زوفیلیا یا حیوان خواهی؛ هرآنچه باید بدانید!

0 643
زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آیا تا به‌حال درباره زوفیلیا یا حیوان خواهی چیزی شنیده‌اید؟ این عبارت به یک اختلال جنسی اشاره می‌کند که فرد در آن تمایل جنسی به حیوانات دارد. در این نوشته از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید تا درباره این اختلال صحبت کرده و به پرسش‌های متداول شما از اختلال زوفیلیا پاسخ دهیم.

زوفیلیا یا حیوان خواهی چیست؟

خیلی از افراد با این واژه آشنایی ندارند. در تعریف این واژه باید گفت: سکس انسان با حیوانات را زوفیلیا یا حیوان خواهی می‌گویند که یکی از انواع پارافیلیا (انحراف جنسی) است. در این اختلال جنسی، حیوانات برای انسان از جذابیت جنسی برخوردارند. در اختلال حیوان خواهی ممکن است حتی تماس واقعی با حیوان برقرار نشود اما تمایل به این کار وجود داشته و در موردش خیال پردازی شود.

در این اختلال ممکن است یک حیوان یا چند نوع حیوان برای شخص جذاب باشند. اشخاصی که دارای این اختلال هستند اغلب اعتقاد دارند که از روی حیوان دوستی و علاقه شدید به حیوانات این کار ار انجام می‌دهند. در اغلب کشورها رابطه جنسی انسان و حیوان به عنوان یک اختلال و انحراف شمرده شده و ممنوع می‌باشد.

انواع سکس با حیوانات چیست؟

زوفیلیا یا حیوان خواهی شامل انواع تمایلات و اقدامات جنسی با حیوانات می‌شود. در خیلی از این اقدامات حیوان آسیب می‌بیند اما فرد دارای اختلال به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد. زوفیلیا در واقع در بسیاری از کشورها نوعی حیوان آزاری محسوب می‌گردد. تحقیقاتی که روی افراد مبتلا به این اختلال انجام شده نشان می‌دهد تمایلات آنها شامل موارد زیر است:

  • داشتن رابطه دهانی جنسی با حیوانات
  • داشتن رابطه جنسی با یک حیوان ماده
  • خودارضایی با حیوانات
  • برقراری رابطه مقعدی با یک حیوان

علائم اختلال زوفیلیا یا حیوان خواهی چیست؟

طبق بررسی‌ها و تحقیقات و گزارش‌ها افرادی که دارای اختلال زوفیلیا هستند اغلب دارای علائم زیر می‌باشند:

  • تصورات و تخیلات درباره داشتن رابطه جنسی با حیوانات
  • ترجیح سکس با حیوان به سکس با انسان
  • تمایل به تنهایی و انزوا
  • اعتماد به نفس پایین
  • مشکل در برقراری ارتباطات اجتماعی
  • اضطراب و استرس
  • افسردگی

خیلی از انحرافات جنسی غیر معمول از جمله زوفیلیا فرد را دچار افسردگی و استرس می‌کند. چنین فردی باید برای درمان هرچ سریع‌تر اقدام کند. مراجعه به روانپزشک و روان درمانگر می‌تواند کمک کننده باشد.

زوفیلیا یا حیوان خواهی
زوفیلیا یا حیوان خواهی

علت تمایل به سکس با حیوانات چیست؟

دلیل ایجاد این اختلال به طور واضح مشخص نیست؛ اما ارتباطی بین تحریک و برانگیختگی جنسی با حیوانات باعث شده ذهن فرد شرطی شود. اختلال زوفیلیا یک انحراف جنسی غیرمعمول است و خوشبختانه در جوامع شایع نیست.

تحقیقاتی که روی افراد مبتلا به این بیماری انجام شده نشان می‌دهد خیلی از آنها درباره تجربه متفاوت از آلت تناسلی حیوان حرف زده‌اند. اینکه آلت حیوانات از نظر شکل، بو و غیره بهتر و متفاوت با اندام تناسلی انسان‌ها است.

از طرفی برخی دیگر به علت تابو بودن این عمل به آن جذب شد‌ه‌اند. بسیاری از تابوها در افراد علاقه بیشتری برمی‌انگیزند و این خاصیت مربوط به هر چیزی که انسان از انجامش منع شده باشد می‌شود.

اما عده زیادی نیز کسانی بودند که از برقراری رابطه عاطفی و جنسی با انسان‌ها و یافتن شریک جنسی ناتوان و ناموفق بوده‌اند. و از این رو به رابطه با حیوان رو آورده‌اند. این افراد اغلب اعتماد به نفس کمی دارند و در جمع دچار اضطراب و استرس هستند.

زوفیلیا یا حیوان خواهی در مردان بیشتر از زنان شایع است و طبق تحقیقات، بسیاری از مردان مبتلا به این اختلال خود را علاقه مند به سکس با سگ یا اسب معرفی کرده‌اند. بسیاری از این مردان گفته‌اند که در سکس با حیوانات مشکلات و موانع رایج در سکس با انسان وجود ندارد. اظهاراتی از قبیل اینکه سکس با حیوان احساس بهتری دارد، استرس را کاهش می‌‌دهد، پیچیدگی‌های روابط انسانی را ندارد و شخص مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد.

اختلال زوفیلیا یا حیوان خواهی بیشتر در چه افرادی شایع است؟

اختلال زوفیلیا یا تمایل به سکس با حیوانات در این گروه‌ها احتمال بروز بیشتری دارد و شایع‌تر است:

  • افرادی که در روستاها زندگی می‌کنند.
  • افرادی که با دام و انواع حیوانات سر و کار دارند.
  • افرادی که از مهارت برقراری ارتباطات اجتماعی بی بهره‌اند.
  • افرادی که در مناطق دورافتاده و کم جمعیت زندگی می‌کنند.
  • افرادی که پیوند عاطفی خیلی قوی با حیوانی برقرار کرده و او را مثل انسان می‌بینند.

کسانی که در گروه‌های بالا برشمردیم بیشتر احتمال ابتلا به زوفیلیا یا حیوان بازی را دارا هستند و در واقع سکس با حیوان راهی برای تخلیه تمایلات جنسی و روانی آنها است.

درمان اختلال زوفیلیا یا حیوان خواهی چگونه ممکن است؟

خیلی از انحرافات و اختلالات جنسی به سختی درمان می‌شوند. زوفیلیا یا حیوان خواهی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به خصوص که اغلب افرادی که دارای این اختلال هستند، از شرایط خود راضی و خشنود هستند و احساس نمی‌کنند به حیوان آزار می‌رسانند و این رابطه را دوطرفه می‌بینند. این اشخاص معمولا با روان درمانگر همکاری نمی‌کنند.

بنابراین در غیاب تمایل برای درمان شدن، درمان این افراد مشکل است. از طرفی نمی‌توان به این اختلال مثل یک گرایش جنسی نگاه کرد چون حیوان نمی‌تواند رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام کند.

اما در صورتی که فرد برای درمان مشتاق باشد می‌شود با کمک دارودرمانی و رفتاردرمانی این اختلال را برطرف کرد. روانشناس با تجویز داروهای هورمونی کاهش دهنده میل جنسی و با درمان‌های رفتارشناختی دوره درمانی را شروع می‌کند.

رفتار درمانی و کمک به این افراد برای برقراری روابط اجتماعی خوب با انسان‌ها، بسیاری از اوقات می‌تواند به درمان آنها کمک کند چون اغلب کسانی هستند که اعتماد به نفس پایین و ارتباطات اجتماعی ضعیفی دارند.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته درباره اختلال زوفیلیا یا حیوان خواهی که نوعی تمایل به سکس با حیوانات است صحبت کردیم. چنانچه فردی علائم این اختلال را در خود مشاهده می‌کند بهتر است به روانپزشک و روان درمانگر مراجعه کند تا بتواند آن را درمان کند. چرا که این اختلال در اغلب موارد منجر به افسردگی، اضطراب، انزوا و دیگر مشکلات روانی در فرد می‌شود. جستجو برای یک روانشناس خوب و اقدام به درمان از اهمیت زیادی برخودار است.

زوفیلیا یا حیوان خواهی بیشتر با کدام حیوانات رایج است؟

از قدیم سکس با حیواناتی مثل خر، الاغ، قاطر، اسب و بز بیشتر در افراد مبتلا رایج بوده است. در موارد دیگر می‌توان از تمایل به رابطه با سگ، مرغ و دیگر حیوانات خانگی نام برد.

ایا رابطه جنسی با حیوانات جرم است؟

در بسیاری از کشورها این کار جرم محسوب می‌شود. و در برخی از کشورها نه. اما به صورت کلی قوانین دفاع از حقوق حیوانات مخالف هرگونه رابطه جنسی بین انسان و حیوانات است.

آیا امکان باردار شدن انسان از حیوان وجود دارد؟

خیر، بارداری انسان تنها از طریق رابطه جنسی با انسان ممکن است.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.