عوارض رابطه مقعدی یا آنال + راهکارهای کاهش عوارض

40 132,199
زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

رابطه مقعدی، آنال سکس یا سکس از پشت، یکی از روابط جنسی میان زوجین است که برخی افراد به این نوع از رابطه جنسی علاقه زیادی دارند اما باید بدانید که این نوع رابطه می‌تواند عوارض و مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد. همچنین در بیشتر ادیان این رابطه نهی شده و در دین اسلام نیز مکروه است.

اما سکس مقعدی چیست؟ آیا رابطه مقعدی باعث حاملگی میشود؟ آیا رابطه مقعدی باعث انتقال ایدز و HPV میشود؟ عوارض رابطه مقعدی چیست؟ چگونه می‌توانیم عوارض رابطه مقعدی را کاهش دهیم؟ رابطه مقعدی قابل تشخیص است؟ تا انتهای این مقاله از مجله سلامت کیوان همراه ما باشید تا به این سوالات و بیشتر پاسخ دهیم.

رابطه مقعدی چیست؟

رابطه مقعدی، سکس مقعدی یا آنال سکس به دخول آلت تناسلی مردانه در مقعد زن (یا مرد) گفته می‌شود. به دلیل اینکه مقعد برای این‌کار ساخته نشده، حالت ارتجاعی (مانند واژن) نداشته و فشار زیادی به این ناحیه در حین رابطه جنسی مقعدی وارد خواهد شد. این باعث بروز بیماری‌های فراوان جنسی و مقعدی خواهد شد که در ادامه ذکر می‌کنیم.(1)

عوارض رابطه مقعدی چیست؟

مقعد را باید به عنوان آخرین بخش از دستگاه گوارش انسان دانست. این قسمت از دو عضله به نام‌های اسفنکتر داخلی و اسفنکتر خارجی ایجاد شده است. اسفنکتر خارجی به صورت ارادی و با اراده فرد در هنگام اجابت مزاج باز و بسته می‌شود اما اسفنکتر داخلی به صورت غیر ارادی باز و بسته می‌شود. باید بدانید که مقعد مملو از رشته‌های عصبی بوده و ورود هر شی‌ء به داخل آن باعث فعال شدن این رشته‌ها می‌شود. به همین دلیل رابطه مقعدی یا رابطه از پشت می‌تواند عوارض متفاوتی را به همراه داشته باشد. از مهم‌ترین عوارض این نوع رابطه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد(1).

عوارض رابطه مقعدی (رابطه از پشت، آنال سکس)
عوارض رابطه مقعدی (رابطه از پشت، آنال سکس)

1- زخم مقعد یا شقاق – عوارض رابطه مقعدی

اولین بیماری و عارضه‌ای که به دلیل رابطه از پشت ایجاد می‌شود، شقاق مقعدی یا زخم مقعدی است. ورود هر شی‌ء خارجی به داخل مقعد می‌تواند باعث شود تا دیواره ظریف آن صدمه ببیند. این صدمه ممکن است به صورت التهاب، پارگی، عفونت و زخم شدن دیواره آن باشد. این زخم در صورتی که عمیق باشد بسیار دردناک است و برای فرد آزارهای فراوانی را ایجاد می‌کند. باید بدانید که این زخم‌ها نیاز به معاینه پزشک برای درمان بهتر و مناسب دارد.

2- خونریزی – عوارض رابطه مقعدی

یک عارضه شایع که پس از رابطه مقعدی اتفاق می‌افتد، خونریزی است. همان‌طور که گفتیم، مقعد سلول‌های حساسی دارد و رابطه از پشت می‌تواند باعث پارگی مویرگ‌ها و برخی از قسمت‌های آن شود. همین امر موجب خونریزی و ایجاد ناراحتی برای فرد خواهد شد. باید بدانید که این خونریزی معمولاً پس از مدتی متوقف می‌شود.

3- انتقال بیماری‌های جنسی – عوارض رابطه مقعدی

باید بدانید که بسیاری از بیماری‌های مقاربتی جنسی مانند انواع زگیل، زگیل تناسلی، ایدز، سیفلیس، سوزاک، کلامیدیا و برخی دیگر از بیماری‌های جنسی از طریق رابطه از پشت منتقل می‌شوند. پس توجه داشته باشید که این رابطه اصلا بدون خطر نخواهد بود. توجه داشته باشید که استفاده از کاندوم را هنگام سکس مقعدی فراموش نکنید که از احتمال انتقال بیماری را کم خواهد کرد.

در صورتی که بعد از رابطه مقعدی، به بیماری ویروسی مشکوک شدید، آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کیوان در تهران، بهترین گزینه برای انجام یک چکاپ کامل کلیه بیماری‌های مقاربتی ویروسی است. جهت دریافت مشاوره رایگان و ثبت درخواست آزمایش HPV روی تصویر زیر کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

4- درد – عوارض سکس مقعدی

درد شاید به عنوان یک بیماری محسوب نشود اما خود می‌تواند اذیت و آزار و مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد کند. یکی از مهم‌ترین عوارض و مشکلات رابطه مقعدی، درد آن است. این درد به دلیل تحت فشار گرفتن عضلات ناحیه مقعد ایجاد می‌شود و ممکن است باعث خارش و سوزش مقعد و به طور کلی اذیت شدن افراد شود. همچنین اگر حین رابطه جنسی واژینال نیز احساس درد می‌کنید توصیه می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید: دیسپارونی یا رابطه جنسی دردناک چیست؟

5- سوراخ شدن روده – عوارض رابطه مقعدی

سوراخ شدن روده را باید یکی دیگر از عوارض رابطه از پشت دانست. روده دارای پوششی نازک‌تر نسبت به پوشش داخلی واژن است و به همین دلیل احتمال سوراخ شدن روده بیشتر می‌شود. البته این عارضه و بیماری را باید میان بیماری‌های و عوارضی که به ندرت در رابطه از پشت اتفاق می‌افتد قرار داد. اما باز هم خطر اتفاق افتادن آن صفر نیست.

6- بی اختیاری در مدفوع – عوارض رابطه مقعدی

یکی دیگر از عوارض سکس مقعدی، ناتوانی در کنترل صحیح مدفوع است. همان‌طور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم، قسمتی از مقعد به صورت ارادی باز و بسته می‌شود. در صورتی که این عضلات صدمه ببینند، توانایی کنترل مدفوع و گاز معده را به مرور از دست خواهند داد و به اصطلاح مقعد گشاد می‌شود. می‌توانید اینجا بیشتر بخوانید: علت و درمان گشادی مقعد

رابطه مقعدی - سکس مقعدی
رابطه مقعدی – سکس مقعدی

7- بیرون زدگی مقعد – عوارض سکس از پشت

بیرون زدگی مقعد زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل تعدد سکس مقعدی، قسمت انتهایی روده بزرگ پایین بیاید و حتی در مواردی از مقعد خارج شود. باید بدانید که این بیماری می‌تواند زندگی افراد را با مشکلات متفاوتی مواجه کند. بیرون زدگی مقعد را می‌توانید با این علائم نیز بشناسید: توده گوشتی بیرون زده از مقعد، درد هنگام نشستن یا اجابت مزاج، خارش و سوزش مقعد و خونریزی. در صورتی که این علائم را تجربه می‌کنید حتما به یک پزشک متخصص آنورکتال مراجعه نمائید.

8- پاره شدن کیسه منی – عوارض آنال سکس

باید بدانید که رابطه مقعدی تنها برای بانوان خطرات و بیماری‌هایی در پی ندارد و ممکن است مشکلاتی را برای آقایان نیز ایجاد کند. از مهم‌ترین خطراتی که آقایان را در هنگام رابطه از پشت تهدید می‌کند، پاره شدن کیسه مایع منی است. رابطه مقعدی به دلیل نوع آن، فشار زیادی را به روی غدد پروستات و کیسه‌های منی وارد می‌کند. همین فشار می‌تواند باعث شود تا کیسه منی پاره شود و فرد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

9- بواسیر – عوارض رابطه از پشت

شاید شایع‌ترین عارضه و بیماری‌ که به دلیل بیماری مقعدی افراد را تهدید می‌کند، بواسیر است. باید بدانید که رابطه از پشت می‌تواند باعث متورم شدن عروق مقعد شود. همین امر تأثیر بسیاری در افزایش احتمال ابتلای افراد به بواسیر دارد.

10- بی میلی جنسی – عوارض آنال سکس

باید بدانید که رابطه مقعدی برای بسیاری از زنان جذاب نیست و باعث می‌شود تا لذت مناسب را از رابطه نبرند. همین نکته در کنار درد و مشکلات بعدی این گونه رابطه‌ها باعث می‌شود تا نسبت به رابطه خود سرد شوند. توجه داشته باشید که این سردی می‌تواند باعث بروز مشکلات فراوانی در زندگی زن و شوهر شود.

جهت مطالعه بیشتر:

11- ابتلا به عفونت – عوارض رابطه مقعدی

باید بدانید که در مقعد، میکروب‌های بسیار زیادی وجود دارد و رابطه از پشت ممکن است باعث ابتلای مرد و زن به عفونت‌های مقاربتی متفاوتی شود. پس باید بگوییم که یکی دیگر از مشکلاتی که رابطه مقعدی ایجاد می‌کند، ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی است.

12- اثرات روحی – عوارض رابطه مقعدی

باید بدانید که مشکلات و بیماری‌های رابطه مقعدی تنها به بیماری‌های جسمی ختم نمی‌شوند و ممکن است بروز برخی بیماری‌های روحی و روانی را نیز به دنبال داشته باشند. برخی از زنان به دلیل ناتوانی در نه گفتن نسبت به این رابطه و تحمل درد بسیار ممکن است به مشکلات روحی مانند افسردگی دچار شوند.

13- افزایش خطر سرطان – عوارض آنال سکس

اگر شما با شرکای زیادی، سکس مقعدی را مکرراً انجام می‌دهید، باید بدانید احتمال ابتلای خانم به سرطان مقعد و ابتلای آقا به سرطان آلت تناسلی افزایش می‌یابد. چراکه همانطور که گفته شد، در رابطه مقعدی، ویروس HPV، که اصلی‌ترین عامل این دو سرطان است به راحتی انتقال می‌یابد.

مطالب مرتبط:

آیا رابطه مقعدی باعث حاملگی می‌شود؟

در پاسخ به این سوال که رابطه مقعدی باعث حاملگی می‌شود باید گفت که خیر. در رابطه از پشت یا سکس مقعدی امکان بارداری وجود ندارد و احتمال آن تقریبا صفر است. البته در صورتی که انزال مرد و مایع منی خارج از دهانه مقعد صورت گرفته باشد و به سمت واژن برود امکان حامله شدن وجود دارد. بیشتر در این خصوص اینجا بخوانید: از کجا بفهمیم بارداریم؟

سکس مقعدی ایمن و بدون درد

در هر صورت و با توجه به بیماری‌ها و مشکلات این گونه رابطه، برخی افراد به دلایل مختلف اقدام به انجام آن می‌کنند. به توجه و رعایت نکات زیر می‌توان این گونه بیماری‌ها و مشکلات را کاهش داد.

استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم می‌تواند باعث شود تا احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های جنسی به میزان بسیار زیادی کاهش یابد. به همین دلیل توصیه می‌شود که با استفاده از کاندوم خطر انتقال بیماری‌های مختلف را کاهش دهید.

استفاده از روان کننده

به کار بردن روان کننده باعث می‌شود تا احتمال بروز بسیاری از مشکلات رابطه مقعدی کاهش یابد. به همین دلیل برای کاهش آسیب و درد بهتر است از روان کننده‌های مناسب مانند لوبریکانت یا کاندوم‌های حاوی روان کننده استفاده کنید.

شستن داخل مقعد

همانطور که گفته شد و می‌دانید، داخل مقعد منبع تجمع باکتری‌ها و میکروب‌های زیادی است. قبل از شروع رابطه مقعدی، داخل مقعد را بشورید تا احتمال انتقال این باکتری‌ها کمتر شود. برحی افراد برای شستشوی داخل مقعد از دوش مقعدی استفاده می‌کنند.

کاهش عوارض رابطه مقعدی

آنال سکس یا رابطه مقعدی هیچگاه بدون عارضه نیست؛ اما با رعایت کردن مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد می‌توانید این عوارض را کاهش دهید.

راهکارهای کاهش عوارض رابطه مقعدی
راهکارهای کاهش عوارض رابطه مقعدی
  • حتما از کاندوم استفاده کنید.
  • قبل از انجام سکس مقعدی، خود و شریک جنسیتان آزمایش بیماری‌های مقاربتی را انجام دهید.
  • اگر هریک از طرفین رابطه دچار زخم مقعدی، بواسیر، بیماری‌های مقاربتی مانند HPV، HIV، ایدز و غیره باشد، از انجام رابطه جنسی پرهیز کنید.
  • در شرایطی که در هوشیاری کامل نیستید (تحت تاثیر دارو یا الکل) از انجام رابطه مقعدی پرهیز نمائید.
  • اگر شریک جنسی شما از انجام این رابطه، اکراه دارد و یا می‌ترسد توصیه می‌کنیم حتما از انجام رابطه مقعدی خودداری نمائید.
  • استفاده از کرم یا ژل‌های روان‌کننده نیز که ذکر شد تاثیر زیادی در کاهش اصطکاک در سکس از پشت دارد.
  • توجه داشته باشید که بعد از اینکه رابطه مقعدی داشتید، آلت تناسلی را بلافاصله داخل واژن یا دهان نکنید. خوب بشورید و بعد به ادامه رابطه بپردازید؛ یا می‌توانید کاندوم خود را تعویض نمائید.
  • از رفتارهای خشن در آنال سکس پرهیز کنید. آرام و ملایم این عمل را انجام دهید.

تشخیص رابطه مقعدی

در پاسخ به این سوال که آیا رابطه مقعدی قابل تشخیص است؟ باید بگوییم که اثرات رابطه مقعدی حدود 24 تا 48 ساعت بعد از انجام رابطه قابل تشخیص خواهد بود و عضلات ناحیه مقعد پس از این مدت به حالت اولیه خود بازمی‌گردند. البته در صورتی که به دفعات زیاد رابطه آنال داشته باشید، به راحتی می‌توان آن را تشخیص داد. چراکه مقعد حالت تنگ بودن خود را از دست داده و گشاد می‌شود. البته این را هم بدانید که اگر متوجه شدید که مقعد شریک زندگیتان گشاد است، حتما به معنای این نیست که قبلا رابطه مقعدی داشته است. سایر عوامل مانند یبوست طولانی مدت نیز منجر به گشادی مقعد خواهند شد.

 جمع‌ بندی

  • رابطه مقعدی باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات برای زنان و مردان می‌شود.
  • زخم مقعد یا شقاق، خونریزی و پارگی، بواسیر، رکتوم، بی اختیاری در کنترل مدفوع و کاهش میل جنسی از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که پس از سکس از عقب، زنان ممکن است با آن مواجه شوند.
  • پارگی کیسه منی را باید مهم‌ترین خطر برای آقایان در هنگام رابطه مقعدی دانست.
  • البته باید بدانید که رابطه مقعدی باعث انتقال برخی بیماری‌های جنسی مانند ایدز، زگیل تناسلی و سیفلیس نیز می‌شود.
  • مشکلات رابطه مقعدی تنها به بیماری‌های جسمی ختم نمی‌شوند و می‌تواند در روان افراد تأثیر منفی بگذارد و باعث ابتلای آن‌ها به افسردگی شود.
  • استفاده از کاندوم و روان کننده می‌تواند باعث شود تا برخی از مشکلات سکس از عقب کاهش یابد.

آیا ایدز از طریق رابطه مقعدی انتقال پیدا می‌کند؟

بسیاری از بیماری‌های جنسی مانند ایدز، زگیل تناسلی و سفلیس از طریق رابطه از پشت انتقال پیدا می‌کنند.

رابطه مقعدی تنها باعث بروز مشکلات جسمی می‌شود؟

برخی زنان به دلیل اجبار و تحمل درد، علاوه بر مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌های مختلف، ممکن است با مشکلات روحی مانند افسردگی نیز مواجه شوند.

چگونه می‌توان عوارض رابطه مقعدی را کاهش داد؟

با وجود تمام عوارضی که رابطه مقعدی ممکن است ایجاد کند، اما برخی افراد همچنان روی انجام آن اصرار دارند. در چنین شرایطی استفاده از کاندوم می‌تواند از انتقال میکروب‌ و ایجاد بیماری جلوگیری کند. استفاده از روان کننده هم می‌تواند فشار و درد ناشی از رابطه را کم کند. سایر روش‌ها در مقاله ذکر شده است.

آیا رابطه مقعدی باعث حاملگی می‌شود؟

خیر. در رابطه مقعدی امکان حاملگی وجود ندارد. مگر اینکه مایع منی روی واژن خالی شود به آن برسد.

آیا رابطه مقعدی حرام است؟

بیشتر ادیان، این عمل را نهی کرده‌اند؛ اهل سنت این عمل را حرام می‌دانند و شیعیان مکروه میخوانند. اما به صورت کلی در هیچ دینی، رابطه مقعدی عمل پسندیده‌ای نیست.

منبع webmd
40 نظر
  1. بی نام گفت

    سلام من چند روز پیش رابطه مقعدی داشتم از اون روزه که اطراف مقعدم خشکه به همراه دونه زده و دیگه نمیتونم دفع مدفوع کنم مگر باکمک شیافت …و همراه با سوزش و خشکی مقعدم‌‌….درضمن پشت ران هردو پاهام درد میگیره و نمیتونم راه برم مگر اینکه شیافت بزنم و قرص زاکسیم بخورم بهتر بشم….. مشکلم خیلی حاده ؟؟میترسم برم دکتر …. نمیدونم چیکار کنم تورو خدا جواب منو بدین

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است به پزشک متخصص بیماری‌های مقعدی مراجعه نمائید.

  2. ناشناس گفت

    سلام آقای شاملو متاسفانه من چند روز پیش یکبار رابطه مقعدی داشتم بی اختیاری مدفوع و گاز ندارم اما همش فکر میکنم سوراخم گشاد شده آیا با یکبار رابطه اونم چند دقیقه البته قبلش انگشت منو کرده بود که جا باز کنه آیا الان من گشاد شدم دیگه مقعد مثل اولش نمیشم .خیلی خیلی پشیمونم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با یکبار رابطه مقعدی، گشادی و عوارض سختی رخ نخواهد داد.
      نگران نباشید و حتما از انجام مجدد آن پرهیز کنید.

    2. علی گفت

      ببخشید حالا کاری با مسائلی که گفتید ندارم چرا اینقدر بی حیا تشریف دارید؟

  3. پارسا گفت

    با سلام
    بنده با یک دختری رابطه مقعدی داشتم فقط دوبار اونم کوتاه مدت بود و فاصله بین رابطمون یک ماه میگذره میخاستم بدونم آیا دکتر میتونه تشخیص بده. رابطمون حدود 10 دقیقه ای بوده و با تمامی پروتکل های انجام می‌شده روان کننده و کاندوم بوده و با آرامی انجام می‌شده. از آخرین رابطمون یک ماه میگذره میخاستم بدونم آیا دکتر میتونه تشخیص بده؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      معمولا تا یک الی دو ماه پس از رابطه قابل تشخیص خواهد بود که قطعی هم نیست.

  4. سعید گفت

    سلام آقای شاملو ببخشید شما مطمئن هستید رابطه مقعدی این همه عوارض داره؟ آیا امار وارقامی هم از این عوارض دارید؟ پس چرا خیلی ازسکس تراپ ها این رابطه را آموزش می دهند واعتقاد دارند که اگر این رابطه با آماده سازی وبا آرامش انجام بشه ومکرر نباشه مشکلی ایجاد نمی کنه. بعد وقتی زوجین سالم هستن ازکجا بیماری های مقاربتی ایجادمیشه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      هیچ پزشک متخصصی انجام رابطه مقعدی را توصیه نمی‌کند.
      برخی از پزشکان بر این باروند که اگر رابطه مقعدی به صورت محدود و با رعایت موارد بهداشتی صورت گیر ممکن است عوارضی نداشته باشد، که این هم قطعی نیست، ممکن است شخصی با یکبار انجام رابطه مقعدی دچار بیماری‌هایی که در مقاله ذکر شد گردد و تا مدت زیادی با بیماری و درد دست و پنجه نرم کند.
      همانطور که مستحضرید، اساسا اسفنکتر مقعد خاصیت ارتجاعی مثل واژن ندارد و اصلا برای رابطه جنسی ساخته نشده است. قطعا انجام آن در کنار سایر عوارض برای خانم مانند بواسیر و زخم مقعدی و … برای مرد هم عوارضی مانند شکستگی آلت (به دلیل تنگ بودن مقعد) و بروز عفونت خواهد داشت.
      اگر در انجام کاری یک درصد هم احتمال ابتلا و خطا وجود دارد، شرط عقل احتیاط است و بهتر است از رابطه واژینال، که رابطه جنسی اصولی است بهره‌مند شوید.

  5. فاطمه گفت

    سلام من رابطه ی مقعدی داشتم بعد از اون ترشحات روغنی و زردی رو دفع میکنم میشه بگین بخاطر چیه؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      علل مختلفی ممکن است منجر به این علائم شوند، که قطعا رابطه مقعدی در این دخیل است.
      اگر ادامه دار است و یا با علائم دیگر همراه است، حتما به پزشک جهت معاینه و بررسی علت مراجعه نمائید.
      ضمنا توصیه می‌شود از رابطه مقعدی پرهیز کنید، چراکه همانطور که مشاهده کردید می‌تواند منجر به عوارض جبران‌ناپذیری شود.

  6. حسین بداقی گفت

    سلام انگشت کردن مقعد چه عوارضی داره و گشادمیشه

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      عوارض زیادی مثل گشادی و یا عفونت دارد. توصیه می‌شود از انجام آن پرهیز شود.

  7. حسین بداقی گفت

    سلام رابطه مقعدی زیاد عوارض داره

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بله، همانطور که به طور کامل در مقاله ذکر شده است، رابطه مقعدی، عوارض جبران ناپذیری برای طرفین خواهد داشت.

  8. حامی گفت

    سلام ایا رابطه مقعدی هفته ای یکی دوبار یا دو هفته ای یکی دوبار باعث مشکلاتی که در بالا ذکر کردین میشود؟
    چون خیلیا میگن اگر کم رابطه ی مقعدی داشته باشید اتفاقی نمیوفتد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      این مقدار کم است؟ درحالی که به طور کلی حتی انجام یکباره رابطه مقعدی توصیه نمی‌شود، انجام آن هرچندماه یکبار با شرایط ایمن و ذکر شده ممکن است منجر به عوارض ذکر شده نشود. اما مجدد هم تاکید می‌کنیم که از انجام این رابطه پرهیز نمائید، چراکه برای هردوطرف عوارض زیادی خواهد داشت.

  9. آرین گفت

    درود بر شما
    یک علت اصلی گرایش به سکس مقعدی فبلمهای پورنو هستن
    در این فیلمها مرد آلت جنسی بزرگ و کلفت و بلند خودش رو در اکثر مواقع بدون کاندوم و با فشار کمی خیلی راحت وارد مقعد زن میکنه و توش تندتند تلمبه میزنه
    تا زمانیکه به این اعمال مقعدی در فیلمهای پورنو پاسخی داده نشه، گرایش به سکس مقعدی ادامه خواهد داشت و هر چی در مورد عوارض و مضراتش هم بگن بیفایدست
    میگن پشت صحنه روی مقعد زن اعمالی انجام میدن که باز و گشاد میشه
    قبل از سکس مقعدی هم به خانما یه قرص میدن تا میکروبهای مقعد پاک بشن
    شما در مورد این قرص اطلاعاتی دارین؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      ممنون از اشتراک‌گذاری نظرتون.
      بله یکی از عوامل گرایش همین هست که میفرمائید.
      از قرص خیر، ولی از دوش‌های مقعدی برای پاکسازی مقعد پیش از رابطه جنسی نیز استفاده می‌کنند.
      با آرزوی سلامتی

  10. خاتون گفت

    سلام،یک بار با شدت الت وارد مقعدم شده و کامل داخل نشده شاید دوسانت وارد شده بود،الان ۱۰ساعته درد دارم،رفتم دستشویی هم دوقطره خون اومد ،میترسم ایا با یه بار وارد شدن به مقعد ضرری داره و مشخص میشه رابطه مقعدی داشتم یا نه ترمیم میشه و مثل قبلا میشه و ضرری با یه بار برام نداره؟چون بهم تعرض شده برام مهمه که بدونم بدبخت شدم که شکایت کنم،یا نه مشگلی نیست و بیخیال شکایت بشم و سکوت کنم تا ابد

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      از بابت اتفاق رخ داده بسیار متاسفیم. درد و خونریزی ممکن است به دلیل پارگی رگ‌های اطراف مقعد رخ داده باشد. درنهایت درصورت عدم خونریزی مجدد و رفع درد پس از چندساعت، مشکل زیادی نخواهد بود. توصیه می‌کنیم حتما از مراجع قانونی پیگیری کنید تا شخص دیگری در آینده توسط ایشان مورد تعرض قرار نگیرد.
      با آرزوی سلامتی برای شما.

  11. حوریه گفت

    سلام وقت بخیر
    قاعدگی دو روزه مشکلی و مانعی در ایجاد بارداری هست و اینکه باعث نازایی می‌شود؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بهتر است توسط متخصص زنان معاینه شوید.

  12. هادی گفت

    سلام ببخشید من مقعد زن رو خیلی دوس دارم چکار کنم که تو فکر دوس داشتنش نباشم

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      اگر این مورد غیرقابل کنترل است توصیه می‌شود به متخصص روانشناس یا روانپزشک مراجعه نمائید.

  13. امیر گفت

    سلام
    من در رابطه مقعدی مایه منی رو وارد مقعد طرفم کردم ولی چیزی ازآن خارج یا جاری نشد به سمت واژن…
    آیا امکان بارداری وجود داره!!!

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      خیر.

  14. فرهاد گفت

    سلام ممنون از اطلاعات تان.
    من پزشکم و نکته ای در تکمیل دلایل تان بگم.
    از لحاظ بافت شناسی جنس سلولهای واژن اسکواموس یا سنگفرشی است که مقاوم به فشار و کشش است. درصورتیکه در سیستم گوارش و مقعد بافت غددی وجود دارد که به اثرات مکانیکی هیچ مقاومتی ندارد.
    تمثیل با بینی ته دیگ خوردنست.
    یه رابطه جنسی خوب و خداپسندانه لذت و کامجویی دوطدفه است. نه اینکه فردی پیروز و فردی دچار استرس و بیماری گردد.

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام جناب دکتر
      وقت شما بخیر
      ممنون از حسن نظر شما، کاملا صحیح است و این مورد با تایید پزشکان به مقاله اضافه خواهد شد.
      با آرزوی سلامتی.

  15. هانی گفت

    سلام با چندبار روابط مقعدی احتمال بیماری وجود داره؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      درصورت عفونت در اثر رابطه مقعدی یا حتی یکبار رابطه با فرد مبتلا به بیماری‌های مقاربتی احتمال ابتلا وجود دارد. توصیه می‌شود درصورت مشکوک بودن، نسبت به انجام چکاپ بیماری‌های مقاربتی که در آزمایشگاه کیوان قابل انجام است اقدام نمائید.

    2. زهرا گفت

      سلام
      من قبلا رابطه مقعدی داشتم
      ایا میتونید راه آری برای تنگ کرد دوباره مقعدی بگید ؟

  16. صدیقە حیدریان گفت

    سلام. من یە سوال خیلی مهم و واجب دارم تروخدا کمکم کنید. اگە کسی چن بار رابطه مقعدی داشتە باشه آیا دخترانگیش یا همون پردە بکارتش امکان دارە پارە بشە؟ رابطه مقعدی ربط دارە بە پردە بکارت؟ لطفا کامل بگید

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      بستگی به این دارد که تعریف شما از دخترانگی و باکره بودن چی هست!
      خیر پرده بکارت در رابطه مقعدی آسیب نخواهد دید.
      ضمنا توصیه می‌شود از انجام رابطه مقعدی پرهیز کنید، چراکه عوارض جبران‌ناپذیری برای دوطرف خواهد داشت.

      1. نازی گفت

        سلام وقت بخیر من چند روز پیش رابطه مقعدی داشتم طرف مقابلم مطمئنه که اسپرم هیچ جای بدنم نریخته منم بعدش رفتم شست و شو دادم ولی دل درد و کمر درد داشتم بعدش …استرس اینو داشتم که حامله باشم از قرص اورژانسی استفاده کردم و دمنوش زعفرون الانم از استرس معده درد گرفتم باید چیکار کنم

      2. علی شاملو (کارشناس) گفت

        سلام وقت بخیر
        نگران نباشید، در این شرایط احتمال بارداری وجود ندارد.
        حدود 10 روز پس از مصرف قرص اورژانسی باید پریود شوید و نشانه عدم بارداری است. در غیر این صورت تا سیکل بعدی صبر کنید. توجه داشته باشید که استرس یکی از عوامل اصلی تاخیر در پریود و نگرانی بیشتر شما خواهد شد.
        در روابط جنسی بعدی از روش‌های پیشگیری مطمعن‌تری مانند کاندوم که هم به جلوگیری از بارداری و هم به کاهش انتقال عفونت کمک کننده است استفاده کنید.

  17. سارا گفت

    آیا رابطه مقعدی د ازمایشات پس از چند سال مشخص میشود؟

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      در آزمایشات خیر؛ اما درصورت انجام مکرر این رابطه و تغییر شکل ظاهری مقعد، امکان تشخیص با مشاهده پزشک نیز امکان پذیر است.

  18. باران گفت

    سلام من نزدیک یک ماه از شیاف حجم دهنده ی سینه استفاده کردم آیا زمانی که ازدواج میکنم میرم برای آزمایش پرده بکارت آزمایش مقعد هم بگیرم برام مشکلی پیش نمیاد لطفا جواب بدین ممنون

    1. علی شاملو (کارشناس) گفت

      سلام وقت بخیر
      با شیاف‌های درمانی مشکلی برای مقعد پیش نخواهد آمد و اثری از آن در آزمایشات مشخص نخواهد بود.

نظر بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود.