پیکر تراشی چیست؟ + انواع، مزایا، عوارض و هزینه

0 919
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

داشتن اندام متناسب و ایده‌آل، آرزوی هر کسی است. گاهی رسیدن به این هدف مسیر بسیار سختی را در پیش دارد. مثل رژیم‌ غذایی سخت و ورزش زیاد. ممکن است انجام این روش‌ها برای برخی افراد مقدور نباشد و یا مدت زیادی طول بکشد تا به هدف برسند. اما پیشرفت روش‌های پزشکی زیبایی که با نام پیکرتراشی معروف است، این هدف را قابل دستیابی کرده است.

اما پیکرتراشی چیست؟ این عمل مناسب چه کسانی است و به چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ پیکرتراشی چه مزایا و عوارضی دارد؟ هزینه پیکر تراشی چقدر است؟ خیلی از افراد سوالاتی مانند اینها را در سر دارند. آگاهی کافی پیش از هر اقدامی ضروری است، به خصوص اگر با ظاهر و سلامتی شما در ارتباط باشد.

ممکن است در موضوع پیکرتراشی نی نی سایت نظرات دیگران را درباره پیکرتراشی شکم یا پهلو و غیره خوانده یا چند فیلم عمل پیکرتراشی در اینترنت دیده باشید. اما در ادامه این نوشته قصد داریم درباره عمل پیکرتراشی و تمامی جزئیات مربوط به آن صحبت کنیم. اگر قصد انجام این کار را دارید و اطلاعات کافی درباره آن ندارید، خواندن این مقاله از مجله سلامت کیوان می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

پیکر تراشی چیست؟

همانطور که گفتیم این عمل راهی است که می‌تواند به فرد کمک کند به اندام ایده‌آل خود نزدیک شود. این عمل انواع مختلفی دارد. از روش‌های پیکرتراشی بدون جراحی و کم‌تهاجمی گرفته تا روش‌هایی که نیاز به جراحی دارند. در این روش چربی‌های اضافی از نواحی مورد نظر خارج می‌شوند و بدن سایز و فرم دلخواه را پیدا می‌کند. البته در مورد کسانی که وزن خیلی بالایی دارند این کاهش سایز تا اندازه‌ای مقدور است و توسط پزشک تعیین می‌شود.

پیکرتراشی یا کانتورینگ بدن راهی است که می‌تواند در بهبود ظاهر بدن فرد تاثیر چشمگیری داشته باشد. البته این روش معمولا وقتی پیشنهاد می‌شود که شما نتوانید از رژیم و ورزش نتیجه دلخواه خود را بگیرید؛ آن وقت است که پیکرتراشی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی برای پیکرتراشی مناسب هستند؟

همانطور که اشاره کردیم پیکرتراشی برای خارج کردن چربی‌ها و ایجاد سایز و فرم متناسب برای بدن است. از این رو افرادی که چاق هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند. شکم و پهلو قسمت‌هایی هستند که تاثیر خیلی زیادی روی تناسب کلی بدن دارند، بنابراین کسانی که شکم و پهلوی بزرگ یا آویزانی دارند می‌توانند با انجام روش‌های پیکرتراشی شکم و پهلو شاهد تغییر چشمگیری در اندام خود باشند.

اگر فردی به مشکلات پوستی و یا عفونت مبتلا بود بهتر است از این روش استفاده نکند. چنین افرادی باید حتما تحت نظر پزشک و با صلاحدید او هرگونه اقدام برای انجام عمل‌های زیبایی کنند. یکی دیگر از نکاتی که برای انجام پیکرتراشی مهم است، داشتن انتظارات واقع‌بینانه است. پزشک متخصص می‌تواند در مرحله ویزیت و معاینه، آگاهی لازم را در مورد امکان و میزان تغییرات به شما بدهد.

عکس قبل و بعد پیکر تراشی
عکس قبل و بعد پیکر تراشی

انواع روش‌های پیکر تراشی چیست؟

پیکرتراشی یا بادی کانتورینگ با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در این قسمت انواع روش‌های این عمل را به شما معرفی می‌کنیم.

لیپوساکشن

در روش لیپوساکشن ناحیه مورد نظر را برشی داده و سوراخی ایجاد می‌کنند. سپس به وسیله دستگاه مخصوصی چربی‌ها را خارج می‌کنند. از این روش می‌شود برای خارج کردن چربی‌های اضافه شکم، پهلو، ران، غبغب، بازو و پشت استفاده کرد.

لیپوماتیک

یکی از رایج‌ترین روش‌های پیکرتاشی لیپوماتیک است. این روش مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه نیاز به برش ندارد و میله مخصوص تخلیه چربی از سوراخ ایجادشده وارد می‌شود. علاوه بر آن، می‌شود چربی استخراج‌شده را در جای دیگری از بدن یا صورت که نیاز به حجم دارد استفاده کرد. این کار از طریق تزریق چربی انجام می‌شود. این روش با سهولت و سرعت زیادی انجام می‌شود، نیاز به بیهوشی ندارد، به صورت سرپایی انجام می‌شود و دوره نقاهت خیلی کمی دارد.

لیپوست

در این روش با استفاده از دستگاه و به‌کارگیری دو تکنیک لرزش و TLA چربی‌ها را از بین می‌برند. سلول‌های چربی از بافت جدا شده و نابود می‌شوند. این روش با بی حسی موضعی انجام می‌شود و مثل روش لیپوماتیک می‌شود از چربی‌های خارج شده استفاده دوباره کرد. از مزایای دیگر روش لیپوست می‌شود به ایمنی زیاد، عدم نیاز به بیهوشی، و استفاده همزمان از ویبرشن و ساکشن اشاره کرد.

لیپولیزر

این روش با استفاده از لیزر انجام می‌شود. با این روش چربی‌های ناحیه غبغب، ران، پهلو و شکم را می‌توان از بین برد. در روش لیپولیزر تحریک کلاژن صورت می‌گیرد و پوست حالت افتاده و آویزان پیدا نمی‌کند.

بادی جت

این روش دارای دستگاهی است که از فشار آب بهره می‌گیرد. در واقع آب با فشار زیاد به بافت چربی‌ها وارد شده و آنها را از بین می‌برد. روش بادی جت نسبت به روش‌های دیگر ماندگاری کمتری دارد.

التزارد

التزارد یکی از روش‌های جدید پیکرتراشی است که با استفاده از امواج فراصوتی انجام می‌شود. با تاباندن امواج اولتراسوند، چربی‌های اضافه ذوب شده و از بدن خارج می‌شوند. همچنین این امواج باعث تحریک کلاژن می‌شوند.

ابدومینوپلاستی

در روش ابدومینوپلاستی که با نام تامی تاک هم معروف است، نه تنها چربی‌های اضافه از نواحی مورد نظر خارج می‌شوند، بلکه پوست آویزان هم برداشته می‌شود. برای مثال در پیکرتراشی شکم با روش ابدومینوپلاستی، شکم کاملا صاف و تخت می‌شود و هیچ چربی یا پوست افتاده و آویزانی باقی نمی‌ماند. البته بعد از اینکه پوست شکم برش داده و دوباره بخیه زده شد، رد بخیه باقی می‌ماند، اما می‌توان با روش‌هایی آن را محو کرد. (1)

بیشتر بخوانید:

مزایای پیکر تراشی

پیکرتراشی با هر روشی که انجام شود می‌تواند تغییرات چشمگیری را در اندام شما ایجاد کند. بنابراین این روش مزایای زیادی دارد که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم.

  1. دستیابی به اندام لاغرتر و مطلوب‌تر
  2. دستیابی به فرم دلخواه و زیبا
  3. دستیابی به پوست صاف و کشیده و سفت
  4. رسیدن فوری به نتیجه مطلوب
  5. افزایش اعتماد به نفس فرد

عوارض پیکرتراشی چیست؟

در صورتی که این کار به دست پزشک متخصص و متبحر انجام شود عوارض خطرناکی ندارد و تنها با عوارض طبیعی پس از عمل روبرو هستیم. مثل عوارض داروی بیهوشی، ورم و کبودی. اما گاهی ممکن است عوارض نادری روی دهند، به خصوص اگر کار به دست فرد ناشی انجام بگیرد. از جمله این عوارض پیکرتراشی می‌توان به عدم تقارن، آسیب به عروق خونی، و آسیب به سیستم عصبی اشاره کرد. در صورتی که با علائمی مثل ریزش مو، عدم بهبود ناحیه برش، درد و التهاب طولانی، بی حسی طولانی، و تغییر رنگ و شکل پوست مواجه شدید حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

در روش جراحی، پس از جراحی ممکن است لازم باشد از درن‌های جراحی برای برداشتن مایع یا خون اضافی که ممکن است در محل جراحی جمع شده استفاده شود. پزشک نحوه استفاده و مراقبت از درن را توضیح خواهد داد. همچنین ممکن است پزشک شما را ملزم به پوشیدن لباس نگهدارنده مخصوص به مدت شش تا هشت هفته کند.

ناراحتی اولیه ممکن است تا چهار هفته طول بکشد در حالی که بهبودی کامل ممکن است چندین ماه طول بکشد. میزان زخم شما بسته به روش شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، جراحی کانتورینگ بدن باعث ایجاد اسکارهای بزرگتر از لیپوساکشن را دارد.

نتایج روش های کانتورینگ بدن بسته به فرد متفاوت است. جراحی تجدید نظر ممکن است برای رفع عوارض یا دستیابی به نتایج مطلوب ضروری باشد.

عوارض پیکر تراشی
عوارض پیکر تراشی

ریکاوری بعد از پیکرتراشی

بیهوشی عمومی و حداقل یک شب اقامت اغلب برای روش‌های کانتورینگ بدن مورد نیاز است. خطرات اولیه جراحی  پیکرتراشی شامل مشکلات ترمیم زخم، عدم تقارن و بدشکلی‌ است.

پس از جراحی، ممکن است لازم باشد از درن‌های جراحی برای برداشتن مایع یا خون اضافی که ممکن است در محل جراحی جمع شده استفاده کنید. پزشک نحوه استفاده و مراقبت از درن را توضیح خواهد داد. همچنین ممکن است پزشک شما را ملزم به پوشیدن لباس فشرده به مدت شش تا هشت هفته کند.

ناراحتی اولیه ممکن است تا چهار هفته طول بکشد در حالی که بهبودی کامل ممکن است چندین ماه طول بکشد. میزان اسکار شما بسته به روش شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، جراحی کانتورینگ بدن باعث ایجاد اسکارهای بزرگ‌تر از لیپوساکشن می‌شود.

نتایج روش های پیکرتراشی بسته به فرد متفاوت است. جراحی تجدید نظر ممکن است برای رفع عوارض یا دستیابی به نتایج مطلوب ضروری باشد.

هزینه پیکر تراشی 1402

خیلی از افراد در باره هزینه پیکرتراشی نگرانی دارند. در واقع باید گفت عوامل گوناگونی بر قیمت پیکرتراشی تاثیر دارند. اعتبار و شهرت پزشک و کلینیک، روش پیکرتراشی، میزان چربی و میزان تغییرات لازم، طول مدت عمل، میزان سختی عمل، تجهیزات استفاده شده و غیره، از مواردی هستند که می‌توانند در تعیین هزینه نهایی شما نقش داشته باشند. میانگین قیمت پیکر تراشی در سال 1402، حدود 15 تا 25 میلیون تومان می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

امروزه دیگر داشتن اندام ایده‌آل یک رویا نیست. بسیاری از افرادی که از چاقی رنج می‌برند می‌توانند علاوه بر رژیم و ورزش از روش‌های پیکرتراشی برای رسیدن به اندام مطلوب خود استفاده کنند. اما نکته مهم این است که با تحقیق کافی، پزشک متخصص و با مهارتی انتخاب کنید. پزشک خوب می‌تواند با معاینه و بررسی میزان مشکلات شما، روش مناسب پیکرتراشی برای شما را پیشنهاد دهد.  

انواع روش‌های پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی روش‌های مختلف غیرجراحی و جراحی دارد، که از میان آنها می‌توان به لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیپوست، لیپولیزر، بادی جت، التزارد و ابدومینوپلاستی اشاره کرد.

آیا پیکرتراشی عوارض دارد؟

روش‌های پیکرتراشی اگر به دست پزشک متخصص و با مهارت انجام شود عوارضی ندارد، اما در غیر این صورت می‌تواند با عوارض نادری مثل آسیب به عروق و سیستم عصبی یا عدم تقارن بدن همراه باشد.

هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

هزینه پیکرتراشی به عواملی مثل پزشک انتخابی، روش پیکرتراشی، میزان چربی و میزان تغییرات مورد نیاز، مدت زمان و سختی عمل بستگی دارد. میانگین هزینه پیکرتراشی در سال 1402 از حدود 15/000/000 تا 25/000/000 تومان متغیر است.

منبع slucare

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.