بهترین دکتر زگیل تناسلی برای درمان چه ویژگی دارد؟

0 3,984
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

دکتر زگیل تناسلی چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام یک از گروه تخصص‌های پزشکی در حوزه درمان زگیل تناسلی است؟ آیا زنان و مردان مبتلا به زگیل تناسلی باید به پزشکان مجزایی مراجعه کنند؟ این سؤال‌ها، نمونه ای از پرسش‌هایی هستند که شاید برای شما هم مطرح شده باشند. در این مقاله از مجله سلامت کیوان به شما در یافتن بهترین دکتر درمان زگیل تناسلی کمک می‌کنیم.

دکتر مناسب برای درمان زگیل تناسلی

بیماری‌های عفونی مختلفی مانند زگیل تناسلی (Genital Warts)، پاپیلومای انسانی (HPV) و زگیل مقعدی در میان شایع ترین بیماری‌های مقاربتی در دنیا قرار دارند. طبق گزارشی که سایت درماتولوژی از تحقیقات (CDC) منتشر کرده است، 90 درصد مردان و 80 درصد زنانی که ارتباط جنسی زیادی برقرار می‌کنند، به یکی از انواع بیماری‌های مقاربتی (HPV) مبتلا می‌شوند. از بین این افراد حدود 40 درصد به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند. این آمار بالا نشان می‌دهد که افراد زیادی در سطح جهان به دکتر زگیل تناسلی یا دکتر HPV مراجعه می‌کنند. بنابراین دانستن این موضوع که دکتر درمان زگیل تناسلی باید چه تخصصی داشته باشد، حائز اهمیت است.

چرا مراجعه به دکتر زگیل تناسلی؟

آمار افرادی که به زگیل تناسلی، زگیل واژن یا زگیل مقعد مبتلا شده‌اند اما اطلاعات کافی ندارند، قابل چشم پوشی نیست. گروهی از این افراد (مخصوصاً مبتلایان کم سن و سال تر) از اینکه مشکلات و علائم بیماری خود را حتی با پزشک مطرح کنند، خجالت زده هستند. همین باعث شدت یافتن علائم و بروز مشکلات جدی‌تر خواهد شد و فرد، شریک یا شرکای جنسی خود را به این ویروس مبتلا می‌کند. علاوه بر این، احتمال بروز سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان دهانه رحم و سرطان واژن افزایش می‌یابد.

علائم بیماری در اندام‌های تناسلی (به ویژه دهانه رحم و واژن)، ناحیه مقعد، گلو، زبان و دهان دیده می‌شوند. افرادی که متوجه علائم بیماری می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به آزمایشگاهی معتبر و مطمئن از وجود عوامل بیماری زا در بدن خود مطلع شوند. آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، که زیر نظر مستقیم ویروس شناس متخصص، پروفسور حسین کیوانی فعالیت می‌کند، با حضور کادری متخصص و مجرب و با استفاده از تجهیزات نوین آزمایشگاهی گام‌هایی بلند در تشخیص زگیل تناسلی و تشخیص HPV برداشته است و مفتخر به خدمت رسانی در زمینه ویروس شناسی است. جهت درخواست مشاوره و تست زگیل تناسلی در آزمایشگاه کیوان می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

درخواست مشاوره و تست HPV
درخواست مشاوره و تست HPV

دکتر درمان زگیل تناسلی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از اینکه به این سؤال پاسخ دهیم که دکتر HPV یا به طور خاص دکتر زگیل تناسلی چه تخصصی دارد، باید به شما بگوییم که دکتر درمان زگیل تناسلی یا پاپیلومای انسانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.

  • با آناتومی قسمت‌هایی از بدن که درگیر این عفونت ویروسی شده اند، به طور کامل آشنایی داشته باشد.
  • در درمان HPV، تمام انواع ویروس پایپلومای انسانی را به خوبی بشناسد. به این معنا که از رفتارهای هر نوع ویروس (HPV) به طور کامل آگاهی داشته باشد.
  • با تمام عوارض ناشی از ابتلا به (HPV) و زگیل تناسلی مانند سرطان‌های دهانه رحم و واژن آشنا باشد.
  • مسلط بودن بر روش‌های تشخیص و درمان بیماری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • آگاهی از بیماری‌های مقاربتی، ضروری محسوب می‌شود.
  • روش‌های قطعی درمان بیماری زگیل تناسلی را به طور کامل و متناسب با شرایط بیمار به کار ببرد.
  • از جدیدترین روش‌های روز دنیا برای درمان پاپیلومای انسانی و به طور خاص زگیل تناسلی اطلاعات کافی داشته باشد.
  • پزشک درمان زگیل تناسلی و دکتر درمان HPV باید علاوه بر تخصص پزشکی خود با تمام علائم بیماری، راه‌های پیشگیری و درمان آشنا باشند.
  • در صورت تمایل پزشک برای انتخاب لیزر برای درمان، تخصص و تجربه کافی را برای استفاده از دستگاه لیزر داشته باشد.

همچنین شما میتوانید درباره روش‌های درمان زگیل تناسلی بیشتر بخوانید:

کدام متخصص برای درمان زگیل تناسلی بهتر است؟

همانطور که گفتیم افرادی که متوجه علائم بیماری زگیل تناسلی در بدن خود می‌شوند، باید در اسرع وقت به پزشک زگیل تناسلی مراجعه کنند. اما سؤالی که مطرح می‌شود، این است که کدام پزشک‌ها می‌توانند این بیماران را به خوبی و کامل درمان کنند؟

دکتر زگیل تناسلی 2
دکتر زگیل تناسلی 2

پزشک متخصص زنان

خانم‌هایی که به بیماری اچ پی وی (HPV) یا زگیل تناسلی (Genital warts) مبتلا می‌شوند، می‌توانند به دکتر متخصص زنان مراجعه کنند. پزشک متخصص زنان با آناتومی بدن، به ویژه دستگاه تناسلی زنان، آشنایی کامل دارد. به این ترتیب، تشخیص بیماری و شدت آن به واسطه این گروه از متخصصان به سهولت انجام خواهد شد. ناگفته نماند که گروهی از خانم‌های مبتلا به این بیماری‌ها، علائمی در دهان، گلو و زبان و پوست خود مشاهده می‌کنند. این افراد می‌توانند به پزشک‌هایی با تخصص دیگر که در ادامه شرح می‌دهیم، مراجعه کنند.

متخصص کلیه و مجاری ادراری

مردانی که در اندام تناسلی خود با علائم زگیل تناسلی مواجه می‌شوند، برای درمان باید به متخصص کلیه و مجاری ادراری یا همان اورولوژیست مراجعه کنند. این متخصصان نیز مانند متخصص زنان عمل می‌کند. به این شکل که دستگاه تناسلی مرد را به طور کامل معاینه کرده و با توجه به شرایط، بهترین روش درمانی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

متخصص جراح عمومی

گروه دیگری از پزشکان که می‌توانند بیماری‌های مرتبط با پاپیلومای انسانی و به ویژه زگیل تناسلی را تشخیص دهند، جراحان عمومی هستند. این افراد علاوه بر آناتومی، با علائم، روش‎‌های تشخیص و درمان پاپیلومای انسانی و زگیل تناسلی آشنایی کامل دارند. این در حالی است که این گروه از متخصصان می‌توانند روش‌های کرایوتراپی و لیزر زگیل تناسلی را به درستی اجرا کنند.

متخصص پوست

زگیل تناسلی علائم پوستی مختلف دارد که متخصصان پوست می‌توانند با روش‎‌هایی مانند لیزر درمانی، آنها را از بین ببرند. گاهی ضایعات پوستی ناشی از زگیل تناسلی با داروهایی قابل رفع هستند که پزشکان متخصص پوست قادر به تجویز آن هستند. بنابراین در مواردی بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کرد.

ویروس شناس

می‌توان گفت که شاید بهترین کسی که می‌تواند در تشخیص و درمان بیماری‌های ویروسی به ما کمک کند، یک متخصص ویروس شناس حاذق است. چراکه به طور تخصصی روی این موضوعات تمرکز داشته و با بیماران زیاد و انواع زیاد بیماری‌های مقاربتی آشناست. پروفسور حسین کیوانی، به منظور تشخیص دقیق بیماری‌های ویروسی، در سال 1380 اولین آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی در کشور را راه‌اندازی کرد. تست و نمونه برداری HPV توسط خود ایشان یا تحت نظر مستقیم ایشان با کمک بهترین و بروزترین کیت‌های تشخیصی انجام خواهد شد. جهت درخواست تست HPV در آزمایشگاه کیوان، می‌توانید شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمائید:


جمع بندی

  • بیماری‌های عفونی مختلفی مانند زگیل تناسلی، پاپیلومای انسانی و زگیل مقعدی در میان شایع ترین بیماری‌های مقاربتی در دنیا قرار دارند.
  • مردانی که در اندام تناسلی با علائم زگیل تناسلی مواجه می‌شوند، باید به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنند.
  • متخصصان جراحی عمومی می‌توانند روش‌های کرایوتراپی و لیزر زگیل تناسلی را به درستی اجرا کنند.

دکتر زگیل تناسلی باید به چه مواردی احاطه داشته باشد؟

باید به آناتومی بدن، جدیدترین روش‌های تشخیص و درمان زگیل تناسلی و انتخاب روش درمانی متناسب با شرایط بیماران مسلط باشند.

کدام متخصصان می‌توانند برای درمان زگیل تناسلی انتخاب شوند؟

متخصص زنان، متخصص پوست، جراح عمومی و اورولوژیست می‌توانند این بیماری را درمان کنند.

چند روش درمانی که متخصص جراح عمومی به درستی انجام می‌دهد، چیست؟

این گروه از متخصصان می‌توانند روش‌های کرایوتراپی و لیزر زگیل تناسلی را به درستی اجرا کنند.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.