فیلر بینی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

0 4,134
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

وقتی صحبت از تغییر شکل بینی به میان می‌آید، دیگر نیازی نیست که برای یک عمل جراحی سنتی بینی زیر تیغ جراحی بروید. در عوض شما می‌توانید برای رسیدن به شکل بینی رویایی خود، فیلرهای بینی را در نظر بگیرید و این درمان سریع و ساده را نسبت به جراحی تهاجمی انتخاب کنید. اما فیلر بینی چیست؟ چگونه انجام می‌شود؟ عوارض فیلر بینی چیست؟ قیمت فیلر بینی چقدر است؟ اگر شماهم قصد انجام فیلر بینی را دارید و می‌خواهید بیشتر درباره آن بدانید، حتما تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید.

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی (nose filler) که به آن رینوپلاستی غیر جراحی نیز می‌گویند یک عمل زیبایی است که با استفاده از فیلرهای پوستی به طور موقت، شکل بینی شما را تغییر می‌دهد. این عمل زیبایی گاهی اوقات جراحی بینی مایع یا عمل بینی غیرتهاجمی نامیده می‌شود.

چه از نظر اندازه و چه از نظر شکل، بسیاری از افراد در مورد بینی خود احساس نارضایتی می‌کنند. شکایت‌های رایج شامل برآمدگی، افسردگی و نگرانی در مورد بینی کج یا شکسته شده است که همه آن‌ها را می‌توان با فیلر بینی برطرف کرد. همان‌طور که دوستان و خانواده به شما اطمینان می‌دهند که نمی‌توانند مشکل بینی شما را ببینند، گاهی اوقات عدم اعتماد به نفس در شما می‌تواند باعث شود که از از عکس گرفتن خجالت زده شوید و یا حتی از فعالیت‌های اجتماعی کناره گیری‌کنید.(2)

افراد اغلب بینی‌های کوچک و قلمی را با زیبایی مرتبط می‌دانند. به همین دلیل کسانی که بینی قلابی یا پل بینی کوتاه دارند ممکن است بخواهند بینی خود را تغییر دهند. (به قسمت بالایی بینی، پل بینی گویند، که شامل ریشه و استخوان‌های اطراف بینی است.) افراد دیگری که در مورد بینی خود احساس نارضایتی می‌کنند، اغلب ممکن است از خود بپرسند که پس از عمل زیبایی فیلر بینی چه شکلی خواهند بود اما حاضر نیستند بدون اطمینان از نتیجه جراحی، از نظر مالی یا جسمی به یک عمل جراحی کامل بینی متعهد شوند.

برای کسانی که می خواهند تحت عمل جراحی قرار بگیرند و تغییرات اساسی در بینی خود بدهند، فیلر بینی و یا رینوپلاستی سنتی جوابگو نیست. در عوض، نتایج فوری را می‌توان از طریق عمل بینی بدون جراحی به دست آورد زیرا فیلرهای پوستی به سادگی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شوند تا آن را به شکلی مطلوب برسانند.

مزایای تزریق فیلر بینی
مزایای تزریق فیلر بینی

فیلر بینی چگونه انجام می‌شود؟

بعد از این که بیمار روی تخت دراز کشید، بینی او کاملا تمیز و استریلیزه می‌شود. سپس پزشک و یا جراح زیبایی با استفاده سوزنی نازک، یکی از فیلرهای اسید هیالورونیک را با توجه به شکل دلخواه بیمار در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند، بعد از نکمیل مرحله تزریق، نواحی و قسمت‌هایی که در آن‌ها تزریق صورت گرفته ماساژ داده می‌شوند.(1)

بیشتر بخوانید:

چه کسانی می‌توانند فیلر بینی انجام دهند؟

برحی عوامل وجود دارند که باعث می‌شود افراد کاندید مناسبی برای انجام فیلر بینی باشند، برخی از این عوامل عبارتند از:

  • افرادی با قوز بینی‌ متوسط که می‌توان با تزریق ژل در دو سمت آن، نمای یکنواختی در پل بینی ایجاد کرد.
  •  افرادی که قبلاً جراحی بینی انجام داده‌اند و مایلند بدون جراحی اصلاحاتی در آن ایجاد کنند.
  • افرادى که غیرقرینگی یا تورفتگی بینی‌ دارند که با تزریق حداقل ژل می‌توان آن‌ را پوشاند.
  • افرادى که پل بینی‌شان کمی پایین‌تر از حالت طبیعی‌ قرار گرفته باشد.
  • افرادى که پل بینى تورفته دارند و بینی‌شان کوتاه به نظر می‌رسد.

همچنین افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، یکی از بهترین کاندیداها برای تزریق فیلر بینی برای اصلاح فرم و حالت آن هستند. این افراد با تزریق فیلر به نوک بینی، اطراف و بالای آن می‌توانند به ظاهر بسیار زیبایی دست یابند. علاوه بر آن افرادی که بینی‌های گوشتی دارند پس از انجام این عمل بینی شاهد ایجاد تغییراتی قابل توجهی در فرم دماغ خود خواهند شد.

صبر کنید!! نیاز به مشاوره در خصوص فیلر بینی دارید؟ قبل از اینکه ادامه مقاله را بخوانید، فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا بهترین متخصصان زیبایی در اولین فرصت با شما تماس گرفته و در خصوص تزریق فیلر به بینی به شما مشاوره دهند. تا دیر نشده اقدام کنید.





    موارد استفاده از فیلر بینی

    تزریق فیلر بینی در اغلب موارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای عمل جراحی بینی باشد که در واقع یک جراحی تهاجمی است؛ هرچند این موضوع در تمامی افراد صدق نمی‌کند. به همین دلیل شما باید دقیقا شرایط خود را هنگام مراجعه به کلینیک زیبایی مدنظر توضیح داده و به متخصص بگویید که انتظار چه تغییراتی را دارید. در این صورت خواهید فهمید که آیا تزریق فیلر بینی می‌تواند راه حل خوبی برای رفع مشکل شما باشد یا خیر.

    با این‌حال تعدادی از مشکلاتی را که می‌توان با استفاده از تزریق فیلر بینی برطرف کرد عبارتند است:

    • برطرف کردن انحراف بینی
    • برطرف کردن قوزهای متوسط بینی
    • برطرف کردن افتادگی در سر بینی
    • برطرف کردن مشکل بینی‌هایی سر بالا
    • تجدید ساختار بینی‌های کوچک
    • اصلاح نوک بینی پس از جراحی
    • اصلاح ظاهری و صاف کردن بینی‌ عقابی
    • اصلاح فرورفتگی و یا برآمدگی‌ها در ناحیه پره‌های بینی
    • اصلاح بینی‌های پهن که ظاهری کوبیده دارند

    عوارض فیلر بینی

    بینی ناحیه‌ای بسیار حساس می‌باشد؛ زیرا پر از رگ‌های خونی و عروقی بوده که بسیار نزدیک با چشمان شما است. به همین علت فرم دادن به بینی با استفاده از تزریق فیلر نسبت به سایر روش‌های پرکننده تزریقی کمی پیچیده‌تر است و حتما باید تحت نظر پزشک متخصص و یا جراح زیبایی انجام شود تا هیچ‌گونه خطر و یا آسیبی به بیمار وارد نشود.

    به طور کلی احتمال وقوع عوارض تزریق فیلر بینی بسیار کم است و از این نظر به هیچ عنوان قابل مقایسه با عمل جراحی بینی نیست. پس از تزریق فیلر به بینی شما، ممکن است یک تورم بسیار خفیف و یا مقداری کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق ایجاد شود که این عوارض کاملا موقتی هستند و ظرف یک یا دو روز از بین خواهند رفت.

    توصیه‌های مراقبتی بعد از فیلر بینی

    بعد از اینکه به بینی خود فیلر تزریق کردید باید چندروزی مراقبت‌هایی از بینی خود انجام دهید تا عوارض زودتر برطرف شوند و شما نیز بهترین نتیجه را بگیرید. برخی مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر بینی عبارتند از:

    • از آرایش کردن اجتناب کنید اما کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
    • از وارد شدن هرگونه فشار به بینی به مدت یک هفته خودداری کنید.
    • پس از تزریق کردن فیلر به بینی باید تا ۲ هفته از انجام فعالیت‌های شدید بدنی بپرهیزید.
    • تا برطرف شدن کامل آثار قرمزی و ورم پس از تزریق، از رفتن به استخر، سونا یا جکوزی خودداری کنید.
    • پس از انجام تزریق فیلر بینی تا شش ساعت اول از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان کبودی و قرمزی بینی را به حداقل برسد.
    • تا ۷۲ ساعت پس از تزریق فیلر و به توصیه پزشک، برای کاهش درد ناشی از تزریق‌ها از کپسول سفالکسین استفاده کنید.

    قیمت فیلر بینی 1402

    هزینه فیلر بینی با توجه به موارد متخلفی مانند مواد استفاده شده، دستمزد جراح، منطقه جغرافیایی و کلینیکی که مراجعه می‌کنید بستگی دارد. اما به طور میانگین قیمت فیلر بینی در سال 1402 از 30/000/000 ریال تا 70/000/000 ریال متغیر است.

    شما می‌توانید در خصوص سایر انواع فیلر نیز در این مقالات بخوانید:

    کلام آخر

    وقتی صحبت از تغییر شکل بینی به میان می‌آید، دیگر نیازی نیست که برای یک عمل جراحی سنتی بینی زیر تیغ جراحی بروید. در عوض افراد بسیاری برای رسیدن به شکل بینی رویایی خود، فیلرهای بینی را در نظر می‌گیرند و این درمان سریع و ساده را نسبت به جراحی تهاجمی انتخاب می‌کنند. افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، یکی از بهترین کاندیداها برای تزریق فیلر بینی برای اصلاح فرم و حالت آن هستند.

    این نکته را به خاطر داشته باشید که بینی ناحیه‌ای بسیار حساس می‌باشد؛ زیرا پر از رگ‌های خونی و عروقی بوده که بسیار نزدیک با چشمان شما است. به همین علت فرم بینی با استفاده از تزریق فیلر نسبت به سایر روش‌های پرکننده تزریقی کمی پیچیده‌تر است و حتما باید تحت نظر پزشک متخصص و یا جراح زیبایی انجام شود.

    فیلر بینی چیست؟

    فیلر بینی نوعی پرکننده است؛ این پرکننده می‌تواند با انواع مختلفی از فیلر باشد. اما به طور معمول از هیالورونیک اسید برای این کار استفاده می‌شود. تزریق انواع فیلرها به بینی می‌تواند جایگزین مناسبی برای جراحی‌های غیر ضروری بینی بوده و شما را به نتیجه دلخواه برساند.

    فیلر بینی چگونه انجام می‌شود؟

    بعد از این که بیمار روی تخت دراز کشید، بینی او کاملا تمیز و استریلیزه می‌شود. سپس و پزشک و یا جراح زیبایی با استفاده سوزنی نازک، یکی از فیلرهای اسید هیالورونیک را با توجه به شکل دلخواه بیمار در نواحی مورد نظر تزریق می‌کند تا نواقص ظاهری بینی را برطرف کند.

    عوارض جانبی فیلر بینی چیست؟

    احتمال وقوع عوارض تزریق فیلر بینی بسیار کم است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با عمل جراحی بینی نیست. پس از تزریق فیلر به بینی شما، ممکن است یک تورم بسیار خفیف و یا مقداری کبودی و قرمزی در ناحیه تزریق ایجاد شود که این عوارض کاملا موقتی هستند و ظرف یک یا دو روز از بین خواهند رفت.

    منبع harleystreet clevelandclinic
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.