لیفت شقیقه چیست؟ + انواع، عوارض و هزینه

0 2,325
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

ابروهای بالا و چشم‌های کشیده حالتی زیبا و جذاب به صورت می‌دهند. به طوری که این ویژگی امروزه یکی از معیارهای زیبایی به شمار می‌رود. ممکن است به دلایل طبیعی و ژنتیکی ابروهای شخص حالت افتاده یا صاف و بی شکل داشته باشند. از طرفی با بالا رفتن سن پیشانی و ابروها حالت افتاده‌تری پیدا می‌کنند و چین و چروک گوشه‌های چشم بیشتر می‌شود. لیفت شقیقه یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌شود این جذابیت را به چهره هدیه داد. اما لیفت شقیقه چیست و به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام این عمل هستند؟ آیا این عمل عوارض دارد؟ چه مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز است؟

احتمالا درباره انواع راه‌های کشیده‌تر کردن ابروها و چشم‌ها شنیده‌اید، از کش لیفت شقیقه تا جراحی. در ادامه این نوشته قصد داریم در باره لیفت شقیقه که یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی دوره اخیر است صحبت کنیم. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، حتما تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

لیفت شقیقه چیست؟

همانطور که اشاره کردیم به دلایل ژنتیکی یا به دلیل افزایش سن ممکن است ابروها حالتی افتاده داشته باشند. عمل لیفت شقیقه که با نام لیفت تمپورال (temporal lift) هم شناخته می‌شود، یک عمل زیبایی است که برای بالا بردن انتهای ابروها و کشیده‌تر کردن آنها انجام می‌شود. در واقع با لیفت شقیقه چشم‌ها حالت کشیده‌تری پیدا می‌کنند، درشت‌تر می‌شوند و فاصله انتهای ابرو و چشم‌ها بیشتر می‌شود.

از طرفی لیفت تمپورال کمک می‌کند که چین و چروک‌های گوشه چشم‌ها از بین برود و صاف شود. این عمل هم بین جوانان پرطرفدار است و هم بین افرادی که سن بالایی دارند. انجام این روش تا حد زیادی چهره فرد را تغییر می‌دهد و بر جوانی و جذابیت آن می‌افزاید. (1)

بیشتر بخوانید:

چه کسانی برای لیفت شقیقه مناسب‌اند؟

همانطور که اشاره کردیم این عمل هم بین جوانان و هم بین افراد مسن رواج دارد و تاثیرگذار است. اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم که چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام این عمل هستند می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. افرادی که به طور ژنتیکی و ارثی دم ابروی رو به پایین و افتاده دارند.
  2. افرادی که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی ابروها و یا چین و چروک‌های پنجه کلاغی کنار چشم شده‌اند.
  3. کسانی که به لیفت کامل ابرو احتیاج ندارند و تنها می‌خواهند انتهای ابروهای آنها کشیده شود.
مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

انواع روش لیفت شقیقه

برای انجام لیفت شقیقه روش‌های گوناگونی وجود دارد. بعضی از این روش‌ها کم‌تهاجمی و غیرجراحی هستند و بعضی دیگر به جراحی نیاز دارند. در این قسمت روش‌های مختلف این عمل را به شما معرفی می‌کنیم.

لیفت شقیقه با نخ

حتما درباره روش‌های استفاده از نخ برای کشیدن قسمت‌های مختلف صورت شنیده‌اید. این روش برای لیفت شقیقه و کشیدن ابروها نیز به کار می‌رود. این نخ‌ها در واقع مثل بخیه جذبی هستند و بعد از مدتی جذب بافت پوست می‌شوند. لیفت شقیقه با نخ حدود دو تا سه سال دوام دارد.

برای این کار ابتدا محلی را که قرار است با نخ لیفت شود، با استفاده از کرم مخصوص بی‌حس می‌کنند. بعد از آن پزشک با استفاده از سوزن‌های ظریفی کار لیفت با نخ را انجام می‌دهد. بعد از انجام این روش معمولا تا چند روز زخم‌های کوچکی ممکن است در آن ناحیه دیده شود و بعد از چند روز از بین می‌روند. این روش دوره نقاهت ندارد و فرد می‌تواند بعد از انجام کار، به فعالیت‌های روزمره خود برگردد.

لیفت شقیقه با پلاسما جت

یکی از روش‌های کم تهاجمی دیگر برای لیفت شقیقه روش پلاسما جت است. این کار با دستگاه پلاسما جت انجام می‌شود که در واقع بافت پوست را تحریک می‌کند و با تحریک کلاژن سازی و الاستیسیته باعث کاهش چین و چروک و صاف شدن پوست می‌شود.

روش پلاسما جت برای نواحی کنار چشم که خطوط و چین و چروک دارند بسیار مناسب است. معمولا با در نظر گرفتن نوع پوست و میزان چین و چروک، سه تا چهار جلسه پلاسما جت با فواصل یک ماهه برای فرد تجویز می‌شود. این روش ماندگاری نسبتا خوبی هم دارد و بعد از پنج سال می‌شود آن را تمدید کرد.

لیفت شقیقه با ژل

لیفت شقیقه با تزریق ژل یکی دیگر از راه‌های غیرجراحی برای انجام این عمل است. البته ناحیه شقیقه ناحیه بسیار حساسی است و این کار حتما باید به دست پزشک متخصص و متبحر انجام شود، در غیر این صورت می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری شود.

با افزایش سن معمولا شقیقه‌ها میزانی از چربی را از دست داده و فرورفته‌تر می‌شوند. تزریق ژل این ناحیه را مجددا پر می‌کند و همچنین باعث کشیده شدن انتهای ابروها می‌شود. برای این کار معمولا از ژل‌های هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. ژل‌های هیالورونیک اسید ترکیباتی متناسب با بافت بدن دارند و به مرور جذب بافت می‌شوند.

لیفت شقیقه با جراحی

جراحی لیفت شقیقه معمولا با بیهوشی و یا بی حسی موضعی انجام می‌شود. برای انجام این روش که با نام تمپروپلاستی هم شناخته می‌شود، برش‌های کوچکی در ناحیه رویش مو در قسمت بالای گوش ایجاد می‌کنند. حین عمل، بافت زیرین پوست به سمت بالا کشیده شده و همانجا فیکس می‌شود. بعد از برداشتن پوست اضافه، محل برش را بخیه می‌زنند.

این عمل حدود یک تا دو ساعت طول می‌کشد و دوره نقاهت کوتاهی دارد. از آنجا که برش‌ها داخل مو قرار دارند، بخیه‌ها دیده نمی‌شوند. لیفت شقیقه با جراحی یک روش دائمی محسوب می‌شود و نتیجه‌اش بسیار ماندگار است. البته سبک زندگی و مراقبت‌های فرد می‌تواند در میزان این ماندگاری تاثیر بگذارد؛ مثل رژیم غذایی و عدم استعمال دخانیات از جمله سیگار و نگهداری صحیح از پوست.

بیشتر بخوانید:

لیفت شقیقه چه مزایایی دارد؟

مزایای لیفت شقیقه شامل این موارد هستند:

بالا بردن قسمت بیرونی ابروها
کاهش چین و چروک روی پیشانی و گوشه چشم.
تقویت قسمت بیرونی پیشانی
کاهش پوست اضافی پلک بالایی
باز کردن و شادابی چشم

این روش اغلب با لیفت پلک انجام می‌شود که بلفاروپلاستی فوقانی نامیده می‌شود.

عوارض لیفت شقیقه

همانطور که اشاره کردیم عمل لیفت شقیقه نقاهت کوتاهی دارد. این عمل همچنین شامل عوارض زیادی نیست. به خصوص اگر به دست پزشک متبحر انجام گیرد. از عوارض موقتی این عمل می‌توان به التهاب، ورم، کبودی و قرمزی اشاره کرد. این علائم با استراحت و مراقبت، معمولا بعد از دو هفته از بین می‌روند. سرعت از بین رفتن کبودی و ورم بسته به بدن هر فرد متفاوت است. در برخی موارد ممکن است کبودی تا حدود یک ماه باقی بماند.

اگرچه این دوره از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما پس از 3-7 روز می توانید به فعالیت وزندگی روزمره برگردید. آنچه بازگشت به کار و زندگی اجتماعی را تعیین می‌کند این است که آیا تورم در اطراف چشمان شما وجود دارد یا خیر، و در صورت وجود، آیا از نظر بینایی شما را اذیت می‌کند یا خیر. در غیر این صورت مانعی برای بیرون رفتن شما حتی فردای آن روز با استفاده از عینک آفتابی وجود ندارد. پیاده‌روی‌های طولانی را می‌توان بعد از 2 هفته و ورزش‌های سنگین را بعد از 4 هفته شروع کرد. با این حال، انجام برخی ورزش‌ها را به مدت 2 ماه توصیه نمی‌کنیم که احتمال ضربه به سر شما وجود دارد.

نواحی بخیه شده با کرم ترمیم کننده قابل درمان است که باید به طور مستمر استفاده شود. اگر فرد عوارضی مثل کبودی و قرمزی و ورم را بیش از مدت نرمال مشاهده کرد و یا با سرگیجه و تهوع روبرو شد باید حتما با پزشک خود در تماس باشد.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

انجام صحیح مراقبت‌ها می‌تواند روند بهبودی شما بعد از عمل را تسریع کند. در این قسمت به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مراقبت‌های بعد از لیفت شقیقه اشاره می‌کنیم.

  1. تا یک هفته به صورت نیمه نشسته بخوابید و مراقب باشید روی صورت خود فشار نیاورید.
  2. تا یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  3. تا دو یا سه روز حمام نروید و روی صورت آب داغ نریزید.
  4. در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و برای بیرون رفتن حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  5. داروهای تجویز شده پزشک را به طور منظم مصرف کنید.
  6. از دستکاری و فشار دادن شقیقه‌ها بپرهیزید.

هزینه لیفت شقیقه 1402

هزینه لیفت شقیقه بسته به عوامل گوناگونی متفاوت است. مهم‌ترین عامل روش لیفت است. طبیعتا جراحی لیفت نسبت به روش‌های دیگر قیمت بالاتری دارد. از عوامل دیگری که در هزینه نهایی تاثیرگذار است می‌توان به نوع پوست فرد، سن فرد، میزان افتادگی ابروها و یا میزان چین و چروک‌ها، اعتبار پزشک و کلینیک، اشاره کرد. قیمت لیفت شقیقه به روش جراحی در سال 1402 حدود 20 میلیون تومان می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

سخن آخر

در این نوشته سعی کردیم درباره لیفت شقیقه و روش‌های مختلف آن صحبت کنیم. عملی که این روزها بسیار پرطرفدار است و تاثیر فوق‌العاده‌ای در جوانی و جذابیت چهره دارد. فراموش نکنید که مراجعه به پزشک متخصص و با مهارت و همچنین انجام درست مراقبت‌های درمانی می‌تواند یک تجربه خوب برای شما رقم بزند.

روش‌های لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه به روش‌های گوناگون انجام می‌گیرد. لیفت با نخ، لیفت با ژل، لیفت با پلاسما جت، و لیفت با جراحی.

آیا جراحی لیفت شقیقه عوارض دارد؟

جراحی لیفت شقیقه اگر به دست پزشک متخصص و متبحر انجام گیرد عوارض چندانی ندارد. عوارض موقتی این عمل، التهاب، ورم، کبودی و قرمزی هستند که معمولا تا دو هفته بعد از جراحی از بین می‌روند.

هزینه لیفت شقیقه چقدر است؟

هزینه لیفت شقیقه بستگی به روش انتخابی شما دراد. جراحی لیفت هزینه بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد. عواملی مثل سن و نوع پوست، میزان چین و چروک و افتادگی، و کلینیک و پزشک هم در تعیین هزینه نهایی موثرند. هزینه لیفت شقیقه 1402 به روش جراحی حدود 20/000/000 تومان می‌باشد.

منبع chirurgie
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.