علائم سویه جدید امیکرون BA.4.6 چیست؟ آیا خطرناک است؟

0 5,015
زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

بر اساس گزارش CDC سویه جدید امیکرون BA.4.6 یکی از عوامل ابتلای 10 درصد از  85 درصد مردم به ویروس کرونا در ایالات متحده در این هفته بوده است. با وجود گسترش این سویه در بریتانیا نیز این پرسش مطرح می‌شود که آیا باید نگران همه‌گیری این ویروس بود؟ آیا موج جدید کرونا در راه است؟ آیا سرعت انتشار این سویه جدید از امیکرون نسبت به دیگر سویه‌ها بیشتر خواهد بود؟ آیا این سویه نظریه پایان کرونا را رد می‌کند؟

در این مقاله در مجله سلامت کیوان به بررسی این سویه جدید می‌پردازیم. (در صورت به دست آمدن هر اطلاعات جدید از این سویه، از همین طریق به شما اطلاع خواهیم داد.)

سویه جدید امیکرون BA.4.6 چیست؟

آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا اعلام کرد: سویه جدید امیکرون با نام “BA.4.6″، به سرعت در ایالات متحده آمریکا در حال شیوع پیدا کردن می‌باشد و اکنون نیز تایید شده است که این سویه در بریتانیا در حال گسترش یافتن است. طبق مطلب منتشر شده از سوی آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا (UKHSA) نشان می‌دهد که از 24 مرداد، 33 درصد از نمونه‌های مثبت مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا، از نوع سویه BA.4.6 هستند.

با این حال سازمان جهانی بهداشت WHO خاطرنشان می‌کند که افزایش و کاهش روند انتشار سویه‌های جدید نشان می‌دهد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کند.

آیا سویه جدید امیکرون BA.4.6 علائم و سرعت انتشار بیشتری دارد؟

هنوز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این نوع سویه باعث علائم شدیدتر می‌شود یا خیر، وجود ندارد. عفونت‌های اومیکرون معمولا باعث بیماری کمتر جدی‌تری می‌شوند و مرگ و میر کمتری با امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی در سطح دنیا گزارش شده است اما رفتار متفاوتی از جهش‌های آن دیده شده است. بنابراین باتوجه به این اطلاعات کافی هنوز (29 شهریور1401) درباره این جهش به دست نیامده است، نمی‌توان گفت که این سویه جدید علائم یا شدت انتشار بیشتری دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

روش تشخیص سویه جدید امیکرون BA.4.6

باید بدانید که سویه امیکرون در تست PCR مشخص می‌شود. یعنی در صورت ابتلا به این ویروس، پس از انجام آزمایش، تست شما مثبت خواهد شد. لازم به ذکر است افرادی که به سویه امیکرون مبتلا می‌شوند بعید است که به زیرسویه آن نیز مبتلا شوند. اما محققان معتقدند که در موارد خاص ممکن است این اتفاق رخ دهد. جهت درخواست تست کرونا امیکرون روی تصویر زیر کلیک کنید.

تست کرونا در منزل
تست کرونا در منزل

روش‌های پیشگیری از ابتلا به سویه جدید امیکرون BA.4.6

بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به سویه‌های جدید کرونا شامل:

  • تزریق واکسن
  • انجام تست در صورت داشتن علائم
  • استراحت کردن و نوشیدن مایعات فراوان  
  • رعایت فاصله گذاری اجتماعی
  • زدن ماسک در مجامع عمومی

جمع بندی

گسترش سویه جديد  BA.4.6 و دیگر انواع جدید ویروس‌ها نگران کننده است و نشان می‌دهند که ویروس همچنان با ما است و برای پیشگیری از ابتلا به این سویه‌ علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، واکسناسیون خود را نیز انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

آیا سویه جدید امیکرون BA.4.6 علائم و سرعت انتشار بیشتری دارد؟

هنوز هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این نوع سویه باعث علائم شدیدتر می‌شود یا خیر، وجود ندارد. عفونت‌های اومیکرون معمولا باعث بیماری کمتر جدی‌تری می‌شوند و مرگ و میر کمتری با اومیکرون نسبت به انواع قبلی در سطح دنیا گزارش شده است

علائم ابتلا به امیکرون چیست؟

عطسه ، اسهال، تب و لرز خفیف، دردهای عضلانی، کمر درد، سردرد، گلودرد و خشکی گلو از علائم امیکرون هستند.

در چه كساني بيماري به شكل شديد تر ظاهر مي‌شود؟

افراد مسن و افراد داراي شرايط پزشكي خاص مانند فشار خون بالا، بيماري قلبي يا ديابت و بیمارانی که داروهاي كورتون و شيمي درماني مصرف می‌کنند بيشتردر معرض خطر خواهند بود.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.