آیا احتمال انتقال کرونا از فردی بدون علامت ممکن است؟

0 345
زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

ویروس کرونا در بعضی از افراد علائمی ایجاد نمی‌کند. بسیاری از مبتلایان هیچ علائمی ندارند و به همین دلیل، هیچ راهی برای شناسایی ویروس کرونا در این بیماران وجود ندارد. تشخیص ویروس در بدن فرد مبتلا و درک نحوه انتقال ویروس در سطح جامعه برای مقابله با این ویروس ضروری است.

 اما آیا این بیماران می‌توانند ویروس کرونا را به دیگران انتقال دهند؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

ابتلا به کرونا‌ی بدون علامت

برخی افراد دارای علائم ویروس کرونا هستند؛ اما برخی دیگر به کرونای بدون علامت مبتلا می‌شوند،. از اسفند تا خرداد  سال 1399 به منظور تعیین درصدی از بیماران که فاقد علامت هستند ، 79 تحقیق انجام گرفت. در این تحقیقات، اطلاعات مربوط به ۶ هزار و ۶۱۶ داوطلب بررسی شد. محققان دریافتند به طور متوسط ۲۰ درصد از بیماران مبتلا به ویروس کرونا فاقد هرگونه علائم و نشانه‌ای از این ویروس هستند. نتایج مطالعات انجام شده نشان داد، افرادی که در معرض بار ویروسی زیاد قرار می‌گیرند، علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا مبتلایان به کرونای بدون علامت نیز ناقل این ویروس هستند؟

طبق گفته سازمان جهانی بهداشت (WHO) این گروه از افراد می‌توانند همانند دیگر مبتلایان به ویروس کرونا این ویروس را به افراد سالم منتقل کنند.

بیشتر بخوانید:

راه‌های تشخیص ویروس کرونا در افراد بدون علامت

افرادی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند، صرف نظر از اینکه علائم خاصی دارند یا خیر، باید تست کرونا انجام دهند. انجام دادن تست کرونا اولین و مؤثرترین روش برای تشخیص کرونای بدون علامت است. متخصصان توصیه می‌کنند که به منظور تشخیص ویروس در بدن، افراد آزمایش آنتی‌ژن یا آزمایش PCR انجام دهند.

پس از انجام دادن آزمایش کرونا در قرنطینه خانگی بمانید و از دیگران فاصله بگیرید تا نتیجه تست مشخص شود. افرادی که نتیجه تست آن‌ها مثبت می‌شود اما هیچ علائم خاصی دارند نیز باید دوران قرنطینه را ادامه دهند تا خطر انتقال ویروس کرونا به دیگران کاهش پیدا کند.

تست کرونا در منزل
تست کرونا در منزل

پیشگیری از ابتلا به کرونا

امکان انتقال ویروس حتی در افرادی که هیچ علائمی ندارند نشان می‌دهد که،  همه افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند وبرای مقابله با شیوع این ویروس باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند:شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز انجام تست کرونا و قرنطینه هنگام ابتلا به کرونا را تا پایان شیوع بیماری رعایت کرد. همچنین واکسن زدن می‌تواند به قطع زنجیره کرونا کمک کند.

بیشتر بخوانید:

تست کرونا در منزل

آزمایشگاه کیوان از اسفند 1398 با اعلام شیوع کرونا در ایران؛ انجام تست کرونا در منزل یا محل مورد نظر را برای بیماران فراهم کرد. خدمات نمونه گیری ما در منزل با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی توسط نمونه گیرهای آموزش دیده و با تجربه آزمایشگاه کیوان انجام می شود. و اما نکته ی مهم؛ جواب تست pcr شما طی 6 الی 8 ساعت آماده می باشد.

مطالب مرتبط:

چرا برخی افراد به کرونای بدون علامت مبتلا می‌شوند؟

با توجه به تحقیقات انجام شده، این افراد در معرض بار ویروسی کمتری قرار گرفته‌اند و همچنین به سیستم ایمنی بدن افراد و نحوه مبارزه ویروس در بدن آن‌ها نیز بستگی دارد.

آیا احتمال انتقال ویروس کرونا از فرد کاملا بدون علامت وجود دارد؟

بله، این افراد به راحتی می‌توانند ویروس کرونا را به دیگران منتقل کنند.

چگونه می‌توان کرونای بدون علامت را تشخیص داد؟

افرادی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند، صرف نظر از اینکه علائم خاصی دارند یا خیر، باید تست کرونا (PCR) انجام دهند.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.