علائم بارداری چگونه است؟ 14تا از شایع ترین نشانه های بارداری

115 255,278
زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

در حالی که انجام تست بارداری و سونوگرافی تنها راه‌هایی تشخیص باردار بودن هستند، شما می‌توانید با توجه به سایر علائم و نشانه‌ها متوجه بارداری خود شوید. اما علائم حاملگی چیست؟ علائم اولیه بارداری چگونه نمایان می‌شوند؟ ریزترین علائم بارداری در هفته اول چگونه است؟ در این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا در مقاله به شایع‌ترین علائم بارداری بپردازیم.

بارداری از چه زمانی شروع می‌شود؟

هفته اول بارداری شما بر اساس تاریخ قاعدگی شما است و آخرین قاعدگی شما هفته اول بارداری در نظر گرفته می‌شود و تاریخ زایمان نیز با توجه همین زمان محاسبه می‌شود. به همین دلیل، ممکن است در چند هفته اول بارداری علائمی نداشته باشید. همچنین می‌توانید در این مقاله درباره بهترین روش های پیشگیری از بارداری بخوانید.(1)

خلاصه این مقاله در ویدئو زیر آورده شده است که می‌توانید مشاهده نمائید.

احساس علائم اولیه بارداری

در طی انجام تحقیقی برای روی 135 خانم که اقدام به بارداری داشته‌اند، نتایج جالب توجهی بدست آمده است. اگر شماهم می‌خواهید بدانید اولین علائم بارداری را از چه زمانی احساس خواهید کرد نتایج این تحقیق را مشاهده نمائید:

  • 50 درصد بانوان از هفته پنجم بعد از آخرین دوره پریودشان، علائم بارداری را احساس کردند.
  • 70 درصد بانوان از هفته ششم بعد از این زمان علائم بارداری را احساس کردند.
  • 90 درصد بانوان از هفته هشتم بارداری، شرایطی که علائم حاملگی خوانده می‌شود تجربه کرده‌اند.
علائم بارداری - علائم حاملگی
علائم بارداری – علائم حاملگی

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

در هفته اول بارداری ممکن است علائمی را تجربه نکنید، چون در واقع شما هنوز باردار نیستید. برخی زنان ممکن است در هفته اول، علائمی مانند حساسیت و درد نوک سینه، تغییر خلق و خو، افزایش دمای بدن، گرفتگی عضلات و خونریزی لانه گزینی را تجربه کنند. اما فقط در بعضی موارد می‌توان از علائم صددرصدی بارداری در هفته اول حرف زد. تمیز علائم حاملگی در هفته اول، از علائم قاعدگی ممکن است دشوار باشد. اما در همین مقاله ریزترین علائم بارداری در هفته اول را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

علائم بارداری چیست؟

اینکه می‌خواهید بدانید نشانه‌های بارداری چگونه نمایان می‌شود یک سوال کاملا رایج است، شما ممکن است طیف وسیعی از علائم و تغییرات را در حین حاملگی تجربه کنید. اما بیشترین استرس برای بارداری را افرادی دارند که به تازگی رابطه جنسی محافظت نشده داشته‌اند و شرایط بارداری را ندارند. در ادامه تمامی این علائم را باهم بررسی می‌کنیم.

اگر باردار هستید، ممکن است علائم اولیه بارداری را تجربه کنید به طور کلی این علائم اولیه از شایع‌ترین نشانه های بارداری هستند که شامل:

در ادامه به بررسی ریزترین علائم بارداری می‌پردازیم.

1- علائم بارداری در ماه اول : گرفتگی و لکه بینی

از هفته اول تا هفته چهارم بارداری، همه چیز هنوز در سطح سلولی اتفاق می‌افتد. تخمک بارور شده یک بلاستوسیست ایجاد می‌کند که در اندام‌ها و قسمت‌های بدن جنین رشد می‌کنند. حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح، بلاستوسیست در اندومتریوم، که همان پوشش رحم است، لانه گزینی می‌شود، که این امر می‌تواند باعث خونریزی ایمپلنت شود.

در اینجا به برخی از نشانه‌های خونریزی لانه گزینی می‌پردازیم:

  • خونریزی لکه‌ای: خونریزی لکه‌ای معمولا بسیار کم‌تر از دوره‌های قاعدگی معمول است. از آن اغلب به عنوان خونریزی سبک یاد می‌شود که هرگز به یک جریان خون تبدیل نمی‌شود یا نیاز به استفاه چندین باره از تامپون‌ها نیست. می‌توانید در این مقاله درباره علت کم شدن خون قاعدگی را مطالعه کنید.
  • درد ملایم: در هنگام لانه گزینی درد معمولا ملایم تر از درد دیگر دوره‌های معمول قاعدگی است. همچنین در این دوره کمی گرفتگی عضلانی نیز احساس کنید، که می‌توانند شدت متوسط یا شدیدی داشته باشند، هرچند در اغلب موارد خفیف هستند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است خونریزی لانه گزینی داشته باشید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از استعمال دخانیات، نوشیدن الکل، یا استفاده از داروهای غیرتجویزی خودداری کنید.
  • هنگام لانه گزینی از تامپون استفاده نکنید. استفاده از تامپون می‌تواند منجر به خطر بیشتر عفونت در افراد شود.

هرکس علائم متفاوتی در طول بارداری و در دوره‌های مختلف آن تجربه می‌کند. با این‌حال مهم است که علائم بارداری خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا علائم بارداری در تمامی افراد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در ادامه سایر علائم را ذکر خواهیم کرد.

2- عدم قاعدگی در اوایل بارداری

پس از تکمیل لانه گزینی، بدن شما شروع به ساخت گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) می‌کند. این هورمون به بدن در حفظ بارداری کمک می‌کند. همچنین به تخمدان‌ها می‌گوید که آزاد کردن تخمک‌های بالغ را متوقف کنند. احتمالاً 4 هفته پس از لقاح، پریود بعدی خود را از دست خواهید داد. اگر معمولا دچار پریود نامنظم می‌شوید، باید برای تایید اینکه باردار هستید یا نه از تست بارداری استفاده کنید. اکثر آزمایش‌های خانگی تست بارداری می‌توانند hCG را 8 روز پس از از دست دادن قاعدگی تشخیص دهند. آزمایش بارداری می‌تواند سطح (hCG) را در ادرار شما تشخیص دهد و نشان دهد که آیا باردار هستید یا خیر.

3- افزایش ضربان قلب در اوایل بارداری

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری ضربان قلب است. در هفته‌های هشتم تا دهم بارداری، قلب شما ممکن است شروع به پمپاژ سریع‌تر و سخت‌تر کند. تپش قلب و آریتمی قلب در بارداری شایع هستند. این امر معمولا ناشی از ترشح برخی هورمون‌ها اتفاق می‌افتد. براساس برخی مطالعات، جریان خون شما در طول بارداری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که به حجم فعالیت قلب شما می‌افزاید. ممکن است قبل از حاملگی با پزشک خود در مورد هر مشکل قلبی زمینه‌ای بحث کرده باشید. اگر نه، اکنون زمان آن است که در مورد هر بیماری یا داروهای که ممکن است مورد نیاز شرایط شما باشند صحبت کنید.

افزایش ضربان قلب - علائم بارداری
افزایش ضربان قلب – علائم بارداری

4- تغییرات اولیه در سینه‌ها

تغییرات سینه‌ها می‌تواند بین هفته‌های چهارم تا ششم بارداری رخ‌دهند. احتمال دارد به دلیل تغییرات هورمونی سینه‌های شما حساس و متورم شوند. این احتمال پس از چند هفته که بدن شما با هورمون ها سازگار شده است، از بین خواهد رفت. تغییرات نوک پستان و سینه نیز می‌تواند در حدود هفته یازدهم بارداری رخ‌دهند. هورمون‌ها همچنان باعث رشد سینه‌های شما می‌شوند. در طول این دوره، ناحیه اطراف نوک پستان ممکن است به رنگ تیره تغییر کرده و بزرگ‌تر شوند.

5- نفخ و یبوست در اوایل بارداری

مشابه علائم دوره پریود، نفخ ممکن است در اوایل بارداری نیز رخ‌دهد. این امر ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی باشد که می‌تواند سیستم گوارش شما را نیز کند کند. در نتیجه ممکن است دچار یبوست و انسداد روده داشته باشید.

نفخ و یبوست از علائم بارداری
نفخ و یبوست از علائم بارداری

6- تهوع و استفراغ در اوایل بارداری

حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی معمولاً در حدود هفته‌های چهارم تا ششم بارداری ایجاد می‌شود و در هفته نهم به اوج خود می‌رسد، در طول دوره بارداری در هر زمانی ممکن است دچار این احساس شوید، با این‌حال دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث تهوع صبحگاهی می‌شود، اما احتمال می‌رود برخی هورمون‌ها در آن نقش داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

7- فشار خون بالا و سرگیجه در اوایل بارداری

در بیشتر موارد، فشار خون بالا یا طبیعی در مراحل اولیه بارداری کاهش می‌یابد. همچنین ممکن است باعث احساس سرگیجه شود زیرا رگ‌های خونی شما گشاد می‌شوند. تعیین فشار خون بالا در نتیجه بارداری دشوارتر است. تقریباً تمام موارد فشار خون بالا در 20 هفته اول بارداری نشان دهنده مشکلات اساسی است.(2)

8- حساسیت بویایی در اوایل بارداری

حساسیت بویایی یکی از علائم بارداری زودرس هستند که اغلب خودبه خود ایجاد می‌شود. شواهد علمی کمی در مورد حساسیت بویایی در طول سه ماهه اول بارداری وجود دارد. با اینحال، حساسیت بویایی ممکن است علائمی آزاردهنده‌ای باشد، زیرا حساسیت بویایی ممکن است باعث تهوع و استفراغ در فرد شود. براساس گفته محققان، ممکن است در دوران بارداری حس بویایی تشدید شده یا کاهش یافته ای را تجربه کنید. این امر به ویژه در سه ماهه اول و سوم بارداری شایع تر از کاهش بویایی است. برخی از بوهایی که تا به حال شما را اذیت نکرده‌اند ممکن است کم‌تر خوشایند شوند یا حتی باعث تهوع شوند. خبر خوب این است که حس بویایی شما معمولا پس از زایمان یا طی ۶ تا ۱۲ هفته پس از زایمان به حالت عادی باز می گردد.

حساسیت بویایی - علائم بارداری
حساسیت بویایی – علائم بارداری

9- حساسیت‌های غذایی در اوایل بارداری

مسمومیت‌های غذایی یکی از علائم بارداری زودرس هستند که معمولاً در حدود هفته‌های سوم بارداری دیده می‌شوند. در طول این دوره ممکن است میل زیادی به خوردن بعضی غذاها داشته باشید. به طوری که نتوانید جلوی میل خود را بگیرید.

10- افزایش وزن در اوایل بارداری

فزایش وزن در پایان سه ماهه اول بارداری شایع‌تر می‌شود. ممکن است در چند ماه اول حدود ۱ تا ۴ کیلو اضافه وزن داشته باشید. توصیه‌های کالری برای بارداری زودهنگام تغییر چندانی با رژیم غذایی معمول شما نخواهد داشت، اما با پیشرفت بارداری افزایش خواهد یافت.

11- سوزش سر دل در اوایل بارداری

هورمون‌ها می‌توانند باعث شل شدن دریچه بین معده و مری شما شوند. این امر باعث نشت اسید معده شده و در نتیجه سوزش سر دل می‌شود. به این پدیده رفلاکس نیز گفته می‌شود که می‌توانید درباره رفلاکس معده اینجا بخوانید.

سوزش سردل از علائم بارداری
سوزش سردل از علائم بارداری

12- احساس تلخی دهان و مزه فلزی مانند

بسیاری از افراد در اوایل بارداری خود این تجربه را داشته اند که تلخی دهان یا مزه فلزی مانندی را احساس کرده اند، این احساس به گونه ای است که انگار یه سکه فلزی را در دهان خود گذاشته اید. همچنین ممکن است تلخی دهان شما در حین غذا خوردن تشدید شود.

13- تکرر ادرار

تکرر ادرار جزو علائم اولیه بارداری است. این علامت معمولا از هفته ششم بارداری بروز می‌کند. در اثر افزایش حجم خون در دوران بارداری ادرار نیز افزایش یافته و آب اضافی بدن از راه مثانه تخلیه می‌شود.

14- نوسانات خلقی

تغییرات خلقی یکی از نشانه‌های شایع بارداری است. این تغییرات می‌توانند از خفیف تا شدید متفاوت باشند. در طول بارداری بانوی باردار باید نوسانات احساسی خود را با همسرش در میان گذاشته و با استفاده از راهکارهای مختلفی آنها را کنترل کند.

یکی از علائم نادر بارداری

خارش گسترده در بدن در بارداری شایع نیست، اما می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد و خواب و استراحت بارداری را مختل کند. خشکی پوست و اگزما شایع‌ترین علل هستند، اما گاهی اوقات ممکن است هیچ دلیل ظاهری برای خارش وجود نداشته باشد. در موارد نادری که کف دست‌ها و کف پا خارش دارند، ممکن است به دلیل بیماری جدی کبدی باشد – برای بررسی این موضوع می‌توان آزمایش خون انجام داد.

تصور بر این است که بثورات خارش دار در اواخر بارداری به دلیل واکنش بدن به کشش پوست ایجاد می‌شود. این مشکل PUPPS نامیده می‌شود. خارش را می‌توان با استفاده از مرطوب کننده‌ها و آنتی هیستامین‌ها کنترل کرد. از پزشک یا مامای خود بپرسید که چه آنتی هیستامین‌هایی در بارداری بی خطر هستند.

خواندن مقاله آیا میتوانیم رابطه جنسی در بارداری داشته باشیم؟ نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

کلام آخر

هرکس علائم متفاوتی در طول بارداری و در دوره‌های مختلف آن تجربه می‌کند. با این‌حال مهم است که علائم بارداری خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا علائم بارداری در تمامی افراد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که آزمایش‌های بارداری و سونوگرافی تنها راه‌هایی تشخیص باردار بودن هستند، می‌توانید با توجه به سایر علائم و نشانه‌ها متوجه بارداری خود شوید. با اینکه خیلی از این علائم و نشانه‌های گفته شده شباهت زیادی به دیگر بیماری‌ها دارند. مهم است در صورت داشتن هر یک از آن‌ها با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

بارداری از چه زمانی شروع می‌شود؟

هفته اول بارداری شما بر اساس تاریخ آخرین قاعدگی شما است. آخرین قاعدگی شما هفته 1 بارداری در نظر گرفته می‌شود. تاریخ زایمان شما با توجه به آخرین روز قاعدگی شما محاسبه می‌شود.

شایع ترین علائم و نشانه های بارداری چیست؟

گرفتگی و لکه بینی خفیف، پریود عقب مانده، خستگی و بی‌حالی، حالت تهوع، سوزن سوزن شدن یا احساس درد در سینه‌ها، تکرر ادرار، نفخ، نوسانات خلقی و تغییرات دمای بدن از شایع ترین علائم و نشانه‌ها در طول دوره بارداری هستند.

علائم بارداری بعد از چند روز ظاهر میشود؟

علائم بارداری ممکن است بین 7 تا 14 روز پس از لقاح ظاهر شوند و لقاح به معنای رابطه جنسی نیست؛ لقاح زمانی رخ می‌دهد که اسپرم مرد، تخمک خانم را بارور کند و معمولا این اتفاق در زمان تخمک‌گذاری خانم رخ می‌دهد. اما ممکن است بسیاری از خانم‌ها تا چندهفته پس از لقاح نیز متوجه علائم بارداری نشوند.

علائم صددرصدی بارداری در هفته اول چیست؟

در هفته اول بارداری ممکن است علائمی را تجربه نکنید، چون در واقع شما هنوز باردار نیستید. برخی زنان ممکن است در هفته اول، علائمی مانند حساسیت سینه، تغییر خلق، افزایش دمای بدن، گرفتگی عضلات و خونریزی لانه گزینی را تجربه کنند. تمیز علائم حاملگی در هفته اول، از علائم قاعدگی ممکن است دشوار باشد.

ریزترین علائم بارداری در هفته اول چیست؟

ریزترین علائم بارداری در هفته اول شامل: خستگی، حالت تهوع (مخصوصا در صبح)، هوس غذا (ویار)، حساسیت بویایی یا غذایی، تغییر خلق و خو، لکه بینی، افزایش ادرار و گرفتگی شکم است و پریود نشدن که قطعی‌ترین علامت بارداری مثبت است.

فرق علائم بارداری و پریود چیست؟

اولین تفاوت خونریزی است. خونریزی پریودی مداوم است، اما خونریزی هنگام بارداری لکه بینی و ترشحات صورتی رنگ است. حالت تهوع از علائم قاعدگی نیست و به ندرست پیش می‌آید، اما یکی از علائم حاملگی، حالت تهوع‌های صبحگاهی است.در بارداری نیز احساس تنفر از غذا و حساسیت بیشتر به بوی غذا دیده می‌شود که در قاعدگی رخ نخواهد داد.

اگر بعد از رابطه جنسی پریود شویم یعنی باردار نیستیم؟

درصورتی که پریود شما مانند دوره‌های قبل بوده است امکان بارداری وجود ندارد، اما اگر پریود شما کوتاه‌تر یا شبیه لکه بینی و لانه گزینی باشد احتمال بارداری وجود دارد.

منبع healthline clevelandclinic
115 نظر
  1. بی نام گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۶ و ۷ اسفند اولین رابطه دخول با کاندوم داشتم. ۱۰ اسفند باید پریود میشدم اما ۶ روز تاخیر داشته و هنوز پریود نشدم. دیروز تست دادم منفی بود. ممکنه بارداری باشه؟ هیچ علائمی هم ندارم توروخدا جواب بدین استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر از محافظت رابطه و عدم برخورد پیشاب و مایع منی با واژن مطمعن هستید احتمال بارداری وجود ندارد.
      ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی و تجربه اولین رابطه جنسی یا استرس دچار تاخیر شده‌اید.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا پریود شوید. جهت اطمینان در روز 7 تاخیر نیز می‌توانید از بی بی چک استفاده کنید.

  2. دریا گفت

    سلام وقتتون بخیر
    جسارتا من ۲دیماه دستم ب پیشاب برخورد کرده ولی یادم نیست ک دستم ب خودم خورده یانه و اینکه سرتایم ۷دیماه ماهیانه شدم و همینطور ۵بهمن سرتایم ماهیانه شدم ولی الان درد های ماهیانه رو دارم ولی ماهیانه نشدم و یک روز تاخیر داره
    امکان بارداری هست؟یعنی این تاخیر ربطی ب بارداری داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر کامل پریود شدید، احتمال بارداری به هیچ وجه وجود ندارد.
      ممکن است به سایر علل مانند تجربه استرس و … تاخیر داشته باشید که با حفظ ارامش پریود خواهید شد.

  3. Sara گفت

    سلام وقتتون بخیر باشه…
    من اوایل آبان با نامزدم یه رابطه ی سطحی داشتم به این شکل که با مالش با دست همدیگه رو ارضا کردیم و ایشون منیشون رو فقط روی رونم ریختن…
    من آبان ماه رو با یه روز تاخیر پریود شدم و پریودم از نظر مقدار و مدت زمان مثل همیشه بود
    آذر و دی ماه رو هم به موقع پریود شدم و مثل همیشه
    بهمن ماهم موعدم بیستم بود که پریود شدم ولی مقدارش کمتر از ماه های پیشه… لکه بینی نیست و خونریزیه کاملا فقط مقدارش خیلی کمه و لخته نداره…
    حالا میخواستم بدونم با وجود سه دوره پریود کامل احتمال بارداری منتفیه یا نه؟
    توی یه سری از سایتا بعضیا نوشته بودن ما تا ماه چهارم پنجم بارداری پریود میشدیم و همین نگرانم کرده از عصر😭😭
    البته یک ماهیه که رژیمم و کاهش وزن داشتم و مکمل کروم مصرف میکنم و این ماه استرسمم زیاد بوده ممکنه برای همون باشه؟😭 ممنون میشم جواب بدید
    تاریخ پریودامم به این شکل بوده
    7/25
    8/26
    9/25
    10/20
    11/20

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      به هیچ وجه احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.
      افرادی که به اشتباه می‌گویند بعد از بارداری هم پریود شدند، خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی داشته‌اند نه پریود کامل و همیشگی.
      استرس و تغییرات وزن دو عامل مهم در برهم ریختن نظم و شرایط قاعدگی است.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید تا روال پریودتان به قبل بازگردد.

  4. ... گفت

    سلام
    من ۱ بهمن رابطه لاپایی داشم بدون دخول
    و یادم نمیاد ک منی ریخته باشه اطراف واژن
    بعد ۱۱ بهمن پریود شدم خون قهوه ای و غلیظ بود و حدود چهار روز تداوم داشت کمو زیاد
    چن روزیم ال دی مصرف کردم قبلش ۱۹ بهمن تست زدم منفی بود
    آیا احتمال بارداری هست؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر خونریزی لکه بینی یا لانه گزینی نبوده احتمال بارداری وجود ندارد.
      ممکن است به دلیل مصرف قرص این تغییرات در قاعدگی را داشته‌اید.
      آرامش خود را حفظ کنید و تا سیکل بعدی صبر کنید.
      اگر 7 روز تاخیر داشتید از بی بی چک استفاده کنید.

  5. هانیه گفت

    سلام وقت بخیر من ۲۱اذر رابطه بدون دخول داشتم فقط میترسم نکنه واژن آغشته به منی شده باشد . ۲۷ آذر پریود شدم به طور کامل پنج روز همراه با لخته خون دوباره ماه بعد یعنی ۲۷ دی پریود شدم سه روز اول خونریزی داشتم مثل ماه قبل اما دوروز لک دیدم . تا اینکه الان دلم درد می‌کنه سر گیجه دارم و نفخ معده دارم و امروز ۱۲ بهمن بی بی چک زدم منفی شد تا چند ساعت منفی بود بعد رفتم دیدم انگار خط افتاده اما خب فکر کنم خط خود بی بی چک بود چون صورتی نبود میترسم امکان بارداری هست بعد از دوبار پریود شدن ؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط که کامل پریود شدید وجود ندارد.
      همچنین جواب بی بی چک تا حدود10 دقیقه قابل اطمینان است و بعد از آن اعتباری ندارد.
      سایر علل مانند استرس، تغییر شرایط زندگی و … ممکن است در این تغییرات قاعدگی شما تاثیرگذار باشند.
      آرامش خود را حفظ کنید و صبر کنید. اگر تاخیر تا سیکل بعدی ادامه دار بود به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  6. سحر گفت

    سلام خسته نباشید . لطفاً جواب بدید . من ۲۱ آذر ماه رابطه بدون دخول داشتم ولی خب میترسم مایع منی آغشته شده باشد به واژنم . شیش روز بعد پریود شدم به طور کامل پنج روز و هیچ علائمی نداشتم دوباره ۲۷ دی پریود شدم به مدت سه روز خونریزی دوروز هم لک دیدم تموم شد ولی الان معده ام نفخ داره و حالت تهوع دارم آیا امکان داره بعد از دوبار پریود شدن باردار بود توروخدا جواب بدید .

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد.

  7. ناشناس گفت

    سلام من دوماه پیش رابطه بدون دخول داشتم و ماه قبل هم به موقع و ۷ روز پریود شدم اما این ماه دوهفته عقب افتاده بیبی چک هم منفی بود آیا امکان بارداری با وجود پریودی ماه قبل هست؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال بارداری در این شرایط وجود ندارد و تقریبا صفر است.
      آرامش خود را حفظ کنید اگر تا سیکل بعدی پریود نشدید به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  8. ستاره گفت

    سلام وقت بخیر
    من دو روز پریودم عقب افتاده بود و رابطه داشتم در نزدیک دوم پیشاب به واژن برخورد داشت و منی در واژنم ریخته نشده ولی میترسم از پیشاب باردار شده باشم قبل این که رابطه داشته باشم پریودم دو روز عقب افتاده بود الا ۴ هفته شده که پریود نشدم و ۴ روز یا ۳ روز لکه بینی قهوه ای داشتم اولش قهوه ای کمرنگ بود بعد تبدیل به قهوه ای پررنگ شد امکان داره لانه گزینی باشه؟ تو همین تایم لکه بینی بیبی چک زدم بعد از نیم ساعت ی خط زد و منفی بود بعدش بخاطر این که پریود شم دارم قرص ال دی مصرف میکنم میخواسم بگم لکه بینیم بعد از دو روز مصرف ال دی قطع شده بخاطر قرص ال دیه ایا؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال بارداری در این شرایط وجود دارد.
      نتیجه بی بی چک بسته به نوع آن تا کمتر از 10 دقیقه قابل اعتماد است. بیشتر در این‌باره اینجا بخوانید: بهترین زمان استفاده از بی بی چک
      جهت اطمینان از تست بتا بارداری نیز می‌توانید استفاده نمائید.
      درصورتی که نتیجه‌ای حاصل نشد از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید و به متخصص زنان مراجعه نمائید.

  9. ناشناس گفت

    ایا در نزدیکی دوم با وجود سکس دهانی وقتی پبشاب با دهان برخورد کند و دخول در واژن انجام شود ولی اسپرم ریخته نشده پیشاب ریخته باشه توش احتمال بارداری وجود دارد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال کمی برای بارداری در این شرایط وجود دارد.
      استرس نداشته باشید، پس از یک هفته از تاخیر پریود از تست‌های بارداری استفاده نمائید.

      1. میم گفت

        سلام من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی آبش روی واژن ریخته شد فدا و پس فرداش سرگیجه صبحگاهی داشته
        ولی الان سر همون تارخ پریودیش پریود شده ولی خونریزی خیلی خیلی کم هست فقط دردش زیاده آیا احتمال حاملگی وجود داره؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        اگر پریودی مثل همیشه نیست، احتمال بارداری وجود دارد.
        دو هفته پس از رابطه از تست بتا در آزمایشگاه استفاده نمائید.

  10. ناشناس گفت

    در نزدیکی دوم بعد از رابطه دهانی دخول انجام شود و اب دهن به پیشاب خورده باشد ایا امکان بارداری وجود دارد؟ چون اولین رابطه جنسیم بود الان ۳ هفته هست پریودم عقب افتاده و خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از تست های بارداری استفاده نمائید، احتمال بارداری در رابطه محافظت نشده وجود دارد.

  11. ely گفت

    سلام وقت بخیر من 18 آذر رابطه محافظت نشده داشتم و چون سابقه حالت تهوع به علت بهم ریختگی هورمونی دارم شک بارداری دارم دیروز باید پریود میشدم اما هنوز اتفاق نیفتاده بی بی چک هم دیشب زدم منفی بود به نظرتون اگه واقعا باردار باشم کی باید بی بی چک استفاده کنم تا نشون بده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      یک هفته پس از تاخیر پریود بهترین زمان استفاده از بی بی چک است.
      همچنین تست بتا در آزمایشگاه را نیز می‌توانید دو هفته پس از رابطه جنسی استفاده نمائید.

  12. بی نام گفت

    سلام منو و دوست دخترم رابطه جنسی کوتا با کاندوم داشتیم ولی دخول ب طور کامل انجام نشد و پیشاب مقدار کم خارج شد در کاندوم اون ماه پریود شدن
    ولی این ماه اعلائم بارداری ب جز حالت تهوه رو دارند و پریودی دو روز عقب افتاده ایا باردار هستند؟
    تروخدا جواب بدین استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر از سلامت کاندوم و عدم برخورد پیشاب و مایع منی با واژن اطمینان دارید احتمال بارداری وجود ندارد.
      اگر پریودی بعد از رابطه نیز کامل بوده و مانند ماه‌های قبل، بارداری منتفی است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.