قسمت این نواحی را برمی‌شماریم.

  1. لیفت پوست در ناحیه گونه، ابرو و پلک
  2. لیفت و جوان سازی پوست در قسمت چانه
  3. لیفت و جوان سازی پوست دور چشم
  4. از بین بردن غبغب
  5. لیفت و محکم کردن پوست گردن و دکلته
  6. اصلاح طرح لبخند
  7. رفع چین و چروک نواحی مختلف صورت (1)
هایفوتراپی صورت
هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی چطور انجام می‌شود؟

بعد از مشاوره با پزشک، شما می‌توانید برای انجام این عمل آماده شوید. در مرحله اول باید پوست به طور کامل تمیز شود. اگر هرگونه مواد آرایشی یا ضد آفتاب روی پوست هست، باید کاملا شسته و پاک شود. پزشک ناحیه مورد نظر را با استفاده از مواد پاک‌کننده تمیز می‌کند. گاهی قبل از انجام هایفو مواد بی‌حس کننده روی پوست گذاشته می‌شود. البته هایفوتراپی با درد همراه نیست، اما ممکن است احساس گرما یا سوزن سوزن شدن برای فرد داشته باشد.

بعد از تمیز شدن کامل پوست، ژل مخصوصی روی پوست مالیده می‌شود. این ژل در واقع مثل همان ژل لوبریکانت است که در سونوگرافی استفاده می‌شود. پزشک دستگاه هایفو را روی صورت شما می‌گذارد و با مانیتور دستگاه امواج اولتراساوند را تنظیم می‌کند. امواج با پالس‌های کوتاه به نواحی مورد نظر وارد می‌شوند. سپس دستگاه از روی پوست برداشته شده و جلسه درمانی به پایان می‌رسد.

در بعضی از موارد ممکن است فرد نیاز داشته باشد قبل از انجام هایفو از داروی مسکن استفاده کند. این موضوع باید با مشورت پزشک تعیین شود. جلسه درمانی هایفوتراپی معمولا 30 تا 90 دقیقه طول می‌کشد. فرد می‌تواند بعد از پایان جلسه، به زندگی روزمره خود برسد. (2)

بیشتر بخوانید:

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

ممکن است در حین عمل هایفو درد خیلی جزئی داشته باشید. برخی افراد آن را چیزی شبیه پالس‌های الکتریکی کوچک یا احساس سوزن‌سوزن شدن خفیف توصیف می‌کنند.

اگر نگران درد هستید، پزشک ممکن است مصرف استامینوفن (تیلنول) یا یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (ادویل) را قبل از درمان پیشنهاد کند. بلافاصله پس از درمان، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می‌یابد.

مزایای هایفوتراپی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم هایفو یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی است که می‌تواند در بسیاری از موارد بر جراحی ارجح باشد. در این قسمت مهم‌ترین مزایای هایفو تراپی را مرور می‌کنیم.

  1. هایفو تعداد جلسات کمی دارد، چیزی در حدود یک تا سه جلسه.
  2. هر جلسه مدت کمی طول می‌کشد، حدود سی تا نود دقیقه.
  3. در این روش دوره نقاهت و ریکاوری وجود ندارد.
  4. هایفو روشی کاملا غیرجراحی است و هیچ برش، خونریزی و دردی در آن وجود ندارد.
  5. هایفو می‌تواند با دیگر روش‌های درمانی مثل میکرونیدلینگ انجام شود.
  6. نتایج هایفو به طور میانگین یک تا دوسال ماندگاری دارد.
  7. هزینه هایفو برای بسیاری از افراد قابل تامین است.

عوارض هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی با عوارض شدید و سختی همراه نیست و این یکی از مزیت‌های آن است. در این روش با عوارض معدود و خفیفی روبروایم. عوارضی مثل قرمزی، کبودی و تورم که موقتی هستند و خیلی زود از بین می‌روند. همانطور که گفتیم در زمان انجام هایفو احساس گرما یا سوزن سوزن شدن پوست وجود دارد. این حس سوزن سوزن شدن ممکن است چند روز باقی بماند، اما به شکلی نیست که آزاردهنده باشد.

ماندگاری هایفوتراپی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم این روش به طور میانگین بین یک تا دو سال ماندگاری دارد. در برخی موارد حتی تا سه سال هم می‌توان نتایج مطلوب هایفو را روی پوست مشاهده کرد. در سال اول معمولا هایفوتراپی دو بار انجام می‌شود و بعد از آن سالی یک بار.

در واقع عوامل متعددی بر میزان ماندگاری نتایج هایفو تاثیر دارند. عواملی مثل سن فرد، میزان افتادگی و شل شدگی پوست، میزان و عمق چین و چروک، وضعیت سلامت عمومی بدن، سبک زندگی و رژیم غذایی، میزان کلاژن سازی پوست و غیره در طول ماندگاری اثرات هایفو موثرند. می‌شود با رعایت یک روتین مناسب، ماندگاری این روش را طولانی‌تر کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا هایفوتراپی ایمن است؟

استفاده از امواج اولتراساوند از مدت‌ها پیش در پزشکی رواج داشته است. از این امواج در سونوگرافی نیز استفاده می‌شود، اما به شکلی متفاوت. در واقع در روش هایفوتراپی از هیچ نوع اشعه نوری استفاده نمی‌شود و تنها از امواج فراصوتی برای تحریک لایه‌های پوست بهره گرفته می‌شود. بنابراین می‌شود گفت این روش هیچگونه خطر یا عوارضی ندارد و می‌توان از ایمن بودن آن مطمئن بود.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

هزینه هایفوتراپی 1402

قیمت هایفوتراپی به عوامل گوناگونی وابسته است. بسته به هر فرد این هزینه می‌تواند متفاوت باشد. از جمله فاکتورهایی که روی قیمت هایفو تاثیر دارند می‌شود به سن، میزان افتادگی و چین و چروک صورت، شرایط کلی پوست، نواحی تحت درمان و تعداد جلسات مورد نیاز اشاره کرد. همچنین اعتبار و شناخته‌شدگی کلینیکی که به آن مراجعه کرده‌اید و هزینه جلسه مشاوره نیز می‌تواند در هزینه نهایی شما تاثیر داشته باشد. به طور میانگین هزینه هایفوتراپی در سال 1402، از حدود 3 تا 5 میلیون تومان متغیر است.

جمع بندی

تلاش برای حفظ سلامت، جوانی و شادابی پوست از دیرباز وجود داشته است. بشر همواره سعی کرده با راه‌های گوناگون این جوانی را حفظ کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی برای مدت خیلی طولانی‌تری می‌شود جوانی و شادابی را حفظ کرد. در این نوشته یکی از جدیدترین و موثرترین راه‌ها برای سلامت پوست را به شما معرفی کردیم. بسیاری از افرادی که برای لیفتینگ و جوان سازی پوست، هایفو صورت و یا هایفوتراپی غبغب از این روش استفاده کرده‌اند، بعد از مدتی از نتایج مطلوب آن راضی بوده‌اند. با انتخاب یک کلینیک خوب می‌توانید این روش را انجام دهید. همچنین رعایت روتین پوستی و سلامت عمومی و سبک زندگی شما تاثیر بسزایی در ماندگاری اثرات هایفو دارد.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی برای جوان‌سازی و لیفتینگ پوست صورت و گردن است.

هایفوتراپی چه عوارضی دارد؟

هایفوتراپی روشی بسیار ساده و ایمن است و عوارض شدیدی ندارد. تنها قرمزی و تورم که بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه هایفو به عوامل متعددی مثل سن، میزان افتادگی یا چین و چروک پوست، و تعداد جلسات درمانی بستگی دارد. هزینه هایفوتراپی از 30/000/000 ریال 50/000/000 ریال متغیر است.

منبع healthline medicalnewstoday
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.