آیا می‌توان با گانودرما زگیل را درمان کرد؟ + خواص گانودرما

5 11,358
زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

زگیل تناسلی یا HPV این روزها به یک بیماری مهم تبدیل شده است. زیرا سرعت ابتلای افراد به این ویروس نسبت به سال‌های گذشته، افزایش چشم‌گیری داشته‌ است. برای درمان زگیل تناسلی روش‌های متعددی وجود دارند که با توجه به نوع و شدت بیماری توسط پزشک مشخص می‌شوند. گانودرما یک قارچ درمانی است، که از آن برای درمان زگیل تناسلی استفاده می‌شود.

اما آیا درمان زگیل با گانودرما ممکن است؟ در این مقاله از مجله سلامت کیوان قصد داریم به پاسخ این پرسش و خواص گانودرما بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

گانودرما چیست؟

گانودرما (1) قارچی است که در مکان‌های مختلف گرم و مرطوب آسیا رشد می‌کند. سال‌هاست که این قارچ یکی از مواد اصلی در طب شرقی محسوب می‌شود. درون این قارچ چندین مولکول از جمله تری‌ترپنوئیدها، پلی‌ساکاریدها و پپتیدوگلیکان‌ها وجود دارند که ممکن است دلیل اثرات درمانی آن باشند. در حالی که خود قارچ‌ها را می‌توان تازه مصرف کرد، استفاده از فرم‌های پودری قارچ یا عصاره‌هایی که حاوی این مولکول‌های خاص هستند نیز رایج است.

درمان زگیل تناسلی

برای زگیل‌های خارجی و قابل مشاهده روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارند. این درمان‌ها عبارتند از:

اگر زگیل‌ها درونی باشند، درمان‌های توصیه شده عبارتند از:

  • کرایوتراپی یا نیتروژن مایع
  • عمل جراحی برای برداشتن
  • محلول اسید

بیشتر بخوانید:

درمان زگیل با گانودرما

قارچ گانودرما خواص بسیار زیادی از جمله جلوگیری از سرطان و تقویت سیستم ایمنی دارد. بنابراین مصرف آن برای درمان زگیل تناسلی بدون شک بی‌تأثیر نخواهد بود. برخی از شرکت‌های داروسازی از این گیاه برای تولید داروهای درمانی نیز استفاده می‌کنند.

اما پاسخ به این سؤال که آیا این قارچ زگیل تناسلی را درمان می‌کند یا خیر، کار دشواری است. برای این که به این پرسش پاسخ قطعی بدهیم، به آزمایش‌ها و بررسی‌های بیشتری نیاز است. بنابراین با توجه به تحقیقات انجام شده، شواهد کافی برای تأثیر درمانی قطعی این قارچ برای زگیل تناسلی نداریم. با این حال تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که مصرف مخلوطی از این قارچ و برخی مواد دیگر می‌تواند باعث کاهش زمان برای بهبود زگیل شود.

توجه داشته باشید که مهم‌ترین روش برای درمان زگیل تناسلی، تقویت سیستم ایمنی است. قارچ گانودرما با توجه به خواصی که دارد، باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

خواص گانودرما برای درمان زگیل تناسلی

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، قارچ گانودرما که به اسم ریشی نیز شناخته می‌شود دارای خواص بسیار زیادی است. از مهم‌ترین خواص آن تقویت سیستم ایمنی و خواص ضدسرطانی است که در ادامه قصد داریم هر کدام را توضیح دهیم.

برخی خواص گانودرما
برخی خواص گانودرما

گانودرما به خاطر خواص متعددش می‌تواند در درمان زگیل تناسلی بسیار مؤثر باشد. اما برای آن که به طور قطع بتوان گفت این قارچ باعث درمان زگیل تناسلی می‌شود، آزمایش‌های بیشتری نیاز است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهم‌ترین اثرات قارچ گانودرما این است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. در حالی که برخی از جزئیات هنوز نامشخص هستند، مطالعات و آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این قارچ می‌تواند بر روی ژن‌های گلبول‌های سفید، که بخش‌های حیاتی سیستم ایمنی بدن شما هستند، تأثیر بگذارد. علاوه بر این، برخی از اشکال گانودرما ممکن است مسیرهای التهابی در گلبول‌های سفید خون را تغییر دهند. تحقیقات روی بیماران سرطانی نشان داده‌ است که برخی از مولکول‌های موجود در قارچ می‌توانند فعالیت نوعی گلبول سفید را نیز افزایش دهند.

اگرچه بیشتر فواید قارچ ریشی برای سیستم ایمنی در افراد بیمار دیده شده‌است، اما برخی شواهد نشان داده‌اند که این قارچ می‌تواند به افراد سالم نیز کمک کند. به طور کلی واضح است که این قارچ بر گلبول‌های سفید خون و عملکرد سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارد. با این حال تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان فواید آن در افراد سالم و بیمار مورد نیاز است.

خواص ضدسرطانی

بسیاری از مردم این قارچ را به دلیل خواص آن برای مبارزه با سرطان مصرف می‌کنند. در واقع، یک مطالعه روی بیش از 4000 فرد درمان شده که پیش از این به سرطان سینه مبتلا بودند، نشان داد که حدود 59٪ قارچ گانودرما مصرف می‌کردند. همچنین برخی از آزمایش‌ها نشان داده است که این قارچ می‌تواند باعث مرگ سلول‌های سرطانی شود. به طور کلی این قارچ به دفعات مورد مطالعه قرار گرفته است و از خواص درمانی آن برای سرطان و زگیل تناسلی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مبارزه با خستگی و افسردگی

در اکثر موارد اثرات گیاه گانودرما بر روی سیستم ایمنی مورد تأکید است، اما مزایای بالقوه دیگری نیز دارد. این تأثیرات شامل کاهش خستگی و افسردگی و همچنین بهبود کیفیت زندگی می‌شوند. یک مطالعه تأثیر این قارچ را روی 132 فرد مبتلا به درد، سرگیجه، سردرد و تحریک‌پذیری را بررسی کرد. محققان دریافتند که پس از 8 هفته مصرف مکمل‌ها، خستگی کاهش و سلامتی بهبود می‌یابد.

جمع‌بندی

  • در این مقاله به درمان زگیل با گانودرما پرداختیم. زگیل تناسلی یک بیماری شایع است که روش‌های درمانی مختلفی دارد.
  • گانودرما قارچی است که در مکان‌های مختلف گرم و مرطوب آسیا رشد می‌کند. سال‌هاست که این قارچ یکی از مواد اصلی در طب شرقی محسوب می‌شود.
  • گانودرما خواص زیادی دارد و می‌تواند در درمان این بیماری تأثیر داشته باشد.

از مهم‌ترین خواص گانودرما می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و خواص ضدسرطانی آن اشاره کرد.

درمان زگیل با گانودرما ممکن است؟

برای این‌که به این پرسش پاسخ قطعی بدهیم، به آزمایش‌ها و بررسی‌های بیشتری نیاز است. بنابراین با توجه به تحقیقات انجام شده، شواهد کافی برای تأثیر درمانی قطعی این قارچ برای زگیل تناسلی نداریم. با این حال تحقیقات اولیه نشان می‌دهند که مصرف مخلوطی ار قارچ گانودرما و برخی مواد دیگر می‌تواند باعث کاهش زمان برای بهبود زگیل شود.

گانودرما چیست؟

گانودرما قارچی است که در مکان‌های مختلف گرم و مرطوب آسیا رشد می‌کند. سال‌هاست که این قارچ یکی از مواد اصلی در طب شرقی محسوب می‌شود. گانودرما خواص بسیار زیادی دارد و ممکن است باعث تسریع درمان زگیل تناسلی شود.

خواص درمانی گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما برای بیماری آلزایمر، سرطان، دیابت، زگیل تناسلی، تبخال و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌شود. با این حال شواهد علمی دقیقی برای حمایت از این موارد وجود ندارد.

5 نظر
  1. Khalil گفت

    سلام باهمین بیناری زگیل تناسلی مواجه شده ام وهمه جاتبلیغ میشه که قهورگانودرمامیتونه اونوبطوروائم ازبین ببره ویکی قهوه روباقرص پاورفیت تجویزمیکنه که بعضی هاقبول نمیکنندکه پاورفیت واسه کبدضرره وباعث کبدچرب میشه هرکدومشون یه تجویزمیکنندمیشه راهنماییم کنید چ کنم من دکتررفتم فریزکردولی اینامیگنددرمان سطحی وویروس داخل بدن است وباعث سرطان میشه ممنون میشم راهنمایی کنیدباتشکر.

    1. علی شاملو گفت

      سلام وقت بخیر
      همه این داروها درمان صد در صد و قطعی و اثبات شده ایی نیستن چه بسا که خود سیستم دفاعی بدن در اکثر موارد باعث بهبودی بیماری میشود

    2. نفس گفت

      چیکار کردی شما الان خوب شدی منم دچار شدم به این بیماری و نمیدونم چطور از بین ببرمش..

    3. فرشید گفت

      کی به شما گفته پاورفیت که حاوی قارچ شیتاکه هست باعث کبد چرب میشه ؟؟؟ از کم دانشی اون طرف بوده چون قارچ شیتاکه ثابت شده باعث بهبود کبد چرب میشه از ورود قند به کبد جلوگیری میکنه

  2. Khalil گفت

    سلام باهمین بیناری زگیل تناسلی مواجه شده ام وهمه جاتبلیغ میشه که قهورگانودرمامیتونه اونوبطوروائم ازبین ببره ویکی قهوه روباقرص پاورفیت تجویزمیکنه که بعضی هاقبول نمیکنندکه پاورفیت واسه کبدضرره وباعث کبدچرب میشه هرکدومشون یه تجویزمیکنندمیشه راهنماییم کنید چ کنم من دکتررفتم فریزکردولی اینامیگنددرمان سطحی وویروس داخل بدن است وباعث سرطان میشه ممنون میشم راهنمایی کنیدباتشکر.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.