حقایقی درباره انجام خودارضایی و پارگی پرده بکارت دختران!

666 303,648
زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

باکره در واقع به کسی اطلاق می‌شود که هرگز رابطه جنسی همراه با دخول نداشته است. با این حال، باکرگی مفهومی است که می‌تواند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تعریف شود. برای زنان، مفهوم باکرگی اغلب با داشتن یک غشای دست نخورده به نام پرده بکارت که دهانه واژن را می‌پوشاند، مرتبط است.

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد پرسیده می‌شود این است که آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می‌شود و آیا خود ارضایی دختران و پارگی پرده بکارت باهم مرتبط هستند؟ آیا انگشت کردن به پرده بکارت آسیب می‌زند؟ در این نوشته از مجله سلامت کیوان قصد داریم درباره این موضوع صحبت کرده و حقایق را برای شما روشن کنیم. حتما تا انتها با ما همراه باشید.

ارتباط خودارضایی و پارگی پرده بکارت

پرده بکارت یک بافت نازک کشسان است که دهانه واژن را می‌پوشاند. گاهی اوقات، افراد با بافت پرده بکارت بسیار کمی به دنیا می‌آیند و در برخی افراد دیگر این پرده می‌تواند کل دهانه را بپوشاند. معمولاً پرده بکارت در زنان دارای سوراخ کافی برای تخلیه خون پریود است.

بسیاری از زنان در اولین باری که رابطه جنسی واژینال دارند، پاره شدن پرده بکارت را تجربه می‌کنند. حتما بارها شنیده‌اید که پرده بکارت ممکن است در طول فعالیت‌های شدید روزانه مانند دوچرخه سواری، ورزش سنگین، اسب سواری یا ضربه به واژن پاره شود، اما باید بگوییم این اتفاق بسیار نادر است.

آیا خود ارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

خودارضایی دختران بر باکرگی آنها تأثیری ندارد؛ اما یک نکته دارد، اگر خودارضایی دختر با مالش واژن باشد، پارگی پرده بکارت اتفاق نخواهد افتاد، اما قرار دادن اسباب بازی‌های جنسی یا انگشتان در واژن هنگام خود ارضایی معمولاً به پرده بکارت آسیب می‌زند. دخول شیء خارجی در برخی موارد می‌تواند باعث کشیده شدن پرده بکارت میشه. با این حال، زنان می‌توانند به مرور زمان به دلیل تغییرات هورمونی، بلوغ یا فعالیت‌های روزانه، کاهش تدریجی پرده بکارت را تجربه کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که وجود یا عدم وجود پرده بکارت نمی‌تواند باکرگی یک زن را تعیین کند. باید توجه داشت که مفهوم باکرگی یک باور اجتماعی یا فرهنگی است و مبنای علمی ندارد. برخی زنان با تمایل خود نسبت به انجام خودارضایی با تحریک قسمت خارجی یا وارد کردن اشیاء خارجی به داخل واژن اقدام می‌کنند. اما باید بدانید که خود ارضایی عوارض جبران ناپذیری اعم از عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه جنسی، اعتیاد به خودارضایی و عدم تمایل به داشتن رابطه جنسی در آینده خواهد داشت.

آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟
آیا خودارضایی باعث پارگی پرده بکارت می شود؟

آیا انگشت کردن باعث پارگی پرده بکارت می‌شود؟

پرده بکارت، دلایل و روش‌های مختلفی برای آسیب دیدن یا پاره شدن دارد. این پرده ممکن است از طریق فعالیت‌های مختلفی مانند انگشت کردن، رابطه دهانی یا خودارضایی کشیده یا پاره شود. با این حال، باید توجه داشت که این فرآیندها همیشه به همین نتیجه منتهی نمی‌شوند.

برخی از زنان ممکن است هنگام انگشت کردن، تنها مقداری آسیب را تجربه کنند و پرده بکارت آن‌ها به طور کامل پاره نشود. این آسیب‌دیدگی ممکن است باعث ایجاد احساس فشار یا ناراحتی شود، اما در هر صورت، شدت آن به فرد و وضعیت بدنی او بستگی دارد.

علاوه بر این، این نکته نیز قابل ذکر است که پرده بکارت همواره به عنوان یک علامت از باکرگی یا عدم باکرگی در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا بسیاری از عوامل دیگر نیز می‌توانند بر آن تأثیر بگذارند. همچنین، شرایط جسمانی، ژنتیک و فعالیت‌های ورزشی ممکن است در وضعیت پرده بکارت تأثیر داشته باشند.

بنابراین، درک صحیح از پرده بکارت و نحوه آسیب‌دیدن یا پاره شدن آن، اهمیت زیادی دارد. به خصوص برای جوانان و افرادی که درباره جنسیت و روابط جنسی خود اطلاعات کسب می‌کنند، ضروری است که اطلاعات دقیق و علمی را دریافت کنند تا از برخی باورهای نادرست و سنتی جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید:

از کجا بفهمیم پرده پاره شده یا نه؟

پرده بکارت یک یا دو سانتی متر در داخل دهانه واژن قرار دارد. این پرده یک بافت نازک و هلالی شکل به رنگ گوشت شما است. تعیین دقیق و مشاهده پرده بکارت توسط خودتان اغلب دشوار است. پرده بکارت بین چین‌های بافت، لابیا و مو قرار دارد و همین مسئله پیدا کردن آن را دشوار می‌کند.

پرده بکارت از نظر ظاهری در زنان مختلف بسیار متفاوت است. برخی از زنان ممکن است بافت حداقلی از پرده بکارت داشته باشند. همچنین ممکن است زنان بدون اینکه بفهمند پرده بکارت خود را پاره کنند. می‌توانید به دنبال پرده بکارت خود بگردید، اما اگر نتوانستید محل چین خوردگی کوچک پوست را پیدا کنید، تعجب نکنید.

برای علائم نداشتن بکارت گاهی اوقات زنان ممکن است درد خفیف و خونریزی خفیف را به عنوان نشانه پارگی پرده بکارت در نظر بگیرند. با این حال، میزان کشش پرده بکارت در همه زنان یکسان نیست. همانطور که گفته شد، انواع مختلفی از پرده بکارت زنان وجود دارد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

اگر قبل از 22 سالگی باکرگی را از دست بدهید چه می‌شود؟

مفهوم باکرگی برای زنان از نظر فردی و فرهنگی می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. برخی افراد ممکن است باکره بودن را معیاری برای عدم داشتن دخول در رابطه جنسی تلقی کنند. در حالی که برای دیگران، باکرگی ممکن است به معنای عدم تجربه هر نوع رابطه جنسی، از جمله رابطه دهانی باشد.

این تنوع در تفسیر باکرگی نشان‌دهنده‌ی تأثیر عوامل اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بر نگرش‌ها و باورهای افراد است. علاوه بر این، این دیدگاه‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی بر احساسات و رفتارهای جنسی زنان تأثیر بگذارند.

اگر شما می‌خواهید بدانید که آیا از دست دادن باکرگی قبل از ۲۲ سالگی تأثیر خاصی دارد یا نه، باید بگوییم که پاسخ به این سؤال پیچیده است. در واقع، از نظر علمی، از دست دادن باکرگی به خودی خود هیچ‌گونه پیامد منفی یا خاصی برای فرد ندارد. مهم‌ترین نکته این است که هر کسی باید درباره روابط جنسی خود با تفکر و آگاهی کامل تصمیم‌گیری کند.

تجربیات جنسی هر فرد باید براساس خواسته‌ها، احساسات و شرایط شخصی او شکل بگیرد و نباید تحت فشار اجتماعی یا تصوراتی که دیگران دارند، قرار گیرد. در نهایت، درک صحیح از مفهوم باکرگی و انتخاب‌های فردی می‌تواند به بهبود سلامت روانی و عاطفی کمک کند.

این یک تجربه منحصر به فرد برای زنان بالغ است که باکرگی خود را از طریق فعالیت جنسی توافقی از دست می‌دهند. اگر این تجربه در چارچوب درست، به طور ایمن با استفاده از کاندوم یا سایر اشکال محافظتی انجام شود، بر سلامت زن تأثیر نمی‌گذارد.

آیا خودارضایی روی پریود تاثیر می‌گذارد؟

خیر، خودارضایی بر چرخه قاعدگی زن هیچ تاثیری ندارد. بسیاری از زنان جوان برای کشف بدن خود و کشف تمایلات جنسی خود به خود ارضایی می‌پردازند. این کار یک فعالیت کاملاً منظم است و عادت ماهانه شما را به تأخیر نمی‌اندازد. خودارضایی بدون توجه به عوارضی که دارد، امن‌ترین راه برای یک زن برای تجربه ارگاسم است.

چرخه قاعدگی یک زن به هورمون‌های او بستگی دارد. زنان جوان اغلب به دلیل عدم تعادل هورمونی، چرخه‌های نامنظم دارند. رابطه جنسی نمی‌تواند باعث تغییر در هورمون‌های شما شود و از این رو نمی‌تواند بر قاعدگی شما تأثیر بگذارد. اگر زنی پریود نامنظم یا عقب افتادن پریود را تجربه کرد، باید با متخصص زنان خود مشورت کند تا در مورد علت آن بیشتر بداند.

آیا خودارضایی باعث عفونت می‌شود؟

این سوالی است که خیلی از زنان می‌پرسند. در جواب باید گفت بله امکانش وجود دارد، چرا که شما ممکن است در اثر تماس دستی یا وارد کردن اسباب بازی‌های جنسی و لوازم خودارضایی در واژن، عفونت و ویروس و باکتری که روی آنها وجود داشته را به بدن خود وارد کنید.

برای جلوگیری از عفونت، باید دست‌ها را به دقت بشویید و از لوازم تمیز و استریل شده استفاده کنید. و بعد از هر بار استفاده آنها را دوباره تمیز بشویید و استریل کنید. دستگاه تناسلی، به خصوص دستگاه تناسلی زنان، خیلی راحت می‌تواند دچار عفونت شود.

از علائم عفونت واژن می‌توان به سوزش، خارش، التهاب و عوارض پوستی اشاره کرد. برای تشخیص عفونت و یافتن درمان، باید حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

آیا خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟

از نظر علمی، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد خودارضایی به طور مستقیم می‌تواند باعث لاغری یا کاهش وزن شود. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که خودارضایی تأثیری بر شکل اندام یا وزن فرد ندارد. این عمل طبیعی یکی از جنبه‌های زندگی جنسی بسیاری از افراد است و در عین حال هیچ‌گونه عوارض جسمی خاصی برای کاهش وزن یا لاغری ندارد.

با این‌حال، تنها دلیلی که ممکن است خودارضایی بر وزن تأثیر بگذارد، اعتیاد به این عمل است. در صورت اعتیاد به خودارضایی، فرد ممکن است انرژی زیادی را صرف این کار کند، که باعث خستگی بدنی یا روانی شود. این خستگی می‌تواند منجر به کاهش فعالیت‌های روزمره، اختلال در خواب و کاهش تمایل به ورزش و فعالیت‌های بدنی شود.

این چنین تغییراتی در سبک زندگی می‌توانند به کاهش متابولیسم و در نتیجه افزایش وزن کمک کنند. همچنین، احساس گناه یا اضطراب ناشی از اعتیاد به خودارضایی نیز می‌تواند منجر به اختلالات غذایی یا عادات ناسالم دیگر گردد.

در نهایت، مهم است که افراد به رابطه‌ای سالم با بدن و نیازهای جنسی خود دست یابند. در صورت احساس نگرانی در مورد عادات جنسی یا سلامتی خود، مراجعه به یک مشاور یا متخصص بهداشت می‌تواند کمک‌کننده باشد.

آیا می‌خواهید بدانید چه نکات و توصیه‌هایی برای خود ارضایی دختران و بعد از آن وجود دارد؟در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از خودارضایی ایمن لذت ببرید:

  • اگر شکل خود ارضایی شما شامل هر شکلی از دخول است و پارگی بکارت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است بعد از آن ادرار کنید. این کار به جلوگیری از انواع عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند زیرا مجرای ادرار در بالای دهانه واژن قرار دارد.
  • اما اگر شکل خودارضایی شما شامل دخول نمی‌شود و از طریق تحریک کلیتوریس انجام می‌شود، احتمال ابتلا به عفونت خیلی کمتر است.
  • اگر از اسباب بازی جنسی استفاده می‌کنید، همیشه به یاد داشته باشید که قبل و بعد از استفاده آن را تمیز کنید. این کار از تجمع باکتری‌هایی که می‌توانند منجر به عفونت شوند جلوگیری می‌کند. (1)

بیشتر بخوانید:

جمع بندی

نگرانی در مورد پارگی پرده بکارت به خصوص در کشورهایی که هنوز سنت‌ها و باورهای اسلامی در آنها پابرجاست، همواره وجود داشته است. در این نوشته از مجله سلامت کیوان سعی کردیم درباره موضوع خودارضایی و پارگی پرده بکارت توضیح دهیم. فراموش نکنید که بسیاری از باورهای رایج اشتباه و گمراه‌کننده است. مطالعه و آگاهی همیشه می‌تواند به شما کمک کند که واقعیت را از شایعات و خرافات تشخیص دهید. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما کمک کند.

علائم پاره شدن پرده بکارت چیست؟

پارگی پرده بکارت ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد. گاهی اوقات خونریزی رخ می‌دهد. این خونریزی ممکن است چند قطره باشد یا بیشتر. گاهی درد خفیف تا شدید وجود دارد ولی در کل درد یا خونریزی معیار مناسبی برای تشخیص پارگی پرده بکارت نیست و این اتفاق باید با معاینه پزشک بررسی شود.

آیا پاره شدن پرده بکارت همیشه با خونریزی همراه است؟

خونریزی دلیلی بر داشتن یا نداشتن پرده بکارت نیست. همچنین وجود خونریزی لزوما به این معنی نیست که پرده بکارت پاره شده است. این خونریزی می‌تواند به دلیل سفتی ماهیچه‌های واژن، عدم انعطاف کافی، ورود سخت و خشن و یا سایش واژنی باشد. بنابراین نبود خونریزی در مقاربت اولیه نشانه نداشتن پرده یا پاره نشدن پرده نیست.

پرده بکارت ارتجاعی چیست؟

بافت پرده‌ای که به پرده بکارت ارتجاعی مشهور است به اندازه کافی انعطاف‌پذیر بوده و به خاطر همین خاصیت ارتجاعی و کشسانی زیاد، هنگام ورود جسم خارجی (آلت مردانه) دچار پارگی نمی‌شود ولی با دخول آلت تناسلی ساییدگی‌هایی در اطراف پرده بکارت ایجاد می‌شود.

منبع bebodywise
666 نظر
  1. ناشناس،،، گفت

    سلام
    من حدود چند ساله که با آب و انگشت خود ارضایی میکنم و قبل تر که اصلا نمیدونستم پرده بکارت چی هست وسایلی رو داخل فرو میکردم ولی اصلا خون نمی اومد الان چند هفته میشه که سوزش و خارش حس میکنم برای از بین رفتن سوزش و خارش چکار باید بکنم
    و چند روز پیش یک چیزی رو داخل باسنم فرو کردم که باعث خون ریزی شد ولی درد نداشت به نظر شما مشکلی پیش اومده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است دچار عفونت شده باشید؛ بهتر است توسط متخصص زنان معاینه شوید.
      و از انجام مجدد کارهای ذکر شده خودداری نمائید.

    2. میترا گفت

      سلام ببخشید ایا وارد کردن انگشت به داخل واژن بدون هیچ درد و خونریزی باعث پارگی بکارت میشه؟ و توی معاینه دکتر تشخیص میده که خود ارضایی صورت گرفته یا فکر میکنن رابطه جنسی بوده؟ خیلی خوشحال میشم اگه به این دوتا سوالم پاسخ بدین یا تشکر از شما

      1. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        وارد کردن انگشت یا هر شیء خارجی به داخل واژن منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد. آسیب هم همیشه همراه با خونریزی و درد نخواهد بود. اگرچه برخی از انواع پرده بکارت ممکن است حتی هنگام رابطه جنسی پاره نشوند و خونریزی نداشته باشند. درنهایت تشخیص همه این موارد با معاینه فیزیکی پزشک متخصص زنان صورت خواهد گرفت، درصورت نیاز مراجعه نمائید.
        معمولا تفکیک این دو مورد توسط پزشک در زمان ابتدایی قابل تشخیص خواهد بود.

      2. میترا گفت

        ببخشید زمان ابتدایی یعنی کی دقیقا متوجه نشدم؟ منظورتون زمان ابتدایی بعد از خودارضاییه یا معاینه؟

      3. علی شاملو (کارشناس) گفت

        در چندماه ابتدایی بعد از خودارضایی یا رابطه جنسی.

  2. ش گفت

    سلام آقای دکتر ، آیا خودارضایی بدون مالش و دخول و فقط با تحریک توسط حرکات سکسی، باعث پارگی بکارت میشه؟؟
    چون بعدش خون رنگ روشن و ترشح اومد ،
    البته نزدیک پریودی هم هست ،
    ولی بعد از اون خون هنوز پریود شروع نشده، ممنون میشم پاسخ بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      خیر؛ بدون دخول احتمال آسیب و پارگی بکارت وجود ندارد.

  3. بیتا گفت

    سلام وقت بخیر
    من ۱۶سالمه وقتی ک بچه بودم تو یه جمع ای میگفتن عفونت دارین سرکه بریزین تو سرنگ و بعد رد کنین تو رحمتون منم رفتم حموم این کارو انجام دادم ولی ن خونی اومد ن دردی داشت آیا احتمال پارگی پرده وجود دارد ؟
    من خیلی نگرانم میترسم آخ یه خواستگارم دارم اگ بخام برم آزمایش بدم ببین پرده نداشته باشم کلا همه چیز خراب میشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هیچ دلیل علمی برای انجام اینکار وجود ندارد. توصیه می‌شود از انجام مجدد این کار خودداری نمائید. ضمنا احتمال آسیب یا پارگی نیز بسیار کم خواهد بود با این شرایط، مگر کاملا سرنگ را داخل واژن کرده باشید و با فشار زیاد تخلیه کرده باشید.

  4. فاطیمام گفت

    سلام من رابطه انگشای داشتم با نامزدم تقریبا تا نصه انگشتت فرو رفت ولی من چیزی حس نکردم دردمم نیومد میتونه پرده بکارت از نوع حلقوی باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال وجود دارد. اما آسیب و پارگی پرده بکارت همیشه با خونریزی و درد همراه نخواهد بود.

      1. فاطیمام گفت

        بزای معاینه رفتم و چه خوب که رفتم از نوع پرده ک حلقویه اطلاع نداشتم بعدا برام خطرساز میشد

  5. ممم گفت

    من خیلی میترسم بخاطر پردم چون خانوادم واقعا حساسن و ابرو یک دخترو رو داخل پرده میبینن من با یکی هم اشنا شدم ک اگه پرده نداشته باشم درجا ولم میکنه من تو کامنت قبلی گفتم ک چیکار میکنم و اینکه من خیلی دلم میخواد ک ب دکتر مراجعه کنم ولی هیچکسو ندارم ک همراهیم کنه و من حتی تنهایی نمیتونم تا بیرون از محله برم واقعا موندم چیکار کنم از استرس بعضی شبا گریه میکنم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      از بابت اتفاقات رخ داده متاسفیم؛ همانطور که ذکر شد احتمال پارگی در شرایطی که ذکر کردید وجود ندارد و جای نگرانی نیست. امیدواریم آشنایی و ازدواج شما منجر به اتفاقات خوب و زندگی بهتر شود.

  6. ممم گفت

    سلام
    من نزدیک دوسالی هست ک خودارضایی میکنم من تا بحال هیچ چیزی رو وارد نکردم بطور سریع خودم رو مالش میدم و خود ارضایی میکنم ی بار هم بود ک من انگشتم رو ب روی واژنم کشیدم و لمسش کردم ولی هیچ فشاری ندادم و هیچ دردی و خون ریزی ندیدم ممکنه پرده من اسیب ببینه و پاره شدع باشه ؟

    و یک چیز دیگه من اگه بخوام ب دکتر مراجعه کنم ممکنه با دستگاهی ک وارد میکنه پردم اسیب ببینه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      1-خیر احتمال پارگی در صورت وارد نشدن شیء یا انگشت به داخل واژن وجود ندارد.
      2- خیر آسیب نخواهد دید.

  7. dokhtarak❣ گفت

    سلام
    آیا وارد کردن انگشت در واژن پرده بکارت را را کامل پاره می‌کند یا فقط آسیب میبیند؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا منجر به آسیب به پرده بکارت می‌شود و در موارد معدودی نیز منجر به پارگی خواهد شد.

  8. هستی گفت

    سلام دکتر امیدوارم پیام من رو ببینید و جواب بدین حدودا چندین ساله خود ارضایی فقط از طریق مالش سطح خارجی واژن دارم دقیقا همون جایی که مو روییده فقط اونجا رو مالش میدم هیچوقت نه انگشت نه هیچ جسمی وارد واژنم نکردم اما ی مدت شاید تقریبا چند ماه میشه بعد از هربار دستشویی از واژنم خون میاد ووقتی بادستمال پاک میکنم خون روی دستمال رو دیدم نزدیک پریودی و زمان پریودیم هم نبوده این موضوع رو با دوستم در میان گذاشتم و به ماما رفتیم برای معاینم به خاطر خونریزی واژنم به شدت استرس داشتم به ماما هم میگفتم میترسم ماما من رو معاینه کرد و گفت پردت از نوع نازک و خراشیده شده من خیلی از اونروز حالم بده آخه چرا آنقدر بدشانسم من که اصلا هیچ شی و انگشتی داخل نکردم آخه چرا باید با مالش بکاردم دچار آسیب بشه مگه دکترا نمیگن مالش ربطی ندارد آخه چراااا؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممکن است با فشار ایجاد شده هنگام خودارضایی به پرده بکارت (درشرایط خاص مانند نازک و حساس بودن هایمن شما) آسیب سطحی وارد شده باشد اما احتمال پارگی با این کار وجود ندارد.
      نگران نباشید، هنگام معاینه پرده بکارت، پارگی ایجاد شده با رابطه جنسی و آسیب هنگام خودارضایی قابل تشخیص خواهد بود.
      و در نهایت بهتر است از انجام مجدد خودارضایی پرهیز کنید، چراکه منجر به عوارض جبران ناپذیری در آینده برای شما خواهد شد.

  9. صبا گفت

    سلام وقت بخیر اگر در روز ۵ پریودی که دیگه خونی دیده نمیشد و تقریبا تمام شده
    چون من معمولا ۳ یا ۴ روز پریود میشم
    رابطه لاپا داشته باشیم همراه با لباس زیر
    و بعد یهو دچار خونریزی شویم
    اسیبی ب پرده وارد شده؟
    یا اینکه امکانش هس در اثر تحریک
    و امکان داشته پریودی کامل تموم نشده باشه در اثر تحریک یهو مجدد خونریزی شده

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب به بکارت در این شرایط و بدون دخول وجود ندارد. احتمالا ادامه دوره پریودی شما بوده است.

  10. مارال گفت

    سلام من توی ۱۴ سالگی تجاوز از طرق داییم رو به طور مکرر داشتم بعدش به خونوادم گفتن و اونا عمل ترمیم رو انجام دادن ۱ سال بعد یعنی حدود دوسال هست که کمو بیش خودارضایی میکنم ….شی خارجی نیست فقط یکم مالش ..وقتی تحریک میشم واژنم کمی درد میگیره ایا پرده بکارت عمل کرده من دوباره با این کار پاره میشه یا شده لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از بابت اتفاق رخ داده متاسفیم.
      خیر بدون وارد کردن شیء خارجی آسیبی به پرده بکارت وارد نخواهد شد.
      ضمنا توصیه می‌شود به دلیل عوارض خودارضایی، از انجام آن پرهیز کنید.

  11. الهه رضایی گفت

    سلام
    من دو ساله که دارم خودارضایی میکنم اوایل هیچی نمیدونسنم که چقدر مضره و گناه داره ولی حالا دیگه نمیخام انجامش بدم و خیلی پشیمونم ولی عادت شده برام و خیلی سخته ترکش راه حل بدید چطوری ترک کنم لطفا. بعدشم من با بالش خود ارضایی میکردم بعضا هم با دست ولی خب هرگز هیچگونه دخول انجام ندادم ولی به مدت دو ساله که 3/4 بار در هفته انجام میدم بعضا کمتر ، واژنم شکل مسدود داره و هنورزم هیچ تغیر نکرده ،به نظر تون پرده سالمه؟ و بعد اینکه این کار زشت رو ول کنم تمام تاثیرات منفی از بین میروند؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورتی که دخولی صورت نگرفته احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.
      در مقاله‌ای جداگانه راه‌های ترک خودارضایی را به صورت کامل ذکر کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید: ترک خودارضایی

      1. الهه رضایی گفت

        خیلی ممنون ولی اشتباها گفتم شکل مسدود
        در اصل شکل مشبک است
        واقعا خدا را شکر که این سایت را دیدم
        خیلی ممنون که خیالمو راحت کردید

  12. R گفت

    سلام اگر انگشت تا نصف وارد واژن بشه و ب مقدار خیلی کم در حد یک قطره خون در کنار پا دیده شه احتمال داره پرده پاره شده باشه؟
    همچنین ممکنه پرده یکم پاره بشه و بعدا با ورود آلت تناسلی ب طور کامل پاره شه و باز ازش خون بیاد؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      وارد کردن هرگونه شیء خارجی مانند انگشت به داخل واژن، منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.
      مشخص نیست، اما قطعا آسیب هنگام رابطه جنسی با آسیب هنگام وارد کردن انگشت به داخل وازن متفاوت خواهد بود.

  13. آیلین گفت

    سلام من وقتی بچه بودم دوتا تجاوز ناموفق داشتم در حد مالیدن بود ولی ترس اینو دارم که پرده نداشته باشم یه بار رفتم دکتر گفتن مشکلی ندارم سالمم ولی الان استرس دارم میترسم نمیدونم چیکار کنم!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از بابت اتفاق رخ داده متاسفیم. هم با توجه به موردی که ذکر کردید و هم معاینه توسط پزشک، جای نگرانی وجود نخواهد داشت. استرس نداشته باشید و نگران نباشید، چراکه به طور کلی نیز سلامت پرده بکارت گواه بر باکره بودن شخص نخواهد داد. درنهایت با توجه به تجربه تلخ تجاوز و داشتن استرس زیاد، مراجعه به یک روانشناس نیز توصیه می‌شود.

  14. افرا گفت

    سلام بکارت با مالیدن و یا فشار از روی ((لباس))) بدون ورود چیزی امکان پارگی یا ساییدکی وجود داره چون یک بار در اثر خارش شدید یکم فشار از روی( لباس*)) اوردم یکم درد گرفت بکارتم سالمه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب در این شرایط وجود ندارد.

  15. مهدیس گفت

    و یک سوال دیگ دارم این ک ما نمی تونیم از خودارضایی پرهیز کنیم اما میشه بگید که حداقل چند بار بزنیم که دچار پشیمانی جبران ناپذیر نشه مثلا چند بار در هفته چون خودارضایی یک نیازه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      انجام خودارضایی توصیه نمی‌شود.
      یکی از عمده عوارضی که با انجام خودارضایی برای خانم‌ها ایجاد می‌شود عدم ارضای صحیح با دخول در آینده است.

  16. مهدیس گفت

    سلام من یه شئی خارجی در باسنم وارد کردم یکم اون شعی خونی شد یعنی جای نگرانی داره؟ روی پرده تاثیری داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      خیر احتمال آسیب به پرده بکارت در این حالت وجود ندارد.
      توصیه می‌شود از انجام اینکار پرهیز کنید.

  17. .......... گفت

    ‌سلام وقت بخیر من نزدیک به تقریبا ۲ ساله که خودارضایی انجام میدم و درباره پرده بکارت چیزی نمیدونستم .چندباری با گذاشتن قاشق روی کلیتوریس و با فشار دادن پاهام بهم خودارضایی کردم و چندباری هم با گذاشتن دستمان کاغذی روی کلیتوریس و پاهام رو بهم فشردم.تابحال انگشت به داخل واژنم نکردم.اما فک کنم یکبار پاهای عروسک باربی که داشتم رو داخل واژن کردم اما خیلی فرو نکردم شاید اندازه کمتر از نصف بند انگشت.خیلی میترسم که پردم پاره شده باشه.و قبلا وقتی واژنم خارش پیدا می‌کرد میخاروندمش ممکنه آسیب ببینه؟؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      وارد کردن اشیا خارجی به داخل واژن منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.
      پرده بکارت در حدود 1 الی 2 سانت از ورودی وازن قرار دارد.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی پرهیز کنید، چراکه منجر به عوارض جبران ناپذیری در آینده برای شما خواهد شد.

  18. زهرا گفت

    درد همراه با سوزش

  19. زهرا گفت

    سلام وقتتون بخیر .. ببخشید من روز آخر پریودم بودم خیلی خارش داشتم خودمو داشتم میشستم اتفاقی ناخنم یکم رفت داخل و درد خیلی بدی رو چند دقیقه حس کردم ولی خونریزی نداشت ممکنه پرده بکارت آسیب دیده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب در این شرایط بسیار کم است.

  20. نگار گفت

    سلام وقت بخیر آیا نشستن روی بخاری داغ و فشار با پارچه باعث پارکی پرده بکارت میشه و اینکه بد این کار دو روز خونریزی داشتم و تا به حال هیچی شب رو داخل نکردم حتی انگشت لطفاً جواب بدین خیلی استرس دارم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام
      خیر احتمال پارگی در این شرایط وجود ندارد.

  21. Zahra گفت

    سلام خسته نباشین
    من خودراضایی داشتم ولی فقط ب صورت مالش بوده و هیچ دخولی نداشتم (البته ماساژ پا هم بوده)
    ایا اسیب تو این حالت هست لطفا جواب بدین ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر.

  22. نازی گفت

    سلام ببخشید من در ۱۲ سالگی انگشت در واژنم کردم
    بعد از ۵,۴ ساعت دیدم برای اولین بار پریود شدم
    آیا امکان دارد پرده بکارتم از بین رفته است؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ارتباطی بین پریود و خودارضایی وجود ندارد. اما ورود هرگونه شیء خارجی مانند انگشتان دست منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.

  23. Maryam گفت

    سلام ببخشید من تا یه مدتی با شونه که آوردم میشد خودارضایی میکردم یه دفعه اینکار کردم بعد از ارضا شدن یکم خیلی کم خون اومد ولی دردی حس نکردم یعنی پردم پاره شده؟؟؟؟ لطفاً جواب بدید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      وارد کردن هرگونه شیء خارجی به داخل واژن منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی خودداری نمائید، چراکه منجر به عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد شد.

  24. عسل گفت

    سلام من خود ارضایی کردم و یکمی انگشتمو داخل واژن کردم
    رفتن دکتر برای معاینه بکارت گف پرده ت آسیب ندیده ولی حلقه ش یکمی بزرگ تر شده
    که ی مدت خودارضایی و نزدیکی نداشته باشی جمع میشه خودش
    الان استرس گرفتم که نکنه معلوم شه و ۰۰۰۰
    میشه راهنمایی م کنید
    اصلا همچین قضیه ای که حلقه ش یکم بزرگ تر شه و یه مدت بعد جمع شه صحت داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر پزشک متخصص معاینه و تشخیص داده‌اند درست است و جای نگرانی ندارد.

  25. دخی گفت

    سلام وقتتون بخیر
    من الان ۲۰ سالمه و وقتی ۱۴ سالم بود پریود که میشدم چند بار انگشتم رو داخل وارژنم میکردم چیزی از پریودی و وجود پرده ی بکارت نمیدونستم و اصلا برای خودارضایی نبود … امکانش هست توی دوران پریودی اینطوری پرده اسیب ببینه ؟؟ و اگه اسیب دیده الان مشخصه؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال آسیب به پرده بکارت وجود دارد. تشخیص آسیب و پارگی با معاینه پزشک زنان یا پزشکی قانونی صورت خواهد گرفت.

      1. دخی گفت

        ببخشید یعنی پزشکی قانونی میتونه تشخیص بده که من رابطه ای نداشتم؟؟

      2. Nnn گفت

        ببخشید یعنی پزشکی قانونی میتونن تشخیص بدن که من رابطه ای نداشتم یا فقط سالم بودن یا اسیب دیدگی پرده رو میگن؟؟

      3. علی شاملو (کارشناس) گفت

        قطعا آسیب ایجاد شده با انگشتان دست و پارگی اتفاق افتاده با انجام رابطه برای پزشک مشخص خواهد بود.

  26. .. گفت

    سلام خسته نباشید
    ببخشید مریود بودم روز ۴بود که خود ارضایی چندبار انجام دادم.فقط پاهام رو بهم فشار دادم که خودارضایی کنم(مالش و اینا هیچکدوم انجام ندادم).(فقط پاهام رو بهم فشار دادم حدود چندبار اینکارو کردم چندبار خود ارضایی انجام دادم حس کردم خون پریودیم بیشتر شده ممکنه بکارت اسیب دیده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر احتمال آسیب به پرده بکارت در این شرایط وجود ندارد.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی پرهیز کنید چراکه منجر به عوارض جبران ناپذیری در آینده برای شما خواهد شد.

      1. .. گفت

        سلام ممنونم ببخشید مطمعن هستین؟

  27. نازنین گفت

    سلام من هایمنم حلقوی هستش و مدتی با انگشت خودارضایی کردم آیا توی معاینه برای گواهی بکارت متوجه میشن من خودارضایی کردم یا فکر میکنن رابطه داشتم و بهم گواهی نمیدن؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در معاینه پرده بکارت، هرگونه آسیب به پرده بکارت قابل تشخیص خواهد بود.

      1. نازنین گفت

        آخه اصلا آسیب ندید نه خون اومد نه دردی داشت

  28. مینا گفت

    سلام من وقتی که حدود ۱۲ سالم بود یکبار توی فیلم خود ارضایی دیدم فقط اون قسمتی که طرف خودش رو انگشت میکرد .من نمیدونستم چراکه باعث خون ریزیش شده و کنجاکاو شدم بدون هیچ تحریکی یکباره دوتا انگشتم رو فشار دادم داخل واژنم . حدود یک قطره خون اومد و درد داشت اما قبل از اون یه شی کمتر از یک سانت رو وارد کردم چیزی نشده بود من الان ممکنه پرده نداشته باشم؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با ورود هرگونه شیء خارجی به داخل واژن، احتمال آسیب به پرده بکارت وجود دارد.

  29. آیلین رضائی گفت

    سلام من تقریبا 16 سالمه
    یبار انگشت وسطمو کردم واژنم و هیچ خونی نیومدو باز چند بار کردم ینی واژن من حلقویه ?
    و پریودیم به موقعه نیس چند وقته هم فقط لخته میاد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال حلقوی یا ارتجاعی بودن پرده بکارت وجود دارد، اما تشخیص قطعی با معاینه فیزیکی پزشک زنان صورت خواهد گرفت.
      ضمنا نامنظمی پریود تا حدود 2 سال پس از شروع قاعدگی در دختران نوجوان طبیعی است و جای نگرانی ندارد.
      در نهایت نیز توصیه می‌شود از انجام خودارضایی خودداری نمائید، چراکه منجر به عوارض جبران‌ناپذیری در آینده برای شما خواهد شد.

      1. Nastaran گفت

        بعد از خود ارضایی با انگشت با خون مواجه شدم و تا یک روز بعد همراه با خونابهه مواجه شدم و این داستان یک هفته قبل از پریودی بوده
        ممکن است فقد اسیب باشد

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بله احتمال آسیب و پارگی پرده بکارت در این شرایط وجود دارد.

  30. Rh گفت

    میشه گفت که اولین سایتی هست که انقدر درست راجب هرچیزی اطلاعات دقیقی رو درمیان میزاره

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از حسن نظر شما بسیار ممنونیم. مجله سلامت کیوان با هدف افزایش آگاهی سلامتی و علمی مردم عزیز ایران تاسیس شده و کلیه مطالب از منابع معتبر و با تاییدیه متخصصان منتشر خواهد شد.
      از اینکه از جانب شما مفید واقع شده بسیار خورسندیم.
      با آرزوی سلامتی

  31. هیچکس گفت

    سلام من چند بار یک جسم رو به قطر 1 سانت رو وارد واژنم کردم شاید 5 سانتش رو وارد کردم اما هیچ خونی نیومد چرا؟ بکارتم حلقویه یعنی؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله احتمال اینکه پرده بکارت شما حلقوی یا ارتجاعی باشد وجود دارد، اما تشخیص قطعی با معاینه توسط پزشک زنان انجام خواهد شد.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام خودارضایی مخصوصا با اشیاء پرهیز کنید، چراکه احتمال انتقال عفونت و سایر مشکلات سلامتی را درپی خواهد داشت.

      1. هیچکس گفت

        سلام ممنونم یعنی الان بکارت دارم؟ و دکتر متوجه میشه که کاری کردم؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        با معاینه مشخص خواهد شد که پرده بکارت شما آسیب دیده و از چه نوعی است.

  32. ناشناس گفت

    سلام من یک بار یک بند انگشتم داخل واژن ام رفت و هیچ خونی یا دردی چیزی نبود . آیا امکان پاره شدن پرده بکارت من هست ؟ فقط در حد یک بند داخل رفت

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      فاصله پرده بکارت پس از مدخل واژن حدود 1 یا 2 سانتی متر خواهد بود و وارد کردن انگشتان یا اشیا منجر به آسیب خواهد شد. در این شرایط احتمال پارگی و آسیب بسیار کم است نگران نباشید.

  33. ماری گفت

    ببخشید خودارضایی با مالش کلیتوس باعث تیرگی واژن میشه؟؟؟وتو معاینه پزشکی دکتر از تیرگی میفهمه؟؟؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هیچ تحقیق علمی ارتباط بین این مورد را تایید نکرده‌اند، اما انجام خودارضایی به صورت مکرر ممکن است منجر به شل شدن لابیاها و تغییر شکل فرج شود. اما درهرحال توسط پزشک قابلیت تشخیص قطعی نخواهد داشت.
      ضمنا توصیه می‌شود نسبت به ترک خودارضایی اقدام نمائید، چراکه منجر به عوارض جبران‌ناپذیری در آینده خواهد شد.

      1. عسل گفت

        آیا این شلی بعد از ترک آن و مدت ۱ الی ۲ سال بعد
        و درمان دوباره درست میشه یا برای همیشه
        این شکل را به خودش میگیره ؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        به گفته برخی محققان، در حالت عادی بعد از مدتی آلت تناسلی خانم‌ها به شکل و ظاهر اولیه خودش برمی‌گردد.

  34. بانو گفت

    سلام من دیروز رابطه لا پایی داشتم و اصلا چیزی واردم نشد اما امروز درد زیادی دارم اولین بار بود که ارضا میشدم ۲۳ سالم هست ولی وقتی خودم رو پاک کردم دستمال شبیه خوناب بود امکان داره که پرده بکارت من اسیب دیده باشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بدون ورود آلت تناسلی، شیء خارجی یا انگشتان دست، احتمال آسیب به پرده بکارت وجود ندارد.

  35. M گفت

    سلام من بچه ک بودم از روی شلوار انگشتم رو یکم ب سمت سوراخم فشار دادم تا ببینم اونجا چی هست( از روی شلوار بود و انگشتم داخلش نرفت) ولی بعد ک رفتم دستشویی دیدم که ازم خون اومده و خونش روشن بود
    آیا امکانش هس من پرده بکارتم رو از دست داده باشم؟:)

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      احتمال آسیب در این شرایط بسیار بعید است و اگر انگشت به طور کامل وارد واژن نشده باشد جای نگرانی برای از دست دادن بکارت وجود ندارد.

  36. الهام گفت

    سلام خسته نباشید
    من با کاپلم رابطه انگشتی داشتیم
    و انگشت رو وارد واژن کرد
    ولی ن زیاد ب اندازه ی نصف بنده انگشت یا یه بند انگشت و خون کمی اومد ایا ممکن هست پرده پاره شده باشد؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ورود هرگونه شیء خارجی و یا انگشت به داخل واژن منجر به آسیب به پرده بکارت خواهد شد.

      1. یکی گفت

        سلام من بچه بودم حدود ۹سالگی برادرم اذیتم کرد و منو مینشوند روی خودش نمیدونستم چی داره میشه. همش حس سوزش و خار خار بودن عرق سوز شدن زیر لگنم حس میکردم و نمیتونستم فرار کنم . به مادرم گزارش میکردم و زیاد اهمیت نمیداد. تا حالا خون ریزی ندیده بودم . کنجکاو بودم بفهمم سالمم یا نه. چک کردم بسته بود و بسختی دیده میشد یه توده گرد برامده سفید وسطشه و دو حفره ریز بالا و پایینشه که توی عمقه .این خیلی عجیبه اصلا تو نت نمونش ندیده بودم . من دقیقا دوماه دوماه پریود میشم و ده روز طول میکشه.دوران قاعدگی هیچ دردی ندارم.

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        بابت این اتفاق متاسفیم و امیدواریم برادر شما اکنون اصلاح شده باشند.
        اگر آلت را بدون لباس وارد واژن شما کرده باشند احتمال آسیب وجود دارد در غیر این صورت خیر.
        خودتان نمی‌توانید سلامت بکارت را تشخیص دهید، اگر مشکل یا علائم ذکر شده را هنوز دارید به متخصص زنان مراجعه کنید.
        اگر 3 سال از زمان شروع اولین پریود شما گذشته و هر دوماه پریود می‌شوید نیز بهتر است به پزشک جهت بررسی مراجعه کنید.

  37. زهرا گفت

    سلام خوبین من یه بار هنگام شستن خودم یه کوچولو از دستم رفت داخل رحمم امکان پارگی پرده هست
    و من یه بار هنگام اسکیت سواری به پشت خوردم زمین و چند لکه دیدم وبعد از اون پریود شدم امکان پارگی هست ممنون می شم راهنمایم کنین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بکارت، در حدود فاصله 2 سانتی متر از ورودی واژن قرار گرفته است و با ورود اشیا و انگشتان دست احتمال آسیب وجود دارد، اما در این شرایط احتمال آسیب کم است.
      در شرایط دوم هم احتمال پارگی پرده بکارت وجود ندارد. خونریزی دیده شده احتمالا ناشی از فشار به رحم یا شروع خونریزی پریودی است.

      1. دریا گفت

        خیلی حشری هستم چیکار کنم‌؟

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        با تخلیه انرژی و تخصیص ساعات تنهایی و بیکاری به سایر فعالیت‌ها مانند ورزش و یا وقت گذرانی بیرون از خانه و حذف محرک‌ها، به کمتر فکر کردن درباره مسائل جنسی کمک کننده خواهد بود . در مقاله‌ای جداگانه به طور کامل درباره راهکارهای کاهش میل جنسی صحبت کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه نمائید: چگونه میل جنسی را کاهش دهیم؟

  38. ناشناس گفت

    سلام وقت بخیرمیشه بدونم ممکنه خانمی اصلا پرده بکارت نداشته باشه!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در موارد بسیار نادر، دخترانی به صورت مادرزادی پرده بکارت ندارند.
      اما برخی از انوع بکارت مانند حلقوی و ارتجاعی، با ورود آلت تناسلی نیز پاره نمی‌شوند.

  39. یوسف گفت

    سلام من یک خواهر سکسی دارم که اسمش را شل هست خواهرم به من اجازه نمیدهد که من با او سکس داشته باشم اما من برای خواهرم خود ارضایی می کنم که آبم بیاد براش تا حامله بشه و من دوست دارم که مادر بچه هایم باشد آیا من میتوانم خواهرم را برای سکس از پشت بکنم تا حامله بشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      توصیه می‌کنیم در مرحله اول به متخصص روانشناس جهت درمان مراجعه نمائید.
      ضمنا از حتی فکر کردن درباره این موضوع پرهیز نمائید.

      1. Ryhan گفت

        😂😐

      2. محمدرضا گفت

        جواب خیلی خوبی دادید اقای علی ،
        اینطور ادم ها جای تاسف دارند .

  40. سائل گفت

    الهام خانم شما خودت خودارضایی میکنی؟

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.