قرص پاورفیت برای چی خوبه؟ + نحوه مصرف و عوارض

17 37,665
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

تقویت سیستم ایمنی و افزایش انرژی نقش بسزایی در سلامت و نشاط فرد دارد. بسیاری از افراد برای تامین این نیازهای بدن، به مصرف قرص‌ها یا کپسول‌های ویتامین و کلسیم و آهن روی می‌آورند. اما تا به حال شده فکر کنید چه کپسول یا قرصی می‌تواند تاثیرات خیلی از ویتامین‌ها و تقویت‌کننده‌ها و مواد مغذی را یکجا به شما بدهد؟ قرص پاورفیت همان چیزی است که دنبالش می‌گردید.

اما قرص پاورفیت چیست و حاوی چه موادی است؟ این قرص برای چه کسانی مفید است؟ مزایا و عوارض و تداخل دارویی آن چیست؟ قیمت این قرص چقدر است؟ تا انتها با ما همراه باشید تا در این نوشته از مجله سلامت کیوان درباره قرص Powerfit صحبت کنیم و به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کپسول پاورفیت چیست؟

کپسول پاورفیت در واقع یک قرص مکمل است که ماده اصلی آن عصاره قارچ شی-تا-که می‌باشد و بسیاری از آمینواسیدهای ضروری بدن را در خود دارد. از مواد مغذی موجود در این کپسول می‌توان به آلفاگلوکان، بتاگلوکان، پروتئین، انواع ویتامین‌ها، روی، مس، سلنیوم، و بسیاری از املاح معدنی اشاره کرد. وجود این مواد در کپسول پاورفیت آن را به یکی از مفیدترین و تاثیرگذارترین آنتی اکسیدان‌ها تبدیل کرده است. این دارو می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابله با انواع بیماری‌ها ایمن کند.

قرص پاور فیت
قرص پاور فیت

قارچ شیتاکه چیست و چه خواصی دارد؟

قارچ شیتاکه در ژاپن، چین و کره کشت می‌شود و خواص درمانی فوق العاده‌ای دارد. همین خواص درمانی این قارچ را در جهان مشهور کرده است. این قارچ ار موادی تشکیل شده که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس‌ها تقویت کند. بنابراین از انتشار آنها در بدن جلوگیری شده و فرد بهبودی خود را به دست می‌آورد.

قارچ شی تا که سرشار از خواص سبزیجات و میوه جات است و در تقویت سوخت و ساز بدن و کاهش وزن نیز تاثیر زیادی دارد. از طرفی این قرص باعث دفع چربی و کلسترول از طریق مدفوع می‌شود و نمی‌گذارد این مواد در رگ‌ها و کبد رسوب کنند.

یکی از مشکلاتی که اغلب خانم‌ها با آن درگیرند کمبود آهن است؛ شیتاکه از آهن و مس برخوردار است و می‌تواند کم خونی و کمبود آهن را جبران نماید.

اما از مهم‌ترین فواید قارچ شی‌تاکه خاصیت ضد سرطان آن است. این قارچ و مواد موجود در آن می‌توانند از سلول‌های سالم محافظت کنند و از آسیب دیدن آنها جلوگیری نمایند. همچنین این قارچ می‌تواند با منبع سرشار آنتی اکسیدان خود و همچنین اسیدلینوئنیک، میزان استروژن را کنترل کرده و از بروز سرطان دهانه رحم و سرطان سینه جلوگیری کند.

همینطور افراد مبتلا به دیابت یا قند خون می‌توانند شیتاکه را مصرف کنند چون میزان قند و کربوهیدرات در آن خیلی پایین است. از دیگر خواص قارچ شیتاکه می‌توان به کمک به هضم غذا و رفع معده درد و یبوست اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

قرص پاورفیت برای چه کسانی مفید است؟

قرص پاورفیت می‌تواند برای این افراد مفید و تاثیرگذار باشد:

  1. کسانی که مبتلا به زگیل تناسلی هستند و در دوره درمان به سر می‌برند.
  2. ورزشکاران که قصد افزایش انرژی و قدرت دارند.
  3. افرادی که رژیم لاغری دارند.
  4. افرادی که در دوره نقاهت بعد از بیماری هستند.
  5. افراد سالمند
  6. افرادی که بنیه ضعیف دارند و زود به زود بیمار می‌شوند.

مزایای قرص پاورفیت چیست؟

از مهم‌ترین مزایای این قرص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها
  • کمک به بدن برای بهبودی سریع‌تر بعد از ابتلا به بیماری
  • کمک به رفع و بهبود زگیل تناسلی
  • تقویت سلامت قلب و عروق
  • تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن
  • افزایش انرژی و قدرت بدنی
  • افزایش سوخت و ساز بدن
مزایای قرص پاورفیت
مزایای قرص پاورفیت

عوارض قرص پاورفیت چیست؟

این قرص سرشار از خاصیت است و عوارض خاصی ندارد. از طرفی این قرص گیاهی است و حاوی مواد شیمیایی نیست، بنابراین بهترین گزینه برای افرادی است که قصد استفاده از داروهای گیاهی دارند. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید میزان و چگونگی مصرف است. بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و برنامه مشخصی برای مصرف پاورفیت تعیین کنید. مصرف بی رویه قرص پاورفیت یا هر داروی مکمل دیگری ممکن است به کبد و کلیه آسیب بزند. بنابراین از مصرف خودسرانه و افراطی بپرهیزید.

همچنین بهتر است پاورفیت را در آغاز روز مصرف کنید و از مصرف آن بعد از ساعت چهار بعد از ظهر بپرهیزید. چون به خاطر خاصیت انرژی بخشی که دارد ممکن است خواب شب شما را با اختلال مواجه کند و دچار بی خوابی شوید.

قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی

این قرص می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن با ویروس اچ پی وی مبارزه کند و در از بین بردن زگیل تناسلی موثر باشد. مهم‌ترین نکته برای رفع زگیل تناسلی و مقابله با ویروس HPV تقویت سیستم ایمنی بدن است. معمولا به کسانی که مبتلا به این زگیل‌ها هستند مصرف پاورفیت توصیه می‌شود.

البته به گفته پروفسور حسین کیوانی، متخصص ویروس شناس کشور، این قرص تاثیر آنچنانی بر درمان زگیل تناسلی نخواهد داشت و ممکن است صرفا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

بیشتر در خصوص تاثیرات و نحوه مصرف را در این مقاله بخوانید: مصرف قرص پاورفیت برای درمان زگیل تناسلی

قرص PowerFit برای ریزش مو

اگر ریزش مو به دلیل کم خونی و کمبود آهن باشد قرص پاور فیت می‌تواند تاثیر خوبی برای کاهش ریزش مو داشته باشد. قارچ شیتاکه موجود در پاورفیت دارای املاح ضروری است و جذب آهن بالایی دارد.

تداخل دارویی قرص پاورفیت

تا جایی که گزارش‌ها و تحقیقات نشان داده‌اند، تداخل دارویی برای قرص پاورفیت گزارش نشده است. البته بهتر است برای مصرف این قرص حتما با پزشک مشورت کرده و برنامه مشخص داشته باشید. مصرف کپسول پاورفیت در دوزهای توصیه شده پزشک با تداخل دارویی یا عوارض خاصی همراه نیست اما در صورت بروز آلرژی حتما با پزشک تماس بگیرید.

قیمت قرص پاورفیت چقدر است؟

با توجه به روند روزافزون تورم، قیمت همه چیز همواره با نوسان مواجه است. داروها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. قیمت بسته کپسول پاورفیت 32 تایی هم‌اکنون در حدود 150 هزار تومان می‌باشد. این قیمت ممکن است بسته به کارخانه تولید دارو کمی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

در این نوشته از مجله سلامت کیوان به معرفی قرص پاورفیت و توضیح درباره آن پرداختیم. همانطور که گفتیم این قرص یکی از موثرترین و مفیدترین داروها با منشا گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها و افزایش انرژی و قدرت بدنی است. برای تهیه این قرص حتما از داروخانه‌ها و مراکز معتبر اقدام کنید و همچنین پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید. از مصرف بدون برنامه و بیش از حد خودداری کنید.

آیا قرص پاورفیت چاق کننده است؟

خیر. كپسول پاورفيت حاوی مواد مغذی مانند فیبر بتاگلوکان و پروتئین است که نه تنها باعث چاقی نمی‌شود، بلکه به حفظ وزن و افزایش سوخت و ساز بدن نیز کمک می‌کند.

قرص پاورفیت برای چه سنی مناسب است؟

محدودیت سنی وجود ندارد. کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان می‌توانند از قرص پاورفیت استفاده کنند.

قرص پاورفیت برای تبخال تناسلی مفید است؟

بله، مثل اثر قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی، مصرف این مکمل قارچ شیتاکه با اثر تقویت سیستم ایمنی به درمان تبخال تناسلی نیز کمک می‌کند.

طریقه مصرف قرص پاورفیت چگونه است؟

نحوه مصرف قرص پاورفیت در شرایطی که برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌گردد روزی 2 عدد و به مدت یک تا دوماه توصیه می‌شود و در صورتی که برای درمان زگیل تناسلی و ویروس HPV مصرف گردد باید تا 6 ماه ادامه دار باشد. لازم به ذکر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمائید.

آیا قرص پاورفیت برای فشار خون بالا مفید است؟

یک طی یک تحقیق در ژاپن، با توجه به اینکه کپسول پاورفیت دارای مقادیر بالای آنزیم اریتادنین است، باعث کاهش انقباضات عروق خون و درمان فشار خون بالا خواهد شد.

17 نظر
  1. سارا گفت

    سلام وقت بخیر
    من تازه چند روزی هست که متوجه شدم که تبخال تناسلی دارم و این قرص رو دکتر برام تجویز کرد. ایا واقعا کمکی میکنه برای درمان و بهبودش؟

    1. پروفسور حسین کیوانی گفت

      سلام هیچ اثری ندارد.

      1. محمد گفت

        سلام وقت بخیر اقای دکتر پس بهترین روش برای بهبود چه چیزی است و روش های درمان لطفا بیان کنید

  2. علا گفت

    AHCc نام برند نیست مخفف activated hexos corelated compound ,هست
    که معروفترین کپسول حاوی ahcc برگرفته از قارچ‌شیتاکه از برند quality of life,میباشد

  3. نسترن گفت

    سلام به همه دوستان
    من یه مدت بود ضایعه های گوشتی روی ناحیه تناسلیم ایجاد شده بود و با مشورت دکتر قرص پاورفیت رو یک دوره مصرف کردم و با کمال تعجب اون زگیل ها ناپدید شدن،ناگفته نماند توی اون مدت اصلا مریض نشدم و حتی لبم تبخال نزد
    بعد از حدود ۴یا۵ماه به فاصله چهارهفته دوبار تبخال زدم ..بنظرم پاورفیت توی سیستم ایمنی بدن نقش زیادی داره تصمیم دارم از امروز دوباره مصرف قرص رو شروع کنم

  4. صالحی گفت

    سلام خدمت همه عزیزان
    من ۲سال پیش برای آزمایش های قبل بارداری اقدام کردم،متوجه شدم ۱۸و۱۶ hpv دارم،غیراز ناراحت شدن و خالی شدن از اینکه واقعا نه رابطه غیر متعارف نه هیچی نبوده که این بیماری که ازنوع پرخطرش هست رو گرفتم،رفتم دنبال خوب شدن خیلی مطالعه خیلی پرس و جو کردم،دکتر محترم به بنده قرص پاورفیت برای خودم و یه قرص قارچ برای همسرم رو گفتن که روزی یک عدد بخورم،خاستم هرکی این مقاله رو خوند به نظرات رسید،این متن رو بخونه به امیدخدا مثل من خوب شد،ما هم قرص رو ادامه دادیم،و هم بموقع میخوردیم هم هرچی که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بود روخوردیم و انجام دادیم،مثلا(همیشه چایی سبز،درحد کم ولی همیشه در حد ۱ فنجان درروز،وباهمسرم تصمیم گرفتیم رژیم گیاه خواری بگیریم،تقریبا نزدیک۹ ماه هرچی مرغ و گوشت بود نمیخوردیم هرچی که دام توش دست داشت،آب هویج،هرچی آنتی اکسیدانش بیشتر بود تواینترنت پیداکردمو خوردیم،وازهمه مهمتراینکه سعی کردیم اصلا حرص وغصه نخوریم،ماه پیش یعنی الان ۲سال گذشت، ناامیدانه رفتم برای بارداری، آزمایش پاپ اسمیر و اچ پی وی دادم،خداروهزاران بار شکر هیچ اثری ازشون نیست تموم شدن.چون من دوستنداشتم باوجود این موضوع بچه داربشم.البته که خیلی ها باردارمیشن و سزارین انجام میدم.امیدوارم اگر خدایی نکرده کسی این موضوع براش پیش اومد بخونه وامید داشته باشه و از حرفای الکی خیلیا نترسن.ببخشید انقدطولانی نوشتم.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممنون از اینکه تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
      با آرزوی سلامتی.

  5. مونا امیری گفت

    سلام
    کاملا در اشتباه هستید . AHCC با این محصول کاملا متفاوت است . پاور فیت پودر قارچ خشک شده است اما AHCC دارای یک فرایند تولید دیگر.
    مضاف بر اینکه قیمت محصول AHCC در خارج از ایران حدود 50 دلار است چطور ممکن است پاور فیت 150 هزار تومان باشد . این یک حساب سرانگشتی است که برای همه واضح است . همچنین AHCC یک علامت تجاری است که در ایران و تمام دنیا به ثبت رسیده است اما می بینیم این شرکت یک علامت تجاری را در قسمت ترکیبات خود چاپ کرده است . بنده خودم کارشناس مواد در آزمایشگاه مواد و مدرک دانشجوی دکتری هستم . در ترکیبات یک محصول همیشه نام های ژنریک درج می شود نه یک علامت تجاری . واقعا جای تاسف دارد برای سازمانی که این محصول را اجازه تولید دادن که نشان از بی سوادی کارشناسان سازمان و از همه مهمتر بی سوادی خود شرکت تولید کننده که باید اطلاعات بسیار لازم و کافی داشته باشد اما می بینیم اتفاق بسیار بد را .

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      سپاس از حسن نظر شما؛ همانطور که مستحضر هستید، قرص Ahcc با پاورفیت متفاوت بوده است و Ahcc در ایران تقریبا نایاب است. بخشی از مواد تشکیل دهنده پاورفیت را شرکت سازنده، Ahcc معرفی کرده است.
      در خصوص این قرص نیز مقالات علمی فراوانی منتشر شده که از جمله این دارو توسط وزارت بهداشت کشور تایید شده است.
      ما فروشنده دارو نیستیم و نخواهیم بود و پس تعریف از این دارو نفعی برای این مجموعه نخواهد داشت.
      هدف، صرفا افزایش آگاهی در خصوص محصول موجود و توزیع شده در کشور می‌باشد.
      با آرزوی سلامتی…

      1. مونا امیری گفت

        جناب شاملو گرامی . با سپاس از پاسخ شما . بنده به دلیل ارادتی که خدمت جناب دکتر کیوانی دارم مطالب را نوشتم . و جهت اطلاعات بیشتر شما مطالبی را در ذیل یادآور می شوم :

        – قیمت یک کیلو ماده اولیه قارچ شیتاکه با برند AHCC چهارصد دلار می باشد. به عبارتی اگر با ارز دولتی حسابی سر انگشتی داشته باشیم به ازاء هر کپسول پاورفیت قیمت تمام شده ماده اولیه آن 5700 تومان خواهد بود خارج از اینکه حمل و تولید و هزینه سربار دیگر محاسبه گردد.

        – نکته بسیار مهم دیگر که شما هم اشتباه کردید پاورفیت دارو نیست یک مکمل است و در گروه محصولات بدون نسخه

        – AHCC برند یک محصول هست نه نام یک ماده ژنریک که پاورفیت در ترکیبات خود درج داشته است . ( این یک فاجعه بزرگ قرن است )

        – اشتباه در سازمان غذا و دارو به کرات مشاهده می گردد و تایید این محصول نیز به دلیل جدید بودن محصولات قارچ های دارویی گریبان گیر کارشناسان غذا و دارو و معاونتهای علوم پزشکی هم گردیده است

        بیان مطالب بالا صرفا به لحاظ اعتبار آزمایشگاه کیوان عنوان شده است محصول پاورفیت به نظر بنده با آرد نخودچی هیچ تفاوتی ندارد چون آزمایش مواد آن را در آزمایشگاه اندازه گیری کرده ام و میزان پلی ساکاراید این محصول مکمل در محدوده 30% می باشد .

        هدف ما شرکت یا شخص خاصی نیست ، هدف ارائه محصول سالم و درست برابر ادعاهای تولید کنندگان می باشد .

        با تشکر

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام مجدد و ممنون از شما بابت توضیحات مفیدتان؛
        اعتبار یک محصول را باید چندین کارشناس معتبر در این زمینه بررسی و تایید یا رد نمایند.
        درهرحال، این مکمل توسط بسیاری از پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌هایی قبیل HPV، مورد تجویز قرار گرفته و خواهد گرفت.
        و همچنین به دلیل شیمایی نبودن این محصول و استفاده از ترکیبات گیاهی در آن، ضرری به مصرف کننده نخواهد رساند.
        اجازه بدین در این خصوص تحقیقات بیشتر و مشورت با پروفسور کیوانی انجام شود و نتیجه به شما اعلام گردد.

      3. مونا امیری گفت

        همچنین در صورت نیاز بنده محصول AHCC را دارم و در صورت نیاز برای شما رایگان ارسال خواهم داشت

      4. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام مجدد وقت شما بخیر
        سرکار خانم امیری، طبق مشورت با پروفسور کیوانی، ایشان ذکر نمودند، این قرص برای درمان زگیل تناسلی، تاثیر آنچنانی نداشته است و شاید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کننده باشد. ضمنا برای افرادی که بیماری خودایمنی داشته باشند مصرف این قرص توصیه نمی‌شود چراکه منجر به تشدید بیماری خواهد شد.
        به زودی داخل مقالات نظر دکتر کیوانی نیز درج خواهد شد.
        ممنون از شما بابت بیان انتقاد سازنده.

      5. نیکا گفت

        سلام
        آقای شاملو اینکه فرمودین بعد از مشورت با آقای دکتر… این دارو تاثیری چندانی بر زگیل تناسلی ندارد منظورتون پاورفیت بود یا Ahcc?

      6. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        قرص پاورفیت.

    2. فهیمه گفت

      اون haccp هست‌. شما اشتباه گرفتید

    3. خانم اميني گفت

      خانم اميري عزيز ميشه لطفا قرص معتبر و مناسب براي تقويت سيستم ايمني بدن معرفي بفرماييد خارجي يا داخلي فرقي نميكنه ولي واقعا خوب باشه 🙏🏻

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.