بهترین و سریع ترین روش درمان زگیل تناسلی مردان

41 131,191
زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

چه روش‌هایی برای درمان زگیل تناسلی مردان مناسب هستند؟ کدام روش‌ سریع‌تر اثر می‌کند؟ آیا زگیل تناسلی مردان در خانه درمان می شود؟ این موارد سؤالاتی هستند که برای بسیاری از مردان و زنان مطرح می‌شوند، شاید به این دلیل که زگیل تناسلی به راحتی به شریک جنسی منتقل می‌شود. همین موضوع، سلامت شریک جنسی و کیفیت روابط جنسی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در این مقاله از مجله سلامت کیوان قصد داریم که روش‌های درمان زگیل تناسلی برای مردان را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

زگیل تناسلی در مردان

زگیل تناسلی مردان نوعی بیماری عفونی ویروسی به حساب می‌آید و به خاطر وجود ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود و اندام‌های تناسلی مردان و زنان، محل رشد آن محسوب می‌شوند. این بیماری به علل مختلفی رخ می‌دهد و آگاهی از آنها باعث می‌شود که سلامت جسمی و جنسی مردان و زنان مورد مراقبت بیشتری قرار گیرد. پس خالی از لطف نیست که با علل بروز زگیل تناسلی در مردان(1) آشنا شوید:

  • داشتن ارتباط جنسی ناایمن و محافظت نشده با شرکای جنسی متعدد
  • داشتن عفونت های مقاربتی دیگر
  • برقراری روابط جنسی با افراد بدون اطلاع از شرایط سلامتی آنها
  • داشتن روابط جنسی زیاد از دوران جوانی
  • داشتن سیستم ایمنی ضعیف به دلیل بیماری‌هایی مانند ایدز، ام اس یا پیوند عضو

توجه به این علل، احتمال بروز زگیل تناسلی را در مردان و زنان کاهش خواهد داد. همچنین شما در زیر عکس از انواع زگیل تناسلی مردان مشاهده می‌کنید.

زگیل تناسلی مردان
زگیل تناسلی مردان
زگیل تناسلی
زگیل تناسلی مردان

پیشگیری از زگیل تناسلی مردان

حتما همه جا خوانده‌اید، که پیشگیری بهتر از درمان است، برای پیشگیری از زگیل تناسلی مردان، باید روابط محافظت شده و در چارچوب داشته باشید، اشاره شد که افرادی که روابط جنسی زیادی داشته‌اند حتما در معرض ابتلا به این بیماری هستند. در روابط جنسی از روش‌های محافظت کننده مانند کاندوم استفاده نمائید، اگرچه به طور کامل موثر نخواهد بود اما تا حدودی تاثیرگذار است.

در نهایت نیز بهترین توصیه برای پیشگیری و از ابتلا به ویروس HPV و تا حدودی درمان، تزریق واکسن گارداسیل است. برای دریافت مشاوره رایگان خرید این واکسن تا دیر نشده روی تصویر زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

روش‌های درمان زگیل تناسلی مردان

هیچ روش قطعی برای درمان زگیل تناسلی مردان به طور کامل وجود ندارد، روش‌های درمانی مانند پمادها، کرایوتراپی، لیزر، جراحی و استفاده از محلول‌های اسیدی برای از بین بردن ظاهر زگیل کاربرد دارند که هرکدام را به همراه مزایا و معایب برای شما در ادامه ذکر خواهیم کرد.

با اینکه بسیاری از پزشکان مردان و زنان را به نکات پیشگیری‌کننده زگیل تناسلی دعوت می‌کنند، اما هنوز عده‌ای این توصیه‌ها را نادیده می‌گیرند. به همین دلیل باید از روش‌های درمانی هم اطلاع داشته باشیم تا به درستی با پزشک همکاری کنیم. روش‌های درمان زگیل تناسلی برای مردان به شرح زیر است:

پماد برای درمان زگیل تناسلی مردان

کرم، ژل و پماد گروهی از داروهایی هستند که برای درمان زگیل تناسلی در مردان استفاده می‌شوند؛ تأثیرگذارترین آنها کرم ایمیکیمود، ژل پودوفیلوکس و پماد سینکاتچین هستند. ایمیکیمود کرمی است که فرد مبتلا به زگیل تناسلی آن را روی زگیل‌های خارجی می‌زند تا سیستم ایمنی بدنش را تقویت کند.

از کرم ایمیکیمود 5% باید قبل از خواب، 3 بار در هفته و به مدت 16 هفته استفاده کرد. با مصرف کرم ایمیکیمود 3.75 % به صورت هر شب، روند درمان زگیل تناسلی در مردان به خوبی پیش خواهد رفت. به طور کلی بعد از 6 تا 10 ساعت که دو کرم 5% و 3.75 % روی نواحی تحت درمان قرار داشت، باید آنها را با آب و صابون بشویید. تا زمانی که ایمیکیمود روی پوست شماست از رابطه جنسی خودداری کنید. زیرا می‌تواند تأثیر مراقبتی کاندوم را کم کند.

کرم ایمیکویمود - پماد درمان زگیل تناسلی
کرم ایمیکویمود – پماد درمان زگیل تناسلی –

پودوفیلوکس و رزین پودوفیلین ژل‌هایی هستند که برای درمان زگیل تناسلی مردان کاربرد دارند. هر فردی بعد از اینکه این ژل‌ها را روی زگیل خارجی مالید، قبل از پوشیدن لباس، باید مطمئن باشد که نواحی پوشیده شده با ژل خشک شده‌اند.

پماد سینکاتچین از عصاره چای سبز تهیه می‌شود. طبق توضیحات باید پماد سینکاتچین 15% را 3 بار در روز به مدت 16 هفته روی زگیل استفاده کرد. تا زمانی که پماد روی پوست فرد قرار دارد، باید از هرگونه تماس جنسی خودداری کند.(1) درصورتی که به توضیحات بیشتری در خصوص این پمادها دارید خواندن این مقاله به شما کمک کننده است: انواع داروی درمان HPV و پماد زگیل تناسلی

پماد سینکاتچیز - پماد درمان زگیل تناسلی
پماد سینکاتچیز – پماد درمان زگیل تناسلی

کرایوتراپی – درمان زگیل تناسلی در مردان

دومین روشی که برای درمان زگیل تناسلی در مردان وجود دارد، کرایو یا فریز زگیل تناسلی است. فریز کردن نام دیگر این روش درمانی به حساب می‌آید. پزشک با نیتروژن مایع و یک اپلیکاتور با نوک پنبه‌ای یا دستگاه خاصی به نام کرایوپروب، کار فریز کردن زگیل تناسلی را انجام می‌دهد. فرآیند کرایوتراپی در طی 10 تا 20 ثانیه انجام می‌شود. پزشک برای کرایوتراپی زگیل‌های زیاد یا بزرگ، ابتدا از یک بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کند. بنابراین فرد درد کمتری حس می‌کند.

جراحی – درمان زگیل تناسلی مردان

جراحی زگیل تناسلی می‌تواند سریع‌ترین روش درمان در مردان باشد. به این ترتیب می‎‌توان تمام زگیل‌های خارجی را در یک جلسه از بین برد. پزشک بعد از اعمال بی‌حسی موضعی، می‌تواند زگیل‌ها را با استفاده از روش‌های مختلف حذف کند. برای این منظور ناحیه زگیل را برش می‌دهد و با لیزر کورتاژ می‌کند و کامل از بین می‌برد.

جراحی زگیل تناسلی
جراحی زگیل تناسلی

استفاده از محلول‌های اسیدی – درمان زگیل تناسلی مردان

پزشک می‌تواند از تری‌کلرواستیک یا بی‌کلرواستیک‌اسید برای درمان زگیل استفاده کند. او هفته‌ای یک‌بار مقدار کمی از محلول را روی زگیل‌ها می‌زند و پس از آن صبر می‌کند تا زگیل‌ها خشک شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که اسید‌ها برای درمان زگیل‌های کوچک و مرطوب بهتر عمل می‌کنند و می‌توانند برای درمان زگیل‌ تناسلی مردان تأثیر مثبتی داشته باشند.

با پایان این مقاله، در صورتی که هنوز ابهام و سوالی در خصوص درمان زگیل تناسلی مردان برای شما باقی مانده است، می‌توانید با پر کردن فرم زیر به صورت رایگان، درخواست مشاوره با متخصصان آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان را ثبت نمائید. همین حالا اقدام کنید.

علائم زگیل تناسلی در مردان چیست؟

علائم زگیل تناسلی مردان عبارتند از:

  • وجود ضایعه‌های گوشتی به رنگ پوست یا خاکستری روشن.
  • وجود ضایعه‌های ریز یا درشت در سر، بدنه و یا انتهای آلت تناسلی و همچنین مقعد

گاهی زگیل تناسلی مردان ممکن است با علائم زیر نیز همراه باشد:

  • خونریزی خفیف
  • سوزش
  • درد
  • خارش

اگر فرد با شریک آلوده رابطه جنسی دهانی داشته باشد این زگیل‌ها ممکن است در گلو یا دهان فرد ظاهر شود.



    مطالعه مقالات زیر نیز ممکن است برای شما مفید باشد:

    جمع‌بندی

    • زگیل تناسلی نوعی بیماری عفونی ویروسی به حساب می‌آید که به خاطر وجود ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود و اندام تناسلی مردان و زنان محل رشد آن محسوب می‌شود.
    • کرم، ژل و پماد گروهی از داروهایی هستند که برای درمان زگیل تناسلی مردان کاربرد دارند. تأثیرگذارترین آنها کرم ایمیکیمود، ژل پودوفیلوکس و پماد سینکاتچین هستند.
    • دومین روشی که برای درمان زگیل تناسلی در مردان وجود دارد، کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل که برخی قاتل زگیل تناسلی می‌شناسند می‌باشد.
    • پزشک با نیتروژن مایع و یک اپلیکاتور با نوک پنبه‌ای یا دستگاه خاصی به نام کرایوپروب کار فریز کردن زگیل تناسلی را انجام می‌دهد.
    • جراحی می‌تواند سریع‌ترین روش درمان زگیل تناسلی در مردان باشد. با کمک آن می‎‌توان تمام زگیل‌های خارجی را در یک جلسه از بین برد.
    • پزشک می‌تواند از تری‌کلرواستیک یا بی‌کلرواستیک‌اسید برای درمان زگیل استفاده کند. او هفته‌ای یک بار مقداری کمی از این مواد روی زگیل‌ها می‌زند و پس از آن صبر می‌کند تا زگیل‌ها خشک شوند.
    • مهم‌ترین توصیه در درمان زگیل تناسلی، مشورت با پزشک و تعیین نوع درمان مناسب شما می‌باشد؛ اکیداً از انتخاب خودسرانه روش‌های درمانی ذکر شده خودداری نمائید.

    چه روش‌هایی برای درمان زگیل تناسلی مردان مناسب هستند؟

    استفاده از پماد، ژل و کرم، جراحی، کرایوتراپی و استفاده از اسید برای درمان زگیل مردان توصیه می‌شود.

    سریع‌ترین روش درمان زگیل تناسلی در مردان چیست؟

    جراحی، سریع‌ترین روش درمان زگیل تناسلی است. به نحوی که تمام زگیل‌ها در یک جلسه از بین می‌روند.

    آیا روش‌های درمانی زگیل تناسلی مردان برای زنان هم کاربرد دارند؟

    بله. زنان برای درمان زگیل‌های خارجی می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.

    روش‌های درمان زگیل تناسلی مردان قطعی است؟

    متاسفانه هنوز هیچگونه درمان قطعی برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان وجود ندارد. روش‌های ذکر شده مانند لیزر و فریز، فقط ظاهر زگیل را از بین برده و نقشی در درمان آن ندارد.

    قاتل زگیل تناسلی مردان چیست؟

    برخی پزشکان، کرم ایمیکیمود، ژل پودوفیلوکس و پماد سینکاتچین را به عنوان روش درمانی زگیل تناسلی می‌شناسند، اما شاید قاتل زگیل تناسلی، لیزر و فریز کردن زگیل باشد که در این مقاله به طور کامل شرح داده‌ایم.

    زگیل تناسلی از چی میاد؟

    عامل به وجود آمدن زگیل تناسلی، ویروس HPV است؛ پس در اکثر موارد منشاء اینکه از کجا زگیل آمده ابتلای شخص به ویروس اچ پی وی است.

    41 نظر
    1. علیرضا گفت

      با سلام بنده مبتلا ب ویروس hpvهستم و اینک دکتر برای از بین بردن این بیماری ویتامین هایی از جمله a25000 و قرص هایی دیگ پیشنهاد کردن ک گفتن برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است که با تقویت سیستم ایمنی بدن از بین میرود شما چه تغذیه غذایی و قرص پماد هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد میکنید لطفا پاسخ بنده رو بدهید ممنون از لطف شما

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام
        مصرف هیچ دارو و یا مکملی برای درمان HPV شواهد محکم علمی ندارد.

    2. محمد گفت

      سلام وقتتون بخیر من روی آلت تناسلیم چند تا دانه ریز اندازه سرسوزن وجود دارد چجوری از بین ببرم لطفا کمکم کنید آیا به همسرم منتقل میشود یانه

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        باید معاینه شوید که مشخص شود بیماری واگیر دار هست یا خیر.
        به متخصص پوست یا ویروس شناس مراجعه نمائید.

    3. علی گفت

      سلام پسرم ۱۶ سالمه زیر بغلم و گردنم یه چیز کلم مانندی در اومده که همون طور در چند مقاله خواندم زگیل تناسلی هست. برای زیر بغلم بزرگتره ولی ماله گردنم دو سه تا ریزه.
      با همین دو یا سه تا پماد و کرم درست میشه و از بین میره؟
      لطفاً کمک کنید.

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بهتر است به متخصص پوست مراجعه نمائید تا معاینه شوید و علت بررسی شود و تجویز دارو با مشورت پزشک باشد.

    4. Ali گفت

      سلام وقتتون بخیر بنده ۳۱سالمه و دچار این مشکل شدم و رفتم دکتر که از روش فریض استفاده کرد فقط بنده مجرد هستم و پزشک به من گفت که باید در زمان ازدواج باید شریک جنسی شما واکسن بزنه ایا درمان قطعی برای این بیماری وجود داره که شریک جنی واکسن نزند

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام اگر آقا هستید بهتره شریک جنسی تون واکسن ۹ ظرفیتی بزنند اگر چه ضرورتی ندارد و با انجام پاپ اسمیر میتوانند از بروز سرطان گردن رحم صددرصد جلوگیری کنند.

    5. Yasin گفت

      سلام پسرم ۱۷
      من زگیل هایی دور قسمت نیزه مانند اندام تناسلی دارم که احساس میکنم زگیل نیست
      شکلش مثل جوشه و مثل اون ریز ولی نمیشه با فشار ازبین بردش و دلیل به وجود آمدنش به خاطر زخمه راهکاری دارین یا چه پمادی استفاده کنم و طریقه استفاده رو هم میگین ؟

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام
        اگر رابطه پر خطر نداشته اید نیازی به استفاده از پماد نیست با این حال میتونید از پماد زینک اکسید استفاده کنید
        در نهایت بهتره که به پزشک مراجعه کنید و معاینه بشید.

    6. حسین گفت

      درود بر شما با مطالب بسیار مفید.بنده قبلاً دچار ویروس اچ پی وی ولی از نوع کم خطر شدم و با مراجعه به پزشک و استفاده پودوفیلین برطرف شد ولی یکسال پیش به دلیل کرونا و حمله به تیرویید دچار تیروییدیت تحت حاد شدم و بسیار ضعیف که ناچار یک دوره کورتن درمانی کردم و بعد هم بهبودی کامل ولی همون موقع دچار دوتا ضایعه خیلی کوچک زگیل شدم و بسیار خارش دارم بهترین پماد برای از بین بردن ضایعه چیه ؟

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام همون پودوفیلین را استفاده کنید خوبه.

    7. ابوالفضل گفت

      آیا اگر زگیل تناسلی داشته باشیم
      نمیتونم رابطه جنسی داشته باشیم؟

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام
        چرا میتونید ولی با یک پارتنر باشید که به بقیه منتقل نکنید.

    8. سارا صمدی گفت

      این مطلب حرف نداشت

    9. سارینا جباری گفت

      میشه مطلب رو توی وبلاگ خودم بزارم؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است.

    10. کاربر گفت

      بسیار عالی و مفید بود واقعا استفاده کردم. کاش درمورد پاراگراف دوم بیشتر توضیح داده میشد اما در کل عالی بود.

    11. علیرضا گفت

      سلام من چند وقتیه که داخل الت تناسلی برفک های خیلی ریز اندازه نوک سوزن میبینم میتونه hpv باشه ؟؟

      1. پروفسور حسین کیوانی گفت

        سلام خیر احتمالا عفونت قارچی است.

    12. اکبر گفت

      سلام آقای دکتر من پسرم 14 سالمه و زگیل تناسلی دارم
      میخاستم بدونم توی این سن با کرم و ژل و این طور دارو ها میشه این زاعده رو از سطح پوست پاک کنم یا نه؟
      اگر اره چه کرم یا ژل هایی پیشنهاد. میکنید

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        ابتدا اینکه چگونه تشخیص قطعی داده‌اید که مبتلا شدید؟ توصیه می‌کنیم در صورتی که تهران هستید، جهت معاینه زیرنظر پروفسور کیوانی به آزمایشگاه کیوان مراجعه نمائید و درصورت تایید ابتلا راهکارهایی که بهبود شما کمک خواهند کرد توسط متخصصین ارائه خواهد شد. جهت دریافت نوبت حضور با این شماره تماس بگیرید: 02191071292

    13. امیر نیک گفت

      سلام وقت بخیر برای انجام ازمایشhpvباید ناشتا باشیم یا فرقی نمیکنه آیا برای آقایان آزمایش وجود داره

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نیازی به ناشتایی در آزمایش HPV نیست.
        به مدت دو روز قبل از انجام آزمایش از رابطه جنسی، حمام، استفاده از داروها یا فوم ها، کرم ها یا ژل های اسپرم کش خودداری کنید.
        برای آقایانی که زائده‌ای نداشته باشند امکان نمونه گیری از طریق مجاری ادراری وجود دارد.

    14. مجید گفت

      سلام آقای دکتر من برای از بین بردن زگیل تناسلیم از داروی اسید سالیسیلیک کامپاند استفاده کردم در عرض ۴ روز استفاده زگیلهارو خشکانده و از بین میبره بنظرتون این دارو موثره و باعث پخش به نواحیه دیگه پوست نمیشه؟

      1. دکتر سعاد غابشی گفت

        سلام وقت بخیر
        اگرچه درمان اختصاصی برای HPV وجود ندارد، روش‌های درمانی متفاوت بسته به وضعیت بیماری قابل انجام است. از این روش‌ها می‌توان به استفاده از سالیسیلیک اسید، کرایوتراپی، پماد ایمیکویمود، بلئومایسین، رتینوئید، ایمونوتراپی و… اشاره کرد. باید توجه داشت هر یک از این روشها بایستی بر اساس وضعیت بیمار و میزان گسترش زگیل، اندازه و تعداد ضایعات، سن، درمان‌های پیشین، بیماری‌های همزمان در فرد و … توسط پزشک متخصص توصیه می شود و از استفاده خودسرانه باید پرهیز کنید.

        1. ماهان گفت

          سلام. برای زگیل آورد کرده به قطر تقریباً ۸ میلیمتر کرایوتراپی پیشنهاد میکنین یا لیزر؟

    15. پیمان گفت

      سلام خسته نباشید عوارض زگیل چی هست برا مردو زن؟ اگه ظاهری از بین ببریمش باز سرایت میکنه ب طرف مقابل؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        زگیل یا ویروس HPV درصورتی که درمان نشود و از نوع پرخطر ویروس باشد، ممکن است منجر به سرطان شود.
        درصورت از بین بردن ظاهر زگیل نیز ویروس هنوز در بدن وجود داشته و از طریق ارتباط جنسی قابل انتقال است.

    16. پوریا گفت

      آیا زیگیل تناسلی قابل درمان است . تشخیص قطعی به چه صورت است؟ و این بیماری در اوایل ظهور علائم بصورت زخم ایجاد میشود؟

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        متاسفانه هنوز درمان قطعی برای از بین بردن عامل زگیل تناسلی (ویروس HPV) وجود ندارد و معمولاً سیستم ایمنی بدن پس از چندسال ویروس را از بین خواهد برد. روش‌های درمانی مانند لیزر درمانی یا کرایوتراپی، به جهت رفع ظاهر بیماری موثر خواهند بود و امکان عود مجدد وجود دارد. درصورتی که مبتلا هستید، باید با پزشک در خصوص روش‌هایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و یا تزریق واکسن گارداسیل مشورت نمائید.
        تشخیص با انجام معاینه (درصورت داشتن ضایعه) و انجام تست HPV انجام می‌گردد. در آزمایشگاخ تخصصی ویروس شناسی کیوان، انواع تست HPV با معاینه زیر نظر پروفسور کیوانی با بالاترین دقت و کیفیت قابل انجام است. جهت ثبت درخواست مشاوره رایگان، به این صفحه مراجعه نمائید و فرم موجود در صفحه را پر نمائید: مشاوره و تست HPV
        ویروس HPV همیشه با علائم همراه نیست و ممکن است بسیاری از افراد بدون علائم، ناقل بیماری باشند و به دیگران منتقل کنند. برخی تایپ‌های ویروس HPV منجر به ایجاد زگیل تناسلی خواهند شد.

    17. ناشناس گفت

      سلام وقت بخیر .. میشه لطف کنین حدود هزینه جراحی رو بفرمایید و ادرس مطب ممنون میشم ..من چند سال متاسفانه درگیر هستم ناخواسته

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        در آزمایبشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، تشخیص بیماری و مشاوره رایگان در خصوص بیماری‌های ویروسی از جمله زگیل تناسلی امکان پذیر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس حاصل فرمائید: 02191071292

      2. داریوش گفت

        سلام آیا زیگیل تناسلی در گلو هم زده میشه

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          درصورت داشتن ارتباط دهانی با فرد مبتلا بله احتمال ابتلا وجود دارد.
          اما معمولا زگیل‌های دهان و گلو کم‌خطر هستند و اگر اذیت کننده نیستند نیاز به اقدامی نیست و پس از مدتی از بین خواهند رفت.

    18. rsahlabadi6 گفت

      کرم ایمیکیمود برای زگیل دور کلاهک الت. ضرری نداره

      1. دکتر سعاد غابشی گفت

        سلام وقت بخیر
        این کرم جهت کنترل زگیل تناسلی استفاده می شود و درمان قطعی نیست.

      2. reza گفت

        سلام خسته نباشید
        روی الت من دونه های ریزی زیر پوست هست که نمیدونم زگیل هست یا نه زمان زیادی هم هست شاید 7.6 سال میخوام بدونم زگیل تناسلی هستش یا نه تعدادشم زیاده تقریبا یه چیزی مثل پوست مرغ بر آمده هم نیستن آیا زیگیل هستش یا نه؟؟

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          زگیل معمولا ضایعاتی است که روی پوست ظاهر می‌شوند و معمولا ظاهری شبیه گل کلم دارند. با این تفاسیر و حتی از روی تصویر قابل تشخیص نیست.
          شما می‌توانید در آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان، انجام معاینه و تست HPV را با بالاترین دقت و کیفیت انجام دهید.
          جهت دریافت نوبت با شماره 02191071292 تماس بگیرید.

      3. Mj گفت

        سلام آیا بعد از درمان و از بین بردن زیگیل با کرم نامبرده در مردان اون ویروس از بین میرود و در رابطه جنسی ب طرف مقابل سرایت نخواهد کرد؟
        چ راهی هست ب غیر از کاندوم ک جلوگیری بشه از انتقال این ویروس ب شریک جنسی لطفا توضیح بدین ممنون

        1. علی شاملو (کارشناس) گفت

          سلام وقت بخیر
          کرم ها و پمادهای نامبرده، به جهت کنترل بیماری و در مواردی برای از بین بردن ظاهر ویروس کاربرد دارند. تاکنون هنوز هیچ درمان قطعی برای زگیل تناسلی و ویروس HPV کشف نشده است و درصورتی که ظاهر ویروس از بین برود و زائده‌ای مشاهده نکنید، ویروس در بدن شما وجود دارد و امکان سرایت به شریک جنسی شما را خواهد داشت. با پزشک مشورت کنید به جهت ارائه راهکارهای کمک کننده به درمان زگیل تناسلی. ذکر این نکته هم قابل توجه است که موارد کم خطر ویروس، پس از گذشت چندسال توسط سیستم ایمنی بدن از بین می‌روند.
          و در انتها توصیه می‌شود تا درمان کامل بیماری، از انجام هرگونه رابطه جنسی، حتی رابطه دهانی نیز خودداری نمائید.

    نظر بگذارید

    ایمیل شما منتشر نمی شود.