آیا قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی و ویروس HPV مفید است؟

0 18,934
زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

متاسفانه بیماری HPV یا همان زگیل تناسی این روزها شیوع بالایی دارد. به همین دلیل در تمام جهان سعی می شود از راه‌های مقابله با این ویروس استفاده شود. از نکات آموزشی گرفته تا واکسن و روش‌های درمان پس از ابتلا. یکی از داروهایی که برای درمان HPV تجویز می شود قرص پاورفیت است.

اما زگیل تناسلی دقیقا چیست و چطور منتقل می‌شود؟ قرص پاورفیت چه تاثیری بر درمان زگیل دارد؟ مزایای این قرص چیست؟ چطور باید این قرص را مصرف کرد؟ آیا پاورفیت زگیل تناسلی را به طور کامل درمان می‌کند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان درباره قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی و درمان HPV صحبت می‌کنیم و به سوالات بالا پاسخ می‌دهیم.

ویروس HPV چیست؟

عفونت HPV یک عفونت ویروسی است که معمولاً باعث رشد پوست یا غشای مخاطی (زگیل) می‌شود. حدود 200 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. برخی از انواع عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) باعث ایجاد زگیل می‌شوند و برخی نیز می‌توانند انواع مختلفی از سرطان را ایجاد کنند.

اکثر عفونت‌های ویروس HPV منجر به سرطان نمی‌شوند. اما برخی از انواع پرخطر HPV می‌توانند باعث سرطان دهانه رحم در خانم‌ها شوند. انواع دیگر سرطان‌ها، از جمله سرطان مقعد، سرطان آلت تناسلی، سرطان واژن، سرطان فرج و سرطان گلو (اوروفارنکس)، با عفونت HPV مرتبط هستند.

انواع سرطان مرتبط با ویروس HPV
انواع سرطان مرتبط با ویروس HPV

این عفونت‌ها اغلب از طریق تماس جنسی یا سایر تماس‌های پوستی منتقل می‌شوند. واکسن HPV می‌تواند به محافظت در برابر سویه‌های HPV که ریسک بالاتری دارند و احتمال ایجاد زگیل تناسلی یا سرطان دهانه رحم با آنها وجود دارد، کمک کنند.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

در زنان، زگیل تناسلی می‌تواند روی فرج، دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم رشد کند. در مردان، ممکن است در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد شوند.

زگیل تناسلی همچنین می‌تواند در دهان یا گلوی فردی که با فرد مبتلا رابطه دهانی جنسی داشته است ایجاد شود.

علائم و نشانه‌های زگیل تناسلی عبارتند از:

  • تورم‌های کوچک، گوشتی، قهوه‌ای یا صورتی در ناحیه تناسلی
  • شکلی شبیه گل کلم که توسط چندین زگیل نزدیک به هم ایجاد می‌شود
  • خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی
  • درد یا خونریزی هنگام مقاربت
  • بوی بد آلت تناسلی

زگیل تناسلی می‌تواند آنقدر کوچک و مسطح باشد که نامرئی باشد. با این حال، در موارد نادر، زگیل تناسلی می‌تواند در فردی که سیستم ایمنی سرکوب شده دارد به خوشه‌های بزرگ تکثیر شود. (1)

درصورتی که هریک از علائم HPV را دارید و برای تشخیص سوال دارید، می‌توانید با متخصصین آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان مشاوره رایگان داشته باشید. جهت ثبت درخواست روی تصویر زیر کلیک کنید.

مشاوره و تست HPV
مشاوره و تست HPV

قرص پاورفیت چگونه عمل می‌کند؟

قرص پاورفیت یک داروی بسیار موثر و مفید با خواص چندگانه است که حاوی قارچ شی‌تاکه ژاپنی است. این قارچ خواص فوق العاده‌ای دارد و در تقویت سلامتی و ایمنی بدن بسیار موثر است. از مواد مغذی و موثر دیگری که در قرص پاورفیت وجود دارند می‌توان به فوکوز، گزیلوز، گلوکوزآمین، گالاکتوزآمین، اسید سیالیک و مانوز و بتالوگان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

تاثیر قرص پاورفیت برای درمان زگیل تناسلی

خواص ضد ویروس و تقویت کننده پودر قارچ شیتاکه که در کپسول پاورفیت وجود دارد، می‌تواند باعث از بین رفتن زگیل تناسلی شود. مهم‌ترین امر در رفع و درمان زگیل‌های تناسلی، تقویت سیستم ایمنی بدن است، به نحوی که بتواند با فعالیت ویروس مقابله کند و مانع ایجاد زگیل شود. از این رو ممکن است قرص پاورفیت برای درمان hpv و زگیل تناسلی مفید باشد. بزرگ‌ترین خاصیت این قرص تقویت سیستم ایمنی بدن می‌باشد. احتمالا می‌تواند در رفع و عدم ایجاد زگیل مفید واقع شده و خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد.

البته به گفته پروفسور حسین کیوانی، متخصص ویروس شناس کشور، این قرص تاثیر آنچنانی بر درمان زگیل تناسلی نخواهد داشت و ممکن است صرفا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند

سایر مزایای قرص پاورفیت چیست؟

مهم‌ترین مزایای این قرص شامل موارد زیر است:

  • خاصیت ضد ویروس و ضد باکتریایی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها
  • افزایش قدرت و انرژی بدن
  • افزایش سطح سوخت و ساز
  • تقویت گوارش
  • خواص ضد سرطان
مزایای قرص پاورفیت
مزایای قرص پاورفیت

طریقه مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی

طریقه مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی و درمان HPV طبق گفته پزشکان، 2 قرص در روز (1 عدد قبل از صبحانه و 1 عدد قبل از نهار) به مدت 6 ماه می‌باشد. اما برای مصرف قرص پاورفیت حتما باید با پزشک مشورت کنید، چراکه نحوه مصرف طبق تجویز می‌تواند نسبت به شرایط بیمار فرق کند.

درصورتی که قرص پاورفیت را صرفا برای تقویت سیستم ایمنی بدن می‌خواهید مصرف کنید، می‌توانید روزانه 2 عدد قرص را به مدت 1 الی 2 ماه مصرف نمائید. اما باز هم تاکید می‌کنیم که بدون مشورت با پزشک نسبت به مصرف پاورفیت اقدام نمائید چراکه مصرف خودسرانه و بی رویه پاورفیت می‌تواند برای کلیه و کبد آسیب زا باشد.

بیشتر بخوانید:

درمان HPV با قرص پاورفیت به طور کامل ممکن است؟

تحقیقات نشان داده که خواص پودر قارچ شی-تا-که تاثیر بسیار خوبی در درمان زگیل تناسلی و HPV دارد. اگرچه ممکن است ویروس در بدن فرد باقی بماند، اما تقویت سیستم ایمنی بدن می‌تواند آن را غیرفعال کرده و از ایجاد زگیل جلوگیری کند.

هنوز نمی‌توان با قطعیت مشخص کرد که میزان اثرگذاری و درمان قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی تا چه حد است، اما بیماران می‌توانند با اطمینان این دارو را از داروخانه‌های معتبر تهیه کرده و طبق دستور پزشک استفاده کنند. مواردی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند نشان می‌دهد که مصرف پاورفیت نتایج بهبودی قابل توجهی را بعد از سه تا شش ماه در مبتلایان به زگیل تناسلی ایجاد کرده است.

جمع بندی

با توجه به شیوع گسترده بیماری اچ پی وی و پرخطر بودن برخی از سویه‌های این ویروس، انجام روش‌های پیشگیری و همچنین راه‌های درمان بعد از ابتلا، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که می‌تواند از گسترده‌تر شدن انتقال این ویروس جلوگیری کند. تزریق واکسن، رعایت نکات بهداشت جنسی، استفاده از وسایل جلوگیری در هنگام رابطه جنسی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به انواع ویروس اچ پی وی موثر باشند.

همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و مصرف قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی و درمان HPV راهی مطمئن برای کنترل این بیماری و رهایی از آثار ناخوشایند زگیل تناسلی است. درصورتی که تجربه یا سوالی در این خصوص دارید انتهای همین مقاله برای ما بنویسید.

آیا قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی عوارض دارد؟

قرص پاورفیت منشا گیاهی دارد و برای آن عوارض خاصی گزارش نشده و ایمن در نظر گرفته می‌شود. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید مشورت با پزشک درباره دوزهای مصرف است.

قرص پاورفیت برای زگیل را چه ساعتی باید مصرف کنیم؟

بهتر است این قرص را قبل از صبحانه و ناهار مصرف کنید. از مصرف آن بعد از ساعت 4 بعدازظهر خودداری کنید چون به علت خاصیت افزایش انرژی ممکن است در خواب شب شما اختلال ایجاد کند.

قرص پاور فیت با چه داروهایی تداخل دارویی دارد؟

هنوز تداخل دارویی برای مصرف همزمان پاورفیت با سایر داروها ثبت نشده است. اما به یاد داشته باشید که همیشه پیش از شروع مصرف یک دارو، با پزشک خود مشورت کنید. بسیار مهم است که فهرستی از داروهایتان، به همراه داشته باشید. اگر بیماری خاص و مزمن دارید، حتماً پزشک خود را در جریان بگذارید.

آیا مصرف زیاد قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی عوارض دارد؟

باید بدانید که مصرف بیش از حد هرگونه قرص و مکمل می‌تواند با عوارضی همراه باشد. افرادی که به صورت خودسرانه برای درمان زگیل تناسلی از مقدار زیاد پاورفیت استفاده می‌کنند دچار واکنش‌های آلرژیک خواهند شد.

چه مدت باید قرص پاورفیت برای درمان HPV مصرف شود؟

مصرف طولانی مدت کپسول پاورفیت و بیش از 6 ماه توصیه نشده است و ممکن است منجر به اختلالات گوارشی و در موارد نادر مشکلات تنفسی و حساسیت به نور آفتاب شود.

منبع mayoclinic
نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.