تزریق چربی به صورت | مزایا، عوارض و هزینه تزریق 1402

0 568
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

همه می‌دانیم که در اثر بالا رفتن سن، کلاژن سازی و الاستیسیته پوست کاهش می‌یابد و این باعث بروز چین و چروک و افتادگی در پوست می‌شود؛ همان چیزی که به آن می‌گوییم “پیری”. یکی از اتفاقات دیگری که در روند افزایش سن برای پوست می‌افتد، کاهش لایه‌های چربی پوست است. از دست رفتن چربی باعث می‌شود پوست افتادگی پیدا کند و استحکام خود را از دست بدهد.

روش‌های گوناگونی برای جوان سازی و لیفت پوست وجود دارد. یکی از این روش‌ها تزریق چربی به صورت است. اما تزریق چربی به صورت چیست و چطور انجام می‌شود؟ برای چه کسانی مناسب است؟ چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟ عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟ هزینه تزریق چربی به صورت سال 1402 چقدر است؟

در این نوشته قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و به این سوالات پاسخ دهیم. اگر شما نیز دنبال راهی برای جوان سازی پوست خود هستید و می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره تزریق چربی به صورت داشته باشید، حتما تا پایان این مقاله از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

تزریق چربی به صورت چیست؟

در این روش مقداری چربی از قسمت‌هایی از بدن که معمولا چربی زیادی دارند، مثل ران‌ها و پهلوها برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظر تزریق می‌گردد. این ناحیه ممکن است صورت، دست‌ها، سینه، باسن و یا واژن باشد. این روش فقط مخصوص صورت نیست و تزریق چربی باسن و تزریق چربی به واژن هم طرفداران زیادی دارند.

در روش تزریق چربی به صورت، فرورفتگی‌ها و شیارها پر می‌شوند و کانتورینگ صورت بهبود می‌یابد و در واقع حجم از دست رفته صورت دوباره بازسازی می‌شود. تزریق چربی می‌تواند یک راه حل خوب و ماندگار برای رفع اثرات پیری باشد. این روش، یک روش کم تهاجمی است و دوره نقاهت کوتاهی دارد. همچنین می‌تواند با روش‎های زیبایی دیگری مثل بلفاروپلاستی یا لیفت همراه شود و نتیجه چشمگیرتری داشه باشد(1).

تزریق چربی صورت برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم تزریق چربی با پر کردن حجم صورت می‌تواند تاثیر بسزایی در جوان‌سازی چهره داشته باشد. افرادی که شرایط زیر را دارند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای انجام این روش باشند:

  1. افرادی که قصد کانتورینگ صورت دارند و می‌خواهند بخش‌هایی از چهره را برجسته‌تر یا پرتر کنند.
  2. کسانی که خط خنده، اخم و یا بغض عمیقی دارند.
  3. کسانی که دچار افتادگی و شل شدگی پوست ناشی از بالا رفتن سن شده‌اند.
  4. کسانی که گودی زیر چشم دارند.
  5. کسانی که نیاز به رفع چین و چروک و جوان سازی پوست دارند.

صبر کنید!! همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید؛ می‌توانید با وارد کردن اطلاعات و درخواست خود در فرم زیر، مشاوره رایگان توسط بهترین متخصصان زیبایی در خصوص تزریق چربی به صورت داشته باشید. همین حالا اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.





    تزریق چربی به صورت چطور انجام می‌شود؟

    همانطور که پیش‌تر گفتیم در این روش، از چربی بدن خود فرد برای تزریق استفاده می‌شود. با این چربی می‌شود نواقص صورت را تا حد زیادی برطرف کرد. اما این روش طی چه مراحلی انجام می‌گیرد؟ در اینجا این مراحل را با هم مرور می‌کنیم:

    بی حس کردن

    پیش از انجام کار، نواحی برداشت چربی و تزریق چربی را با استفاده از ماده مخصوص، بی‌حس می‌کنند.

    خارج کردن چربی

    با ایجاد یک برش به اندازه سه تا پنج میلی‌متر در ران، شکم و یا پهلو چربی مورد نیاز برداشته می‌شود. به این کار لیپوساکشن یا لیپوماتیک هم گفته می‌شود. روشی که بسیاری از افراد برای لاغری انجام می‌دهند.

    شستشوی چربی

    در این مرحله چربی برداشته شده را داخل سانتریفیوژ تصفیه کرده و شستشو می‌دهند. بافت چربی باید مایع و خالص باشد. در صورت عدم خلوص می‌تواند نتیجه نامطلوبی در تزریق بدهد.

    تزریق چربی

    در مرحله آخر، چربی را به مقدار کافی و به طور یکنواخت به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند. این چربی توسط بافت اطرافش احاطه می‌شود و اکسیژن و مواد غذایی لازم را دریافت می‌کند. فرآیند تزریق چربی بسته به وسعت ناحیه مورد نظر، حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. (2)

    بیشتر بخوانید:

    تزریق چربی به صورت چه مزایا و معایبی دارد؟

    تزریق چربی مزایای متعددی نسبت به روش‌های دیگر دارد که در این قسمت به مهم‌ترین این مزایا اشاره می‌کنیم.

    1. از آنجا که چربی از بدن خود فرد تامین می‌شود، هیچگونه حساسیتی در این روش بروز نمی‌کند.
    2. نتیجه حاصل از تزریق چربی ماندگاری بالایی دارد. ماندگاری این روش بسیار بیشتر از تزریق فیلر است.
    3. تزریق چربی جزو روش‌های غیر تهاجمی و ایمن است.

    اما از معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. چربی برداشته‌شده، نیاز به آماده‌سازی قبل از تزریق دارد، بنابراین این روش کمی زمان‌بر است.
    2. برای حجم دادن به لب و گونه و کانتورینگ صورت ممکن است به چند جلسه تزریق نیاز باشد.
    3. هزینه این روش بالاتر از تزریق فیلر می‌باشد.

    عوارض تزریق چربی صورت

    تزریق چربی چنانچه به دست فرد متخصص و در شرایط کاملا بهداشتی انجام شود عوارض خطرناکی به دنبال نخواهد داشت. از عوارض موقتی این روش می‌توان به کبودی و ورم اشاره کرد. التهاب، کبودی، ورم، و سفتی‌ای که در ناحیه تزریق ایجاد می‌شود، بعد از مدتی و با مراقبت‌های بعد عمل از بین می‌رود.

    چه انتظاری از نتیجه تزریق چربی به صورت داشته باشم؟

    انتقال چربی می‌تواند با کاهش علائم قابل مشاهده پیری در صورت که ممکن است شامل خطوط عمیق زیر پلک‌ها و از اطراف بینی تا گوشه دهان باشد و همچنین بهبود شکل گونه‌ها، به جوان سازی صورت شما کمک کند. اگرچه مقداری جذب چربی وجود دارد، اما نتایج انتقال چربی بسیار طولانی مدت است. با این حال، انتقال چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند.

    مراقبت‌های قبل از تزریق چربی صورت

    رعایت نکات احتیاطی و مراقبت‌های قبل و بعد از انجام تزریق، می‌تواند تاثیر زیادی در گرفتن نتیجه مطلوب و حفظ این نتیجه داشته باشد. قبل از تزریق چربی به صورت شما باید موارد زیر را رعایت کنید:

    1. به مدت یک ماه قبل از انجام روش، از مصرف سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.
    2. از مصرف داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین و داروهای ضدالتهابی و ویتامین‌ها خودداری کنید.
    3. وضعیت سلامتی خود و همچنین داروهای مصرفی خود را به طور کامل به اطلاع پزشک برسانید.
    4. سعی کنید رژیم غذایی سالمی را پیش بگیرید و به میزان کافی آب بنوشید.

    مراقبت‌های بعد از تزریق چربی صورت

    بعد از تزریق چربی به صورت نیز باید مراقبت‌هایی انجام دهید که هم نتیجه بهتری بگیرید و هم عوارض کمتری تجربه کنید. این موارد شامل:

    1. تا یک روز بعد از تزریق چربی به صورت، سوپ و غذای آبکی بخورید و بعد از آن به رژیم غذایی عادی خود برگردید.
    2. فقط از داروهای مسکنی که پزشک تجویز کرده مصرف کنید و از مصرف داروهای مسکن دیگر بپرهیزید.
    3. تا دو روز بعد از تزریق نباید استحمام کنید.
    4. تا یک هفته بعد از تزریق چربی صورت از فعالیت‌های سنگین و ورزشی خودداری کنید.
    5. به اندازه کافی استراحت کنید و تا جایی که می‌توانید آب بنوشید.

    بیشتر بخوانید:

    هزینه تزریق چربی به صورت 1402

    فاکتورهای مختلفی بر هزینه تزریق چربی تاثیر دارند و این هزینه می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. تجربه و شهرت پزشک، اعتبار و شهرت کلینیک، تجهیزات و تست‌های پزشکی، میزان چربی که باید تزریق شود و عوامل دیگر در تعیین هزینه نهایی شما نقش دارند. به طور میانگین هزینه تزریق چربی صورت در سال 1402 با توجه به ناحیه تزریق، از 1 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان متغیر است.

    مشاوره و تست HPV
    مشاوره و تست HPV

    جمع بندی

    تزریق چربی یکی از ماندگارترین روش‌ها برای جوان‌سازی یا کانتورینگ صورت است. انجام درست و اصولی این روش به دست فرد متخصص و با تجربه، و همچنین رعایت نکات مراقبتی از طرف منتقاضی، می‌تواند نتیجه مطلوبی را برای فرد رقم بزند. رفع چین و چروک‌ها یا نواقص چهره می‌تواند تاثیر شگرفی بر افزایش اعتماد به نفس شخص داشته باشد. برای انجام روش تزریق چربی سعی کنید با تحقیق و آگاهی، کلینیک معتبری را انتخاب کنید و از خدمات درجه‌یک بهره بگیرید.

    کلینیک فوق تخصصی پوست و موی جردن به عنوان یکی مراکز معتبر در تهران، انواع خدمات زیبایی را بالاترین کیفیت و دقت انجام خواهد داد. توصیه می‌کنیم با خیال راحت برای انجام کارهای زیبایی خود مانند تزریق چربی به کلینیک جردن با مدیریت دکتر نیلفروش زاده مراجعه نمائید.

    تزریق چربی به صورت چطور انجام می‌شود؟

    این روش در سه مرحله انجام می‌گیرد: برداشت چربی از بدن، آماده‌سازی چربی، و تزریق چربی به ناحیه مورد نظر صورت.

    تزریق چربی به صورت چه عوارضی دارد؟

    تزریق چربی در صورتی که در شرایط بهداشتی و به دست فرد متخصص انجام شود، عوارض خطرناکی ندارد. از عوارض موقتی آن می‌شود به ورم، کبودی و سفتی نواحی تزریق شده اشاره کرد که بعد از مدتی از بین می‌روند.

    هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟

    هزینه تزریق چربی به صورت بسته به عوامل متعددی متفاوت است. تجربه و شهرت پزشک، اعتبار کلینیک، تجهیزات و تست‌ها و میزان چربی مورد نیاز، در تعیین هزینه نهایی موثراند.

    چند روز بعد از تزریق چربی صورت طبیعی میشود؟

    در یک هفته اول بعد از تزریق چربی، صورت شما متورم خواهد بود و بعد از دو هفته این عارضه کمتر خواهد شد. پس از گذشت یک ماه از تزریق چربی به صورت، صورت در حالت طبیعی قرار خواهد گرفت.

    منبع singhealth nhs
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.