از کجا بفهمیم بارداریم؟ چگونه در خانه تست بارداری بدهیم؟

448 334,611
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

گاهی اوقات بانوان با علائم بارداری مواجه می‌شوند اما، از بارداری خود مطمئن نیستند. در این شرایط انواع تست‌های بارداری وجود دارند، که می‌توانند مشخص کنند که آیا فرد باردار است یا خیر. از طرفی بسیاری از افراد سعی می‌کنند که با امکانات موجود در خانه، از باردار بودن خود مطمئن شوند.

در این مقاله از مجله سلامت کیوان، شما را با انواع روش‌های تست بارداری در خانه آشنا می‌کنیم.

انواع روش‌های تست بارداری در خانه

از کجا بفهمیم بارداریم؟ یکی از متداول‌ترین سوال‌ها درباره علائم بارداری این است که این علائم از چه زمانی ظاهر می‌شوند؟ اما جواب این سوال نسبت به زنان متفاوت است. گاهی اوقات علائم بارداری بعد از دو هفته و با تهوع شروع می‌شود همچنین اگر پریود هم نشده باشید، احتمال باردار بودنتان بیشتر خواهد بود.

یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص بارداری در خانه استفاده از بیبی چک یا تست حاملگی خانگی است. در صورتی که متوجه عقب افتادن پریودتان شدید، به غیر از تست بیبی چک، تست‌های بارداری مختلفی مانند تست ادرار و آزمایش خون (تست بتا بارداری) وجود دارند که، به واسطه آن‌ها می‌توان از میزان هورمون کوریونیک گنادوتروپین (hCG) در ادرار یا خون مطلع شد.(1)

اما فرد با کمک برخی از مواد مختلف می‌تواند در خانه این تست را انجام دهد. لازم به ذکر است این موارد هیچکدام تاییدیه علمی ندارند و بر پایه شواهد عمومی مردم ذکر شده‌اند؛ پس جواب این آزمایشات به هیچ‌وجه قطعی نخواهد بود. در ادامه به بررسی این مواد و روش‌ها برای انجام تست بارداری در خانه می‌پردازیم.

شکر

یک قاشق غذاخوری شکر را در یک کاسه پلاستیکی بریزید و سپس مقدار کمی ادرار خود را به آن اضافه کنید. پس از آن به نحوه واکنش قند نگاه کنید. اگر به سرعت حل شود، نتیجه منفی است، اما اگر توده‌ای از شکر نامحلول تشکیل شود، نتیجه مثبت است. در حقیقت هورمون (hCG) موجود در ادرار، مانع از حل شدن شکر در ادرار می‌شود. به همین دلیل نتیجه مثبت خواهد بود.

شامپو

شامپو یکی از موادی است که، بانوان می‌توانند با استفاده از آن در خانه تعیین کنند که، باردار هستند یا نه. برای انجام تست بارداری با استفاده از این روش، ابتدا باید مقداری شامپو و آب را ترکیب کرد تا یک ماده فوم‌مانند به وجود آید. سپس فرد باید از ادرار خود به آن ترکیب اضافه کند. سپس به ترکیب نگاه کند تا متوجه تغییرات آن شود.

اگر ترکیب شروع به کف کردن کند، به این معنی است که تست بارداری مثبت است. اگرچه هنوز هم توضیح شیمیایی دقیقی برای آن تعیین نشده است، اما هورمون (hCG) عامل اصلی برای کف کردن شامپوست. به همین دلیل نتیجه تست مثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خمیردندان

یکی از موادی که برای تشخیص بارداری در منزل استفاده می‌شود، خمیردندان است. در این راستا فرد مشکوک به بارداری باید 2 قاشق غذاخوری خمیر دندان سفید را در ظرفی بریزد. سپس ادرار خود را به آن اضافه کند. اگر رنگ خمیر دندان آبی شود، نتیجه مثبت است.

بسیاری بر این باور هستند که هورمون (hCG) موجود در ادرار باعث این تغییر رنگ می‌شود. البته باید توجه داشت که خمیردندان به رنگ‌های مختلفی وجود دارد و نمی‌توان به طور قطعی درباره صحت نتیجه این آزمایش نظر داد.

ماده سفیدکننده

در این حالت فرد باید کمی از ادرار خود را در یک ظرف کوچک جمع کرده و نصف فنجان سفیدکننده به آن اضافه کند. سپس 3 تا 5 دقیقه صبر کند. اگر ترکیب مورد نظر کف کند و شاهد واکنش‌ بین این دو ماده باشید، نتیجه مثبت است.

در هنگام این آزمایش باید توجه داشت که، اگر فرد بخار را استنشاق کند یا مخلوط را روی پوستش بریزد، خطرناک است و به او آسیب وارد می‌شود. بنابراین نباید مستقیم روی ظرف حاوی سفیدکننده ادرار کرد، زیرا بخار آن می‌تواند، پوست فرد را تحریک کند.

صابون

صابون یکی دیگر از موادی است که، به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که علائم بارداری در شما شکل گرفته است یا خیر. برای این منظور می‌توان، مقدار کمی از ادرار را به یک تکه کوچک صابون اضافه کرده و آن را کامل مخلوط کرد.

عملکرد صابون و شامپو در مقابل هورمون (hCG) مانند یکدیگر است. بنابراین اگر ترکیب صابون و ادرار کف کند، نتیجه مثبت است.

سرکه

در این روش، مقداری سرکه سفید را به مقدار کمی ادرار اضافه کنید. سرکه نیز مانند خمیردندان تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین 3 تا 5 دقیقه صبر کنید، اگر تغییر رنگ سرکه را مشاهده کردید، به این معنی است که، نتیجه تست بارداری مثبت است.

جوش شیرین

به نمونه ادرار در ظرف پلاستیکی، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین عملکردی مانند صابون دارد. اگر هورمون (hCG) در ادرار وجود داشته باشد، در مخلوط حباب‌هایی تشکیل می‌شود و می‌توان نتیجه گرفت که تست بارداری مثبت است.

نوشابه

بسیاری از بانوان برای اصمینان از علائم بارداری، از نوشابه استفاده می‌کنند. اگر تست بارداری خانمی مثبت باشد، ترکیب کمی ادرار و مقداری نوشابه شروع به کف کردن می‌کند.

قند برای تعیین بارداری

برای تست خانگی بارداری با قند باید مقداری از ادرار اول صبح خود را در لیوان نگه دارید و سپس روی چند حبه قند بریزید؛ اگر قند‌ها شروع به ذوب شدن کردند یعنی شما باردار نیستید و اگر قندها به جای ذوب شدن به هم چسبیدند و شبیه یه توده شدند احتمال باردار خواهید بود.

گندم و جو

مواد دیگری که برای تست بارداری پیشنهاد می‌شود، گندم و جو هستند. تخمیر این مواد بعد از اضافه شدن ادرار آغاز می‌شود. این واکنش به دلیل وجود هورمون (hCG) است.

آیا تشخیص بارداری از روی کف دست ممکن است؟

در میان باورها و اعتقادات قدیمی مردم امکان تشخیص بارداری از روی کف دست هم وجود داشته است. حتی با بررسی خطوط عمودی و افقی حدس می‌زدند که بچه دختر است یا پسر. البته که این اعتقادات می‌تواند سرگرم کننده باشد. اما هیچ اثبات علمی مبنی بر اینکه بارداری از کف دست مشخص شود وجود ندارد.

البته نکته‌ای که می‌تواند قابل توجه باشد این است که در دوران بارداری، تغییرات در دست‌ها شایع است. تورم خفیف دست‌ها ممکن است به دلیل تجمع طبیعی مایعات در دوران بارداری باشد. اما نمی‌توان به طور صد در صد روی این نشانه حساب کرد.

علائم بارداری چیست؟

انجام آزمایش بارداری و یا بیبی چک روش‌های بهتری برای تشخیص بارداری هستند. اگر علائم بارداری را در خود مشاهده کردید بهتر است با انجام تست از آن مطمئن شوید. برخی از علائم اولیه بارداری عبارتند از:

  • به تعویق افتادن عادت ماهیانه
  • درد شکم
  • لکه بینی
  • تغییرات در پستان‌ها
  • خستگی زیاد
  • حالت تهوع

جمع‌بندی

  • متخصصان در تست بارداری وجود هورمون (hCG) را بررسی می‌کنند.
  • سرکه، شکر، نمک، قند، جوش شیرین، نوشابه، صابون، سفیدکننده و شامپو می‌توانند در تعیین نتیجه نهایی باردار بودن کمک‌کننده باشند.
  • با وجود مواد مختلف از جمله موادی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، تست ادرار و تست خون نظر قطعی‌تری درباره باردار بودن افراد ارائه می‌دهند.
  • با استفاده از بی‌بی چک و یا انجام آزمایش خون از نتیجه تست خود مطمئن‌تر شوید.

مطالب مرتبط:

چه هورمونی در خون یا ادرار نشان‌دهنده باردار بودن است؟

هورمون (hCG) در خون و ادرار نشان‌دهنده باردار بودن خانم‌هاست.

چه موادی می‌توانند به تست بارداری در منزل کمک کنند؟

گندم و جو، سرکه، شکر، نمک، قند، جوش شیرین، نوشابه، صابون، سفیدکننده و شامپو برای تست بارداری در منزل کاربردی هستند.

چه آزمایش‌هایی جواب قطعی‌تری به تست بارداری می‌‌دهند؟

آزمایش خون و تست ادرار به خانم‌ها کمک می‌کنند که درباره باردار بودن یا عدم بارداری خود مطمئن شوند.

آیا استفاده از بی بی چک برای تست بارداری مطمئن است؟

بر اساس شواهد، نتایج بی بی چک در صورتی که در زمان صحیح و در شرایط درست استفاده شود حدود 97 درصد قابل اعتماد خواهد بود.

اگر بی بی چک منفی شد ولی هنوز پریود نشدیم چیکار کنیم؟

از سایر روش‌هایی که اطمینان بیشتری خواهند داد استفاده کنید. تست بتای بارداری یا Bhcg یک تست آزمایشگاهی و قابل اتکاتر برای تست بارداری خواهد بود.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری چیست؟

تست بی بی چک معمولا اولین و در دسترس ترین تست بارداری است اما گاهی بی بی چک ممکن است حاملگی در مراحل اولیه خود نشان ندهد و بصورت کاذب جواب تست منفی شود. با این‌حال بهترین زمان انجام این تست بی بی چک یک هفته پس از تاخیر پریود است.

منبع webmd
448 نظر
  1. زهرا گفت

    سلام وقت بخیر
    من ماه قبل احساس سوزن سوزن شدن و خارش سینه داشتم
    ک پریود شدم ماه قبل
    این ماه هم بعضی وقتا حالت تهوع و سر درد دارم
    ک اکثرا موقع کار کردن این حسا رو دارم

    اقدام ب بارداری هم نکردیم
    فقط شاید پیشاب بوده باشه

    بازم احتمال بارداری هست؟ با این علایمی ک دارم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر بعد از رابطه محافظت نشده مثل ماه های قبل پریود شدید یعنی باردار نیستید.

  2. سمیرا گفت

    من یه پریودی سنگین داشتم بعد هیچ یک از علایم تخمک گذاری رو نداشتم الانم ۲۲ روز از پریودم عقب افتاده بعد ده روز عقب افتادن هم بی بی زدم منفی بود و حالا ترشحات سفید بدون بو دارم علت چی میتونه باشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر قرص‌های هورمونی مصرف کردید ممکن است در این عامل تاثیرگذار باشند.
      اگر به بارداری مشکوک هستید مجدد از بی بی چک و تست بتا استفاده کنید و اگر نتیجه ای حاصل نشد به متخصص زنان مراجعه کنید.

  3. فرزانه گفت

    سلام وقت بخیر ببخشید من بعد از ۷روز بی بی چک زدم منفی شد …۳روز قبلش هم بی بی چک زدم منفی شد به نظرتون امکان داره خطا بزنه ؟یاکلا به خاطر کیستمه که پریودم عقب افتاده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تا 99 درصد بی بی چک جواب درستی نمایش خواهد داد اگر در زمان مناسبی انجام شود.
      جهت اطمینان از تست بتا نیز استفاده نمائید.
      بله کیست هم ممکن است منجر به تاخیر در پریود شود.

  4. فرزانه گفت

    سلام وقت بخیر …من ۲۵روز پیش رابطه در حد مالش داشتم که مایع منی خارج تخلیه شد و از برخورد پیشاب مطمئن نیستم….۳روز پیش هم رابطه مقعدی داشتم و مایع منی در مقعد خالی شد و مطمئن نیستم با واژن برخورد داشته یا نه اما بلافاصله بعدش کاملا شستشو انجام دادم و اینکه باکره هستم الان هم ۳روزه پریودم عقب افتاده و کیست تخمدان هم دارم به اندازه ۷سانت….با این شرایط احتمال بارداری وجود داره؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله می‌توان احتمالی را برای بارداری درنظر گرفت، آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده کنید.
      ضمنا باکره نیستید و صرفا هایمن سالم دارید!

      1. محیا گفت

        ببخشید منظورتون چیه باکره نیستم من دخول واژینال نداشتم….علائم پریود رو هم دارم البته ولی تاخیر افتاده امکان داره به خاطر کیستم تاخیر افتاده باشه چون پیش اومده

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        منظور، مفهوم باکرگی و نه صرفا نداشتن پرده بکارت است. به علت فرهگ غلط یا هرچیز دیگری، بسیاری از دختران به سایر روابط مانند رابطه مقعدی (با عوارض شدید) روی می‌آورند که هنگام ازدواج سند سلامت پرده بکارت داشته باشند. اما مفوم باکره بودن چیزی فراتر از نداشتن دخول واژینال است. اما اگر می‌خواهید قبل از ازدواج رابطه داشته باشید، باید نترسید و این مسئله برای همسر آینده شما روشن باشد و اصل صداقت را پیشه بگیرید.
        این نکته فقط تلنگری بود و ارتباطی به شرایط شما نخواهد داشت.
        در پاسخ به سوال دومتان؛
        بدون دخول هم در صورت برخورد مایع منی یا پیشاب با ورودی واژن می‌توان باردار شد ولی احتمال آن کم است. نمی‌توان به طور قطع گفت علت تاخیر، کیست شماست یا بارداری. آرام باشید و پس از 7 روز تاخیر جهت اطمینان از بارداری، بی بی چک استفاده نمائید. اگر نتیجه ای حاصل نشد و تاخیر ادامه دار بود برای معاینه و درمان کیست به متخصص زنان مراجعه نمائید.

      3. ندا گفت

        احسنتتتتتتت علاوه بر آموزش نکات علمی،نکات اخلاقی هم اضافه کردین آفرین

  5. Dnya گفت

    سلام من ماه پیش رابطه داشتم ولی این ماه پریودیم یکم چنروز عقب افتاد ولی پریود شدم ولی پریویم رنگش قرمز نبود مثل همیشه قهوه ای بود و تموم شد .احتمال بارداری وجود داره ؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید و خونریزی لکه‌ای یا لانه گزینی کم داشته‌اید بله احتمال بارداری وجود دارد.
      21 روز پس از رابطه بی بی چک و 14 روز بعد از رابطه از تست بتا جهت بررسی بارداری می‌توانید استفاده نمائید.

    2. محیا گفت

      سلام وقت بخیر
      ۲۵روز پیش رابطه داشتم در حد مالش که مایع منی خارج تخلیه شد و از پیشاب مطمئن نیستم که برخورد داشته یا نه….۳روز پیش هم رابطه مقعدی داشتم و مایع منی در مقعد خالی شد و از برخورد با واژن هم مطمئن نیستم اما بلافاصله بعدش شستشو انجام شد دقیق هم روز موعد پریودیم بوده….و اینکه باکره هستم…الان ۳روزه از زمان پریودم میگذره و این نکته رو بگم که کیست تخمدان ۷سانتی هم دارم ….با این حال احتمال بارداری وجود داره؟

  6. شیرین گفت

    سلام من ۲۶ سالم هست حدود چند ماه هست پریودی من از ۵‌روز به سه روز رسیده یعنی دوره پریودیم الان سه روزه هست و کامل توی این سه روز خونریزی زیادی دارم حدود چند ماه پیش سونوگرافی رفتم دکتر سونوگرافی گفت کیست های ریز ریز داری
    شنیدم که در دوران بارداری میشه پریود بود ممکن باردار باشم ؟!؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      کیست‌ها ممکن است شرایط قاعدگی شما را تغییر دهند.
      اگر خونریزی کاملی دارید احتمال بارداری وجود ندارد. باور غلطی که بین مردم رواج یافته، پریود شدن در دوران بارداری است، بسیاری از افراد خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی در دوران بارداری را با پریود شدن کامل اشتباه می‌گیرند و اقرار می‌کنند پریود شده‌اند. اینطور نیست.
      نگران نباشید. جهت درمان کیست ها به متخصص زنان مراجعه کنید.

  7. Mahla گفت

    سلام وقت بخیر من در چهل روز سه‌ بار پریود شدم سونو آزمایش رفتم هیچ مشکلی نبود آخرین بار سکس داشتم و شکمم الان چهار هفته هست بزرگ ورم کرده و خسته‌گی‌و بی‌حالی و تورم شکم و اینا دارم جز حالت تهوع..قرص اورژانسی هم خوردم بعد رابطه ولی نمیدونم حامله هستم یانه؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است به علت مصرف قرص اورژانسی این عوارض را تجربه کرده باشید.
      اگر بعد از سکس کامل پریود شده‌اید احتمال بارداری وجود ندارد، در غیر این صورت تست بتا هم انجام دهید و جهت بررسی به متخصص زنان مراجعه کنید.

  8. مریم گفت

    باسلام
    جناب ببخشید در ناحیه شکمم نبض ها نامنظمی زده میشه آیا ممکن است باردار باشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در برخی بانوان ممکن است نبض شکمی به عوان یکی از علائم بارداری باشد، اما سایر علل نیز ممکن است دخیل باشند.
      اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید و همچنین 7 روز تاخیر در پریود خود داشته‌اید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  9. Bbbb گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من با نامزدم رابطه سطحی بدون دخول داشتم و باکره هستم
    انزال صورت نگرفت اما درتماس با پیشاب بودم
    ۳ ساعت بعد از رابطه ۸ قرص ال دی باهم خوردم و صبح روز بعد ۴ عدد و ۱۲ ساعت بعد ۴ تا دیگه خوردم
    روز موعد پریودم لکه ها و ترشحات قهوه ای داشتم و صبح روز بعد خونریزی همراه با لخته شروع شد و امروز روز سوم خونریزی هست جدا از روز لکه بینی
    امت پریود احساس میکنم سبک تر از همیشه هست
    و درد در پهلوی چپ دارم
    آیا این خون لانه گزینی هست یا پریودی
    خیلی نگرانم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      برای مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی، تنها مصرف 8 عدد آن کافی است.
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است. تغییرات ممکن است به علت مصرف قرص اورژانسی باشد.
      جهت اطمینان می‌توانید از تست بتا دو هفته پس از رابطه جنسی استفاده نمائید.

      1. Bbbb گفت

        میتونم به جای آزمایش از بیبی چک استفاده کنم؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        21 روز پس از رابطه می‌توانید از بی بی چک استفاده کنید.

  10. خانم گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۱ دی رابطه محافظت نشده داشتم و از ۴ تا قرص اورژانسی استفاده کردم ۹ دی خونریزی شبیه پریود داشتم که ۴ روز طول کشید و ۲۳ بهمن ماه خونریزی داشتم شبیه پریود که ۴ روز طول کشید و ۲۱ بهمن ازمایش تیتر بتا انجام دادم که عددش ۱ شد و منفی
    ۲۷ بهمن رابطه دهانی داشتم و از اینکه چیزی وارد واژنم شده یا نه مطمئن نیستم
    چه زمانی میتونم ازمایش انجام بدم که از جوابش مطمئن باشم و این مطلب درسته که ممکنه ازمایش خون برای بعضیا تا دو سه ماه نشون نده؟؟؟
    و اینکه اگه فرض بر بارداری باشه من چطور تشخیص بدم خونریزی طبیعی هستش یا پریوده؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      چرا از 4 قرص اورژانسی استفاده کردید؟ قرص اورژانسی تکی یا دوتایی است.
      پریود شدن به صورت کامل (لکه بینی یا لانه گزینی نباشد) به معنای عدم بارداری است.
      دو هفته پس از رابطه مشکوک می‌توانید تست بتا و یک هفته پس از تاخیر یا 21 روز پس از رابطه می‌توانید از بی بی چک استفاده کنید و تا حد زیادی قابل اطمینان خواهد بود.

    2. فاطمه گفت

      سلام وقت بخیر تست بی بی چک مثبت بوده دوروزه پیش
      الان خونریزی دارم همراه با درد شدید شکم آیا معنی چی میشه

  11. Bita گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من ۱۶ بهمن رابطه داشتم ولی بلافاصله بعد دو ساعت از قرص اورژانسی استفاده کردم
    و تایم پریودمم ۸ اسفند هستش ولی از الان لکه بینی دارم
    ایا امکان بارداری هستش !؟چقدر احتمال داره!؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمالا از عوارض قرص اورژانسی است. تا سیکل پریود صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  12. بی نام گفت

    سلام،ممنون میشم جواب منو بدید
    من روز اخر پریودم(۱۹بهمن) رابطه با پیشگیری طبیعی داشتم، دقیقا از یک هفته بعدش حالت تهوع شدید و سرگیجه شروع شد، الان که دو هفته گذشته ترشحات سفید رنگ بسیار غلیظ دارم که اصلا چسبنده نیست، دقیقا بافتش مثل پماد هست به همون غلظت و غیرچسبنده، همیشه در دوران تخمک ریزی ترشح سفید غلیظ داشتم اما چسبنده بود، ولی الان اصلا چسبنده نیست و دقیقا مثل پماد هست
    از اونجایی که هنوز دو هفته دیگه تا پریودم مونده،استرس دارم،میخوام زودتر متوجه بشم، بنظر شما ممکنه حامله باشم؟
    اصلا روز اخر پریود امکان بارداری هست؟
    و اگر الان بیبی چک بذارم نتیجه‌ش درست درمیاد یا زوده؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده، احتمال کمی را هم برای بارداری با پیشاب باید درنظر بگیرید.
      بله در روزهای آخر پریود نیز ممکن است بارداری رخ دهد.
      استرس نداشته باشید، دو هفته پس از رابطه جنسی می‌توانید تست بتا در آزمایشگاه جهت بررسی بارداری بدهید. بهترین زمان استفاده از بی بی چک نیز یک هفته پس از تاخیر پریود یا 21 روز پس از رابطه است.

  13. نازنین گفت

    سلام دکتر من حدودا ۳۶ روز پیش رابطه بدون دخول داشتم ولی مطمئن نیستم ک مایع منی روی واژنم ریخت یا ن و الان چند روزی از وقت پریودیم گذشته و پریود نشدم چند درصد احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد چون من باکره هستم از این میترسم حامله شده باشم چه درمان خانگی برا سقط پیشنهاد میکنین ک بدون اینک کسی بفهمه اگ حامله باشم سقط بشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت برخورد مایع منی با واژن (حتی بدون دخول) احتمال بارداری وجود دارد.
      اگر 7 روز تاخیر دارید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.
      آرامش خود را حفظ کنید و جهت اقدامات بعدی هم باید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  14. ممم گفت

    سلام وقت بخیر
    من اخرین بار۲۶ دی عادت شدم
    تا امروزم عادت نشدم علائمشو دارم
    رابطه نزدیک نداشتم فقط منی رو دست همسرم ریخته شده بود ک با الکل پاک کردم بعد اون رابطه با دست ایشون بود احتمال بار داری هست ؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید و تقریبا صفر است.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید. جهت اطمینان می‌توانید از بی بی چک نیز استفاده نمائید.

  15. پیمان گفت

    سلام خست نباشید
    من ۱۲ روز از پریودم گذشت
    روز سوم از و سونو دادم
    ولی الان پریود نشدم رابط بدون جلوگیری داشتم
    بی بی چک چ مارکی بزنم و اینک مهمه صب بزنی؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تفاوتی ندارد، از داروخانه تهیه کنید.
      در این مقاله به طور کامل درباره نحوه استفاده و انواع بی بی چک صحبت کردیم که می‌توانید مطالعه کنید: بی بی چک

  16. Sahar گفت

    سلام وقتتون بخیر.2بهمن ماه اخرین روز پریودم بود و رابطه داشتم.دو هفته پیش هم شدید بیمار شدم و سفازولین.سرم.و شربت و قرص های کودیین به مقادیر زیادی استفاده کردم.شربتهای زغفرون و دارچین هم زیاد استفاده کردم+کارهای سنگین.الان دوروز از تایم پریودمم هم میگذره هیچ علایم نه از پریود نه از بارداری ندارم.امکان بارداری هست؟
    و اگر باشه با این چیزایی که گفتم به سلامتش اسیبی زدم؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است تاخیر شما به دلیل بیماری، مصرف دارو و تغییر شرایط غذایی بوده باشد.
      استرس نداشته باشید و صبر کنید.
      اگر 7 روز تاخیر شما ادامه دار بود از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  17. لیلا گفت

    سلام وقت بخیر
    آیا احتمال این هست که لکه های قهوه پریود باشن قبل از تاریخ شروع قاعدگی.من بیبی چکم زدم منفی بود و الان خیلی استرس دارم چون پریود نمیشم و فقط همون لکه های قهوه بود

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری وجود دارد اگر رابطه محافظت نشده داشته‌اید.
      از تست بتا دو هفته پس از رابطه نیز می‌توانید استفاده نمائید.

    2. م... گفت

      سلام وقت بخیر
      من الان ۱۳ روزه که پریود نشدم و سینه هام درد داره دقیقا مثله همون موقع ها که میخام پریود بشم
      دوبار بی بی چک استفاده کردم منفی بود
      الان باید چه کاری انجام بدم که متوجه بشم حامله نیستم ؟
      و اینکه اگه حامله باشم چه قرص و دارو و یا چه کار خونگی برای سقط انجام بدم ؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        از تست بتا نیز جهت اطمینان از بارداری استفاده کنید.
        اگر نتیجه‌ای حاصل نشد یا باردار بودید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  18. بی نام گفت

    با سلام
    من قبل۵روز رابطه از پشت داشتم و فقط کمی از مایه منی ریختح شد الان فقط کمی شکمم درد میکنه بعدش رو صورتم چندتا جوش دراومدع حالت تهوع تکرر ادرار خستگی اینا ندارم فق شکمم درد میکنه و ی مایه زردی یا سفیدی میاد مایه سفید همیش میومد ولی الان نمیدونم چیح ولی زردع چسبناک نیست ولی ایا حاملم یا چی وکمی کمرم درد میکنه شکمم بعضی وقتا قاروقور میکنه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر مایع منی یا پیشاب با واژن برخورد نداشته احتمال بارداری وجود ندارد.
      آرامش خود را حفظ کنید و تا سیکل پریودی صبر کنید، اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

      1. بی نام گفت

        ببخشید ولی فق دل درد اینا دارم و ب وقت پریودم۷روز موندع اونصری۲۵دی پریود شدم الان میتونه از پریودی باشح چون من توی پریودی جوش میزنم اینا نمیتونمم بیبی بزنم-!

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        صبر کنید تا پریود و استرس نداشته باشید.
        اگر علائم شبیه پریودی است که جای نگرانی ندارد.

  19. سارا گفت

    سلام وقت بخیر
    من حدود ۳۳روز پیش رابطه داشتم و جلوگیری انجام دادم اما بدون هیچ گونه وسایلی و دو هفته قبل از پریودم لکه های قهوه دیدم و الان ۷روز از پریودم گذشته آیا احتمال بارداری است

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در رابطه محافظت نشده احتمال کمی را برای بارداری با پیشاب باید درنظر گرفت.
      جهت بررسی بارداری از بی بی چک و تست بتا (BhCG) استفاده نمائید.

  20. تینا گفت

    سلام وقت بخیر ببخشید من هفت هشت ذوز قبل پریودی رابطه داشته بعد از هفت هشت روز پریود شدم احتمال بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر پریودی شما کامل و مانند قبل بوده احتمال بارداری وجود ندارد.

  21. فهیمه گفت

    باسلام
    من ۲۵ روز پیش رابطه لاپایی داشتم ولی در حد ۳۰ ثانیه بود و من نذاشتم ادامه پیدا کنه
    با پیشاب قبل ارضا شدن امکان بارداری وجود داره؟
    باید ۴ روز دیگه پریود بشم ولی علائمی ندارم
    بعد یک ساعت رفتم حموم و خودمو کامل شستم
    الانم حالت تهوع و کسالت دارم البته مریض هم هستم نمیدونم این از علائم بارداری هست یا نه
    لطفاااا زود جواب بدید خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      نگران نباشید
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید است.
      تا زمان مقرر پریودی صبر کنید.
      ممکن است به علت بیماری و استرس نیز کمی تاخیر تجربه کنید. آرامش خود را حفظ کنید.
      اگر 7 روز تاخیر داشتید جهت اطمینان خاطر از بی بی چک استفاده نمائید.

  22. .... گفت

    سلام
    من دوسه روز از تموم شدن پریودیم گذشته بود که قرص اورژانسی مصرف کردم و 4،5روز بعد پریود شدم، مدت زمان پریودی مثل همیشه بود، دوسه روز از پریودی گذشته بود که دوباره پریود شدم، اگر از دفه اولی که پریود شدم حساب کنم دقیقا به موقع پریود شدم اما اگر از زمان پریودی بر اثر قرص اورژانسی حساب کنم خیلی زود پریود شدم، احتمال بارداری وجود داره؟
    زمان بعدی پریودی رو باید از کدوم دفه حساب کنم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      متوجه سوالتون نشدم دقیق.
      به طور کلی، بعد از مصرف قرص اورژانسی به دلیل تغییرات شدید هورمونی ابتدا تا 10 روز بعد از مصرف قرص پریود می‌شوید و احتمالا تا سه سیکل آینده با نامنظمی مواجه خواهید بود که طبیعی است و با گذشت زمان به حالت قبل بازخواهد گشت.

  23. romina گفت

    سلام خدمت جناب دکتر گرامی و محترم.
    ایا کسی که تنبلی تخمدان داره و تخمکاش پلی کیستیکی هست و با قرص پریود میشه.میتونه به راحتی باردار بشه؟یا برای اقدام به بارداری باید پیش متخصص بره و درمان بشه؟
    میشه راهنمایی کنید لطفا

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است تحت نظر پزشک خود باشید و اقداماتی که لازم است برای بارداری انجام دهید را از پزشک سوال کنید.

  24. مهسا گفت

    اینم یادم رفت بگم که من ماه پیش بعد رابطه مقعدی پریود شدم و کامل بوده
    ولی برای این سری مطمئن نیستم چون تایم پریودم حدود هفت هشت روز دیگست

  25. مهسا گفت

    سلام وقتتون بخیر من حدود یک ماه پیش رابطه ی مقعدی داشتم سه بار در روز،و دو سه هفته پیش هم یکبار در روز رابطه ی مقعدی داشتم،هر کدومشون مایع منی داخل ریخته شده و فکر میکنم هر سری مقدار کمی روی واژنم ریخته یا ازش رد شده.ضمن اینکه من مبتلا به پلی کیستیک هستم و شیش ساله قرص سیپروتون کامپاد میخورم و پریودم با قرصه.
    احتمالا بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در ابتدا توصیه می‌شود اکیدا از انجام رابطه مقعدی آن‌هم با این تعداد دفعات خودداری نمائید، چراکه منجر به عوارض جبران ناپذیری برای طرفین خواهد شد.
      یا حداقل از کاندوم برای پیشگیری از عفونت استفاده نمائید.
      تا سیکل پریودی بعدی صبر کنید و اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده کنید.
      اینجا بیشتر درباره عوارض این رابطه بخوانید: عوارض رابطه مقعدی

  26. سمانه گفت

    سلام من رابطه بدون دخول داشتم یک ماه پیش و پریودم عقب افتاده بود سه هفته بعدش تا ۲۱ روز قرص ال دی مصرف کردم بعد قرص ال دی ۴ روز بعد تموم شدن قرص پریود شدم میخواستم ببینم احتمال بلرداری وجود داره؟ یعنی میشه وقتی باردار باشی با قرص ال دی پریود شی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر پریودی شما کامل بوده خیر احتمال بارداری وجود ندارد.

  27. یاسی گفت

    من یک هفته قبل از موعد پریودیم لک دیدم. ا دو سه روز بعد دوباره لک دیدم. تست بتا چهار روز قبل تایم پریودی صفر بود. از اونجا ک ماه قبل بارداریم از دست رفته بود، و اینکه لانه گزینی میتونه همزمان با تایم پریودی باشه، محض اطمینان شیاف استفاده کردم لک بینی تموم شد. دو سه روز شیاف استفاده کردم. نمیدونم شیاف رو باید قطع کنم و پریود بشم، یا اگه قرار باشه پریود بشم حین استفاده هم میشه.. یا باید صبر کنم عقب بیوفته برم تست بدم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر شرایط خاصی دارید بهتر است به متخصص زنان مراجعه نمائید و از مصرف خودسرانه دارو خودداری نمائید.
      ضمنا دو هفته پس از رابطه جنسی زمان مناسبی برای انجام تست بتا خواهد بود. و بی بی چک را نیز می‌توانید یک هفته پس از تاخیر انجام دهید.

  28. م گفت

    87 روز قبل رابطه داشتم که مایع منی برخورد نکرده با واژنم اما از پیشاب مطمئن نیستم از اون موقع تا الان 3 بار به طور تقریبا منظم پریود شدم با خونریزی شدید مثل همیشه الان که چند روزی هست اخرین قاعدگیم تموم شه کمرم به شدت درد میکنه ایا احتمال بارداری هست یا خیر؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری در این شرایط به هیچ وجه وجود ندارد.
      اگر شرایط شما ادامه دار یا سایر علائم را تجربه کردید به پزشک مراجعه نمائید.

  29. سارا گفت

    با سلام
    روز ۱۹ دی تخمک گذاری من بود. و رابطه محافظت نشده داشتم از فردای روز رابطه علائمی همچون گرفتگی زیر شکم و بعد از چند روز ورم و درد سینه و نوک سینه رو داشتم و هنوز دارم …. ۱۰ روز بعد از رابطه ازمایش خون دادم و بتا ۳ بود ، سوال من اینه که زود ازمایش دادم یا طی این چند روز باید نشون میده بارداری رو؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا بهترین زمان انجام تست بتا بارداری روز 14 پس از رابطه است.

      1. سارا گفت

        ممنون از پاسخگوییتون.
        سوال دیگه که دارم اینه که ممکنه عدد بتا توی این ۴ روز، یه دفعه بره بالا؟ یعنی از روز ۱۰ بعد از رابطه جنسی تا روز ۱۴

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        مشخص نیست.
        طبق تحقیقات تقریبا دو هفته پس از رابطه جنسی فرایند بارداری انجام می‌شود و در آزمایش قابل تشخیص خواهد بود.

  30. بی نام گفت

    سلام ، ماه پیش تو روزای تخمک گذاری برای بارداری اقدام کردیم ، این ماه بایستی ۱۴ دی ماه پریود میشدم ولی تا الان نشدم،،دوره هام منظم بودن، ولی الان دوهفته ست که تاخیر دارم،،،چندتا بیبی چک استفاده کردم منفی بودن،،
    احتمال بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال بارداری وجود دارد.
      از تست بتا در آزمایشگاه نیز جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  31. زهرا گفت

    سلام خسته نباشید ۲هفته پیش رابطه داشتم باید ۲۰ یا۲۴پریودمیشدم چون همه ماه ها این تاریخ پریودمیشم ولی از ۲۰تا ۲۵فقط لکه های قهوه ای کم دارم مثل ترشح امکان بارداری هست آقای دکتر؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر رابطه محافظت نشده داشته اید احتمال بارداری وجود دارد.
      یک هفته پس از تاخیر از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  32. فاطمه گفت

    سلام من 13روز پیش رابطه محافظت نشده داشتم ولی مایع منی داخل واژنم ریخته نشده ولی 4 بار در طول یک روز رابطه داشتم احتمال بارداری هست؟امروز باید پریود میشدم ولی نشدم خیلی نگرانم لطفا جواب بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال بارداری با پیشاب به خصوص در رابطه‌های بعدی وجود دارد.
      آرامش خود را حفظ کنید؛ از بی بی چک یک هفته پس از تاخیر در پریود استفاده نمائید.

      1. فاطمه گفت

        ببخشید دوباره پیام میدم ۱۳ روز از رابطم گذشته آزمایش خون بدم مشخص میشه؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        فردا تست بتا بارداری انجام دهید. (روز 14 بعد از رابطه)

  33. سمیراا گفت

    سلام من رابطه محافظت نشده داشتم نزاشتم به نیم ساعت برسه قرص اورژانسی ۱/۵ خوردم ولی الان ۱۰ روز گذشته فکر کنم پریود نشدم یعنی باردارم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      تا سیکل پریودی خود صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  34. Rr گفت

    سلام وقت بخير دكتر من هفته پيش رابطه مقعدي داشتم مطمئن نيستم كه پيش ابش به واژنم برخورد كرده يا نه باوجود پرده بكارت امكان بارداري وجود داره ؟ الان بعد خوردن غذا حالت تهوع دارم لگن سمت چپ و درد ميكنه ممكنه باردار باشم؟ نميتونم بيبي بزنم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط کم است. علائم ممکن است به علت رابطه مقعدی ایجاد شده باشد که توصیه میشود از انجام مجدد آن خودداری نمائید.
      پرده بکارت نیز مانعی برای بارداری نخواهد بود.
      آرامش خود را حفظ کنید و تا سیکل مقرر پریودی صبر کنید. اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  35. نازیییی گفت

    سلام بعد خوردم قرص اورژانسی لوونورژسترول چقدر باید بگذره تا پریود بشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا 10 روز پس از مصرف قرص پریود خواهید شد. اگر نشدید تا سیکل مقرر پریودی صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  36. سارا گفت

    سلام
    من طی ماه پیش رابطه با کاندوم داشتم
    الان پریود شدم و دو روز اول خونریزی شدید داشتم مثل دفعه های پیش، اما دوره پریود من ۷ روز ولی ایندفه روز چهارم پریودیم تقریبا تموم شده
    آیا احتمال بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر از سلامت کاندوم و عدم برخورد پیشاب و مایع منی با واژن اطمینان دارید احتمال بارداری وجود ندارد و ممکن است به سایر علل این تغییر رخ داده باشد. درغیر این صورت، دو هفته پس از رابطه از تست بتا و 21 روز پس از رابطه از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

  37. فاطمه گفت

    سلام من دوماه پیش رابطه بدون دخول داشتم و ماه قبل هم به موقع و ۷ روز پریود شدم اما این ماه دوهفته عقب افتاده بیبی چک هم منفی بود آیا امکان بارداری با وجود پریودی ماه قبل هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر اگر پریودی شما کامل بوده امکان بارداری بسیار بعید و تقریبا صفر است.
      سایر علل مانند استرس یا تغییر شرایط زندگی ممکن است در این تاخیر دخیل باشند. صبر کنید و اگر تا سیمل بعدی پریود نشدید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  38. فاطمه گفت

    سلام خسته نباشید
    من پرولاکتینم بالا بود چند وقت پیش و دکتر بهم قرص کابرگولین داد و من مصرف کردم
    ۳ بار رابطه بدون جلوگیری داشتم
    احتمال بارداری وجود داره؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      قرص کابرگولین به عنوان قرص ضدبارداری استفاده نمی‌شود و برای تنظیم سطح پرولاکتین و درمان ناباروری ناشی از این مشکل مصرف می‌گردد.
      اگر قصد بارداری دارید، تحت نظر پزشک خود باشید و اقدامات لازم را با مشورت پزشک جهت بارداری در پیش بگیرید.
      چنانچه مشکل شما برطرف شده باشد امکان بارداری وجود دارد.

  39. زهرا گفت

    سلام جناب دکتر
    سه هفته پیش رابطه بدون جلوگیری داشتم یکم پیشاب با قسمت بالای واژن برخورد داشت که قرص اورژانسی خوردم همون شب فهمیدم پریود هم شدم تا ۴ ۵ روز خونریزی داشتم ولی الان سینه هام حساس شدن احتمال بارداری وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یکی از عوارض قرص اورژانسی حساس شدن سینه هاست و جای نگرانی ندارد. احتمال بارداری هم وجود ندارد با پریودی کامل شما بعد از رابطه.
      احتمالا تا دو سیکل آینده پریود نامنظم داشته باشید.

  40. بلوناا گفت

    سلام رابطه مقعدی داشتم چند روز پیش منی ریخت رو واژنم و همون لحظه رفتم قرص لوونورژسترول ۱/۵ گرفتم و همون لحظه خوردم و الان حالت تهوع معده و دلم درد میکنه آیا امکان بارداری هست ؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید و تقریبا صفر است. علائم احتمالا به دلیل مصرف قرص اورژانسی یا اضطراب شماست که برطرف خواهد شد.
      آرامش خود را حفظ کنید، درصورتی که تا 7 روز پس از سیکل خود پریود نشدید از تست‌های بارداری استفاده نمائید، درصورتی که کامل پریود شدید بارداری منتفی است. ضمنا تا دو سیکل آینده پریود شما نامنظم خواهد بود به دلیل مصرف قرص اورژانسی.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.