لیفت بینی چیست؟ + روش، مزایا و هزینه 1402

0 4,113
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

زیبایی بینی به عنوان عضوی که درست در مرکز صورت قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های مختلفی برای رفع ایرادات بینی وجود دارد، از روش جراحی تا روش‌های غیرجراحی و ساده‌تر. لیفت بینی روشی مدرن در رفع ایرادات بینی است. اما لیفت بینی چیست و برای چه افرادی مناسب است؟ به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ این عمل دارای چه مزایا و معایبی است؟ آیا لیفت کردن بینی عوارض دارد؟ هزینه لیفت بینی چقدر است؟

حتما درباره موضوعات مختلف مثل چسب بینی و لیفت با روش‌های مختلف، جستجو کرده‌اید. در ادامه این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره لیفت بینی و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر شما هم چنین دغدغه‌ای دارید، این نوشته می‌تواند اطلاعات مفیدی به شما بدهد.

لیفت بینی چیست؟

مشکلات متفاوت و متعددی در مورد بینی می‌تواند وجود داشته باشد. مشکلاتی مثل افتادگی و سرپایین بودن بینی، قوز بینی، انحراف بینی، مشکلات تنفسی، شکستگی بینی و غیره. لیفت بینی روشی است که از طریق آن می‌شود بسیاری از ایرادات ظاهری بینی را برطرف نمود و شکل و شمایل مناسبی به بینی داد. یک مزیت بزرگ در مورد لیفت این است که معمولا با روش‌های غیرجراحی قابل انجام است.

البته در بعضی موارد ممکن است مشکل تنها از طریق جراحی قابل رفع باشد که این موضوع با معاینه و نظر پزشک مشخص می‌شود. به طور کل این کار می‌تواند تغییر چشمگیر و هماهنگی و همگونی بیشتری بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار کند.

چه کسانی برای لیفت بینی مناسب‌اند؟

نظر نهایی در مورد اینکه شما کاندید مناسبی برای لیفت بینی هستید یا نه، توسط پزشک اعلام می‌شود. اما به طور کلی بسیاری از ایرادات بینی را می‌شود با این روش برطرف کرد. لیفت بینی می‌تواند نقایص زیادی را در تیغه، نوک، قوز، پره، پوست و دیگر قسمت‌های بینی اصلاح کند.

کسانی که ایرادهای ژنتیکی در بینی دارند و یا کسانی که بینی خود را عمل کرده‌اند و می‌خواهند نواقص آن را برطرف کنند، می‌توانند از طریق لیفت بینی اقدام کنند. همچنین کسانی که بینی آنها شکسته یا آسیب ورزشی دیده می‌توانند معایب را از این طریق برطرف نمایند. میزان رفع عیب و امکان آن را پزشک بعد از معاینه و بررسی مشخص می‌کند.

اما حالا که به پزشک دسترسی ندارید چه؟ همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید میتوانید با پر کردن فرم زیر به صورت رایگان، درخواست مشاوره خود با بهترین متخصصان زیبایی را ثبت کنید. الان اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    انواع روش‌های لیفت بینی

    لیفت بینی می‌تواند به روش‌های غیرجراحی و یا روش جراحی انجام شود. طبیعتا در روش‌های غیرجراحی بیهوشی و نقاهت بعد از عمل وجود ندارد. اما نتایج این روش‌ها ماندگاری کمتری دارند. در این قسمت انواع روش‌های لیفت بینی را به شما معرفی می‌کنیم.

    لیفت بینی با نخ

    در این روش از نخ بخیه جذبی استفاده می‌شود. این نخ‌ها متناسب با بافت بدن بوده و بعد از مدتی جذب می‌شوند. لیفت با نخ روشی است که معمولا یک تا دوسال دوام دارد. یعنی تا وقتی که نخ‌ها کاملا جذب بافت بینی شوند.

    در این روش با در نظر گرفتن ایراد بینی، نخ در جای مناسب قرار داده شده و کشیده و تنظیم می‌شود. سپس در جای خود ثابت می‌شود و به بینی، آن فرم و شکل دلخواه و مطلوب را می‌دهد. برای لیفت بینی با نخ ابتدا بینی را با مواد مخصوص بی حس می‌کنند تا فرد در حین انجام کار دردی حس نکند.

    در این روش از نخ‌های مختلفی استفاده می‌شود مثل نخ پیدواو، نخ گاگ، نخ پلیکولید و یا نخ هوریکان. نخ پیدواو جدیدترین است و نتایج درخشانی در پی دارد. عمل لیفت با نخ معمولا حدود یک ربع طول می‌کشد و نقاهت ندارد. فرد می‌تواند بعد از انجام عمل، به فعالیت‌های روزانه خود برگردد. فقط کافی است که تا چند روز فعالیت سنگینی نداشته باشد و بینی را دستکاری نکند و فشار ندهد. (1)

    ماندگاری لیفت بینی با نخ چقدر است؟

    نخ‌هایی که در طول لیفت بینی وارد می‌شوند، برای همیشه دوام نمی‌آورند. پس از حدود هشت ماه ماندن در بینی، آنها شروع به تجزیه شدن و جذب شدن به بدن شما می‌کنند.

    در حالی که این فرآیند کاملاً ایمن است (نخ‌ها از مواد درجه‌یک پزشکی ساخته شده‌اند)، نتایج لیفت با نخ بینی شما در عرض یک سال از بین می‌رود مگر اینکه این روش را تکرار کنید، که می‌تواند از یک تا دو سال افزایش یابد. مهم نیست که پزشک شما چقدر خوب باشد، بینی شما در عرض چند سال به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

    لیفت بینی با تزریق فیلر

    تزریق فیلر صورت می‌تواند به رفع معایب متعددی در بینی کمک کند، مثل افتادگی، قوز، فرورفتگی و ناهمواری و غیره. فیلر بینی می‌تواند ظاهر یکدست و مطلوبی به بینی دهد. البته ایرادات بزرگ و اساسی را نمی‌توان با ژل برطرف کرد. اما این روش برای رفع ایرادات جزئی کارآمد است.

    معمولا از ژل مخصوصی برای بینی استفاده می‌شود و میزان رفع عیب و امکان آن، بعد از معاینه و بررسی پزشک تعیین می‌شود. این روش بسته به نوع ژل مصرفی، سن فرد و بافت پوست فرد معمولا یک یا دو سال دوام دارد.

    تزریق فیلر به صورت معمولا از نوع هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید بافتی متناسب و سازگار با بافت بدن دارد. کاملا بی خطر و بدون عوارض است و بعد از مدتی به مرور جذب بافت بدن می‌شود. همچنین هیالورونیک اسید باعث کلاژن سازی و شادابی پوست در طول زمان می‌شود.

    عکس قبل و بعد لیفت بینی
    عکس قبل و بعد لیفت بینی

    لیفت بینی با جراحی

    روش لیفت با نخ و لیفت با ژل جزو روش‌های کم تهاجمی و غیرجراحی به شمار می‌روند و نقاهت ندارند. در روش جراحی اما نیاز به بیهوشی است و همچنین فرد بعد از عمل باید دوره نقاهت را سپری کند. ابتدا در ویزیت حضوری، پزشک بینی را بررسی می‌کند و در مورد میزان و نوع تغییرات به فرد اطلاعات می‌دهد. عمل جراحی بینی معمولا بین دو تا چهار ساعت طول می‌کشد و حدود یک ساعت هم به ریکاوری بعد عمل نیاز است.

    در روش عمل بینی معمولا ناحیه بین دو سوراخ بینی برش داده شده و پوست از روی بینی برداشته می‌شود. بعد پزشک می‌تواند تغییرات مد نظر را اعمال کرده و دوباره پوست را به جای قبلی خود برگرداند و بخیه بزند. این جراحی با مقاصد متعددی انجام می‌شود مثل کوچک کردن بینی، رفع نواقص بینی، بزرگ‌تر کردن و پیوند غضروف به بینی، ترمیم بینی، رفع مشکلات بینی آسیب دیده یا شکسته، اصلاح جزئیات بعد از عمل و غیره.

    مزایای لیفت بینی

    مسلما انجام این عمل مزایای زیادی دارد. در این قسمت به مهم‌ترین این مزایا اشاره می‌کنیم.

    1. ایجاد تغییر مثبت چشمگیر در چهره
    2. ایجاد هماهنگی و همگونی بیشتر بین بینی و ترکیبات دیگر چهره
    3. عدم وجود محدودیت سنی
    4. عدم نیاز به بیهوشی در روش‌های غیرجراحی لیفت بینی

    عوارض لیفت بینی

    در روش‌های غیرجراحی معمولا عوارض چندانی وجود ندارد مگر اینکه کار به دست فرد ناشی و ناواردی انجام گیرد. از این رو مراجعه به فرد متخصص و معتبر اهمیت زیادی دارد. در روش جراحی نیز اگر جراحی بینی به دست پزشک متبحر و متخصص گوش و حلق و بینی انجام گیرد دارای عوارض نیست.

    تنها عوارض موقتی بعد از جراحی وجود دارد مثل درد، فشار، ورم و کبودی دور چشم‌ها و صورت که پس از مدتی از بین می‌رود. بسته به نوع پوست و شرایط فیزیکی فرد، زمانی که برای کاهش ورم و کبودی نیاز است متفاوت می‌باشد. گاهی ممکن است شش ماه تا یک سال طول بکشد تا ورم به طور کامل از بین برود و بینی فرم نهایی خود را نشان دهد. گاهی ممکن است بسته به نظر پزشک تا مدتی مجبور باشید از چسب لیفت بینی استفاده کنید.

    در بعضی موارد اگر پزشک تبحر لازم را نداشته باشد و بسته به بافت و پوست و غضروف‌های بینی، ممکن است مشکلات جزئی مثل عدم تقارن پیش بیاید. معمولا این موارد را می‌تواند با جراحی سرپایی و سبک اصلاح کرد.

    مراقبت‌های بعد از لیفت بینی

    رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند که نقاهت کمتری داشته باشید، روند بهبودی را سریع‌تر کنید و همچنین ماندگاری نتیجه لیفت بینی را بالا ببرید:

    1. کمپرس سرد روی بینی قرار دهید.
    2. اگر اسپلینت دارید تا حداقل یک هفته باید روی بینی شما بماند.
    3. از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون خودداری کنید.
    4. از ورزش و فعالیت‌های سنگین تا مدتی خودداری کنید.
    5. تا یک هفته از بودن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.
    6. از مصرف سیگار و دخانیات تا مدتی اجتناب کنید.

    هزینه لیفت بینی 1402

    قیمت لیفت بینی به عوامل گوناگونی وابسته است. مثلا قیمت روش‌های غیرجراحی خیلی از روش جراحی یا همان رینوپلاستی کمتر است. عواملی مثل نوع روش، کلینیک، پزشک، میزان ایرادات بینی، عمل اولیه یا ترمیمی، مشاوره و عکس‌ها و آزمایش‌ها، می‌تواند در تعیین هزینه نهایی شما نقش داشته باشد. هزینه لیفت بینی با روش جراحی از حدود 100/000/000 ریال تا 300/000/000 ریال متغیر است. همچنین در روش‌های غیر جراحی لیفت بینی، قیمت از حدود 50/000/000 ریال تا 80/000/000 ریال متفاوت است.

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    در این نوشته سعی کردیم درباره لیفت بینی و جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. بدیهی است که داشتن اطلاعات و آگاهی کافی پیش از اقدام می‌تواند کمک زیادی به شما کند. بینی عضو مهم و حساسی است، بنابراین برای انجام هر نوع تغییری در آن حتما به کلینیک معتبر و پزشک متخصص مراجعه کنید.

    لیفت بینی چیست؟

    لیفت بینی روشی است به دو صورت جراحی و غیر جراحی که می‌تواند انواع معایب مثل افتادگی و سرپایین بودن بینی، قوز بینی، انحراف بینی، مشکلات تنفسی، شکستگی بینی و غیره را اصلاح نماید.

    انواع روش‌های لیفت بینی چیست؟

    لیفت بینی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله: لیفت بینی با نخ، لیفت بینی با ژل و لیفت بینی با جراحی.

    هزینه لیفت بینی چقدر است؟

    قیمت لیفت بینی بسته به روش انتخابی شما، میزان ایرادات بینی، کلینیک و پزشک متخصص متفاوت می‌باشد. هزینه لیفت بینی با روش جراحی از حدود 10 تا 30 میلیون تومان متغیر است. همچنین در روش‌های غیر جراحی لیفت بینی، قیمت از حدود 5 تا 8 میلیون تومان متفاوت است.

    منبع facialsculpting
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.