قرص AHCC واقعا برای درمان زگیل تناسلی و سرطان موثر است؟

0 7,333
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

احتمالا نام AHCC را شنیده باشید. به خصوص این روزها که ابتلا به ویروس اچ پی وی گسترده‌تر شده، داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی مثل قرص AHCC بیشتر شناخته شده‌اند. اما قرص یا کپسول AHCC چه کاری می‌کند؟ این دارو برای چه مواردی استفاده می‌شود؟ مزایای AHCC چیست؟ عوارض این دارو چیست؟ عملکرد AHCC چگونه است؟ چه تاثیری در درمان ویروس HPV یا زگیل تناسلی دارد؟ چه احتیاط‌هایی برای مصرف آن لازم است؟ از این دارو چگونه در صنایع غذایی استفاده می‌شود؟

برای آشنایی بیشتر با این داروی مفید و معروف، حتما تا پایان این نوشته از مجله سلامت کیوان با ما همراه باشید.

قرص AHCC چیست؟

AHCC مخفف (Active Hexose Correlated Compound) گروهی از مواد شیمیایی است که از ترکیبی از قارچ‌ها گرفته شده و به نوعی مکمل تبدیل می‌شود. این مکمل خواص دارویی مفیدی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این مکمل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.

ترکیب مرتبط با هگزوز فعال (AHCC) یک عصاره اختصاصی است که از میسلیوم قارچ شیتاکه Shiitake مشتق شده است؛ سرشار از الیگوساکاریدهای آلفا گلوکان است که اثرات بیولوژیکی آن را افزایش می‌دهد. بیماران از AHCC برای پیشگیری و درمان سرطان استفاده می‌کنند.

مشاوره خرید واکسن گارداسیل
مشاوره خرید واکسن گارداسیل

AHCC اثرات ضد التهابی  و ضد سرطانی، افزایش مقاومت در برابر عفونت‌های میکروبی را نشان داده و ممکن است در برابر اختلالات ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت کند. در بزرگسالان سالم، AHCC باعث بهبود پاسخ‌های ایمنی، افزایش تعداد و عملکرد سلول‌های دندریتیک و بهبود پاسخ آنتی‌بادی به واکسن آنفولانزا است.

یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که AHCC می‌تواند در کاهش عوارض جانبی مرتبط با شیمی درمانی کمک کند. اما به هر حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین پتانسیل درمانی این عصاره مورد نیاز است.

قرص AHCC برای چه مواردی مصرف می‌شود؟

مهم‌ترین موارد مصرف قرص AHCC عبارتند از:

  • کمک به درمان سرطان
  • کمک به درمان انواع بیماری‌های عفونی
  • کمک به درمن بیماری التهاب روده
  • محافظت و بهبود عملکرد کبد
  • کمک به درمان بیماری زگیل تناسلی (قطعی نیست)
کاربرد قرص Ahcc
کاربرد قرص Ahcc

بیشتر بخوانید:

مزایای قرص AHCC چیست؟

قرص AHCC یک مکمل غذایی مشتق شده از قارچ است که قرن‌هاست در طب سنتی ژاپنی استفاده می‌شود. AHCC به عنوان دارویی شناخته شده است که فواید سلامتی مختلفی دارد، از جمله:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش التهاب و بهبود سلامت کبد
  • کاهش سطح کلسترول
  • بهبود سطح قند خون
  • محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان
  • خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی
  • افزایش قدرت و انرژی بدن

قیمت قرص AHCC اصل

هزینه قرص AHCC در سال 1402 در بازه قیمتی 8/000/000 تا 10/000/000 تومان متغیر است.

مشاوره خرید قرص AHCC

همین حالا که درحال مطالعه این مقاله هستید، جهت درخواست مشاوره خرید قرص AHCC فرم زیر را به صورت رایگان پر کنید تا همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را انجام دهند. الان اقدام کنید و سپس به مطالعه ادامه مقاله بپردازید.




    عوارض قرص AHCC چیست؟

    ای اچ سی سی نیز مثل هر دارو یا مکمل دیگری ممکن است برای برخی افراد عوارض جانبی ایجاد کند. از عوارض احتمالی کپسول AHCC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • افزایش خطر خونریزی
    • واکنش های آلرژیک
    • اسهال
    • خارش خفیف
    • تداخل با سایر داروها

    در صورت مشاهده هر نوع عوارضی به پزشک مراجعه کنید. (1)

    قرص AHCC چطور عمل می‌کند؟

    گلوکان‌های AHCC پلی ساکاریدهایی با وزن مولکولی کم با پیوندهای آلفا هستند. هر دو ویژگی برای این دسته از ترکیبات با خواص تعدیل کننده ایمنی گزارش شده‌اند. مکانیسم‌های پیشنهادی شامل هماهنگ کردن پاسخ‌های ایمنی و حفظ هموستاز ایمنی تا حدی با پرایم کردن دروازه‌های TLR-2 و TLR-4 (گیرنده شبه عوارض) در اپیتلیوم روده است.

    در آزمایشاتی که انجام شده این نتایج به دست آمده است:

    • بهبود پاسخ به عفونت آنفولانزا
    • افزایش مقاومت در برابر ویروس نیل غربی
    • افزایش مقاومت در برابر عفونت باکتریایی
    • اثرات مفید روی عملکرد کبد از طریق تنظیم تولید اکسید نیتریک
    • اثرات ضد تومور

    قرص AHCC برای درمان HPV یا زگیل تناسلی

    یکی از کاربردهای امیدوارکننده AHCC پتانسیل آن به عنوان یک مکمل غذایی برای کمک به سیستم ایمنی برای مبارزه با عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. عفونت HPV شایع است، اما عفونت مداوم با انواع خاص و پرخطر HPV می‌تواند منجر به سرطان دهانه رحم، یکی از شایع‌ترین سرطان‌هایی شود که امروزه زنان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. در بسیار از کشورهای جهان، میزان بروز سرطان دهانه رحم و مرگ و میر از دهه 1990 در حال افزایش بوده است.

    متخصصان می‌گویند: «در حالی که ما واکسن‌هایی برای HPV داریم، درمان‌های کمتری برای موارد پرخطر موجود وجود دارد.» پژوهشی که توسط Judith A. Smith در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در دانشکده پزشکی هیوستون مک گاورن انجام شد و توسط AminoUp تامین شد، نشان داد که AHCC می‌تواند به پاکسازی عفونت ویروس HPV در رده‌های سلولی سرطان دهانه رحم کمک کند.

    همان تیم، یک مطالعه بالینی اولیه را روی 10 زن انجام داد که به HPV پرخطر آلوده بودند، این تجربه آنقدری دلگرم کننده بود تا به یک کارآزمایی بالینی بزرگ‌تر منجر شود. اسمیت اکنون در حال انجام یک مطالعه دوسوکور و کنترل شده با دارونما با بودجه NIH بر روی 50 زن مبتلا به عفونت HPV پرخطر مداوم است.(2)

    البته به گفته پروفسور حسین کیوانی متخصص ویروس شناس و موسس آزمایشگاه کیوان، این دارو تاثیری بر درمان زگیل تناسلی یا سرطان ندارد و صرفا شاید برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید واقع شود.

    مشاوره و تست HPV
    مشاوره و تست HPV

    احتیاط‌های لازم برای مصرف قرص AHCC

    اگر می‌خواهید از این دارو استفاده کنید حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

    • اگر از دوکسوروبیسین و اندانسترون به عنوان بخشی از درمان سرطان خود استفاده می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید. AHCC ممکن است اثرات این داروها را کاهش دهد.
    • اگر از داروهای مهارکننده آروماتاز ​​استفاده می‌کنید، با پزشک خود صحبت کنید AHCC می تواند فعالیت آنها را کاهش دهد. مهارکننده‌های آروماتاز ​​داروهایی هستند که آنزیمی به نام آروماتاز ​​را از تبدیل هورمون‌ها به استروژن متوقف می‌کنند. نمونه‌هایی از مهارکننده های آروماتاز ​​عبارتند از لتروزول و آناستروزول.

    قرص AHCC با چه داروهایی تداخل دارد؟

    تداخلات دارویی قرص Ahcc عبارتند از:

    • داروهایی که سیستم ایمنی را کاهش می دهند (سرکوب کننده‌های ایمنی) با ترکیب فعال هگزوز مرتبط (AHCC) تداخل دارند.
      • AHCC می تواند فعالیت سیستم ایمنی را افزایش دهد. برخی از داروها، مانند داروهایی که پس از پیوند استفاده می‌شوند، فعالیت سیستم ایمنی را کاهش می دهند. مصرف AHCC همراه با این داروها ممکن است اثرات این داروها را کاهش دهد.
    • داروهای تغییر یافته توسط کبد (سوبستراهای سیتوکروم P450 2D6 (CYP2D6)) با ترکیبات همبسته هگزوز فعال (AHCC) تداخل دارند.
      • برخی از داروها توسط کبد تغییر یافته و تجزیه می‌شوند. AHCC ممکن است سرعت تجزیه این داروها توسط کبد را تغییر دهد. این می‌تواند اثرات و عوارض جانبی این داروها را تغییر دهد.

    از AHCC چطور در صنایع غذایی استفاده می‌شود؟

    AHCC یک مکمل غذایی است که در صنایع غذایی کشورهای پیشرفته برای بهبود ارزش غذایی محصولات غذایی استفاده می‌شود. اغلب به محصولات غذایی مانند اسموتی‌ها، آب میوه‌ها و سایر نوشیدنی‌ها اضافه می‌شود تا محتوای آنتی اکسیدانی آنها را افزایش داده و مزایای سلامتی بیشتری را ارائه دهد. AHCC همچنین به عنوان یک عنصر در مکمل‌های غذایی استفاده می‌شود و منبع طبیعی ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را فراهم می‌کند.

    بیشتر بخوانید:

    جمع بندی

    در این نوشته از مجله سلامت کیوان درباره قرص AHCC و کارکردها و فواید فوق العاده آن صحبت کردیم. این دارو سال‌هاست که در درمان بیماری‌ها و مبارزه با ویروس‌‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود و نتایج درخشانی به همراه داشته است. آیا شما نام این دارو را شنیده بودید؟ نظر خود را درباره این موضوع، زیر همین مقاله با ما و دیگر خوانندگان مجله سلامت کیوان در میان بگذارید.

    معتبرترین کمپانی تولید AHCC کدام است؟

    کمپانی آمریکایی Quality Of Life معتبرترین و معروفترین شرکت تولید داروی AHCC است.

    آیا داروی AHCC در ایران وجود دارد؟

    AHCC کینوکو پلاتینیوم هم اکنون توسط شرکت فرازطب در ایران عرضه می‌شود. برای درخواست مشاوره خرید این دارو فرم موجود در این صفحه را تکمیل نمائید.

    آیا زگیل تناسلی باعث سرطان می‌شود؟

    برخی از انواع پرخطر ویروس HPV در صورتی که درمان نشوند ممکن است به سرطان دهانه رحم، سرطان مقعد و یا سرطان دهان تبدیل شوند.

    چه راه درمانی برای زگیل تناسلی مفید است؟

    علاوه بر قرص‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن مانند AHCC و قرص پاورفیت، اکثر پزشکان تزریق واکسن گارداسیل را برای مبتلایان به HPV توصیه می‌کنند که ممکن است روند درمان را تسریع کند.

    منبع mskcc nature
    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.