بارداری بدون دخول | واقعیت یا شایعه ترسناک؟

161 14,644
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

در مورد امکان بارداری بدون رابطه جنسی و دخول، همواره سوال و بحث و حتی افسانه‌هایی مطرح بوده است. اما آیا واقعا چنین چیزی ممکن است؟ چند درصد احتمال دارد؟ درچه شرایطی بدون دخول می‌توان حامله شد؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان به معرفی این موضوع و توضیح در مورد شایعات و سوال‌هایی که مردم در مورد بارداری بدون دخول دارند، می‌پردازیم. این بخش با بیان اهمیت موضوع و وجود تصورات اشتباه و نادرست در این زمینه آغاز می‌شود. و سپس، به توضیح اهمیت بررسی حقایق و روش‌های علمی برای رد یا تایید این ادعاها می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

فرآیند بارداری چگونه است؟

باروری و فرایند بارداری به دخول و لقاح بین یک اسپرم و یک تخمک بستگی دارد. در این فرایند، اسپرم‌ها از طریق مجرای تناسلی مرد وارد رحم زن می‌شوند و با تخمکی که در لوله رحمی موجود است، ادغام می‌شوند. این ادغام منجر به تشکیل یک سلول تخمک‌زایی می‌شود که سپس به رحم پیوند می‌زند و فرآیند بارداری آغاز می‌شود.

از این‌رو، باروری یا بارداری به طور طبیعی نیازمند دخول است. بدون دخول، امکان ادغام تخمک و اسپرم بسیار کم می‌شود و بنابراین بارداری بدون دخول یک اتفاق نادر است. در واقع، بارداری بدون دخول در مفهوم علمی و پزشکی ممکن نیست و افسانه‌ای است که در بین برخی از مردم وجود دارد.

در واقع باید گفت بدون دخول احتمال بارداری بسیار کم است. بدون دخول، از هر راه دیگری که باشد، فقط مقادیر کمی از اسپرم وارد کانال واژن می‌شود که لقاح نهایی تخمک را بسیار دشوار می‌کند. در خارج از بدن، سلول‌های اسپرم تحرک محدودی دارند و فقط برای چند دقیقه می‌توانند زنده بمانند. آنها فقط در محیط گرم و مرطوب می‌توانند برای مدت طولانی‌تری زنده بمانند.

برای اینکه بارداری بدون رابطه جنسی اتفاق بیفتد، انزال مرد باید در نزدیکی واژن انجام شود و از روش‌های پیشگیری از بارداری استفاده نشود. باید فرصتی برای ورود اسپرم به واژن وجود داشته باشد و باید مقدار کافی سلول اسپرم زنده برای بارور کردن تخمک وجود داشته باشد.(1)

تاکید بر این نکته حائز اهمیت است که برای بارداری موفق، دخول طبیعی و رابطه جنسی با جنس مخالف نیاز است. زوج‌هایی که با مشکلات باروری مواجه هستند، ممکن است نیاز به مراجعه به یک پزشک متخصص برای ارزیابی و درمان بیشتر داشته باشند. از این رو، اطلاعات علمی و مشاوره پزشکی می‌تواند در درک درست و واقعی بارداری کمک کند.

بیشتر بخوانید:

بارداری بدون دخول امکان دارد؟

بررسی‌های علمی نشان می‌دهند که احتمال بارداری بدون دخول بسیار کم است، اما صفر نیست؛ همانطور که گفته شد بارداری نیازمند ادغام تخمک و اسپرم است که در نتیجه آن یک سلول تخمک‌زایی تشکیل می‌شود و به رحم پیوند می‌خورد. این فرایند باروری و بارداری به پیوند بین یک اسپرم و یک تخمک بستگی دارد و بدون این ادغام، بارداری امکان‌پذیر نیست.

بسیاری از افراد بدون استناد علمی، مردم را از این بابت نگران می‌کنند و از این رو، مهم است که در مورد بارداری و عملکرد بدن به دانسته‌های علمی و اطلاعات موثق توجه کنیم. در مورد زوج‌هایی که در باردار شدن با مشکل مواجند، مراجعه به پزشک و استفاده از راه‌های درمانی مختلف می‌تواند راهگشا باشد.

محققین پدیده‌ای به نام “بارداری دختران باکره” را مطالعه کرده‌اند تا بفهمند چرا گزارش‌هایی از باردار شدن بدون دخول موجود است. در یک نظرسنجی از 7870 زن باردار، آنها دریافتند که 0.8 درصد از زنان (45 نفر در کل) بدون داشتن رابطه جنسی واژینال باردار شده‌اند.

مطالعه‌ای مانند این دارای محدودیت‌هایی است. محققان به انتظارات مختلف فرهنگی و مذهبی در این ترکیب اشاره کردند (مانند تعهد، عفت و عدم آموزش جنسی) و همچنین تعاریف متفاوتی از معنای “سکس” را ذکر کردند. به این ترتیب، این اعداد تصویری واقعی از میزان لقاح بدون نفوذ را نشان نمی‌دهند. (2)

آیا امکان بارداری بدون دخول از روی لباس وجود دارد؟

امکان بارداری از روی لباس وجود ندارد، چون اسپرمها نمیتوانند از لباس عبور کرده و وارد واژن شوند. از طرفی، اسپرمها در فضای بیرون خیلی زود توانایی حرکت را از دست میدهند. پس به طور کلی این امکان وجود ندارد.

احتمال بارداری بدون دخول
احتمال بارداری بدون دخول

شرایط بارداری بدون دخول

اگرچه بارداری بدون دخول به معنای واقعی آن بسیار نادر است، گاهی اوقات در حالت طبیعی و یا با مداخلات پزشکی این امر ممکن است. شرایطی که منجر به بارداری بدون دخول می‌شوند عبارتند از:

  • اگر مایع منی یا پیشاب مرد با واژن خانم حین رابطه بدون دخول برخورد مستقیم داشته باشد.
  • اگر انزال مرد روی واژن یا داخل آن رخ دهد.
  • اگر انگشت یا جسمی که آغشته به اسپرم مرد بوده درون واژن شود – که احتمال بسیار کمی است چون اسپرم خارج از بدن انسان مدت بسیار کوتاهی زنده خواهد ماند.

درهرحال اگر قصد باردار شدن ندارید بهتر است در هرگونه رابطه جنسی حتی رابطه بدون دخول از روش‌های پیشگیری از بارداری مانند کاندوم استفاده نمائید.

روش های پزشکی بارداری بدون دخول

در موارد خاص و با استفاده از فناوری‌های پزشکی مداخله‌ای، امکان بارداری بدون دخول وجود دارد. این روش‌ها شامل موارد زیر است:

روش انتقال زایمان (IVF)

یکی از روش‌هایی که برای این منظور استفاده می‌شود، انتقال زایمان (IVF) است. در روش IVF، تخمک از طریق جراحی استخراج می‌شود و سپس در آزمایشگاه با اسپرم از پارتنر یا اسپرم نمونه ترکیب می‌شود. پس از ادغام تخمک و اسپرم در آزمایشگاه و تشکیل جنین، جنین به رحم پیوند داده می‌شود. این روش به زوج‌هایی که با مشکلات باروری مواجه هستند یا در مواردی که بارداری به طور طبیعی ممکن نیست، کمک می‌کند تا بتوانند بچه‌دار شوند.

روش IVF در موارد خاصی مانند عدم وجود یا عملکرد نامناسب تولید کننده اسپرم در پارتنر، عدم تسلط به مراحل طبیعی باروری در بانوان، نارسایی تخمدان و برخی موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما باید توجه داشت که این روش‌ها نیز با هزینه‌های مالی و فیزیکی قابل توجهی همراه هستند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی و کنترل و مدیریت دقیق دارند.

حمل و زایمان مصنوعی

در این روش، نیازی به دخول جنسی نیست. استفاده از روش‌هایی مانند تخمک گیری از یک زن دیگر و نیز استفاده از اسپرم اهدا شده می‌تواند امکان بارداری را فراهم کند.

جایگزینی رحم

در مواردی که بانوان به دلایلی رحم ندارند یا رحم آنها قادر به باروری نیست، جایگزینی رحم می‌تواند یک گزینه باشد. در این روش، رحم یک زن دیگر به بانوی مورد نیاز انتقال داده می‌شود.

زایمان از طریق مادرخوانده

در برخی موارد، زنی که مادرخوانده (سوروگات) است، برای حمل و زایمان بچه زوج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهم است که در این موارد، مشاوره پزشکی کامل و صحیح دریافت شود تا بهترین روش برای زوج مشخص شود. هر روش دارای مزایا و معایب خود است و میزان موفقیت و ریسک‌های مرتبط با هر روش ممکن است متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

به طور خلاصه، بارداری بدون دخول بسیار نادر است و بسیاری از شایعات مرتبط با این موضوع افسانه‌ هستند. اما برای زوج‌هایی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند دخول داشته باشند، گزینه‌های متنوعی برای بارداری وجود دارد از جمله روش انتقال زایمان (IVF)، حمل و زایمان مصنوعی، جایگزینی رحم و زایمان از طریق مادرخوانده.

برای انتخاب بهترین روش، مهم است که زوج مشاوره پزشکی کامل و جامع دریافت کنند و با مزایا و معایب هر روش آشنا شوند. همچنین، حفظ سلامتی و پیروی از مراقبت‌های پزشکی معمولی در طول بارداری بسیار مهم است. برای هر گونه سوال یا نگرانی، مراجعه به پزشک متخصص توصیه می‌شود.

توهم بارداری بدون دخول چیست؟

توهم بارداری، حالتی است که برخی از زنان آن را تجربه می‌کنند. این توهم ممکن است بعد از هر گونه رابطه جنسی (چه همراه با دخول چه بدون دخول) سراغ فرد بیاید. توهم بارداری می‌تواند ناشی از ضربات روحی، عدم تعادل هورمون‌ها و برخی از بیماری‌های دیگر باشد. عوامل روان‌شناختی‌ای که در این توهم دخیل‌اند عبارت‌اند از میل شدید به بارداری یا تفسیر نادرست علائمی که بدن تجربه می‌کند.

آیا یک بار ریختن اسپرم روی واژن باعث حاملگی می‌شود؟

شانس حاملگی در افراد مختلف متفاوت است و این به شرایط جسمی آنها مربوط می‌شود. اما در کل بارداری ربطی به تعداد دفعات رابطه جنسی ندارد. چه رابطه با دخول باشد و چه بدون دخول، حتی با یکبار رسیدن اسپرم به کانال واژن نیز احتمال بارداری وجود دارد. این مورد به شرایط اسپرم‌ها، دمای بدن، زمان تخمک‌گذاری و مواردی از این‌ دست مربوط می‌شود.

احتمال بارداری در چه روزهایی صفر است؟

به‌صورت کلی برای بارداری باید به سیکل قاعدگی زن و زمان رابطه توجه کرد. بالاترین شانس بارداری در روزهای نزدیک قبل و بعد از تخمک‌گذاری، یعنی در روزهای ۹ تا ۱۹ سیکل است. اما این بدان معنا نیست که در روزهای دیگر این احتمال وجود ندارد و امکان بارداری صفر است. در بارداری فاکتورهای متعددی وجود دارد که موجب می‌شود احتمال صفر درصد از بین برود. اما در کل در روزهایی که تخمک‌گذاری صورت نمی‌گیرد، احتمال بارداری وجود ندارد.

درچه شرایطی احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟

در این شرایط احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد: 1- اگر مایع منی یا پیشاب مرد با واژن خانم حین رابطه بدون دخول برخورد مستقیم داشته باشد 2- اگر انزال مرد روی واژن یا داخل آن رخ دهد. 3- اگر انگشت یا جسمی که آغشته به اسپرم مرد بوده درون واژن شود.

احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد؟

احتمال بارداری با پیشاب خیلی کم است اما غیرممکن نیست؛ در پیشاب مردان نیز ممکن است مقدار کمی اسپرم زنده وجود داشته باشد که به تخمک برسد و منجر به بارداری شود. این احتمال در رابطه واژینال بیشتر و در رابطه بدون دخول کمتر خواهد بود.

منبع tuasaude healthline
161 نظر
  1. Sara گفت

    سلام وقتتون بخیر
    در صورت ارضا شدن دو طرف از روی لباس آیا امکان حاملگی وجود دارد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بعید است.
      اگر مایع منی به واژن نرسیده خیر احتمالی برای بارداری وجود ندارد.

  2. امیر گفت

    سلام وقت بخیر
    من و پارتنرم که باکره هستن رابطه به صورت لاپایی محافظت شده داشتیم و متاسفانه بعد از انزال کاندوم پاره شده در صورتی که بیشتر مایع منی داخل فضای اطراف مونده اما از طریق سر آلت مقداری به آلت ایشون تماس داشته که بلافاصله با دستمال پاک و خشک کردم، قرص هم مصرف‌‌ نکردن احتمال بارداری چقدره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال کمی برای بارداری وجود دارد.
      آرام باشند و تا سیکل پریود بعدی صبر کنند، اگر 7 روز تاخیر داشتند از بی بی چک استفاده کنند. اگر هم مثل همیشه پریود شوند که بارداری منتفی ست.

  3. Mm گفت

    سلام وقت بخیر
    ببخشید وقتی دست آغشته ب منی باشد ولی دست با دستمال کاغذی پاک کرده باشیم و بعد با آب بشوریم
    و بعد از چند دقیقه دست به آلت خانم بزنیم احتمال بارداری است یا نه ؟
    ولی بعد ۴ ساعت قرص اورژانسی خوردم آیا امکان دارد؟

    لطفا جواب بدید خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر این شرایط احتمال بارداری وجود ندارد، نیازی هم به مصرف قرص اورژانسی نداشتید.
      منی خشک شده هم قدرت باروری ندارد، چه بسا شستید و پاک کردید.

  4. Nkh گفت

    سلام… من یه سوال برام پیش اومده
    آیا پیشاب اول هم اسپرم توش هست؟؟؟
    و اینکه اگر دست آلوده به پیشاب باشه و پاک کنی و بعدش به واژن مالیده بشه احتمال بارداری وجود داره؟
    رابطه جنسی از روی لباس زیر بوده و مایع منی اصلا روی من ریخته نشد حتی پیشاب هم به لباس زیرم مالیده نشد و لباسم خشک بود آخرش… تنها نگرانیم بابت همون دستیه که به پیشاب زده شد و بعد به واژنم‌مالیدن ( دستشونم خشک شده بود ؛ با دستمال پاک کردن ) ۱۸ ام تاریخ پریودمه ولی از الان استرسشو دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
      معمولا در انزال دوم پیشاب حاوی مایع منی است.
      آرامش خود را حفظ کنید و نگران نباشید؛ چراکه استرس و اضطراب منجر به تاخیر پریود و بیشتر شدن استرش شما خواهد شد.

  5. امیرحسین گفت

    میتوان از روش ivf برای بچه دار شدن از دختر باکره و بدون صیغه عقد (ازدواج) استفاده کرد ؟ از لحاظ قانونی ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از متخصص در این حوزه سوال بفرمائید.

  6. فاطمه گفت

    سلام وقت بخیر رابطه بدون دخول داشتم و مقدار کمی از مایع منی در نزدیکی باسن و واژن ریخت و فوری شستشو دادم با اب داغ و سرد احتمال بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر پیشاب یا مایع منی مستقیما با ورودی واژن برخورد نداشته‌اند احتمال بارداری وجود ندارد. نگران نباشید.

  7. عاطفه گفت

    سلام
    احتمال بارداری با دست آلوده به پیش اب با روش جلوگیری مصرف قرص ضد بارداری وجود دارد ؟
    نه ماه هست قرص جلوگیری میخورم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر بسیار بعید است.

  8. سعید گفت

    یک سوال دیگه هم دارم ممنون میشن پاسخ بدین
    بعد از ادرار کردن پیشاب به واژن بخوره آیا احتمال بارداری هست ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      خیر بعید است.

  9. سعید گفت

    سلام وقتتون بخیر خیلی ممنون میشم سریع پاسخ بدین بخدا دارم می میرم از استرس
    ببخشید آیا پرده بکارت جلوی ورود اسپرم ب رحم رو میگیره؟ یا برعکس؛ اصلا باعث میشه اسپرم بهتر وارد بشه ؟ ( جذبش کنه )
    و اینکه دختر باکره ای که حامله باشه در صورت سقط دارویی آیا به پرده ش آسیبی وارد میشه ؟ حداکثر تا هفته چندم باید سقط کنه که پرده ش آسیب نبینه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      1- خیر، هایمن نقشی در پیشگیری از بارداری ندارد.
      2- اگر عمل کورتاژ انجام نشود به پرده بکارت آسیب نخواهد رسید.

  10. Hanie گفت

    سلام ببخشید قرص اورژانسی واقعا از لانه گزینی تخمک بارور شده هم جلوگیری میکنه یا خیر ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر در زمان درست و تا 72 ساعت پس از رابطه مصرف شده باشد، ریزش رحم را زودتر رقم خواهد زد و از لانه گزینی تخمک بارور در رحم جلوگیری می‌کند.

  11. امیر گفت

    سلام.خواهشا پاسخ دهید من با نامزدم رابطه داشتم.در شروع رابطه آلتم در حالت ایستاده بین باسنش قرار گرفت. وگفت حس میکنم مقداری پیشاب بین باسنش ریخته. با این وجود احتمال بارداری هست

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در صورت برخورد مستقیم پیشاب با واژن احتمال کمی برای بارداری وجود دارد.

      1. امیر گفت

        خیر اصلا با واژن برخورد نداشته.فقط بین باسن

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        احتمال بارداری هم وجود ندارد، نگران نباشید.

  12. Ayda گفت

    با سلام وقتتون بخیر
    در صورتی که مرد دست آلوده ش به مایع منی خود را به آلت همسرش بزند آیا امکان بارداری وجود دارد ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر مایع منی خشک شده باشد امکان باروری خود را از دست میدهد. در غیر این صورت بله احتمال کمی را باید درنظر گرفت.

  13. گیتا گفت

    سلام من رابطه جنسی داشتم از روی شورت
    با شورت احتمال بارداری هست؟
    منی یا پیش اب از روی شورت رد میشه؟
    اسپرم از روی شورت رد میشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط بسیار بعید و ضعیف است.
      نگران نباشید.
      اگر سیکل بعدی 7 روز تاخیر در پریود داشتید از بی بی چک جهت اطمینان استفاده نمائید.

  14. هانا گفت

    سلام وقتتون بخیر، من حدود دو هفته پیش با نامزدم رابطه ی بدون دخول داشتم، وفکر میکنم از منی روی واژنم ریخته شده، و همچنین باکره هستم، و متاسفانه این اتفاق هم در روز تخمک گذاری اتفاق افتاد، و قرار بوده که امروز پریود بشم اما نشدم، ایا من باردارم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال کمی برای بارداری در این شرایط وجود دارد.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک جهت بررسی بارداری استفاده نمائید.

    2. Hanie گفت

      میشه بگین چی شد:(

    3. شیلا گفت

      سلام. ببخشید شما پریود شدین؟منم دقیقا مث شمتم. دارم‌میمیرم از نگرانی

  15. ، گفت

    سلام من با نامزدم رابطه محافظت نشده داشتم بطوریکه ایشون حس میکنن دستشون به پیشاب الوده بوده یا شاید پیشاب هم خشک شده باشه و به واژن دست زدن اما داخل نکردن
    و اینکه بعد انزال مایع منی روی لباس ریخته و حدودا یک قطره از او مایع به انگشت اشاره ایشون چسبیده و هواسشون نبوده و به واژنشون دست زدن اما داخل نکردن باکره هستن و اینکه فکر میکنن اون یک قطره روی انگشت رو یک بار با انگشت شستشون مالش دادن بعد دست زدن به واژن و حدود یک دقیقه کمتر یا بیشتر بعد از انزال تا دست زدن به واژن زمان برده بعد 8 ساعت هم قرص اورژانسی اووسیز 1/5 مصرف کردن و 14 روز از نزدیکی میگذره و پریود نشدن ولی هنوز 5 روز تا موعد اصلی مونده
    آیا امکان بارداری وجود داره؟
    لطفا هم در مورد پیشاب و هم در مورد دفعه دوم که با منی به واژن دست زدن توضیح بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر دست الوده با پیشاب یا منی با واژن برخورد کند نیز احتمال کمی برای بارداری وجود دارد که با مصرف قرص اورژانسی این احتمال به نزدیک صفر خواهد رسید.
      نگران نباشند و تا سیکل بعدی صبر کنند.
      اگر 7 روز تاخیر داشتند از بی بی چک جهت اطمینان استفاده کنند.

  16. M گفت

    سلام
    الت تناسلی با دهانه واژن در ارتباط بوده و پیشاب احتمالا برخورد داشته و دختره باکره هست و‌انزال اطراف واژن نبوده است احتمال بارداری هست ؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری بعید است اما صفر نیست.
      در برخی موارد خصوصا در انزال دوم، پیشاب ممکن است حاوی مقادیری اسپرم باشد که درصورت برخورد با دهانه واژن منجر به بارداری شود.
      استرس نداشته باشید و تا زمان مقرر پریودی صبر کنید. اگر پریود شدید که بارداری منتفی است، اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  17. نازنین گفت

    سلام
    آزمایش خون بارداری رو چندروز بعد از رابطه میشه انجام داد؟ من ۱۳روز از رابطم گذشته، رابطم بدون دخول بود ولی با پیشاب تماس داشت، الان استرس دارم میخوام آزمایش خون بدم خیالم راحت بشه. این آزمایش نیاز به نسخه پزشک داره؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      دو هفته پس از رابطه جنسی می‌توانید آزمایش خون (بتا) را انجام دهید.
      خیز نیازی به نسخه پزشک نیست.

  18. Pri گفت

    درود وقتتون بخیر احتمال بارداری از طریق اینکه دست آغشته ب پیس اب شده باشه ولی پاک کرده باشیم با لباس و انگشت وارد واژن شود هست؟و سوال دوم اینکه ممکنه ۵ روز قبل پریودی ک‌رابطه داشته باشیم‌با کاندوم‌ و انزال درون واژن اتفاق بیوفتد ولی احتمال ب اینکه دست تماس داشته بوده باشه با پیش اب و برخورد کنه با واژن هست ؟ یا از کناره کاندوم‌اب منی‌بیرون‌ریخته باشد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      1- خیر بسیار بعید است.
      2- معمولا اینکه از کاندوم مایع منی بیرون بریزد نیز نادر است، اما اگر اطمینان ندارید از برخورد مایع منی با واژن احتمال بارداری وجود دارد می‌توانید تا 72 ساعت پس از رابطه از قرص اورژانسی استفاده کنید.
      درغیر این صورت تا زمان پریودی صبر کنید و اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.

  19. مرجانه گفت

    سلام وقتتون بخیر ❤️
    حدود ۱۸ روز پیش رابطه ی بدون دخول داشتم و حتی لاپایی هم نبود و ناحیه های تناسلی به هیچ عنوان باهم تماس نداشت ولی من برای پارتنرم رابطه دهانی انجام دادم و شک به خروج منی داشتم و همینطور شک داشتم که دستشون آغشته به مایع منی بوده باشه و وارد واژن من شده باشه و ۴ ساعت بعد از رابطه قرص اورژانسی خوردم ۹ روز بعد(۵ روز زودتر از موعدم)به مدت ۷ روز پریود شدم و بعد از اتمام پریود از بیبی چک هم استفاده کردم و هر ۴ تا منفی شد و آخریش امروز صبح با ادرار اول صبح بود که ۱۸ روز از رابطم گذشته بود و منفی شد و حتی بعد چند ساعت هم منفی بود
    دیگه احتمال بارداری وجود ندارد ؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به طور کلی در این حالت احتمال بارداری بسیار بعید بوده و نیازی به مصرف قرص اورژانسی هم نبوده. مصرف زیاد قرص اورژانسی عوارض خواهد داشت و بهتر است تنها دو بار در سال و در مواقعی که احتمال بارداری بالاست مصرف شود.
      خونریزی و پریود کامل هم نشان از کارکرد صحیح قرص است و یعنی بارداری منتفی است. نیازی به انجام بی بی چک نیست. نگران نباشید.

  20. Nnnn گفت

    درود وقتتون بخیر بنده همیشه استرس بارداری دارم‌بااینکه با کاندوم و روش پیشگیری هست
    استرس اینکه نکنه قبلش دست زده باشیم‌ب الت و حاوی پیش‌اب بوده باشه و بزنیم‌ب واژنم
    امروز با نامزدم رابطه داشتیم‌از جلو و قبل از اینکه کاندوم‌را بزارم روی التشون کمی‌التشون خوردم و بعد ک گذاشتم‌کاندوم‌را برای گرفتن باد نوکش رو ان را مک‌زدم و رابطه از جلو را شروع کردیم ممکنه دهنم حاوی پیش اب بوده به کاندوم ک زدم و بعد دخول احتمال بارداری داشته باشه؟!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر نگران نباشید و با این فکرها ذهن خود را مشغول نکنید.
      سعی کنید از رابطه لذت ببرید تا اینکه نگران بارداری باشید.
      هنگام دخول از کاندوم یا سایر روش‌های پیشگیری استفاده کنید و اگر درست استفاده می‌کنید نگران نباشید.
      اگر نمی‌توانید استرس خود را کنترل کنید و این در همه مسائل زندگی پررنگ است به یک متخصص روان مراجعه کنید.

  21. ژیلا گفت

    سلام
    من ۲۳ دی با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم و روز هشتم سیکلم بود و از برخورد مایع منی با واژن مطمئن نیستم اما ۱۷ روز بعداز رابطه ازمایش بتا دادم و جواب منفی بود
    فردا ازمایش هم پریود شدم با این حال امکان بارداری هنوز هست؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر پریودی شما کامل و مانند سیکل های قبلی بوده احتمال بارداری وجود ندارد.

  22. Sargol گفت

    سلام ببخشید من یه رابطه بدون دخول داشتم که یه مقدار از اب به دستم خورد خیلی کم ولی با همون دست با لباسم خودمو خشک کرد الان پریود نشدم میترسم حامله باشم یعنی امکانش هست بعد یک روز یه قرص ال دی خوردم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اکر مایع منی یا پیشاب با واژن برخورد داشته باشد احتمالی را برای بارداری باید درنظر بگیرید.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید، اگر یک هفته تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده نمائید.
      ضمنا مصرف قرص ال دی به صورت اورژانسی 8 عدد در دو مرحله است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.